Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Școala în online, masca obligatorie pe stradă în Cut. Masca va fi purtată și la Săsciori în spații deschise aglomerate


Publicat

Școala trece în online în comuna Cut din cauza numărului mare de cazuri de COVID-19 înregistrate în localite, în ultimele 14 zile. De asemene masca devine obligatorie și la Cut, dar și în comuna Săsciori. 

Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență

(1) Pe fondul înregistrării unei incidențe cumulate, de peste 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, la nivelul unității administrativ-teritoriale Comuna Cut, începând cu data de 21.10.2020, se suspendă temporar activitățile didactice care presupun prezența față în față în toate unitățile de învățământ, cursurile urmând a se desfășura exclusiv online, în scenariul 3 – roșu.

(2) Trecerea în alt scenariu se va face în funcție de analiza epidemiologică la nivelul localităților, după scăderea ratei de incidență sub limita de alertă (3 cazuri /1000 locuitori din ultimele 14 zile).(1) La nivelul unității administrativ-teritoriale Comuna Cut, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS –COV-2 a depășit 3 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 21.10.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se instituie obligația de purtare a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise;

Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;

Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, este permisă doar pentru persoanele cazate în aceste unități;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă.

(2) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

(1) La nivelul unității administrativ-teritoriale Comuna Săsciori, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1000 de locuitori, începând cu data de 21.10.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se instituie obligația de purtare a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, prezente în spațiile publice deschise, cum ar fi piețele, târgurile, zonele de așteptare (stații de autobuz, peroane şi altele asemenea), zonele în care se desfășoară serbări publice sau pelerinaje, exteriorul obiectivelor turistice, zonele pietonale comerciale și în proximitatea instituțiilor de învățământ până la o distanță de 50 m de intrarea în perimetrul școlii;

Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;

Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;

Pentru perioada în care activitatea operatorilor economici este restricționată este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice, care nu se consumă în spațiile respective;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, se desfășoară fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;
Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

(2)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Ca urmare a înregistrării la nivelul județului Alba, a unei incidențe cumulate, de peste 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, toate instituțiile cu atribuții în domeniu, în baza unui „Plan unic de acțiune” întocmit la nivelul Grupei de coordonare, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2, în special pe raza unităților administrativ-teritoriale unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS –COV-2 a depășit 3 cazuri la 1000 de locuitori.

Direcția de Sănătate Publică Alba, va întocmi și va prezenta zilnic membrilor Comitetului Județean, o analiză pentru fiecare unitate administrativ-teritorială, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS –COV-2 a depășit 3 cazuri la 1000 de locuitori, analizând necesitatea carantinării zonale, cu motivarea propunerii.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Comisia Europeană anunță alocarea a 3 miliarde de euro României, pentru protejarea locurilor de muncă prin intermediul SURE

Publicat

job

Comisia Europeană a anunţat, marţi, că alocă unui număr de cinci state membre suma de 8,5 miliarde euro, din care 3 miliarde euro României, reprezentând a treia tranşă a împrumutului care va permite statelor să facă faţă creşterilor bruşte ale cheltuielilor publice efectuate în vederea menţinerii locurilor de muncă.

Anunțul executivului european coincide cu Ziua Națională a României și reprezintă o primă tranșă pentru țara noastră din acest instrument, așa cum a precizat săptămâna trecută și ministrul finanțelor de la București.

În total, Comisia Europeană a alocat marți suma de 8,5 miliarde de euro către cinci țări membre ale Uniunii Europene prin intermediul Instrumentului SURE de 100 de miliarde de euro și din care România va primi în total 4,1 miliarde de euro, o tranșă ulterioară de 1,1 miliarde euro fiind programată pentru perioada următoare.

“România primește astăzi 3 miliarde de euro prin SURE, instrumentul UE ce protejează lucrătorii și firmele europene în timpul pandemiei. Încă un miliard de euro, disponibil în curând. Vor finanța scheme de ocupare, sprijin pentru lucrători și firme în aceste vremuri dificile. Europa vă este alături!”, a scris președinta Comisiei Europene Ursula von der Leyen, pe Twitter.

Ca parte a operațiunilor de marți, Belgia a primit 2 miliarde de euro, Ungaria 200 milioane de euro, Portugalia 3 miliarde de euro, România 3 miliarde de euro și Slovacia 300 milioane de euro.

“Acest sprijin, sub formă de împrumuturi acordate în condiții favorabile, va ajuta aceste state membre să abordeze creșterea bruscă a cheltuielilor publice pentru păstrarea ocupării forței de muncă. În mod specific, acestea vor contribui la acoperirea costurilor legate direct de finanțarea schemelor naționale de muncă pe termen scurt și a altor măsuri similare pe care le-au pus în aplicare ca răspuns la pandemia de coronavirus, inclusiv pentru lucrătorii independenți”, subliniază Comisia Europeană într-un comunicat de presă.

Cu plățile de astăzi, 15 state membre au primit aproximativ 40 de miliarde de euro în cadrul instrumentului UE SURE între sfârșitul lunii octombrie și sfârșitul lunii noiembrie.

După finalizarea tuturor plăților SURE, Belgia va primi 7,8 miliarde de euro, Ungaria 504 milioane de euro, Portugalia 5,9 miliarde de euro, România 4,1 miliarde de euro și Slovacia 631 milioane de euro.

Instrumentul SURE poate furniza sprijin financiar în valoare de până la 100 de miliarde de euro tuturor statelor membre. Până în prezent, Comisia a propus acordarea unui sprijin financiar în valoare de 90,3 miliarde de euro pentru 18 state membre, între care și România, care va beneficia de 4,1 miliarde de euro.

Viitoarele tranșe ale sprijinului vor fi acordate în cursul următoarelor luni, odată încheiate respectivele emisiuni de obligațiuni, a mai anunțat Comisia Europeană.

În ce privește țara noastră, în sedința de Guvern din data de 1 octombrie 2020 a fost aprobat Memorandumul privind încheierea Acordului de împrumut dintre Uniunea Europeană și România, în valoare de 4,099 miliarde de euro, în cadrul instrumentului european de sprijin temporar pentru atenuarea riscurilor de șomaj într-o situație de urgență ca urmare a apariției epidemiei de COVID-19 (SURE). Împrumutul a fost acordat la cererea părții române, transmisă Comisiei Europene, în baza Memorandumului din data de 7 august 2020, privind acordul de principiu al Guvernului pentru contractarea acestui împrumut.

Împrumutul va susține măsurile adoptate de Guvernul României, în contextul generat de criza COVID-19, în perioada februarie – august 2020, menite să protejeze angajații și persoanele care desfășoară o activitate independentă, cu scopul de a reduce incidența șomajului și pierderea veniturilor.

Dintre aceste măsuri, eligibile în cadrul instrumentului SURE, conform evaluării Comisiei Europene enumerăm șomajul tehnic, programul de muncă flexibilă, alte astfel de scheme destinate unor categorii de liber profeșionisti a căror activitate a fost redusă/întreruptă urmare a pandemiei COVID-19, precum și sporuri și alte măsuri similare acordate personalului medical pentru recunoașterea meritelor acestora.

Sursă: Caleaeuropeană.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

8 medalii dintre care 5 de aur, obținute de sportivii de la CS Unirea Alba Iulia la Campionatul Național de Împins din Culcat

Publicat

Sportivii legitimați la CS Unirea Alba Iulia au obținut opt medalii, dintre care 5 de aur, la Campionatul Național de Împins din Culcat, organizat de Federația Română de Powerlifting, în perioada 28-29 noiembrie la Sânmărtin, județul Bihor.

La aceste rezultate se adaugă trei clasări pe podium în clasamentul Open, au transmis reprezentanții clubului.

Campionatul a fost organizat cu respectarea tuturor măsurilor impuse în contextul pandemiei, fără a fi pusă în pericol sănătatea participanților, spun ortanizatorii.

Organizarea competiției se datorează președintelui Federației Române de Powerlifting, antrenor al CS Unirea Alba Iulia, Ovidiu Pănăzan.

Competiția a fost dedicată Seniorilor și Juniorilor (1 și 2), la masculin și feminin.

Rezultate CS Unirea Alba Iulia – seniori, masculin:

CIOFLICĂ ANDREI DUMITRU – categorie 74 kg –  loc. 1;

PĂNĂZAN OVIDIU – categorie 83 kg – loc 1;

IRIMIE ANDREI-NICOLAE – categorie 93 kg – loc 1;

OȚOIU LUCIAN – categorie 120 kg – loc 2;

CAZACU ALEXANDRU RĂDUCU – categorie 120 kg – loc 3;

ORDEAN IOAN DANIEL – categorie 120 kg+ – loc 3;

CATARAMBĂ ALEXANDRU  CONSTANTIN  – categorie 120+ – loc 4;

Clasament Open Masculin, Seniori: Loc 1 – IRIMIE ANDREI NICOALE.

Rezultate CS Unirea Alba Iulia – Juniori 1, masculin:

CAZACU ALEXANDRU RĂDUCU – categorie 120 kg – loc 1;

CATARAMBĂ ALEXANDRU CONSTANTIN  – categorie 120 kg+ – loc 1;

Clasament Open Masculin, Juniori 1: Loc 1 – CATARAMBA ALEXANDRU; Loc 2 – CAZACU ALEXANDRU.

”Șapte sportivi ai CS Unirea Alba Iulia au obținut unsprezece rezultate extraordinare. 2020 a fost un an dificil pentru secția de powerlifting care, însă, se încheie cu bine. Îl felicit pe Ovidiu Pănăzan, care face lucruri extraordinare pentru powerliftingul românesc, dar și pe sportivii noștri, pentru eforturile și perseverența lor”, a spus Corneliu Mureșan, director CS Unirea Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ADR Centru: Dezbatere online cu locuitorii din Alba și Sibiu despre protecția mediului. Cum pot transmite idei autorităților

Publicat

ADR Centru organizează online, prin Centrul Europe Direct Regiunea Centru, o dezbatere pe teme de mediu pentru locuitorii din județele Alba și Sibiu. Aceștia vor putea transmite autorităților publice locale idei privind protecția mediului.

Evenimentul se va desfășura în 3 decembrie, de la ora 12.00.

Vreau un aer mai curat! Avem nevoie de mai multe spații verzi! Aș dori să fie mai multe piste de biciclete!. Am auzit aceste afirmații de la cetățenii din Regiunea Centru, transmise fie online fie direct în cadrul evenimentelor pe care le-am organizat.

În 3 decembrie 2020, începând cu ora 12.00 vă așteptăm la evenimentul online, o dezbatere pe tema protecției mediului ”Energie verde-mai mult verde în Regiunea Centru – acțiuni, proiecte și propuneri.

Alături de cetățenii din Alba și Sibiu, interesați de un mediu înconjurător mai curat, am invitat să participe la întâlnire și reprezentanții Agențiilor de Protecție a Mediului, pentru a ne prezenta informații despre calitatea mediului din județ, alături de reprezentanții autorităților publice locale, primării și consilii județene, ca să prezinte proiectele pe care le implementează și modul în care susțin reducerea poluării pentru un climat mai curat.

Pe lângă problemele punctuale care le puteți aborda, puteți propune celor prezenți noi proiecte sau puteți afla modul în care fiecare dintre noi poate contribui la păstrarea calității mediului prin soluțiile de economie circulară care vor fi prezentate”, transmite ADR Centru.

Pentru participare, completați formularul AICI

Prin Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru, din 2007 și până în prezent, am semnat și finanțat la nivelul Regiunii Centru, peste 1.440 de contracte de finanțare doar din fondurile Programului Operațional Regional, la care se adaugă alte 800 de contracte pe care le-am gestionat prin Programul de Competitivitate, adică sunt peste 2.200 proiecte care au aplicat soluții pentru protecția mediului. Acestea s-au concretizat în echipamente tehnologice sau construcții noi, ce au generat consum de resurse de energie și noxe reduse, dar și spații verzi, parcuri, spații de agrement, reabilitare termică, înlocuirea unor sisteme învechite sau modernizarea infrastructurii, fiecare proiect aducând o contribuție la îmbunătățirea calității mediului. Vor vorbi însă punctual reprezentanții primăriilor despre aceste proiecte, sau alte inițiative prin care au pus în practică sau vor duce în următorii ani la localități ”mai verzi”, la o stare de bine pentru o viață de calitate destinată fiecăruia dintre noi”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Schimbările climatice și degradarea mediului sunt o amenințare reală pentru Europa și pentru întreaga lume. Pentru a susține un mediu înconjurător curat, condiție esențială pentru o un stil viață european, Uniunea Europeană și-a  propus ca până în 2050 să devină neutră ca impact asupra climei. Eforturile Comisiei Europene pentru un mediu mai curat, pentru creșterea numărului de spații verzi, pentru curățarea apelor, pentru reducerea consumului energetic și obligarea statelor europene să aplice măsuri de protecție a mediului, au primit un nou impuls, odată cu lansarea Pactului Verde European. Pactul Verde European este foaia de parcurs a UE pentru a ajunge la o economie durabilă, oferă un plan de acțiune menit să stimuleze utilizarea eficientă a resurselor prin trecerea la o economie circulară, mai curată, să dorește să refacă biodiversitatea și să reducă poluarea. Pentru a transforma acest angajament politic în obligație juridică, Comisia Europeană a propus o lege europeană a climei și susține, prin fonduri europene și prin reglementări specific, acțiuni în toate sectoarele economiei, inclusiv prin investiții în tehnologii ecologice, prin sprijin pentru inovare în sectorul industrial, prin introducerea unor forme de transport privat și public mai puțin poluante, mai ieftine și mai sănătoase, prin decarbonizarea sectorului energetic și prin îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor, potrivit sursei citate.

Evenimentul este organizat de Centrul Europe Direct Regiunea Centru din cadrul ADR Centru, cu susținerea Comisiei Europene. Prin Centrul Europe Direct Regiunea Centru se desfășoară acțiuni de comunicare dedicate și adaptate cetățenilor din Regiunea Centru, obiectivul său fiind de promovare a priorităților și acțiunilor Comisiei, dar mai ales implicarea locuitorilor din cele șase județe.

Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru s-a preocupat și se preocupă constant de informarea cetățenilor în privința rezultatelor și beneficiilor aduse comunității noastre de proiectele europene, susținând toate inițiativele care au dus la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor. În decursul timpului, datorită fondurilor nerambursabile, împreună, am susținut atât investițiile publice, cât și pentru mediul privat, precum și pentru dezvoltarea și protecția mediului din Regiunea Centru.

O parte din fondurile coordonate de ADR Centru, în cadrul Politicii europene de Coeziune – fie că au fost încadrate în planuri generale, fie că au fost încadrate în priorități specifice de investiții – au fost investite în proiectele de reabilitare termică, pentru achiziționarea de mijloace nepoluante de transport public, pentru crearea de piste de biciclete, modernizarea parcurilor și a spațiilor verzi, precum și pentru implementarea de soluții inovatoare în domeniul eficientizării consumurilor de energie, atât în clădirile publice, cât și în clădirile rezidențiale. Fie prin POR, fie prin alte programe de finanțare, autoritățile publice locale au derulat proiecte care au vizat activitățile de protecția mediului direct sau în subsidiar.

Pentru ca un număr cât mai mare de oameni să cunoască aceste informații și rezultatele proiectelor, precum și pentru a discuta alte idei de proiecte ce se pot implementa la nivel local, sau exemplele de bune practici, ADR Centru, prin Centrul Europe Direct Regiunea Centru, a propus organizarea unei dezbateri pe această temă, prin care se va realiza și o consultare a cetățenilor referitor la impactul și necesitățile pe tema mediului din fiecare județ al regiunii.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

INTERVIU Dirk Arnold, director BOSCH: Decizia de a nu concedia oameni a funcționat. Acum angajăm pentru a face față comenzilor

Publicat

După inaugurarea Bosch Medical Center, am stat de vorbă cu Dirk Arnold, directorul tehnic al fabricii Bosch din Blaj.

Am discutat despre această nouă facilitate acordată angajaților Bosch dar și despre cum s-a schimbat situația economică și cum a evoluat fabrica din Blaj de la ultima noastră discuție purtată la începutul pandemiei de coronavirus, în luna martie a acestui an.

Domnule Arnold, ce este Bosch Medical Center?

Este un loc unde furnizăm servicii medicale, nu doar angajaților ci și membrilor familiilor acestora.

Am început anul trecut și după cum vedeți este un mediu plăcut unde am folosit principiul tuturor clădirilor Bosch – inspirație la locul de muncă.

Am folosit și gama de culori Bosch astfel încât să facem din acest loc un spațiu primitor pentru toată lumea.

Citește și: FOTO-VIDEO: Bosch a inaugurat propriul centru medical, la Blaj. Servicii medicale gratuite pentru angajați și familiile acestora

Iar serviciile medicale, așa cum am spus sunt disponibile nu doar pentru angajații noștri ci și pentru membrii familiilor lor, deci vom contribui mult la decongestionarea sistemului medical public din Blaj.

Când ați decis să înființați acest centru? Înainte de izbucnirea pandemiei sau a fost o decizie pe care ați luat-o din cauza situației sanitare în care ne aflăm?

Am început anul trecut, deci înainte de izbucnirea pandemiei. După cum știți, fabrica noastră din Blaj are dimensiuni considerabile și a crescut constant în ultimii ani. Așa că începând de anul trecut ne-am gândit cum să îmbunătățim serviciile de care beneficiază angajații noștri.

Așa s-a născut ideea să facem acest centru medical, împreună cu partenerul nostru ElisaMed care ne furnizează servicii medicale de multă vreme. Deci am început proiectul anul trecut iar acum mă bucur că l-am finalizat.

Deci a fost o coincidență fericită?

Da, a fost ceva planificat independent de situația sanitară actuală.

Vă rog să îmi spuneți încă o dată cine are acces la serviciile medicale oferite de acest centru? Doar angajații Bosch și familiile lor sau și publicul larg ?

Și publicul la modul general are acces la aceste servicii oferite de ElisaMed, dar noi, cei de la Bosch suntem principalii beneficiari. De exemplu, aici se vor face controalele de rutină impuse de legislația muncii pentru angajații noștri dar vom face aici și testările COVID-19, deci oferim angajaților Bosch mai multe servicii medicale decât până acum.

Folosiți sistemul de testare Bosch Vivalytic pentru COVID-19 ?

Sistemul Bosch Vivalytic (n.r. Bosch Vivalytic este un echipament de testare dezvoltat de divizia medicală a concernului Bosch, care poate depista în doar 45 de minute nu numai prezența noului coronavirus ci și tulpinile virale de gripă comună) este principalul instrument de testare pe care îl folosim frecvent pentru a depista eventualele cazuri printre angajații noștri.

Câte centre medicale din România au aceste aparate de testare marca Bosch?

Acest echipament este disponibil în 3 locații Bosch din România: la Blaj și în cele două locații Bosch de la Cluj – în fabrica de la Jucu și în centrul de cercetare și inginerie din Cluj Napoca.

Centrul Medical de la Blaj acceptă pacienți cu trimitere de la medicul de familie, deci decontate de Casa de Asigurări de Sănătate sau doar pe cei care plătesc serviciile din buzunarul propriu?

Serviciile standard sunt acoperite de Casa de Asigurări de Sănătate deci se poate veni la Bosch Medical Center cu trimitere de la medicul de familie. Desigur, unele servicii care nu sunt decontate de CAS se fac contracost.

Bosch subvenționează în vreun fel costul acestor servicii asftel încât să devină mai accesibile?

După cum am zis, pentru toți angajații și familiile lor, Bosch suportă costurile serviciilor medicale furnizate de acest centru.

Ați avut vreun ajutor din partea autorităților locale pentru înființarea acestui centru sau totul a fost făcut prin acest parteneriat Bosch – ElisaMed ?

ElisaMed este partenerul nostru care s-a ocupat și de relația cu autoritățile și este important când într-un parteneriat se împart responsabilitățile și lucrurile se mișcă mai repede.

Este totuși un ajutor important pentru comunitate având în vedere că acest centru mai ușurează și mai ia din presiunea la care este supus sistemul public de sănătate.

Da, dacă facem un calcul simplu, noi avem aproximativ 3.000 de angajați la care se adaugă membrii familiilor acestora rezultând o mare parte a populației orașului care va beneficia de serviciile acestui centru, deci o să ușurăm mult sarcina sistemului public de sănătate din Blaj.

La ultima noastră discuție, care a avut loc acum aproximativ 6 luni, Bosch se confrunta cu problemele cauzate de primul val al pandemiei. Industria auto era 90% blocată, fabricile care asamblează mașini erau închise aproape în totalitate și nici restul ramurilor industriale nu se simțeau prea bine. Aici la Bosch Blaj ați decis atunci să reduceți programul de lucru în secțiile care lucrează pentru industria automotive dar ați păstrat programul normal de lucru în celelalte secții. Cum stau lucrurile acum?

Acum situația s-a schimbat. Încă suntem sub rezultatele de anul trecut și suntem cu 20% sub cifrele pe care ni le-am planificat pentru acest an. Dar vedem acum, în trimestrul al treilea și mai ales în cel de al patrulea, că economia începe să își revină. Deci strategia noastră de a nu concedia oamenii ci de a face o “punte” prin reducerea programului de muncă și de a ne păstra oamenii a funcționat în criză. Acum angajăm oameni pentru a face față comenzilor crescute din partea clienților.

Următoarea mea întrebare era dacă ați reușit să aduceți înapoi oamenii trimiși în șomaj tehnic în martie?

Nu doar că toți oamenii s-au întors la muncă dar chiar angajăm personal suplimentar în zona operatorilor.

Ați aplicat programul guvernamental de “kurzarbeit” ? (n.r. program redus de muncă subvenționat de guvern)

L-am aplicat și chiar am făcut parte din echipa care a stabilit regulile acestui program guvernamental dar acum pentru noi nu mai este necesar.

Credeți însă că este un program bun pentru industrie în general?

Da, cred că este o măsură bună pentru că îți dă flexibilitate și posibilitatea să îți adaptezi costurile la schimbările economice.

Ar trebui continuat acest program pentru cei care au nevoie de el?

Da, cred că da. Nu știi niciodată când vine următorul șoc economic, ca să nu zicem criză, și e bine să ai la dispoziție o măsură, un instrument care să te ajute în vremuri grele.

Camera de Comerț Româno-Germană a făcut recent un sondaj printre firmele cu capital german care activează în România iar concluzia a fost că cele mai multe prevăd o revenire a economiei în 2022 și nu în 2021. Dumneavoastră cum vedeți acest lucru?

Cred că este o estimare realistă. Este dificil să prezici ce se va întâmpla anul viitor doar pe baza ultimelor trei luni din 2020. Cred că valul doi al pandemiei în mijlocul căruia ne aflăm va avea efecte mai grave decât cel inițial deci e greu de estimat că 2021 va fi un an al revenirii economice. Deci sunt de acord că 2022 este un termen mai realist.

Așa cum am discutat și în interviul anterior, o criză face loc și oportunităților. Care sunt planurile dvs în viitorul apropiat aici în Blaj în acest context?

Independent de situația actuală cu pandemia, aici la Blaj vom crește responsabilitățile asumate în cadrul concernului Bosch. Am relocat cu succes linii de producție de la alte facilități de producție din Germania și astfel am crescut importanța fabricii din Blaj în cadrul rețelei internaționale Bosch.

Așa vom reuși să dezvoltăm mai mult fabrica de aici.

 

Deși știu că Bosch nu se implică în politică, următoarea întrebare vine în contextul alegerilor generale care vor avea loc în 6 decembrie. Ce așteptări aveți de la viitorii parlamentari de Alba, indiferent de partidul din care fac parte?

Așteptările noastre sunt legate de parcursul României în domeniul competitivității. Infrastructura de exemplu…autostrăzile care acum se construiesc sunt o condiție necesară pentru a fi competitivi ca țară. Este doar un exemplu. Apoi am discutat despre kurzarbeit. O măsură economică ce asigură competivitatea României. Sunt doar două exemple prin care România poate rămâne atractivă și poate asigura joburile românilor.

Aș vrea să încheiem prin două exemple care arată faptul că Bosch are planuri serioase la Blaj și că am depășit demult stadiul unei investiții aflate la început de drum.

Chiar azi când facem împreună acest interviu, aniversăm simbolic atingerea unui prag de 5 milioane de module de control produse la Blaj pentru cutiile de viteză automate. Și tot în zilele acestea aniversăm atingerea pragului de 25 de milioane de senzori de oxigen produși la Blaj. Senzor pe care probabil și dvs îl aveți în mașina personală.

Pregătim chiar și o mică ceremonie pentru aceste aniversări, chiar dacă va fi mai mult online. Vom prezenta board-ului din Germania piesa cu numărul 5 milioane prin videoconferință dar cei din conducerea noastră de la Stutgart vor avea surpriza ca exact în acel moment în care noi le arătăm produsul, cineva din echipa Bosch va deschide ușa și va intra cu o piesă similară, produsă de asemenea la Blaj.

Iar aceste numere impresionante de componente produse aici arată că planurile Bosch pentru Blaj și România sunt pe termen foarte lung.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate