Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Se înfiinţează agenţii de mediere între cererea şi oferta de muncă zilieră. Nu pot percepe taxe şi primesc fonduri nerambursabile


Publicat

locuri de munca

locuri de muncaGuvernul a aprobat, în ședința de miercuri, înființarea agențiilor de mediere între cererea și oferta de muncă zilieră. Aceste structuri vor fi acreditate de către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), prin agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, care facilitează punerea în legătură a beneficiarilor de lucrări cu zilieri, în vederea stabilirii de raporturi de muncă.

Înființarea agențiilor de mediere face parte din măsurile prevăzute în Programul de Guvernare 2017-2020, la secțiunea ”Stimularea creării de noi locuri de muncă”, transmite Executivul, într-un comunicat de presă.

Măsurile au fost stabilite printr-un proiect de lege adoptat miercuri, care modifică şi completează Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri. Acest proiect stabilește că agențiile de mediere pot fi societăți înființate în condițiile Legii nr. 31/1990 și au ca obiect de activitate ,,Activități ale agențiilor de plasare a forței de muncă” –cod CAEN 7810 sau societăți cu personalitate juridică înființate în state membre UE.

Actul normativ mai prevede creșterea perioadei în care zilierii pot presta activități pentru același beneficiar. Astfel, pentru zilierii care ocupă un loc de muncă prin intermediul unei agenții de mediere, perioada în care poate lucra pentru același beneficiar crește de la 90 de zile până la maximum 180 de zile cumulate pe durata unui an calendaristic.

Agenţiile de mediere nu pot percepe taxe pentru demersurile pe care le fac în vederea recrutării persoanelor fizice care doresc să desfășoare activități ziliere.

Noile structuri de mediere vor putea beneficia de fonduri externe nerambursabile pentru formarea profesională a personalului propriu și pentru dezvoltarea capacității administrative.

Furnizorii de servicii de mediere a muncii, acreditați în condițiile prevăzute de H.G. nr.277/2002, pot presta servicii de mediere între cererea și oferta de muncă zilieră, fără a se supune acreditării prevăzute de noua lege, dacă dreptul de a presta astfel de servicii nu a fost suspendat sau retras, conform prevederilor legale.

Având în vedere faptul că munca zilieră presupune desfăşurarea de activităţi necalificate, cu caracter ocazional, pentru un beneficiar persoană juridică, aplicarea noilor prevederi din lege va avea ca impact creşterea gradului de ocupare pe piaţa muncii a persoanelor din categoria de populaţie care nu are o calificare profesională sau are o educaţie şcolară precară.

În prezent, România se confruntă cu deficit de forță de muncă, iar prin acest act normativ se urmărește asigurarea unui cadru normativ coerent şi unitar, care să faciliteze accesul la angajarea în piaţa muncii a persoanelor care desfăşoară activităţi sezoniere, sporadice sau accidentale.

Analiza pieţei muncii şi a numărului de zilieri înregistraţi la Inspectoratele Teritoriale de Muncă relevă faptul că actualul cadru normativ care reglementează munca zilieră a dus la o creştere semnificativă a numărului de persoane ocupate pe piaţa muncii.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Restricții de circulație feroviară lângă Alba Iulia. Continuă lucrările de montare a pasajului CF pentru Autostrada Sebeș-Turda

Publicat

Circulația feroviară va fi restricționată și astăzi lângă Alba Iulia. Continuă lucrările de montare a tablierului metalic peste calea ferată, la Autostrada Sebeș – Turda, în zona nodului rutier „Alba Nord”.

”Circulația feroviară va fi restricționată astăzi, 5 august, în intervalul orar 10:10 – 19:10, pe magistrala 200A Teiuș-Alba Iulia, între stațiile CF Bărăbanț (km. feroviar 414+271 de metri) – Sântimbru (km.feroviar 409+500 de metri), pentru a permite efectuarea de lucrări de montare a tablierului metalic peste calea ferată, lucrări ce au loc la Autostrada Sebeș – Turda, în zona nodului rutier „Alba Nord”.

Vezi și VIDEO: Lucrările de pe șantierul A10, lângă Alba Iulia. Montarea tablierului metalic în zona nodul rutier Alba Nord

Pe durata lucrărilor, călătorii vor fi transbordați cu mijloace auto între stațiile CF Bărăbanț și Sântimbru”.

sursă: politiaromana.ro

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ce condiții trebuie să îndeplinească elevii pentru a putea cere o tabletă educațională pentru școala online. Ordin de ministru

Publicat

copil tableta

Elevii care provin din mediu defavorizat trebuie să îndeplinească trei condiții pentru a putea cere una dintre cele 250 de mii de tablete care sunt în procedură de achiziție prin Oficiul Național pentru Achiziții Centralizare de la Ministerul Finanțelor.

Potrivit Edupedu.ro, părinții acestora vor semna un contract de comodat cu școala, pentru a primi tableta, după ce vor da o declarație pe propria răspundere și vor depune o cerere.

Contractul respectiv are o serie de obligații pentru elevi și sunt descrise într-un ordin de ministru. Aceștia trebuie să fie elevi din învățământul primar, gimnazial și secundar și sp provină din medii defavorizate.

Criteriile specifice pentru selecția celor care vor primi tablete, potrivit Ordinului citat, sunt următoarele:

  1. Să fie elevi ai căror familii nu dețin niciun dispozitiv electronic cu conexiune la internet
  2.  Elevii care nu dețin, în folosință personală, un dispozitiv electronic cu conexiune la internet
  3. Elevii de cetățenie română care s-au întors pe teritoriul României de la declanșarea pandemiei de COVID-19 și care nu au posibilitatea de a dispune de un dispozitiv electronic cu conexiune la internet.

Citește aticolul complet pe Edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ANCPI: Licitaţie pentru înregistrarea imobilelor în sistemul de cadastru și carte funciară, în trei comune din Alba

Publicat

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a inițiat o procedură pentru achiziționarea serviciilor de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru și Carte Funciară a imobilelor din 261 de unități administrativ-teritoriale (UAT). Printre acestea se numără și trei comune din județul Alba. 

ANCPI a lansat marți, 4 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru și Carte Funciară a imobilelor în 261 de UAT- uri prin Programul Operațional Regional – Proiectul major privind „Creșterea gradului de acoperire și incluziune a sistemului de înregistrare a proprietăților în zonele rurale din România”. Valoarea totală estimată a contractului este de 299.713.704,34 de lei, fără TVA.

Între unitățile administrativ-teritoriale se află și trei comune din județul Alba, respectiv Mihalț, Mirăslău și Unirea.

Achizițiile se desfășoară pe loturi, astfel:

  • Lotul 1 – Servicii de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte funciară a imobilelor situate în UAT Mihalț din județul Alba.
    • Suprafața estimată aferentă: 4.982 ha (464 ha intravilan, 4.518 ha extravilan)
    • Valoarea estimată: 852.888,57 lei, fără TVA
  • Lotul 2 – Servicii de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte funciară a imobilelor situate în UAT Mirăslău din județul Alba.
    • Suprafața estimată aferentă: 5.629 ha (251 ha intravilan, 5.378 ha extravilan)
    • Valoarea estimată: 1.038.656,78 lei, fără TVA
  • Lotul 3 – Servicii de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte funciară a imobilelor situate în UAT Unirea din județul Alba.
    • Suprafața estimată aferentă: 8.769 ha (532 ha intravilan, 8.237 ha extravilan)
    • Valoarea estimată: 1.665.815,05 lei, fără TVA

Obiectivul lucrărilor de înregistrare sistematică îl constituie înregistrarea în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte Funciară a tuturor imobilelor ce fac obiectul contractelor încheiate cu achizitorul.

Etapele principale de prestare a serviciilor de înregistrare sistematică constau în:

  • organizarea lucrărilor sistematice de cadastru,
  • recunoaşterea terenului,
  • realizarea raportului preliminar,
  • campania de informare publică,
  • identificarea limitelor imobilelor,
  • stabilirea limitelor imobilelor situate în intravilan,
  • stabilirea limitelor imobilelor situate în extravilan,
  • pregătirea fişei de date a imobilului,
  • identificarea deţinătorilor şi colectarea actelor,
  • întocmirea documentelor tehnice ale cadastrului,
  • publicarea documentelor tehnice ale cadastrului,
  • primirea şi soluţionarea cererilor de rectificare,
  • actualizarea documentelor tehnice ale cadastrului.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Un bărbat din Alba, condamnat la închisoare pentru că a violat o bătrână de 86 de ani, nu este de acord cu pedeapsa primită

Publicat

batrana-batuta

Un bărbat din Roșia de Secaș, condamnat la închisoare cu executare pentru că a violat o femeie de 86 de ani, nu este de acord cu sentința dată de magistrații Judecătoriei Blaj și a făcut apel, iar dosarul s-a mutat pe rolul instanței superioare, la Curtea de Apel Alba Iulia.

În urmă cu aproape opt luni, în noaptea de 20/21 ianuarie 2020, Aurel M., de 35 de ani, aflat sub influența băuturilor alcoolice, ar fi escaladat gardul locuinței vârstnicei, iar apoi, prin forţarea uşii de acces, ar fi pătruns în casă, transmiteau reprezentanții IPJ Alba într-un comunicat de presă.

VEZI ȘI: Bătrână din Roșia de Secaș, violată de un consătean. Suspectul a fost reținut de poliție

Potrivit polițiștilor, după ce a intrat în casă, profitând de vârsta înaintată a femeii și imposibilitatea acesteia de a se apăra, bărbatul ar fi violat-o, iar ulterior ar fi părăsit locuința acesteia, deplasându-se la domiciliu.

La scurt timp, bărbatul a fost prins și arestat preventiv.

La mai bine de jumătate de an, magistrații de la Judecătoria Blaj l-au condamnat pe bărbat la 4 ani și 6 luni de închisoare cu executare, pentru viol și violare de domiciliu.

VEZI ȘI: Bărbatul din Roșia de Secaș, acuzat că a violat o femeie de 86 de ani, ARESTAT pentru 30 de zile. Decizie a Judecătoriei Blaj

Sentința la Judecătoria Blaj a fost dată pe 2 iulie:

”(…)  condamnă pe inculpatul M. Aurel (…) la pedeapsa de 4 (patru) ani şi 3 (trei) luni închisoare pentru infracţiunea de viol, (…) condamnă pe inculpatul M. Aurel la pedeapsa la pedeapsa de 9 (nouă) luni închisoare pentru infracţiunea de violare de domiciliu, (…) aplică inculpatului M. Aurel pedeapsa cea mai grea de 4 ani şi 3 luni închisoare, la care adaugă un spor obligatoriu de o treime din cealaltă pedeapsă, respectiv un spor de 3 luni, urmând ca inculpatul să execute în final pedeapsa de 4 (patru) ani şi 6 (şase) luni închisoare (…)”, se arată în minuta pe scurt a deciziei de la Judecătoria Blaj.

Acum, bărbatul a făcut apel la decizia judecătorilor, iar dosarul s-a mutat pe rolul instanței superioare, la Curtea de Apel Alba Iulia, unde prima ședință de judecată va avea loc pe 1 septembrie.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate