Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Se cer pedepse DRASTICE pentru cei care nu respectă măsurile de izolare sau carantină: Până la 15 ani de închisoare


Publicat

coronavirus

O asociație a procurorilor solicită majorarea pedepselor pentru românii care pleacă din izolare, în contextul situației generate de epidemia de coronavirus. Persoanele care nu respectă dispozițiile autorităților ar putea fi astfel sancționate, în funcție de gravitate, cu până la 15 ani de închisoare.

Asociația Mișcarea pentru Apărarea Statutului Procurorilor (AMASP) solicită Parlamentului și Guvernului să facă demersurile necesare pentru modificarea articolului 352 din Codul Penal, referitor la zădărnicirea combaterii bolilor, în contextul situației de criza epidemiologică.

Pedepsele maxime în acest caz ar crește exponențial în funcție de gravitate și pot ajunge de la maximum actual de 2 ani de închisoare, la 7 … 10 sau chiar 15 ani în cazul unui deces provocat în acest mod.

Această măsură ar trebui să permită autorităților judiciare să aplice în mod eficient dispozițiile de drept penal în cazul încălcării măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor infecto-contagioase, arată AMASP, într-un comunicat.

În prezent, articolul 352 sancționează cu închisoare de la 6 luni până la 2 ani sau amendă ”nerespectarea măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor infectocontagioase, dacă a avut ca urmare răspândirea unei asemenea boli”, respectiv cu o lună până la 6 luni de închisoare sau amendă aceeași faptă, dacă aceasta este săvârșită din culpă.

Potrivit propunerii asociației de procurori, pedepsele pot crește progresiv, în cazul persoanelor suspectate de infectarea cu o boală infecto-contagioasă care nu au respectat măsurile de izolare la domiciliu sau carantină instituționalizată. Astfel pentru încălcarea carantinei, aceasta riscă între 1 și 5 ani, pedeapsa poate crește până la 7 ani dacă a dus la infectarea altor persoane sau chiar 15 ani, dacă o persoană infectată a decedat.

sursa: ziare.com



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2020: Începe completarea fișelor cu opțiuni pentru înscriere. Repartizarea computerizată, pe 10 iulie

Publicat

scrisoare

Completarea opţiunilor elevilor în fişele de înscriere pentru admiterea la liceu începe joi, potrivit calendarului Ministerului Educaţiei. Conform MEC, în intervalul 2 – 8 iulie, se vor completa opţiunile în fişele de înscriere de către absolvenţi şi părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a. Completarea opţiunilor se poate face fie în unitatea de învăţământ absolvită, fie prin formular transmis electronic.

De asemenea, absolvenţii care doresc să participe la admitere într-un alt judeţ vor completa fişele de înscriere în aceeaşi perioadă, 2 – 8 iulie, fie la unitatea de învăţământ de provenienţă, fie vor transmite electronic opţiunile la unitatea de învăţământ absolvită sau, doar în situaţii excepţionale, la centrul special de înscriere din judeţul în care doresc să participe, potrivit procedurii MEC.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Cum se completează fișa de înscrieri, punct cu punct. Repere pentru elevi și părinți

Completarea opţiunilor pe fişa de admitere se face în ordinea preferinţelor candidaţilor.

Între momentul validării fişei şi repartizarea computerizată, fişele sunt centralizate în bazele de date judeţene şi de aici în baza de date naţională de la Ministerul Educaţiei.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: GHIDUL candidatului în ALBA. Numărul de locuri pe specializări și ultimele medii de intrare de anul trecut

După verificări multiple şi corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea computerizată. Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie.

Pentru fiecare elev se caută prima opţiune de pe lista unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune, potrivit ghidului de admitere.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Ierarhia mediilor din Alba, după rezultate la Evaluare Națională. LISTA specializărilor pentru înscrieri

Dacă la un moment dat se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la niciun liceu (pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el), elevul respectiv rămâne nerepartizat.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor a V – VIII, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.

Potrivit calendarului privind admiterea în liceu, în perioada 2 – 6 iulie are loc introducerea în baza de date computerizată (în aplicaţia informatică centralizată) a datelor din fişele de înscriere. În perioada 3 – 7 iulie se verifică de către părinţi şi candidaţi corectitudinea datelor din fişa listată de calculator, se corectează eventualele greşeli în baza de date computerizată şi se listează fişele corectate din calculator, operaţiuni ce se vor realiza utilizând aplicaţia informatică centralizată.

Pe 8 iulie are loc transmiterea bazei de date de la centrele de admitere judeţene/ al municipiului Bucureşti la Centrul naţional de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operaţiunilor specifice, în aplicaţia informatică centralizată.

Pe 10 iulie are loc repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a.

În perioada 13 – 20 iulie, se vor depune sau transmite dosarele de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Parlamentul a decis: 15 octombrie devine „Ziua națională a comerțului electronic”

Publicat

plati online

Deputații au decis instituirea zilei de 15 octombrie ca „Ziua naţională a comerţului electronic”. Autoritățile centrale și locale, dar și societatea civilă vor putea organiza manifestări sau acțiuni cu scopul informării şi conştientizării cu privire la existenţa acestui tip de comerţ.

Camera Deputaților a adoptat recent, în calitate de for decizional, un proiect de lege pentru instituirea zilei de 15 octombrie ca „Ziua națională a comerțului electronic”.

Această zi poate fi marcată de către autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, de către persoane fizice sau juridice, precum şi de către societatea civilă, împreună sau separate, prin organizarea şi/sau participarea la manifestări sau acţiuni cu caracter social sau ştiinţific, cu scopul informării şi conştientizării cu privire la existenţa comerţului electronic.

Potrivit unui amendament adoptat în comisiile de specialitate, autoritățile administrației publice centrale și locale pot acorda, în limita alocațiilor bugetare aprobate, fonduri din bugetele proprii, precum și suport logistic, pentru organizarea manifestărilor și acțiunilor.

sursa: legestart.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Daria Bunea, eleva din Alba cu autism, care a luat cu brio examenul de Evaluare Națională. Va studia la un liceu din Alba Iulia

Publicat

Daria Bunea are aproape 16 ani și de la 3 ani și 9 luni a fost diagnosticată cu autism. Acest lucru nu a împiedicat-o să învețe și să obțină un rezultat extraordinar la examenul de Evaluare Națională de anul acesta: 8,90 la Limba Română și 5,45 la Matematică. S-a situat pe locul al V-lea între elevii de la școlile din comuna în care locuiește, Pianu (județul Alba). 

Subiectele rezolvate de Daria sunt cele naționale, pe care le-au primit toți elevii din țară. Mama fetei, Mioara Bunea, spune că aceasta nu a primit meditații particulare, însă a fost foarte conștiincioasă. Nu a lipsit de la cursurile online și a încercat cu succes să țină pasul cu școala.

”A fost ajutată de fratele ei mai mic cu doi ani, la partea cu aplicațiile educaționale. Am lăsat-o să lucreze cât vrea ea, cum a simțit. A insistat însă să o ascult și s-a corectat singură când nu știa ceva… În ultima săptămână înainte de examen a muncit și s-a corectat singură după bareme” spune mama fetei.

Rezultatul a fost extraordinar și îi permite Dariei să meargă mai departe la liceu. Familia ia în calcul două variante: Colegiul ”Dionisie Pop Marțian” din Alba Iulia, unde este posibil să poată intra pe baza mediei sau Seminarul Teologic ”Sfântul Simion Ștefan” din Alba Iulia, care are și locuri pentru elevi cu cerințe educaționale speciale (CES).

În timpul liber, Daria este pasionată de lectură și călătorii. Îi place să meargă peste tot cu familia ei, să descopere locuri și experiențe noi. ”Citește mult, își comandă cărți online. Îi place mult să mergem în deplasări, ea alege unde să mergem… Ne pregătim, facem împreună trasee, cel puțin o dată la două săptămâni”, spune mama ei.

Mioara Bunea este mândră de amândoi copiii ei. Spune că fratele mai mic al Dariei a protejat-o întotdeauna. ”La școală spunea: Daria este sora mea și este un pic sensibilă. Sunt mândră de ei” spune mama acestora.

În mica comunitate de la Pianu, fata a fost protejată și acceptată. A fost de mică la grădiniță și a crescut alături de colegii ei și asta a contat mult.

În orașele mai mari însă, probleme sunt și ele mai mari. Copiii sunt supuși de multe ori fenomenului de bullying și uneori sunt marginalizați de profesori. Alteori, sunt marginalizați chiar și de către familie.

Locurile la licee pentru elevii cu cerințe educaționale speciale aduc în discuție și aceste probleme, legate de acceptare și bullying.

În județ sunt 12 asemenea locuri pentru cei 26 de copiii cu CES. La nivel național însă, sunt județe unde ele nu există deloc. Este totuși un început, în condițiile în care aceste locuri au fost introduse pentru prima dată în acest an, grație insistenței și tenacității Anei Dragu, psiholog clinician și președintele Asociației Autism Europa Bistrița.

Ana Dragu a sesizat Consiliul pentru Combaterea Discriminării, instituție care a decis că acești elevi trebuie să aibă locuri speciale în licee, școli profesionale și universități, la admitere, pe modelul celor alocate romilor și copiilor din Republica Moldova.

”Anul trecut, fiul meu, diagnosticat la 2 ani cu tulburare din spectrul autist a susținut acest examen de capacitate neadaptat și demersul a fost traumatizant pentru întreaga familie, inclusiv pentru el, în ciuda mobilizării exemplare a școlii în care învață și care a făcut toate adaptările necesare și legal premise la acel moment din punct de vedere al formei examinării.

Pentru o notă minimă la matematică, deși el a dat admitere la liceul de muzică unde este realmente foarte talentat, a fost nevoie de meditații intensive timp de doi ani.

Pe lângă terapie, pe lângă pregătirea de specialitate (probele muzicale) – deloc ușoară. Așadar, da, demersul aparține Asociației Autism Europa – pe care o reprezint și Federației pentru Drepturi și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist din România, ONG-urilor din rețeaua ROTSA și tuturor părinților care de-a lungul timpului au susținut și solicitat public locuri speciale.

Și până acum elevii cu cerințe educative special intrau la liceu și școli profesionale, deoarece în România învățământul este obligatoriu 10 ani.

Intrau în funcție de pregătirea fiecăruia și de noroc, în funcție de repartiție, de ce locuri rămâneau libere, însă partea nedreaptă era că aveau obligația de a concura pe aceleași locuri cu elevii neurotipici.

Singura diferență acum este că ei candidează pe locuri separate, rezervate lor. Lucrurile așadar nu se vor schimba semjificativ însă va fi nevoie ca MECT să aloce personal de sprijin, așa cum de altfel ar fi trebuit să facă și până acum” a declarat Ana Dragu pentru Alba24.

Lista pe unități de învățământ a locurilor alocate pentru elevii cu CES în Alba, poate fi consultată aici.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Zeci de locuințe ale unor persoane aflate în risc de sărăcie, din comuna Câlnic, reabilitate de primărie

Publicat

60 de locuințe ale unor persoane din comunitățile marginalizate de pe raza comunei Câlnic vor fi reabilitate printr-o investiție de peste 350.000 de lei. 

Primăria Câlnic a lansat la sfârșitul lunii iunie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de reabilitare la un număr de 60 de gospodării ale persoanelor din comunitățile marginalizate de pe raza comunei, aflate în risc de sărăcie și excluziune socială.

Valoarea totală estimată a contractului este de 352.941,18 lei, fără TVA. Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene – Programul Operational Capital Uman – POCU. 

Interventia asupra locuințelor vizează lucrări de tencuieli interioare și exterioare, lucrări de zugrăveli (vopsitorii interioare și exterioare ale clădirilor), lucrări de execuție și montaj tâmplărie tip PVC.

Potrivit documentației, fiecare locuință selectată pentru aceste măsuri a fost evaluată tehnic și va beneficia de lucrări specifice în funcție de necesități (deviz individual pentru fiecare gospodărie). Devizele de lucrări diferă ca și cantități de la o gospodărie la alta, în funcție de necesitățile descoperite la fiecare locuință în parte, astfel că valoarea devizului ofertat/gospodărie poate să fie diferit, dar să nu depășească valoarea de 5.882,35 lei fără TVA/gospodărie, iar valoarea totală a devizelor să nu depășească valoarea estimată a contractului.

Proiectul urmărește îmbunătățirea condițiilor de locuit și creșterea calității vieții persoanelor ce fac parte comunitațile marginalizate în care există populație aparținând minorității rome.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate