Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Scurtătură între DN 67C – Transalpina și Luncile Prigoanei. Undă verde de la APM Alba pentru reabilitarea drumului forestier

Publicat

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a luat recent decizia etapei de încadrare – fără evaluarea impactului asupra mediului – pentru proiectul de reabilitare a drumului forestier Valea Prigoanei.

Drumul în lungime de 11,2 km, care leagă DN 67 C – Transalpina de Luncile Prigoanei, va fi reabilitat printr-o investiție de peste 5,4 milioane de lei. Traseul ar putea scurta astfel distanța parcursă în prezent pe sectorul baraj Oașa – Mănăstirea Oașa – Luncile Prigoanei.

Drumul pietruit cu o bandă va asigura un acces mai bun în zonă pentru transportul forestier și va facilita și accesul populației în zona turistică Luncile Prigoanei.

Varianta constructivă propusă este drum cu o bandă pe toată lungimea, cu structură rutieră flexibilă:

 

– Terasamente de pământ executate cu excavatorul, și transportul pământului în depozite

– Terasamentele de stâncă se execută cu găuri de mînă forate manual sau mecanizat şi explodare pirotehnică. Găurile sunt în cea mai mare parte forate cu perforatorul rotativ pneumatic şi numai în condiţii speciale cu ciocanul de abataj. Adâncimea găurilor este în funcţie de grosimea stratului ce urmează a fi derocat, de 1 – 3 m.

– Reprofilarea platformei drumului prin scarificare la adancimea de 10 cm, urmată de nivelare

– Structura rutieră flexibilă din două straturi de 10 cm piatră spartă în amestec optimal (0 – 63 mm), 10 cm material marunt de carieră, așezat pe o zestre proprie de piatră spartă și balast în grosime de 30 cm. Piatra și balastul se procură din cariera aflată în apropriere. Drum cu o bandă de circulație și stații de încrucișare pe toată lungimea;

– Șanțurile executate în teren categoria a treia pe toată lungimea, cu descărcarea în camere de cădere.

– Podeţe tubulare cu diametre de 800 mm, 1000 mm, 1500 mm, utilizând tuburi tip metalic, transportate pe şantier cu autovehicule specializate. Racordarea podețelor cu terasamentele se va face prin timpane și cameră de cădere cu fundații și elevații din zidărie de piatră cu mortar de ciment.

– Se prevăd construirea a două podețe dalate unul la km 1+259 cu L = 3,00 m, și la km 3+611 și 4+813 cu L = 4,00 m, și la km 5+053,00, L = 6,00 m

– Ziduri de sprijin din zidărie din piatră cu mortar de ciment M100Z . Fundațiile zidurilor sunt din beton clasa C16/20, cota de fundare sub adâncimea de îngheț. Agregatele pentru prepararea betonului și mortarului se vor procura din balastierele Sebeș, cu transport auto pe distanța 75 km. Lucrările de apărări consolidări sunt reprezentate de ziduri de sprijin cu o
lungime de 265 m și un volum de 766 mc.

– Lucrări accesorii: parapet metalic, indicatoare de circulație, borne kilometrice

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax