Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Schimbări majore la CNADNR. Guvernul înfiinţează o nouă instituţie pentru construcţia de autostrăzi, care poate fi privatizată

Publicat


Autostrada Sebes Turda_martie 2016Compania Naționala de Autostrăzi și Drumuri Naționale se va reorganiza și își va schimba denumirea în Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, urmând totodată să fie înființată și o nouă societate pentru dezvoltarea infrastructurii de transport rutiere – Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), conform unui proiect de Ordonanță de Urgență publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor. Angajările se vor face prin concurs, iar salariile directorilor vor fi de 27.000 de lei pe lună.

„Prin proiectul de act normativ se propune reorganizarea CNADNR (care își va schimba denumirea în Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere n.r) și înființarea unei companii distincte pentru gestionarea infrastructurii rutiere astfel încât să fie asigurată dezvoltarea pe termen lung a rețelei de transport TEN-T Centrală și Globală, în conformitate cu obiectivele asumate față de Comisia Europeană, iar neadoptarea cadrului legal de reorganizare constituie o situație excepțională care conduce la întârzieri în implementarea proiectelor și la decomiterea unor sume importante de bani din bugetul Uniunii Europene. Aceste întârzieri au impact direct asupra dezvoltării economice viitoare a României”, se menționează în nota de fundamentare a proiectului.

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) va fi o societate comercială pe acțiuni cu personalitate juridică, de interes strategic național, și va funcționa sub autoritatea Ministerului Transporturilor, pe bază de gestiune economică și autonomie financiară distinctă, cu respectarea legislației în vigoare, și va asigura serviciul public de dezvoltare a infrastructurii de transport rutiere pentru transportul populației și a mărfurilor, în condiții de siguranță a circulației, timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeană și confort în trafic.

Serviciul public asigurat de CNIR este parte din serviciul public de interes general care asigură circulația populației și a mediului de afaceri pe rețeaua națională de transport.

CNIR va avea drept obiect principal de activitate proiectarea, construirea, reabilitarea, modernizarea, repararea pe perioadele de garanție tehnică a autostrăzilor până la data predării către CNAIR, drumurilor expres, drumurilor naționale, variantelor ocolitoare precum și a altor elemente de infrastructură rutieră care fac parte din structura rutiera menționată astfel cum acestea sunt aprobate prin documentele strategice la nivel național sau fac obiectul unor decizii ale autorităților publice naționale în domeniul transporturilor; executarea de lucrări în regie proprie cu respectarea prevederilor legale în domeniul ajutorului de stat și a achizițiilor publice; coordonarea dezvoltării unitare și echilibrate a infrastructurii de transport rutier în acord cu sursele de finanțare disponibile și cu documentele strategice aprobate la nivel național.

Societatea va încasa lunar de la CNAIR o cotă parte din rovigneta partajată precum și din tarifele de trecere a podurilor, inclusiv din alte venituri dupa mecanismul prevăzut în prezenta ordonanță și va desfășura activități de concesionare a spațiilor de servicii situate de-a lungul autostrăzilor și a drumurilor expres pentru asigurarea de servicii necesare desfășurării traficului auto precum și a altor activități economice.

Capitalul social inițial al CNIR va fi în valoare de 50.000.000 lei și va fi subscris și integral vărsat în numerar de statul român în calitate de acționar unic, prin Ministerul Transporturilor. Capitalul social va fi divizat în 5.000.000 de acțiuni cu o valoare nominală de 10 lei fiecare.

“C.N.I.R. se poate privatiza, în condiţiile legii statul având opţiunea de a păstra pachetul majoritar de acţiuni sau acţiunea nominativă de control. Aprobarea privatizării se dispune prin act normativ”, se mai arată în proiectul de act normativ.

Activitatea C.N.I.R. va fi supravegheată de un Consiliu de Supraveghere format din şapte membri:

– un membru reprezentant al mediului academic din domeniul construcţiilor de căi ferate, drumuri şi poduri;

– doi membri sunt reprezentanţi ai Instituţiilor Financiare Internaţionale;

– doi reprezentanți ai Comisiilor de Transporturi din Parlamentul României la propunerea președintelui Senatului, respectiv la propunerea președintelui Camerei Deputaților;

– un reprezentant al Administrației Prezidențiale;

– un reprezentant al Ministerului Transporturilor;

Membrii Consiliului de Supraveghere sunt numiţi, revocaţi din funcţie şi suspendaţi prin ordin al ministrului transporturilor şi beneficiază de o singură indemnizaţie de şedinţă, lunar în procent de 15% din remuneraţia brută a directorului general C.N.I.R. Conducerea executivă a Companiei Naționale de Investiții Rutiere este asigurată de un Consiliu Director format din directorul general, directorii generali adjuncţi şi directorii executivi, iar Consiliul de Administraţie este format din nouă membri, care vor avea mandate de patru ani.

Personalul CNIR va fi angajat numai prin concurs, pe bază de contract individual de muncă. Spre exemplu, un director poate ajunge să câştige, brut, 36.000 de lei pe lună, potrivit grilei de salarizare, adică 27.000 de lei net.

CNAIR va transfera, în mod etapizat, proiectele de infrastructură de transport rutier pentru dezvoltarea infrastructurii de transport către CNIR.

„Proiectele de infrastructură de transport rutier se transferă către CNIR în vederea implementării, cu condiția ca aceasta să dispună de personalul minim necesar în vederea implementării, gestionării resurselor financiare necesare proiectelor, derulării procedurilor de achiziție publică dacă va fi cazul sau coordonării activității de proiectare, astfel încât să se asigure continuitate în implementarea proiectelor de infrastructură de transport. Pentru fiecare proiect de infrastructură de transport rutier care se transfera se va încheia protocol de predare-primire între CNAIR și CNIR”, se precizează în nota de fundamentare.

Până la desfășurarea efectivă a activității CNIR pot fi asigurate servicii suport de către CNAIR pe baza de protocol de colaborare încheiat între cele două companii.

sursa: hotnews.ro


Vezi cele mai interesante video Alba24.ro


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Acțiune nocturnă de amploare a polițiștilor din Alba Iulia pentru combaterea consumului de alcool și droguri

Publicat

Polițiștii rutieri din Alba Iulia au organizat sâmbătă noaptea o acţiune de amploare pentru combaterea conducerii autovehiculelor sub influența alcoolului sau a altor substanțe psihoactive.  Acțiunea a început în jurul orei 22.30, de pe Bulevardul Încoronării, din zona parcării de la Colegiul Național Horea, Cloșca și Crișan dar s-a derulat în mai multe puncte din […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Alba Iulia NECUNOSCUTĂ. Topul curiozităților legate de fortificația orașului, care a dăinuit peste un mileniu

Publicat

De la întemeierea oraşului de către romani, în urmă cu aproape două mii de ani, şi până în zilele noastre, Alba Iulia a trecut prin tot atâtea transformări, încât este aproape imposibil ca cineva să-i cunoască toate secretele. Ca toate oraşele vechi, Alba Iulia păstrează, pe lângă clădirile-simbol şi mici secrete, lucruri mai puţin cunoscute. […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

HAOS pe Aeroportul din Cluj-Napoca: Sute de oameni aşteaptă. Cursele sunt anulate din cauza ceţii

Publicat

Mai multe curse aeriene sunt anulate, redirecţionate pe Aeroportul Sibiu sau întârziate la și de la Cluj-Napoca, din cauza ceții. Sute de oameni stau sâmbătă seara în aeroport și așteaptă, transmite Mediafax. Potrivit informațiilor de la Aeroportul Cluj-Napoca, două curse către Valencia și Liverpool au fost anulate sâmbătă seara. Cele două avioane urmau să plece […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Povestea unei evadări ca în filme din Penitenciarul Aiud. Doi deținuți au săpat un tunel de 11 metri în patru luni

Publicat

aiud penitenciar

Printre evadările sau tentativele de evadare din Penitenciarul Aiud (care nu au lipsit, de-a lungul timpului), una atrage atenția din cauza planului elaborat care a stat în spatele ei. Exact ca în filme, doi deținuți au săpat timp de patru luni un tunel de 11 metri, cu ajutorul căruia au reușit să treacă dincolo de […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate