Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

UPDATE FOTO „Seism 2016”: Exerciţiu naţional de alarmare în caz de cutremur cu chipaje ISU şi ale Poliţiei din Alba


Publicat

pompieri

Echipaje ale ISU Alba, precum şi ale Poliţiei participă marţi la un exercițiu de alarmare pentru verificarea capacității de reacție și de intervenție a structurilor pentru situații de urgență, în caz de cutremur.

Ministerul Afacerilor Interne a inițiat un exercițiu de alarmare a structurilor pentru situații de urgență în București și în județul Iași. Potrivit scenariului exercițiului „Seism 2016”, în această dimineață, în zona Vrancea, s-a produs un cutremur major, cu magnitudinea de peste 7 grade pe scara Richter, care a afectat orașele București și Iași. Structurile ISU din toată țara au fost alertate și au trecut la planul ROȘU de intervenție, care presupune ca întreg personalul să se prezinte la unitate.

Efectivele ISU din județele care nu au fost afectate de seism vor pleca spre București și Iași.

Pentru asigurarea intervenției în zonele afectate, în sprijinul structurilor Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, au fost mobilizate și efective ale Poliției, Jandarmeriei și ale Inspectoratului General de Aviației al MAI.

Este în desfășurare faza de evaluare a pagubelor.

De asemenea, a fost alertat Statul Major General al Ministerului Apărării Naționale pentru oferirea de sprijin în caz de nevoie.

Exercițiul “Seism 2016” se desfășoară sub coordonarea DSU și are ca scop verificarea capacității de reacție și de intervenție a structurilor pentru situații de urgență, timpul necesar mobilizării unor capabilități suplimentare, modul de implementare a procedurilor de coordonare adoptate în acest an, precum și identificarea și remedierea eventualelor deficiențe.

UPDATE, ORA 14.30: Potrivit MAI, în cadrul exercițiului ”SEISM 2016” care a fost declanșat de MAI în această dimineață, în sprijinul structurilor de intervenție din Iași și București au fost mobilizate efective suplimentare din județele neafectate, astfel:

–  către județul Iași au fost trimise echipaje din județele Botoșani și Bihor;

– către București au fost dislocate forțe și mijloace din restul județelor și cele ale Unității Speciale de Intervenție în Situații de Urgență Ciolpani.

Misiunile au fost orientate cu prioritate pentru salvarea vieților omenești în paralel cu evaluarea zonelor grav afectate. Astfel, imediat după alertare, în zona București – Ilfov, primele echipaje operative, cu 21 de autospeciale de stingere a incendiilor și ambulanțe SMURD, au pornit în misiuni de recunoaștere în teren pentru identificarea persoanelor rănite și a clădirilor afectate. De asemenea, în cel mai scurt timp, la sediul ISU BIF a fost convocat Comitetul Municipiului Bucuresti pentru Situații de Urgența pentru evaluarea datelor preliminare și dispunerea de urgență a măsurilor pentru gestionarea situațiilor din teren.

În această etapă a intervenției, de la nivelul fiecărui județ sunt mobilizați aproximativ 150 de pompieri și câte 20-25 de mijloace tehnice.

În momentul acesta, în București au ajuns forțe din Prahova, Dâmbovița, Ialomița, Teleorman, Argeș și Giurgiu, iar la acest moment ISU Bihor se afla în zona Cluj, ISU Mureș se află în zona Brașov, ISU Galați se află în zona Buzău și ISU Mehedinți în Dolj. Toate aceste forțe continuă deplasarea spre Iași și București.

La nivelul Capitalei vor exista 4 baze de operații unde se vor grupa forțele din teritoriu (Ciolpani, Poligonul de pregătire al pompierilor de la  Cățelu, Romexpo, Școala de Aplicație a Jandarmeriei).

În spitalele din București și Iași a fost declanșat PLANUL ALB, fiind mobilizate ambulanțe de la Serviciile Județene și SMURD. Totodată, peste 100 ambulanțe și 7 ambulanțe private din județele neafectate se deplasează de urgență în zonele afectate de seism.

Pentru asigurarea urgențelor de rutină s-a solicitat alertarea ambulanțelor aparținând societăților private. Se analizează capacitatea de primire și internare în unitățile medicale din București și Iași.

Potrivit scenariului exercițiului, Spitalul Județean de Urgență Ilfov a fost evacuat.

În zona Chimopar din București este amplasat un punct medical avansat, iar alte două sunt pregătite pentru instalare în locațiile grav afectate.

Conform scenariului, cele mai afectate zone din Capitală sunt Centrul Vechi, zona Băneasa și zona Republica. Primele evaluări arată că numărul răniților este de aproximativ 3.200, iar alte aproximativ 1.500 sunt sinistrate și au nevoie de ajutor.

Aceste date sunt fictive pentru exercițiu, însă se testează capacitatea de cazare pentru sinistrați pe care MDRAP o poate asigura.

În municipiul Iași, conform primelor estimări, în urma cutremurului peste 1.400 au fost rănite, iar circa 350 au rămas fără locuință.

Inspectoratul General de Aviație are pregătite 4 elicoptere de mare capacitate și 7 de tip SMURD. Până în prezent au fost ridicate un elicopter în București și unul în zona Iași pentru survol și evaluare aeriană.

De asemenea, Ministerul Apărării Naționale are la dispoziție 5 elicoptere amplasate în București, Bacău, Constanța, Câmpia Turzii și Timișoara. Un avion “Spartan” poate fi utilizat pentru misiuni de evacuare medicală.

La acest moment, Poliția Rutieră asigură fluidizarea traficului rutier la nivel național pentru optimizarea intervențiilor. Totodată, pentru prevenirea unor situații de urgență, în zonele afectate au fost întrerupte furnizarea serviciilor publice.

La acest moment s-a decis lansarea solicitării pentru sprijin prin Mecanismul European de Protecție Civilă pentru 5 echipe medii de căutare – salvare. Acestea vor ajunge pe Aeroportul Băneasa în aproximativ 12 ore.

Acțiunile efectivelor MAI sunt monitorizate și coordonate din Centrul Național pentru Coordonarea și Conducerea Intervenției de la Ciolpani care a fost activat în această dimineață imediat după alarmare. Comandantul acțiunii fiind șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, dr. Raed Arafat.

În centrul de la Ciolpani a avut loc în urmă cu puțin timp prima ședință a Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, condusă de ministrul afacerilor interne.

UPDATE, ORA 16.00: În continuarea exercițiului SEISM 2016, declanșat în această dimineață de către MAI, în cadrul Centrului Național pentru Coordonarea și Conducerea Intervenției de la Ciolpani a fost organizată o videoconferință cu autoritățile locale din municipiul Iași care, conform scenariului, a fost grav afectat de cutremur.

Potrivit informațiilor puse la dispoziție de către autoritățile locale și structurile de intervenție, în Iași cele mai grave efecte s-au înregistrat în zona TEPRO (platforma industrială) de unde au fost scoase de sub dărâmături peste 30 de persoane. În acea zonă s-a înființat un post medical avansat. Alte peste 1.400 de persoane sunt rănite și necesită spitalizare.

Până în prezent în zona afectată din Iași au ajuns forțele dislocate din județul Botoșani. După estimările conducătorului intervenției, nu se mai impune alocarea de forțe suplimentare pentru misiunile de căutare – salvare.

Următoarea videoconferință a secretarului de stat Raed Arafat cu autoritățile locale din Iași va avea loc după ora 18.00.

În același timp, la Centrul Național pentru Coordonarea și Conducerea Intervenției de la Ciolpani se caută soluții împreună cu Ministerul Sănătății pentru gestionarea numărului mare de decedați.

În București, alături de pompierii militari, în misiunile de intervenție participă și 1.512 polițiști și jandarmi cu peste 300 de mijloace.

Având în vedere lăsarea întunericului și numărul mare de imobile afectate de cutremur, se analizează nevoia suplimentării forțelor de ordine publică, prin mobilizarea unor efective de polițiști și jandarmi din județele limitrofe.

Pentru misiunile de transport medical de urgență, MAPN a anunțat că are la dispoziție alte 4 elicoptere care se pot alătura celor 5 deja mobilizate.

INFORMARE MAI – EXERCIȚIU SEISM 2016 – ORA 20.00

După primele 12 ore ale exercițiului avem următoarele repere ale zilei:

Efectele înregistrate

În Bucureşti au fost înregistrate 3.910 persoane rănite, 1.500 persoane decedate, iar 2.600 de persoane sunt sinistrate – rămase fără adăpost. Aceste cifre sunt în dinamică. Din punct de vedere al infrastructurii – au fost înregistrate avarii la: 147 de imobile, un spital, 4 şcoli, sediile a 2 agenţi economici, precum și la rețeaua  de transport gaz metan între uzina “Republica” şi zona rezidenţială. Din motive de securitate, utilităţile au fost sistate şi vor rămâne aşa până când vom avea certitudinea că infrastructura specifică poate funcționa în condiţii de siguranţă. Cele mai afectate zone din Bucureşti au fost Centrul Istoric, cartierele Pantelimon, Băneasa și Pajura, precum și în zona Calea Moşilor și George Coşbuc.

În Iaşi au fost înregistrate 2.200 persoane rănite, 875 decedate, 750 persoane sinistrate. Şi aceste cifre sunt în dinamică, deci pot interveni modificări. Au fost solicitaţi 20 de medici legişti pentru efectuarea necropsiilor persoanelor decedate. Din punct de vedere al infrastructurii, avem 60 de imobile avariate, o avarie structurală la un baraj, precum şi o rupere de terasament în localitatea Târgu Frumos. Cea mai afectată zonă a fost zona centrală din Municipiul Iaşi. 45 dintre imobilele avariate nu mai pot fi locuite.

În Bucureşti au fost salvate de sub dărâmături 125 de persoane, iar alte aproximativ 3.200 au primit asistenţă medicală de urgenţă şi primul ajutor calificat, unele în corturi de prim ajutor, altele în cadrul spitalelor.

La orele 19.00 s-a finalizat centralizarea paturilor libere in unitățile medicale alertate (Bucuresti, Iași, județele limitrofe și spitalele regionale):

Disponibile imediat – 5.757 paturi dintre care 326 de ATI, la care se adaugă disponibilizări suplimentare la șase ore 1.206 paturi din care 141 ATI și suplimentar la 12 ore 350 de paturi din care 290 ATI.

În Iaşi au fost salvate 50 de persoane aflate în situaţii critice.

Persoanele decedate, care exced celor 300 de locuri din morgile din Bucureşti, vor fi depuse în corturi şi alte spaţii de depozitare ale Institutului Naţional de Medicină Legală. 105 medici legişti sunt pregătiţi şi vor fi mobilizaţi prin rotaţie.

Intervenţia pentru salvarea populaţiei

După ce la prima oră au fost alertate, toate ISU locale au asigurat resurse suplimentare celor din Bucureşti şi Iaşi. La nivel naţional participă la exerciţiu 6.170 de pompieri cu 679 mijloace tehnice. IGAV a asigurat 4 elicoptere de mare capacitate şi 7 tip SMURD. Jandarmeria Română a participat cu 1.000 de jandarmi, pre-alertaţi şi alertaţi. Poliţia Română a participat cu 700 de poliţişti rutieri care au asigurat fluidizarea traficului rutier spre Bucureşti şi în capitală. Echipajele Poliţiei Capitalei şi ale IPJ Iaşi au trecut la identificarea persoanelor decedate. Serviciile de ambulanţă SMURD şi SAJ au mobilizat 35 de ambulanţe de tip C şi 328 de tip B, intervenind 89 de medici şi 378 de asistenţi. MApN a pre-alertat toate unităţile militare din zona Capitalei, unităţile de geniu, precum şi capabilităţi de evacuare medicală – 9 elicoptere şi un avion Spartan. De asemenea, au fost solicitate şi mobilizate următoarele resurse terestre: în Bucureşti – 272 militari şi 37 mijloace de transport auto (camioane şi basculante) şi în Iaşi – 64 militari şi  10 mijloace de transport auto (camioane, basculante, tractoare cu remorcă).

La exercițiu au mai participat alţi peste 100 de reprezentanţi ai instituţiilor din sistemul naţional de management al situaţiilor de urgenţă, fie în cadrul Centrului de la Ciolpani, fie la centrele operative activate la nivelul ministerelor cu funcţii de sprijin, conform HG 557 din 2016.

În cursul zilei a fost solicitată asistenţă internațională prin Mecanismul de Protecţie Civilă, care a constat în primă fază în 5 echipe medii de căutare-salvare urbană, ulterior fiind completată cu o a doua solicitare – după replica la seismul produs în cursul dimineții: 4 echipe grele de căutare-salvare; o echipă medie de căutare-salvare; un spital mobil; 1.000 de corturi pentru populaţia evacuată, suficiente pentru 10.000 de persoane; 15.000 de saci de dormit; 15.000 de pături; 100 de generatoare electrice; 8.000 de vaccinuri antitetanos; 30.000 de unităţi de soluţie cristaloidă  de 0,5 l şi 1 l; 200 de unităţi din fiecare grupă de sânge.

De asemenea pentru evaluarea situaţiei din teren au fost solicitate imagini din satelit pentru zona Bucureşti-Ilfov.

Pentru asigurarea zonelor unde s-au înregistrat efecte ale cutremurului şi pentru protejarea bunurilor rămase în acestea s-au luat măsuri suplimentare de asigurare a ordinii publice prin prezenţa de poliţişti şi jandarmi în aceste perimetre.

Referitor la timpii de reacţie:

Primele forţe suplimentare au ajuns în Bucureşti în jurul orei 10.55, până în 3 ore de la declanşarea alarmei. Este vorba de ISU Dâmboviţa. Ulterior, până în jurul orei 11.52 în Bucureşti au ajuns şi celelalte forţe de sprijin, astfel: ISU Prahova la 11.21, ISU Teleorman la 11.52 şi tot atunci ISU Ialomiţa, iar ISU Giurgiu la 13.20. În baza de operaţii Ciolpani au ajuns echipajele de intervenţii din Galaţi şi Mureş la orele 15.26, respectiv 16.52.

O parte dintre aceste forţe au fost retrase la bază, încetând participarea la exerciţiu.

La acest moment  intervin în teren şi au rămas angrenate în exerciţiu în Capitală echipajele dislocate din judeţele Mureş, Galaţi, Braşov, Constanţa, Giurgiu şi Călăraşi.  De asemenea, ISU Satu Mare se află la intrarea în județul Argeș, urmând să ajungă la baza de operații de la Școala de Aplicație a Jandarmeriei.

La Iaşi forţele suplimentare ale ISU Botoşani au ajuns în jurul orei 13.45 şi acţionează în teren, iar ISU Bihor se afla la ora 20.00  la  Gura Humorului, județul Suceava, continuându-şi drumul către Iaşi.

De asemenea, potrivit scenariului, Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău va interveni la Iaşi, iar Gruparea de Jandarmi Mobilă de la Ploieşti va interveni la Bucureşti.

Referitor la persoanele sinistrate

Persoanele din București rămase fără locuință vor fi cazate temporar astfel: 800 pe Arena Naţională, 400 la Colegiul Iulia Haşdeu, 100 la Şcoala Generală nr. 40 şi 200 la Şcoala Gimnazială Titu Maiorescu.

Restul persoanelor rămase fără locuinţă în București vor fi cazate în județele Giurgiu, Argeș, Dâmbovița, Ialomița, Călărași și Teleorman, în clădirile primăriilor, unităților de învățământ, căminelor culturale și în săli de sport.

Ministerul Economiei a mai pus la dispoziție un număr de locuri în hoteluri.

Astfel, evacuarea din București se face după cum urmează:

– din Piaţa Unirii vor fi îmbarcate 500 de persoane pentru a fi evacuate în judeţele: Argeș și Dâmbovița

– din Parcul Tineretului vor fi îmbarcate 400 de persoane pentru a fi evacuate în judeţele Prahova și Buzău.

– din Piaţa Delfinului vor fi îmbarcate 500 de persoane pentru a fi evacuate în judeţele Călărași, Giurgiu și Ialomița.

– din Piaţa Charles de Gaulle vor fi îmbarcate 200 de persoane pentru a fi evacuate în judeţul Teleorman.

Persoanele din Iași rămase fără locuință vor fi adăpostite în județele Vaslui, Neamț, Suceava și Botoșani.

– din Parcul Copou vor fi îmbarcate 350 de persoane pentru a fi evacuate în judeţele Bacău și Botoșani

21 de persoane rănite vor fi transportate de la Iaşi la Târgu Mureş, alte 23 de persoane rănite de la Iaşi la Cluj-Napoca, cu ajutorul avionului Spartan, pus la dispoziţie de MApN și cu o echipă medicală SMURD de la Târgu Mureș.

Totodată, atât în Bucureşti, cât şi în Iaşi, au fost întocmite liste cu persoanele dispărute şi au fost create linii telefonice speciale pentru aparţinători.

Dificultăţi întâmpinate/ situaţii rămase de clarificat

Asigurarea cazarmamentului în spaţiile de cazare puse la dispoziţie pentru persoanele sinistrate;

Asigurarea hranei în primele ore după cazarea în centre a sinistraţilor;

Asigurarea hranei pentru forţele de intervenție relocate și condițiile de cazare ale acestora;

Gestionarea voluntarilor. Nevoia de organizare a acestora;

Gestionarea ajutoarelor oferite în astfel de situații de către ONG-uri, persoane fizice, sau alte organisme.

sursa foto: Ministerul Afacerilor Interne (Facebook)



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Israelul anunță că pandemia dă înapoi după începerea campaniei de vaccinare. Rata de reproducție a virusului a scăzut sub 1

Publicat

Rata de reproducţie R a virusului SARS Cov 2 a coborât sub 1 în Israel pentru prima dată de la debutul cele mai accelerate campanii de vaccinare din lume, sugerând că epidemia de COVID-19 ar putea începe să dea înapoi, a indicat joi guvernul, transmite Reuters.

Numărul R a atins 1,3 pe 11 decembrie, iar campania de vaccinare a început o săptămână mai târziu. În condiţiile în care numărul de infectări a continuat să crească, pe 27 decembrie a fost impus un al treilea lockdown naţional, încă în vigoare.

”Vedem oare lumina? Vedem o crăpătură printre jaluzele”, a comentat ministrul adjunct al sănătăţii, Yoav Kisch, la Canalul 13 TV, după ce Israelul a consemnat un număr R subunitar de 0,99.

”Am reuşit o stopare, dar am reuşit o stopare la niveluri ridicate de morbiditate”, a spus el.

Ministrul a creditat pentru aceasta lockdown-ul şi vaccinurile – administrate deja unui număr de peste un sfert din cei 9 milioane de locuitori -, dar a atenţionat că vaccinurile ‘în principal au redus morbiditatea gravă, nu neapărat numărul de purtători’.

Scăderea ar fi fost mai semnificativă dacă nu ar fi fost prezentă şi varianta britanică, deosebit de contagioasă, a virusului, a menţionat Kisch.

Prim-ministrul Benjamin Netanyahu, care vizează un nou mandat în alegerile anticipate din martie, a afirmat că vaccinul ar putea permite Israelului să-şi protejeze categoriile de populaţie cele mai vulnerabile şi să redeschidă economia luna viitoare

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Majoritatea angajaților români vor job aproape de casă. Ce cred despre distanțarea la locul de muncă

Publicat

muncaacasa

Mai mult de o treime dintre angajaţi (36,5%) sunt de părere că, în 2021, îşi vor relua activitatea la birou, împreună cu întreaga echipă, în timp ce proximitatea biroului faţă de casă rămâne un factor important pentru majoritatea angajaţilor (65%), relevă un studiu realizat de unul dintre cei mai importanţi dezvoltatori de birouri de clasa A din România.

Conform datelor centralizate de Genesis Property, patru din zece persoane (41%) spun că vor evalua atent, de-acum înainte, şi tehnologiile adoptate în spaţiul de birouri pentru mai multă siguranţă privind sănătatea lor şi a colegilor, iar importanţa măsurilor sanitare luate în clădire sunt relevante pentru 51% dintre respondenţi.

De asemenea, aproape jumătate din totalul persoanelor chestionate (49,3%) pun accent pe modul de organizare a spaţiului, cu accent mai mare pe birouri delimitate care facilitează distanţarea.

În acelaşi timp, pe lângă măsurile pentru sănătate pe care peste 60% dintre respondenţi la sondajul de specialitate le văd necesare în clădirile de birouri astăzi şi în viitor, mulţi angajaţi consideră că este loc şi pentru alte schimbări. Astfel, 52% cred că, în viitor, birourile ar trebui să ofere angajaţilor o experienţă integrată de muncă, stil de viaţă, divertisment şi socializare, iar alţi 45% sunt de părere că situaţia actuală reprezintă o oportunitate pentru integrarea de tehnologii bazate pe inteligenţa artificială, care pot elimina activităţi repetitive şi de rutină, redefinind modul în care vor lucra în viitor.

Totodată, 40% dintre angajaţi îşi doresc ca, pe viitor, să aibă oportunitatea să lucreze în spaţii care le oferă un mediu mai bun pentru a-şi manifesta şi creativitatea.

Potrivit sursei citate, crearea unui mediu de lucru mai sigur pentru sănătate, prin măsuri sanitare şi tehnologii avansate menite să limiteze riscurile unor ameninţări pentru sănătate, cum este Covid-19, se află la baza The Immune Building Standard, primul standard global „open source” care evaluează rezistenţa clădirilor de birouri la ameninţări pentru sănătate.

Sondajul Genesis Property privind percepţia angajaţilor despre viitorul birourilor a fost derulat în luna noiembrie 2020 prin platforma iVox, pe un eşantion de 1.062 de utilizatori de Internet din toată ţara, dintre care aproape 60% femei şi peste 70% cu vârsta între 25 şi 40 de ani. De asemenea, opt din zece respondenţi erau angajaţi full-time şi aproximativ 77% ocupau poziţii cu activitate de birou, în arii precum IT, consultanţă, financiar, energie, imobiliare, auto sau comerţ.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Decizie luată de Ministrul Educaţiei: Numărul de elevi din clasele de liceu va fi redus. Care va fi numărul maxim dintr-o clasă

Publicat

elevi liceu

Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, a decis că numărul de elevi în clasele de început de ciclu în învăţământul liceal de zi, se va reduce de la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică şi învăţământul profesional, şi de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.

Decizie luată de Ministrul Educaţiei: Numărul de elevi din clase de liceu va fi redus

DOCUMENTUL poate fi văzut AICI: Document-2021-01-21-24555219-0-ordin-pentru-modificarea-metologiei-privind-fundamentarea-cifrei-scolarizare

  • Învățământ liceal cu frecvență ( zi), filiera tehnologică și învățământ profesional, inclusiv dual – 24 elevi
  • Învațământ liceal cu frecvență ( zi), filiera teoretică – 26 elevi
  • Învațământ liceal cu frecvență ( zi) filieră vocațională, profil sportiv, teologic, pedagogic, precum și la învățământul liceal de artă – 24 elevi
  • Învățământ liceal cu frecvență ( seral) și frecvență redusă – 28 de elevi
  • Învațământ liceal cu frecvență ( seral)  filieră tehnologică, ciclul superior – 28 elevi
  • Învățământ postliceal – 28 elevi

Joi, 21 ianuarie a fost transmis la Monitorul Oficial Ordinul de Ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2021-2022. Astfel, decizia de astăzi modifică OMEC nr. 5599/2020.

Având în vedere modificările promovate, activităţile specifice mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea şi vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.

Astfel, inspectoratele şcolare vor transmite până la data de 1 februarie 2021 la Ministerul Educaţiei proiectele planurilor de şcolarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat. Această măsură se constituie într-un pas concret în direcţia României Educate, precizează cominicatul ministerului.

Cele patru scenarii aplicate după data de 8 februarie pentru școli, licee și grădinițe:

Scenariul verdeincidența sub 1 la mie:  toate școlile se redeschid fizic. Toți elevii merg la școală

Scenariul galbenincidența între 1- 3 la mie:  merg la școală elevii din ciclul primar ( clasele I- IV) și cei din clasele terminale clasa a VIII-a și Clasa a XII-a și a XIII-a. NU merg la scoală clasele V, VI, VII și IX, X, XI. La aceste clase NU se fac cursuri în sistem hibrid. Numai online.

Scenariul roșu –  incidența peste 3 la mie: continuă să meargă la școală copiii de grădiniță și elevii din ciclul primar. Ceilalți elevi nu merg la școală.

Rata de infectare peste 6 la mie: Când se ajunge la rata de infectare peste 6 la mie, localitatea se carantinează, școlile de închid.Nimeni nu mai merge la școală

Sistemul hibrid dispare complet după 8 februarie

Ministrul sănătății a anunțat că școlile nu se vor deschide fără să fie luate măsuri de precauție:

”Nu o vom face fără măsuri de precauție și printre măsurile de precauție vor fi următoarele:

  • vaccinarea personalului din învățământ, vaccinarea învățătorilor, vaccinarea profesorilor. Tot personalul din învățământ este în etapa a doua de vaccinare, etapă deschisă astăzi.
  • A doua măsură pe care o luăm este testarea, testarea tuturor persoanelor simptomatice și a tuturor persoanelor care sunt contacți ai celor identificați pozitiv cu Covid-19. Cu alte cuvinte, dacă cineva apare într-o anchetă epidemiologică și intră în contact cu cineva din acea școală sau lucrează în acea școală, va fi imediat testată cu teste antigen, fie că este copil, fie că este adult. De asemenea, dacă un copil într-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți copii vor fi testați.”

sursa: mediafax, edu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Mediului, despre TAXA AUTO: Nu se va introduce nicio formă de taxă anul acesta

Publicat

evacuare esapament masina poluare co2

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, a afirmat, joi, la Craiova, că anul acesta nu se va introduce nicio formă de taxă auto şi niciodată nu se va mai introduce o taxă auto sub forma în care a existat, pentru că, în ultimii zece ani, statul a pierdut toate procesele privind taxa auto de poluare.

„Nu se va introduce nicio formă de taxă auto anul acesta şi cu siguranţă nu se va introduce niciodată o taxă auto sub forma în care a existat”, a spus ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, într-o conferinţă de mediu, răspunzând unei întrebări pe acest subiect.

Acesta a spus că taxarea poluării nu este un scop în sine pentru a aduna bani la buget, ci se face pentru descurajarea formelor de poluare, iar anul acesta România trebuie să decidă dacă va folosi taxarea ca soluţie pentru reducerea poluării.

„În Europa, în vederea reducerii poluării aerului prin intermediul mijloacelor de transport sunt 24 de state care aplică diverse forme de descurajare şi trei state membre care nu au nicio formă de taxare a poluării. Taxarea poluării nu este un scop în sine, pentru a se aduna bani la bugetul de stat, ci descurajarea formelor de poluare. Am avut o şedinţă cu cei şase primari de sectoare din Bucureşti şi cu primarul general pe problema poluării aerului, una dintre cele mai mari probleme şi în Bucureşti şi poate că şi în Craiova, iar soluţiile trebuie căutate ori la nivel local, ori la nivel naţional. Sunt zone unde nu există poluare a aerului, dar sunt şi zone unde suntem în situaţia de infringement, sunt comunităţi care pot rezolva problema pe plan local, sunt comunităţi care poate nici nu-şi dau interesul pentru rezolvarea problemei. România trebuie să decidă în 2021 dacă va folosi soluţia taxării poluării ca o soluţie de reducere a poluării cel puţin în marile centre urbane, acolo unde avem problema infringementului şi unde dacă nu găsim soluţii şi dacă poluarea nu o să scadă, nu scăpăm de penalităţile Comisiei Europene”, spus ministrul Mediului.

Barna Tanczos a subliniat că se vor extinde staţiile de măsurare şi staţiile de monitorizare a poluării aerului în toate centrele urbane, iar în multe zone probabil că imaginea va fi una gravă.

„O să mai achiziţionăm peste 140 de staţii noi şi de senzori – şi cu cât reţeaua o să fie mai mare, cu atât imaginea legată de poluare o să fie clară. Şi în anumite zone imaginea va fi una gravă. Deci vom vedea că sunt zone din anumite centre urbane unde poluarea este alarmantă sau la nivelul maxim admis de Uniunea Europeană”, a conchis ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate