Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Schimbări majore la CNADNR. Guvernul înfiinţează o nouă instituţie pentru construcţia de autostrăzi, care poate fi privatizată


Publicat

Autostrada Sebes Turda_martie 2016Compania Naționala de Autostrăzi și Drumuri Naționale se va reorganiza și își va schimba denumirea în Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, urmând totodată să fie înființată și o nouă societate pentru dezvoltarea infrastructurii de transport rutiere – Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), conform unui proiect de Ordonanță de Urgență publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor. Angajările se vor face prin concurs, iar salariile directorilor vor fi de 27.000 de lei pe lună.

„Prin proiectul de act normativ se propune reorganizarea CNADNR (care își va schimba denumirea în Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere n.r) și înființarea unei companii distincte pentru gestionarea infrastructurii rutiere astfel încât să fie asigurată dezvoltarea pe termen lung a rețelei de transport TEN-T Centrală și Globală, în conformitate cu obiectivele asumate față de Comisia Europeană, iar neadoptarea cadrului legal de reorganizare constituie o situație excepțională care conduce la întârzieri în implementarea proiectelor și la decomiterea unor sume importante de bani din bugetul Uniunii Europene. Aceste întârzieri au impact direct asupra dezvoltării economice viitoare a României”, se menționează în nota de fundamentare a proiectului.

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) va fi o societate comercială pe acțiuni cu personalitate juridică, de interes strategic național, și va funcționa sub autoritatea Ministerului Transporturilor, pe bază de gestiune economică și autonomie financiară distinctă, cu respectarea legislației în vigoare, și va asigura serviciul public de dezvoltare a infrastructurii de transport rutiere pentru transportul populației și a mărfurilor, în condiții de siguranță a circulației, timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeană și confort în trafic.

Serviciul public asigurat de CNIR este parte din serviciul public de interes general care asigură circulația populației și a mediului de afaceri pe rețeaua națională de transport.

CNIR va avea drept obiect principal de activitate proiectarea, construirea, reabilitarea, modernizarea, repararea pe perioadele de garanție tehnică a autostrăzilor până la data predării către CNAIR, drumurilor expres, drumurilor naționale, variantelor ocolitoare precum și a altor elemente de infrastructură rutieră care fac parte din structura rutiera menționată astfel cum acestea sunt aprobate prin documentele strategice la nivel național sau fac obiectul unor decizii ale autorităților publice naționale în domeniul transporturilor; executarea de lucrări în regie proprie cu respectarea prevederilor legale în domeniul ajutorului de stat și a achizițiilor publice; coordonarea dezvoltării unitare și echilibrate a infrastructurii de transport rutier în acord cu sursele de finanțare disponibile și cu documentele strategice aprobate la nivel național.

Societatea va încasa lunar de la CNAIR o cotă parte din rovigneta partajată precum și din tarifele de trecere a podurilor, inclusiv din alte venituri dupa mecanismul prevăzut în prezenta ordonanță și va desfășura activități de concesionare a spațiilor de servicii situate de-a lungul autostrăzilor și a drumurilor expres pentru asigurarea de servicii necesare desfășurării traficului auto precum și a altor activități economice.

Capitalul social inițial al CNIR va fi în valoare de 50.000.000 lei și va fi subscris și integral vărsat în numerar de statul român în calitate de acționar unic, prin Ministerul Transporturilor. Capitalul social va fi divizat în 5.000.000 de acțiuni cu o valoare nominală de 10 lei fiecare.

“C.N.I.R. se poate privatiza, în condiţiile legii statul având opţiunea de a păstra pachetul majoritar de acţiuni sau acţiunea nominativă de control. Aprobarea privatizării se dispune prin act normativ”, se mai arată în proiectul de act normativ.

Activitatea C.N.I.R. va fi supravegheată de un Consiliu de Supraveghere format din şapte membri:

– un membru reprezentant al mediului academic din domeniul construcţiilor de căi ferate, drumuri şi poduri;

– doi membri sunt reprezentanţi ai Instituţiilor Financiare Internaţionale;

– doi reprezentanți ai Comisiilor de Transporturi din Parlamentul României la propunerea președintelui Senatului, respectiv la propunerea președintelui Camerei Deputaților;

– un reprezentant al Administrației Prezidențiale;

– un reprezentant al Ministerului Transporturilor;

Membrii Consiliului de Supraveghere sunt numiţi, revocaţi din funcţie şi suspendaţi prin ordin al ministrului transporturilor şi beneficiază de o singură indemnizaţie de şedinţă, lunar în procent de 15% din remuneraţia brută a directorului general C.N.I.R. Conducerea executivă a Companiei Naționale de Investiții Rutiere este asigurată de un Consiliu Director format din directorul general, directorii generali adjuncţi şi directorii executivi, iar Consiliul de Administraţie este format din nouă membri, care vor avea mandate de patru ani.

Personalul CNIR va fi angajat numai prin concurs, pe bază de contract individual de muncă. Spre exemplu, un director poate ajunge să câştige, brut, 36.000 de lei pe lună, potrivit grilei de salarizare, adică 27.000 de lei net.

CNAIR va transfera, în mod etapizat, proiectele de infrastructură de transport rutier pentru dezvoltarea infrastructurii de transport către CNIR.

„Proiectele de infrastructură de transport rutier se transferă către CNIR în vederea implementării, cu condiția ca aceasta să dispună de personalul minim necesar în vederea implementării, gestionării resurselor financiare necesare proiectelor, derulării procedurilor de achiziție publică dacă va fi cazul sau coordonării activității de proiectare, astfel încât să se asigure continuitate în implementarea proiectelor de infrastructură de transport. Pentru fiecare proiect de infrastructură de transport rutier care se transfera se va încheia protocol de predare-primire între CNAIR și CNIR”, se precizează în nota de fundamentare.

Până la desfășurarea efectivă a activității CNIR pot fi asigurate servicii suport de către CNAIR pe baza de protocol de colaborare încheiat între cele două companii.

sursa: hotnews.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

FOTO: O mașină a luat foc în trafic la Bucerdea Grânoasă. Pompierii din Blaj au intervenit pentru stingerea incendiului

Publicat

pompieri

O mașină a luat foc și s-a făcut scrum în trafic, în localitatea Bucerdea Grânoasă din județul Alba. Garda de intervenție Blaj a intervenit miercuri seară pentru lichidarea și stingerea unui incendiu izbucnit la un autoturism, în localitatea Bucerdea Grânoasă, au transmis reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență Alba.

Din primele informații autoturismul marca Ford s-ar fi aflat în trafic, când a izbucnit focul. La fața locului au fost trimise două mașini ale pompierilor: o autoutilitară de stins incendii și o ambulanță.

Incidentul a fost unul fără victime. În jurul orei 23,30 pompierii au reușit să stingă focul.

Sursă: ISU Alba

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Harta: 17 județe din România marcate de Germania ca ”zone de risc”. Testul COVID-19 este obligatoriu la intrarea în țară

Publicat

Autoritățile germane au actualizat, miercuri, lista județelor din România considerate drept „zone de risc”. Potrivit ministerului de externe german și institutului Robert Koch, Bucureștiul și 17 județe din România au intrat în așa numita ”zonă roșie”.

Județele Argeș, Buzău, Bihor, Mehedinți, Neamț,  Ialomița, Timiș au fost marcate inițial ca zone de risc de către Germania.

Pe  listă au fost adăugate miercuri și Bacău, Brașov, Brăila, Dâmbovița, Galați, Gorj, Ilfov, Prahova, Vaslui, Vrancea și capitala București.

Toate persoanele, indiferent de cetățenie, care intră pe teritoriul Republicii Federale Germania după ce s-au aflat într-una dintre zonele/regiunile incluse în lista „zonelor de risc“ trebuie să prezinte un test negativ COVID-19, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea sosirii sau, alternativ, să se supună testării, în mod gratuit, pentru infecția cu COVID-19, într-o perioadă de cel mult 72 de ore de la sosirea pe teritoriul Republicii Federale Germania”, preciza MAE, într-un comunicat transmis sâmbătă.

În caz contrar acestea riscă amenzi de până la 25.000 de euro dacă se sustrag. În cazul în care sunt depistate pozitiv, aceste persoane intră în izolare obligatorie.

Testarea la care se face referire se poate efectua direct pe aeroport, la medicul de familie sau la autoritățile locale de sănătate.

În cazul în care nu se îndeplinește această obligație, autoritățile germane pot refuza intrarea în țară sau vor dispune măsura autoizolarii la domiciliu. Indiferent de opțiunea aleasă, testarea este obligatorie pentru toate persoanele care vin din zonele de risc.

Măsura autoizolarii la domiciliu nu se va aplica celor care prezintă un test negativ COVID-19, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea sosirii pe teritoriul Republicii Federale Germania.

În schimb, dacă testul este efectuat la momentul sosirii în Germania, se va dispune măsura autoizolarii până la primirea rezultatului testului.

Ce spune ambasadorul României în Germania

Ambasadorul Emil Hurezeanu a explicat la televiziunea Digi24 că cei care ajung în Germania cu avionul plecând din România de pe aeroporturi plasate în zonele de risc, la destinație vor spune de unde vin și vor face testul pentru COVID, care este gratuit.

Cei care vin din România terestru, vor trebui să completeze o declarație pe proprie răspundere, iar în decurs de 72 de ore de la intrarea pe teritoriul Germaniei vor trebui să facă testul. Cei care mint că nu vin din zone de risc riscă amenzi de până la 25.000 de euro.

Cum se face evaluarea zonelor de risc în Germania

Evaluarea zonelor de risc se face de câteva ori pe săptămână în Germania. În urmă cu câteva zile, erau numai șapte județe din România incluse în această categorie, acum sunt 17 plus Bucureștiul. Criteriul este să nu existe mai mult de 50 de cazuri de infectare la suta de mii de locuitori.

De asemenea, persoanele care intră în Republica Federală Germania venind dintr-o „zonă de risc” (inclusiv din cele șapte județe menționate) sunt obligate să completeze un formular de localizare a cărui variantă în limba engleză – Public Health Passenger Locator Form – poate fi regăsită AICI

Informații cu privire la noua măsură de actualizare a „zonelor de risc“ prin includerea în listă a unor județe din România sunt disponibile AICI  (lista completă și actualizată a zonelor de risc).

Regulile de conduită, restricțiile și măsurile de relaxare decise la nivelul fiecărui land german pot fi accesate pe pagina cancelariei federale pot fi văzute AICI
.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Actrița Ioana Bogățan, în juriul Galei HOP – Gala Tânărului Actor. Evenimentul se va desfășura pe acoperișul Teatrului Național

Publicat

Actrița din Alba Iulia, Ioana Bogățan, director al Teatrului de Păpuși ”Prichindel” și al Festivalului de Teatru ”Povești”, a fost cooptată pentru al doilea an consecutiv în juriul Galei HOP – Gala Tânărului Actor, Ediția 2020, care se va desfășura la începutul lunii septembrie. 

”Sunt pentru a doua oară în juriul acestei gale. Tradiția a fost să se țină la Costinești. Anul trecut s-a mutat la Constanța și cei mai mari actori români au venit să îi vadă pe concurenți. Tot anul trecut, Gigi Căciuleanu a făcut și un spectacol cu actorii câștigători pe care am vrut să îl aduc și la noi la festival.

Anul acesta nu va fi online. Va fi ”on the roof ”- pe acoperișul Teatrului Național din București, unde există un spațiu perfect pentru așa ceva.

Tema este ”Teatru coregrafic. Dans.Actorul ca fenomen al teatrului actual”… Eu sunt fascinată de această formă de teatru și tot timpul am vânat acest tip de spectacole, foarte bune, pentru festivalul de la Alba Iulia. Este o onoare pentru mine această prezență în juriu” a declarat Ioana Bogățan pentru Alba24.

De menționat că Ioana Bogățan și Adrian Batista sunt cei doi membri ai juriului care au fost menținuți de la ediția de anul trecut.

Din juriu mai fac parte: Adrian Batista – regizor și producător TV, Silvia Ghiață – producător TV, Andrei și Andreea Grosu– regizori și Ileana Lucaciu – critic de teatru.

În competiție sunt înscriși 24 de actori.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Florin Roman: 40 de doze de Redemsivir, folosit în tratamentul bolnavilor de COVID-19, ajung joi la Spitalul Județean Alba

Publicat

Deputatul de Alba, Florin Roman, a amunțat pe contul său de Facebook că 40 doze de Remdesivir, medicamentul folosit în tratamentul bolnavilor de COVID-19, ajung mâine la Spitalul Judetean Alba, în urma unei discuții pe care a avut-o cu ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.

”Tot astăzi am finalizat discuțiile cu oficiali de la Rezervele de stat, impreuna cu Prefectura Alba, pentru ca patru containere modulare sa ajungă la Ambulanta Alba, pentru a fi utilizate de ambulanțieri.

Totodată, a devenit litera de lege amendamentul privind creșterea la 35% pe ordonator principal de credite a sporului pentru spitalele județene care tratează cazurile de COVID 19, ceea ce permite o salarizare mai corectă în spitalele județene” a adăugat acesta.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate