Administrație
Se asfaltează o stradă ce va face mai ușor accesul auto în zona Lipoveni – șoseaua de centură Alba Iulia. Cât este investiția
Primăria Alba Iulia a stabilit valoarea estimată a investiției pentru modernizarea unei străzi de pământ, paralelă cu calea ferată, în cartierul Lipoveni. Prin asfaltarea acesteia se urmărește decongestionarea traficului la intrare în municipiu dinspre șoseaua de centură, DN1 și autostradă.
Municipiul Alba Iulia propune modernizarea străzii cuprinse între strada Mărășești și strada Costache Negruzzi. Investiția este considerată o necesitate, pentru asigurarea accesului locuitorilor în condiții de siguranță.
”Pentru descongestionarea traficului din zona trecerii la nivel cu calea ferată situată pe strada Mărășești, într-o primă etapă, se dorește modernizarea tronsonului cuprins între str. Mărășești și str. Costache Negruzzi.
În prezent legătura dintre aceste străzi este un drum de pamânt cu un strat superficial de piatră spartă sau balast în grosime variabilă, așternută în decursul anilor pentru îmbunătățirea accesului”, se arată în proiectul primăriei.
Strada are o lățime între 4 și 8 metri. Se propune modernizarea și asfaltarea acesteia.
Modernizarea unei străzi de pământ la Alba Iulia. Valoarea investiției și lucrări
Valoarea totală pentru această investiție conform devizului general este de 7.160.961,62 lei cu TVA, din care construcții-montaj (C+M) 4.908.669,04 lei.
Durata estimată de realizare a investiției este 24 de luni.
Proiectul este la faza studiu de fezabilitate, iar lucrările sunt împărțite pe tronsoane.
Tronson stradă între străzile Mărășești și Gheorghe Doja (km 0+000 – km 0+220): 2.818.441,51 lei (din care construcții-montaj 1.925.444,01 lei)
- lungime: 220.00 m (2 benzi circulație x 2,75 m), încadrată de borduri 15x25x50 cm
- lăţime parte carosabilă: 2.75 m/5.50m (structură asfaltică)
- lăţime trotuare: 1 m/1,50 m – pavele prefabricate din beton 6 cm
- rețea colectare și evacuare ape pluviale – rigolă carosabilă din beton
- rețea apă potabilă: 190 ml (str. Mărășești – str. Gheorghe Doja); înlocuire cu conductă nouă
- rețea canalizație edilitară subterană: 200 m
- rețea de iluminat public: 225 m; cablurile vor fi montate în pământ, în tubulatură subterană; stâlpii metalici se vor realiza din oțel zincat și se vor dispune unilateral pe stradă la o distanță medie de 30 de metri.
Tronson stradă între străzile Gheorghe Doja și Costache Negruzzi (km 0+220 – km 0+690): 4.342.520,11 lei (din care construcții-montaj 2.983.225,03 lei)
- lungime: 180 m (1 bandă circulație x 3 m)
- lungime: 290 m (2 benzi circulație x 3 m)
- lăţime parte carosabilă: 3 m/6 m (structură asfaltică)
- lăţime trotuare: 1 m/ 1,50 m (pavele prefabricate din beton)
- rețea colectare și evacuare ape pluviale: 202 ml – rigolă carosabilă din beton, pe partea stângă a străzi
- rețea apă potabilă: 205 ml (str. Gheorghe Doja – str. M. Kogălniceanu); înlocuire cu conductă nouă
- rețea canalizație edilitară subterană: 445 m
- rețea de iluminat public: 465 m (cabluri montate în pământ, în tubulatura subterană; stâlpi metalici cu înălțime de 8 m, la o distanță medie de 30 m).
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Eu
miercuri, 23.04.2025 at 21:07
puteti asfalta 100de strazi in zona aia fix degeaba,tot se steanguleaza traficul la bariere,alea ce stau coborate 20de min pt 2 vagoane goale! PASAJ trebuie acolo,dar nu,au anuntat posibil pasaj in zona sews,la cativa metrii de giratoriul de la intrarea in oras!!!