Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Școlile trebuie să trimită URGENT la DSP lista cu profesorii, personalul și elevii care vor participa la pregătiri și la examene


Publicat

examen

Școlile sunt obligate să dea lista cu elevii și profesorii care participă la pregătire, precum și la Bac și Evaluarea Națională, în fiecare unitate, până joi.

Asta, deși încă nu s-au făcut înscrierile. Măsurile pe care școlile sunt obligate să le ia din 2 iunie, publicate în Monitorul Oficial.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a VIII-a

Școlile trebuie să facă proceduri proprii, iar până mâine trebuie să dea Direcțiilor de Sănătate Publică lista cu profesorii, personalul și elevii care vor participa la pregătirea din 2-12 iunie, dar și la examene, în condițiile în care nu s-au stabilit nici comisiile de examen și nici elevii nu s-au înscris, potrivit Edupedu.ro.

Prevederile apar în Ordinul comun semnat de miniștrii Educației și Sănătății care stabilește măsurile obligatorii pentru școli în perioada 2-12 iunie și pentru examenele de Evaluarea Națională și Bacalaureat 2020, ordin care a fost publicat în Monitorul Oficial.

Citește și BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a XII-a

”Consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar, în termen de 5 zile de la publicarea prezentului ordin, vor elabora și vor aproba o procedură proprie, prin care stabilesc modalitățile de desfășurarea activităților de pregătirea sesiunilor de examen, propriul circuit de intrare și de ieșire a elevilor, personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic, precum și modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecția unității de învățământ, asigurându-se e că:

a) la intrarea în unitatea de învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depășească 37 °C) de către cadrul medical care va asigura asistența medicală pentru aga durata desfășurării activităților;

b) în situația în care un elev sau un cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic prezintă simptome sau există suspiciunea că starea ta de sănătate este precară, nu i se va permite accesul în unitatea de învățământ, cu recomandarea de a se adresa medicului de familie pentru stabilirea diagnosticului și conduitei de tratament;

c) participarea elevilor la activitățile de pregătire va fi decisă de părinții acestora după evaluarea încadrării în grupele de risc a elevilor sau membrilor familiilor acestora persoane care suferă de afecțiuni cronice sau persoane cu vârsta de peste 65 de ani

d) elevii prevăzuți la literele b) și c) vor beneficia de o formă de pregătire alternativă online sau prin asigurarea de resurse educaționale

e) parcursul prin curtea școlii până la intrarea în unitatea de învățământ se va realiza pe un traseu bine delimitat și semnalizat, respectând normele de distanțare fizică;

f) elevii vor fi însoțiți de către un cadru didactic de la accesului în unitatea de învățământ până în sala de clasă și apoi, după finalizarea activităților, vor fi conduși până la ieșire.

g) la intrarea în unitatea de învățământ vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc.

h) în toate spațiile în care se vor desfășura activități cu elevii vor fi afișate mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare și de prevenirea infectării cu Sars-Cov-2

i) intrările și ieșirile precum și sensul de deplasare pe coridoare, către sălile de clasă și alte încăperi, sunt stabilite de unitatea de învățământ, semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat;

j) unitatea de învățământ asigură săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate permanent;

k) elevii, personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic vor purta mască de protecție pe toată durata activităților și își vor igieniza regulat mâinile cu substanțe dezinfectante sau săpun;

l) coridoarele, cancelaria, grupurile sanitare și sălile de clasă mobilier și pardoseală vor fi dezinfectate regulat cu substanțe biocide pe bază de clor sau alcool, în mod obligatoriu între schimburi dacă este cazul și la finalizarea programului;

m) în sălile de clasă activitățile se vor desfășura cu maximum 10 elevi, situați la circa 2 m distanță unul de altul, care vor purta mască pe tot parcursul desfășurării activităților din unitatea de învățământ;

n) în perioada 2-12 iunie, durata activităților petrecute de elevi în sălile de clasă nu va fi mai mare de 3 ore pentru elevii de liceu și de 2 ore pentru elevii de gimnaziu. În situația unităților de învățământ care vor realiza activitățile de pregătirea în două schimburi, între acestea va fi prevăzut un interval de două ore pentru dezinfectarea igienizarea cu substanțe biocide și aerisirea sălilor pentru o perioadă de cel puțin o oră.

o) în perioada desfășurării activităților de pregătire, pauzele intermediare vor fi programate decalat astfel încât elevii de la grupe diferite să nu interacționeze fizic;

p) grupele de elevi vor păstra aceeași sală de clasă pe toată perioada desfășurării activităților;

q) colectarea măștilor purtate se va face în locuri speciale, semnalizate corespunzător, amenajate în unitatea de învățământ;

r) la sfârșitul activităților, elevii vor primit câte o mască nouă pentru deplasarea către domiciliu.

Articolul 10. Unitățile de învățământ în colaborare cu autoritățile publice locale pot lua și alte măsuri suplimentare pentru prevenirea și combaterea infectării cu SARS-COV-2 (instalarea de tuneluri de dezinfecție, lavoare suplimentare pentru spălarea mâinilor, măsuri pentru siguranța elevilor pe traseul de la unitatea de învățământ la domiciliu și retur etc).

Articolul 13 c) În maximum două zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, inspectoratele școlare județene și inspectoratul școlar al Municipiului București transmit către autoritățile administrației publice locale respectiv către direcțiile de Sănătate publică județene lista cu elevii și personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic din unitățile sau instituțiile de învățământ care participă la desfășurarea activităților de învățământ în perioada pregătirii elevilor și în perioada desfășurării examenelor.

d) cu minimum 24 de ore înaintea fiecărei probă de examen sau evaluare inspectoratul școlar județean deja inspectoratul școlar al Municipiului București vor va primi următoarele informații privind elevii sau personalul didactic didactic auxiliar nedidactic menționați la litera c)

i) de la direcțiile de Sănătate publică județene lista cu persoanele internate în unitățile instituțiile sanitare cu suspiciune sau confirmate cu infecția SARS CoV 2

ii) de la autoritățile administrației publice locale lista cu persoanele aflate în izolare la domiciliu sau carantină instituționalizată.”

Sursă: Edupedu.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Simion Crețu, PNL Alba: Finanțarea ieşirii din criză cu bani europeni, cea mai bună soluție adoptată de Guvernul PNL

Publicat

Recent au fost prezentate public 3 scheme de ajutoare financiare pentru mediul de afaceri, în valoare totală de peste 1 miliard de euro, destinate microîntreprinderilor și firmelor mici și mijlocii, pentru ieșirea din criză, iar ministrul Fondurilor Europene a anunțat un calendar orientativ al derulării acestor scheme de finanțare. Apelul de proiecte urmează să fie deschis după lansarea Ghidului solicitantului, în toamnă, pentru că trebuie să fie îndeplinite procedurile legale prevăzute de regulamentele europene, întâi o dezbatere publică a ghidului, apoi depunerea de cereri de finanțare, evaluarea cererilor și încheierea contractelor de finanțare.

Planul de susținere a mediului de afaceri – de redresare economică a României – prevede un total de peste 3 miliarde euro, constând în credite subvenționate prin FNGCIMM, granturi pen­tru companii din domeniul HoReCa, granturi pentru investiții în sectoarele afectate de criză, granturi pentru com­paniile care angajează studenți sau granturi pentru investiții cu impact major în economie.

Programul IMM INVEST România permite IMM-urilor afectate semnificativ de criza COVID-19 să își asigure lichiditățile pentru derularea activității curente sau pentru investiții, prin accesarea unuia sau a mai multor credite pentru realizarea de investiții și/sau unul sau mai multe credite/linii de credit pentru capital de lucru, garantate de către FNGCIMM, în numele și contul statului român, prin Ministerul Finanțelor Publice. Plafonul maxim de garantare alocat a fost crescut chiar la sfârșitul săptămânii trecute de Guvernul PNL de la 15 la 20 miliarde lei, ca urmare a acceptului Comisiei Europene. 21 de bănci participă în programul IMM Invest și acestea au aprobat firmelor solicitante, în total, un număr de peste 11.600 credite, iar volumul finanțărilor garantate la sfârșitul lunii iulie a depășit deja 10 miliarde lei.

Avantajele creditului garantat prin programul IMM Invest constau în faptul că statul poate garanta până la 90% din valoarea creditelor pe care le firmele le accesează la una din băncile partenere. Pentru aceste credite nu se plătește dobândă, comision de garantare sau alte costuri de acordare și nici măcar comision de rambursare anticipate. Băncile partenere acordă credite de până la 10.000.000 lei pentru investiții și până la 5.000.000 lei pentru capital de lucru!

Pe de altă parte, Guvernul PNL a decis adoptarea unor măsuri active pentru îmbunătățirea competitivității întreprinderilor mici şi mijlocii, prin contractarea proiectelor depuse în cadrul apelurilor dedicate mediului de afaceri, fiind vizate cererile de finanțare a căror valoare nerambursabilă totală depăşeşte valoarea alocării financiare – așa numita supra-contractare.

Practic, este vorba de suplimentarea, cu 130 de milioane de euro, a alocării financiare a apelului dedicat microîntreprinderilor (ale căror proiecte solicită spre finanțare maxim 200.000 euro), urmând să fie contractate toate proiectele depuse și evaluate, care îndeplinesc criteriile de eligibilitate. În plus, a fost suplimentată, cu 450 de milioane de euro, și alocarea financiară a apelului de proiecte dedicat IMM-urilor (ale căror cereri de finanțare solicită sume nerambursabile cuprinse între 200.000 și 1.000.000 de euro). Nu în ultimul rând, până la începutul toamnei va fi lansat un apel de proiecte finanțat cu 550 de milioane de euro, dedicat acelor companii care au pregătit proiecte prin care solicită fonduri între 1.500.000 și 6.000.000 euro, la care contribuția proprie a beneficiarilor trebuie să fie de minim 30%.

Astfel, Guvernul liberal a decis continuarea procesului de contractare a cererilor de finanțare depuse în cadrul Axei prioritare 2 a POR 2014-2020, a căror valoare totală nerambursabilă depășește valoarea alocării financiare, prin alocarea, de la bugetul de stat sau transferul de la alte programe operaționale, a minimum 580 de milioane de euro pentru anii 2020 și 2021, în conformitate cu legislația europeană. Până în prezent, au fost făcute plăți către beneficiarii contractelor, în valoare de peste 555 de milioane euro, din fonduri europene.

Pentru domeniile cele mai grav afectate de criza COVID din acest an, soluția granturilor este cea mai potrivită, pentru că în aceste domenii se înregistrează pierderi de venituri ce nu mai pot fi recuperate. Faptul că PNL mobilizează surse europene este poate cea mai bună soluție în acest caz. Ne concentrăm toate eforturile să profităm de aceste oportunități, deoarece previziunile analiștilor financiari arată un deficit bugetar destul de mare, deci spațiul fiscal al bugetului este foarte redus pentru ca guvernul să vină cu alte măsuri de susținere a mediului privat. Granturile propuse pentru micro-economie vor fi acordate de către Ministerul Economiei, Energiei și al Mediului de Afaceri (MEEMA) în parteneriat cu Agențiile pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului (AIMMAIPE) și STS.

Cele 3 scheme de granturi sunt: microgranturi pentru firme și PFA, granturi de capital de lucru și granturile pentru investiții. Bugetul total al acestor scheme de sprijin este de un miliard euro. Microgranturile se vor da sub formă de sumă forfetară în valoare de 2.000 de euro fiecare. Bugetul total disponibil este de 100 de milioane de euro, din care 85% de la UE și restul de la bugetul de stat. Beneficiarii vor fi IMM-uri care nu au angajați, precum și PFA, iar cererile de finanțare depuse în cadrul apelurilor de proiecte vor fi selectate în ordinea depunerii, cu respectarea criteriilor de eligibilitate.

Granturile pentru capital de lucru vor avea valoare variabilă, ca procent din cifra de afaceri pe anul 2019 a firmelor beneficiare (IMM-uri a căror activitate a fost afectată de răspândirea COVID-19 sau a căror activitate a fost suspendată). Categoriile de ajutoare de capital de lucru sunt diferite, firmele cu rulaj mic, cu cifra de afaceri între 5.000 și 13.500 euro pe anul 2019, vor primi granturi de 2.000 euro, în timp ce firmele cu cifra de afaceri de la 13.501 până la 1.000.000 euro vor primi granturi la valoarea de 15% din cifra de afaceri pe anul 2019, dar nu mai mult de 150.000 euro fiecare. Domeniile eligibile acestor granturi de lucru sunt restaurantele, hotelurile, cafenelele, serviciile de transport, agențiile de turism, librăriile, editurile, bibliotecile, industriile creative, firmele de organizare de evenimente. Pentru acordarea acestor granturi destinate capitalului de lucru, MEEMA va elibera în perioada până în 15 septembrie 2020, la cerere, Certificate de Situații de Urgență. Bugetul schemei este de 350 de milioane de euro.

În fine, granturile pentru investiții vor fi acordate pe bază de proiect depus de firma beneficiară și aprobat de Ministerul Economiei și AIPPIMM, ținând cont că firma beneficiară va trebui să vină și ea cu un aport propriu la cheltuielile eligibile de cel puțin 15% (30% pentru firmele din București și județul Ilfov). Granturile se vor acorda IMM-urilor care vor face investiții pentru extindere sau pentru realizarea de noi capacități de producție sau prestării de servicii. Bugetul schemei este de 550 de milioane de euro.

La finalul lunii iulie s-a lansat în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea Programului Național de digitalizare a microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii, finanțat în cadrul Programului Operațional Competitivitate 2014-2020. Valoarea programului este de 726 milioane lei, echivalentul a 150 milioane euro, fiind finanțate activități pentru dezvoltarea de produse inovative în domeniul Tehnologia Informației și Comunicațiilor, dar și activități de digitalizare a microîntreprinderilor și a întreprinderilor mici și mijlocii, altele decât cele care au ca obiect principal de activitate TIC.

De asemenea, Guvernul PNL va oferi sprijin companiilor care creează locuri de muncă pentru studenți și granturi pentru investiții în medul rural. În cel mai scurt timp va produce efecte și programul Innotech Student, lansat în mai 2020, prin care se vor finanța propunerile antreprenoriale ale studenților români din numeroase domenii inovatoare. Acest program va încuraja studenții să își pună în practică viziunea, dar și spiritul lor antreprenorial, fiind alocată pentru acest domeniu o sumă de 20 milioane euro, în cadrul Programului Operațional Capital Uman.

Simion Crețu

PrimVicepreședinte PNL Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Județul Alba: Mai puțin de un caz de COVID-19, la mia de locuitori. LISTA procentelor pe județe

Publicat

Județul Alba se află la coada clasamentului la numărul de cazuri de coronavirus la mia de locuitori. Mai exact, în Alba, procentul de cazuri la 1000 de locuitori este de 0,42 %, în condițiile în care în ultimele 14 zile au fost raportate 136 de infectări cu COVID-19. 

Situația este gravă în județul Argeș, unde la 1000 de locuitori este un procent de 2, 37 % persoane infectate. Pe lista galbenă, după județul Argeș, urmează Brașovul cu un procent de 1,70% și Dâmbovița cu 1,67 %.

Alba se situează pe locul 33 al județelor, iar cele mai puține cazuri la 1000 de locuitori sunt înregistrate în Satu Mare cu un procent 0,11 și 36 de cazuri în ultimele 14 zile.

Reamintim că numărul total de teste efectuate în județ a ajuns la 47.190, de la începutul pandemiei sunt confirmate 826 de îmbolnăviri,  644 de persoane au fost declarate vindecate și au fost înregistrate 36 de decese, potrivit datelor de duminică, 9 august.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Câte persoane din Alba Iulia pot vota la alegerile locale din 2020. Componența Biroului Electoral la nivelul municipiului

Publicat

În Alba Iulia la alegerile locale din 27 septembrie, 62.463 de persoane au drept de vot. Mai exact, potrivit Biroului Electoral Alba Iulia, numărul de alegători rezultat din Registrul Electoral este de 62.167 și 296 de alegători pe listele electorale complementare. 

În cursa pentru fotoliul de primar al Municipiului Alba Iulia participă opt candidați:

Voicu Paul – PNL, Gabriel Pleșa – USR PLUS, Alin Stanciu – PSD, Bogdan Lazăr – ALDE, Mircea Trifu – ANA, Gheorghe Beleiu – PRO Romania, Marius Adrian Hațegan – PMP, Alin Tudose – AUR.

VEZI ȘI: SONDAJ Alba24: Cine doriți să fie viitorul primar al municipiului Alba Iulia? Lista candidaților la alegerile locale 2020

Președintele Biroului Electoral de Circumscripție nr 1 – Alba Iulia a fost desemnat Vasile Florin Sohoroca, iar locțiitor Silvia Iosa.

Componența completă a Biroului la Alba Iulia

Vasile Florin Sohoroca – președinte,

Silvia Iosa – locțiitor,

Nicoleta Claudia Pușcaș – reprezentant PSD,

Monica Liana Pop – reprezentant PNL,

Mircea Aron Lanu Prația – reprezentant USR,

Noemi Gudor – reprezentant UDMR,

Maria Romana Romoșan – reprezentant PRO România,

Constantin Marica – reprezentant PMP,

Alexandru Rusalin Olar – reprezentant  ALDE,

Gabriela Maria Ștefan, reprezentant al minorităților naționale  reprezentante în Parlamentul României, Camera Deputaților – Asociația Partida Romilor Pro-Europa.

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

SONDAJ Alba24: Cine doriți să fie viitorul primar al orașului ABRUD? Lista candidaților la alegerile locale 2020

Publicat

sondaj partide

Lupta pentru locul de primar al orașului ABRUD a început.

Candidații care și-au anunțat până acum intenția de a ocupa această funcție sunt: Nicolae Simina – PSD, Bogdan Furdui – USR-PLUS, Cristian Albu – PNL, Narcis Avram Jurcă – PRO România, Dan Nemeș – ALDE. 

Vă puteți exprima opinia și preferințele într-un sondaj legat de candidații la primăria orașului ABRUD – Alba24.

Pe care dintre următorii candidați l-ați vota pentru funcția de primar al orașului ABRUD?

Loading ... Loading ...

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate