Actualitate
Seminar interregional organizat de AJOFM Alba. Cum să ajungi din şomer, antreprenor
Specialişti în furnizarea serviciilor de antreprenoriat și consiliere profesională din Agenţiile de ocupare a forţei de muncă din Regiunile de Dezvoltare Centru şi Vest participă la un seminar organizat de AJOFM Alba, în perioada 5 – 8 noiembrie, la Sovata. Evenimentul este parte a proiectului „Şomer ANtreprenor? Se poAte! – ŞANSA.
Proiectul se referă la servicii publice pentru ocuparea şi inovarea forţei de muncă, consultanţă şi sprijin pentru SPO din Regiunile Centru si Vest, în dezvoltarea de servicii noi pentru promovarea antreprenoriatului şi este derulat de AJOFM Alba, în parteneriat cu SC “Tobimar Construct” SRL Alba Iulia, AJOFM Caraş-Severin şi trei companii din Italia: “Omniacom” – Consorzio Europeo per la formazione integrata, I.F.O.A. – Instituto Formazione Operatori Aziendali şi “Obietivo Lavoro” SPA.
În cadrul sesiunilor de lucru, sunt prezentate rezultatele unei cercetări ce vizează diversificarea și implementarea de noi metode şi instrumente de evaluare a măsurilor active luate de AJOFM, care să contribuie la dezvoltarea antreprenoriatului și a metodelor de consiliere profesională pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă. Specialiştii analizează şi impactul acestora la nivel local, regional şi inter-regional.
De asemenea, sunt analizate măsurile luate de fiecare Agenţie de ocupare a forţei de muncă implicată în proiect pentru creşterea numărului de persoane dispuse să-şi schimbe statutul de şomer cu cel de antreprenor. Sunt propuse şi noi tehnici şi instrumente de evaluare a impactului pe care îl au ăasurile folosite în acest domeniu de către angajaţii AJOFM. De exemplu, va fi supus analizei un plan individual de consiliere „Cum să devin antreprenor”, realizat prin proiect, care să fie folosit la consilierea profesională a persoanelor interesate să demareze o activitate care să le aducă venit. Fiecare specialist din Serviciile publice de ocupare (AJOFM-uri) din cele două regiuni, cu atribuții în furnizarea serviciilor de antreprenoriat și consiliere profesională contribuie cu opinii, propuneri, puncte de vedere şi aşteptări.
Sunt prezentate şi studii de caz puse în practică în alte state membre ale Uniunii Europene, la seminar luând parte şi partenerii italieni din proiect, care vor prezenta care este raţionamentul unei abordări integrate între teritoriu şi înfiinţarea unei afaceri.
Serviciile de asistenţă pentru începerea unei activităţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri sunt oferite la cerere de către fiecare AJOFM şi constau în consultanţă juridică, de marketing, financiară, precum şi în iniţierea în metode şi tehnici eficiente de management.
Specialiştii proiectului vor lua şi pulsul pieţei muncii din Italia, în cadrul unui program de internship, programat în perioada 11-17 noiembrie 2012. Vor fi organizate întâlniri de lucru cu specialişti ai Serviciilor Publice de Ocupare a Forţei de Muncă (echivalentul AJOFM-ului de la noi) din Parma şi Bologna, dar şi cu antreprenori locali care au demarat afaceri de succes. De asemenea, italienii vor prezenta şi pașii de urmat în punerea în practică a unor idei, care să ducă la schimbarea statutului de şomer cu cel de antreprenor.
Pe parcursul celor trei ani de punere în practică a demersului se urmăreste orientarea şomerilor spre o modalitate mai provocatoare de abordare a muncii: antreprenoriatul. Proiectul este finanţat de Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie 4.1„Întărirea capacităţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare”.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News