Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Senatoarea Diana Şoşoacă, amendată cu 5.000 de lei de CNCD, pentru declaraţii discriminatorii la adresa lui Raed Arafat


Publicat

Senatoarea Diana Șoșoacă a fost sancționată miercuri de către Colegiul director al Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării, cu amendă contravenţională în valoare de 5.000 de lei, pentru declaraţiile discriminatorii la adresa secretarului de stat Raed Arafat.

Potrivit unui comunicat al Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminări, Colegiul director al CNCD, întrunit în şedinţa de soluţionare a petiţiilor din data de 12 ianuarie 2022, a decis sancţionarea senatoarei Iovanovici-Şoşoacă Diana cu amendă contravenţională de 5.000 de lei.

Afirmaţiile pentru care aceasta a fost sancţionată sunt, potrivit CNCD:

  • „de ce nu se duce domnul Raed Arafat în țara lui de baștină”,
  • „vorbește despre dânsul la persoana a III-a, probabil că i se trage din limba țării sale natale”,
  • „nu știu cum domnul Raed Arafat și-a luat examenul de cetățenie”,
  • „trădătorii nu au ce căuta în România”

CNCD arată că aceste declaraţii constituie faptă de discriminare potrivit art. 2 alin. (1) coroborat cu art. 15 din O.G. 137/2000, republicată.

Hotărârea a fost adoptată cu majoritate de voturi, 8 la 1, iar votul împotrivă cu propunere de neincidenţă, faptele ar putea să intre sub incidenţa legii penale.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Pupaza din tei

    miercuri, 12.01.2022 at 16:11

    Ce partid de doi lei gazduieste un personaj cu grave probleme psihice ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

23 ianuarie: 14.088 cazuri COVID și 22 decese înregistrate în România, în ultimele 24 de ore

Publicat

Au fost înregistrate 14.088 de cazuri COVID în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise duminică, 23 ianuarie, de Grupul de Comunicare Strategică.

În același interval au fost raportate 22 decese (față de 48 decese, raportate cu o zi în urmă).

Comparativ, sâmbătă erau înregistrate 19.371 cazuri în 24 de ore.

Conform datelor existente la nivelul CNCCI la data de 23 ianuarie 2022, ora 10.00, în intervalul de 24 de ore, au fost înregistrate 14.088 cazuri de persoane pozitive cu SARS-COV-2. De asemenea, au fost raportate 22 decese. Nu au fost raportate decese anterioare.

Vom detalia datele în buletinul informativ de la ora 13.00.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CEO-ul Pfizer: Cel mai bun scenariu este să avem un vaccin anti-Covid anual, nu doze booster frecvente

Publicat

Directorul executiv al Pfizer, Albert Bourla, a spus sâmbătă că un vaccin anual împotriva COVID-19 ar fi de preferat unor doze de rapel cu o frecvență de 4 sau 5 luni în lupta împotriva pandemiei de coronavirus, relatează Reuters.

Vaccinul COVID-19 de la Pfizer/BioNtech s-a dovedit a fi eficient împotriva formelor severe de boală și în prevenirea deceslor cauzate de varianta Omicron, dar mai puțin eficient în prevenirea transmiterii.

Odată cu creșterea numărului de cazuri, unele țări au extins programele de administrare a dozelor booster sau au scurtat distanța dintre doze, în timp ce guvernele se străduiesc să întărească protecția cetățenilor.

Într-un interviu acordat publicației israeliene N12 News, Bourla a fost întrebat dacă vede posibilitatea administrării unor doze de rapel la fiecare patru până la cinci luni în mod regulat.

„Acesta nu va fi un scenariu bun. Ceea ce sper (este) să avem un vaccin pe care va trebui să-l faceți o dată pe an. O dată pe an – este mai ușor să convingi oamenii să îl facă. Este mai ușor pentru oameni să-și amintească.

Deci, din perspectiva sănătății publice, este o situație ideală. Căutăm să vedem dacă putem crea un vaccin care să acopere Omicron, dar să nu uite nici celelalte variante și asta ar putea fi o soluție”, a spus Bourla.

CEO-ul Pfizer a mai spus că ar putea fi gata să solicite aprobarea unui vaccin modificat pentru a lupta împotriva Omicron și să-l producă în masă în luna martie.

Citând trei studii, Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor din SUA a declarat vineri că o a treia doză de vaccin ARNm este cheia pentru combaterea variantei Omicron a coronavirusului, oferind o protecție de 90% împotriva spitalizării.

Un studiu preliminar publicat luni de Centrul Medical Sheba din Israel a constatat că o a patra injecție crește nivelurile de anticorpi mai mult decât o face cea de-a treia doză, dar probabil că nu este suficient pentru a nu te infecta cu Omicron. Cu toate acestea, o a doua doză booster a fost recomandată pentru grupurile de risc, a spus Sheba.

sursa: hotnews.ro, reuters.com

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministerul Educației: Bursele de studiu și de ajutor social pentru elevi. Termenul de depunere a documentelor este 31 ianuarie

Publicat

Ministerul Educației anunță că termenul de primire a dosarelor de bursă pentru elevi este 31 ianuarie 2022 iar în condițiile actuale pandemice dosarele de bursă pot fi depuse chiar prin e-mail sau poștă. Școala va trebui să confirme primirea documentelor.

„Având în vedere situația epidemiologică actuală, depunerea la unitatea de învățământ a cererilor și actele care dovedesc dreptul de acordare a bursei, după caz, pentru obținerea bursei de studiu, respectiva porție de ajutor social, în semestrul al doilea se poate realiza inclusiv prin mijloace electronice de comunicare, scanate sau fotocopiate, pe adresa de e-mail comunicată de unitatea de învățământ sau prin poștă, cu confirmare de primire până la data de 31 ianuarie 2022 inclusiv”, se precizează într-un emis de Ministreul Educației și citat de edupedu.ro

Școlile vor trebui să confirme primirea documentelor prin e-mail, la adresa comunicată.

Burse școlare: Listele beneficiarilor vor fi revizuite în funcție de situația școlară a elevilor

Unul dintre cele mai interpretate criterii de acordare a burselor din noul ordin a fost cel care prevedea că în semestrul al II-lea lista beneficiarilor este revizuită „în funcție de situația școlară a elevilor”.

Ministerul Educației susține că este vorba despre o reviziuire dpoar pentru clasele a V-a și a IX-a, deși în ordin nu există această precizare. Mai mult, Ministerul Educației susține că prin revizuire a vrut să scrie că înseamnă și eliminarea elevilor care nu mai sunt elevi în acea școală.

„Revizuirea semestriala lista beneficiarilor, în funcție de modificările survenite în situația școlară a elevilor, prevăzută la articolul 8 alineatul 3 presupune adăugarea elevilor de clasa a V-a, adăugarea sau eliminarea elevilor de clasa a IX-a, precum și eliminarea elevilor care nu mai au calitatea de elevă respectiva unitate de învățământ”, se arată în precizările oficiale.

Cum se acordă bursele școlare în 2022

Documentul explică și cum se acordă bursele în acest semestru, pe baza mediilor de la finalul anului trecut. Cu alte cuvinte, doar cei care au avut în anul școlar 2020-2021 media 9,50 și peste, iau de acum bursa de merit, deși pe primul semestru au luat această bursă toți cei care au avut media 8,50 și peste.

„Începând din anul 2011, fără întrerupere, la acordarea burselor de merit și a burselor de studiu se are în vedere situația școlară a elevului din anul școlar precedent.

Excepție fac elevii din clasele a V-a și a IX-a, care pot beneficia de bursă din semestrul al II-lea, conform prevederilor articolului 8 alineatul 1 litera a, b și litera c, respectiv ale articolului 10 alineatul 1, litera a, b și c.

Cum se calculează media generală pentru obținerea bursei școlare

Media generală sau media de pe semestrul I prevăzută la articolul 8 alineatul 1, literele a, b, și c, respectiv articolul 10 alineatul 1, literele a, b și c reprezintă media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor semestriale de la toate disciplinele și de la purtare.

Conform prevederilor articolului 9, acordarea burselor de merit nu este condiționată de depunerea unei cereri în acest sens”, se mai arată în documentul trimis de Ministerul Educației în toate școlile.

Criterii generale și completări și pentru bursele sociale pentru elevi

„În categoria elevilor care pot beneficia de bursa socială prevăzută la articolul 14 alineatul 1, litera b se încadrează elevii orfani sau elevii crescuți de un singur părinte, sau elevii abandonați de părinți asupra cărora a fost instituită o măsură de protecție socială dispusă de către Comisia pentru protecția copilului sau, după caz instanța judecătorească, în condițiile legii.

Prin copil crescut de un singur părinte se înțelege copilul aflat în întreținerea unui singur părinte; autoritatea părintească se exercită de către un singur părinte”, potrivit clarificărilor.

„Criteriile generale de acordarea burselor de ajutor social pentru categoriile de elevi prevăzute la articolul 14 alineatul 1 literele b, c și d nu condiționează acordarea acestora de venitul net lunar pe membru de familie.

Prevederea se aplică pentru categoria de beneficiar stipulată la articolul 14 alineatul 1 litera a”.

Elevii care primesc burse sociale fără condiționarea venitului net lunar/membru de familie

Elevii pentru care nu se condiționează acordarea burselor sociale de venitul net lunar pe membru de familie sunt următorii:

  • ”elevi orfani sau crescuți de un singur părinte sau elevi abandonați de părinți asupra cărora a fost instituită o măsură de protecție socială;
  • elevi care au deficiențe/afectări funcționale produse de boli, tulburări sau afecțiuni ale structurilor și funcțiilor organismului, structurate tipologic conform Ordinului ministrului sănătății și al ministrului muncii, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 1.306/1.883/2016 pentru aprobarea criteriilor biopsihosociale de încadrare a copiilor cu dizabilități în grad de handicap și a modalităților de aplicare a acestora, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
  • I. boli și tulburări ale sistemului nervos și ale funcțiilor mentale globale;II. boli ale structurilor și funcțiilor senzoriale;
  • III. boli ale structurii laringelui și funcțiilor sale;
  • IV. boli ale structurii sistemului cardiovascular și ale funcțiilor sale;
  • V. boli ale structurii aparatului respirator și ale funcțiilor sale;
  • VI. boli ale structurii sistemului imunitar și ale funcțiilor sale;
  • VII. boli ale structurii și funcțiilor sistemelor digestiv, metabolic și endocrin;
  • VIII. boli ale structurii funcțiilor aparatului urinar cu sau fără insuficiență renală cronică (IRC), indiferent de cauză;
  • IX. boli ale structurii și funcțiilor aparatului locomotor și corespunzătoare mișcării;
  • X. boli ale structurii pielii, anexelor și funcțiilor tegumentului;
  • XI. boala canceroasă (indiferent de localizare, inclusiv recidivele și metastazele);
  • XII. boli genetice;
  • XIII. transplantul de organe, țesuturi și celule, stările posttransplant;
  • XIV. orice altă boală, tulburare sau afecțiune, de exemplu, cronică/genetică/care necesită tratament îndelungat pentru cel puțin 6 luni sau servicii de abilitare și reabilitare pentru cel puțin 6 luni sau îngrijiri paliative și care se înscrie în vreuna dintre categoriile enumerate la pct. I-XIII este luată în considerare;
  • elevi din mediul rural, care sunt școlarizați într-o altă localitate, întrucât nu au posibilitatea să studieze într-o unitate de învățământ din localitatea de domiciliu”.

Categorii de elevi pentru care bursele se pot acorda numai dacă este îndeplinit criteriul de venit

Pentru ceilalți elevi, care nu sunt în categoriile de mai sus, bursa socială se poate acorda dacă este îndeplinit criteriul de venit, recalculat în semestrul II, se arată în document. În venituri intră alocațiile și bursele fraților sau surorilor.

„Conform articolului 13 alineatul 1, bursele de ajutor social să stabilesc la începutul anului școlar, fiind revizuite semestrial, în funcție de modificările intervenite în veniturile nete lunare ale familiei.

Elevii majori sau părinții elevilor minori proveniți din familii al cărui venit s-a modificat pe parcursul semestrului I, astfel încât să corespundă criteriilor generale prevăzute la articolul 14, pot depune cerere pentru acordarea burse sociale în semestrul al II-lea.

La stabilirea venitului mediu net lunar pe membru de familie, prevăzut la articolul 10 alineatul 4, se iau în considerare toate veniturile cu caracter permanent realizate de membrii familiei, inclusiv alocația complementare pentru copii, precum și venitul din bursă acordată fraților/surorilor elevului, dacă acestea au fost acordate neîntrerupt în perioada în care s-a calculat venitul”, potrivit documentului.

Ce venituri sunt folosite la calculul pentru bursele de ajutor social și de studiu

„În aplicarea prevederilor articolului 10 alineatul 1 și respectiv articolului 14 alineatul 1 litera a pentru acordarea burse de studiu, respectiv a bursei de ajutor social, începând cu semestrul al II-lea, se are în vedere salariul minim net pe economie din lunile în care s-a calculat venitul mediu net lunar pe membru de familie, respectiv octombrie – decembrie 2021 pentru bursa de studiu și ianuarie – decembrie 2021 pentru bursa de ajutor social, astfel:

  • 1.524 lei, respectiv 1.540 lei pentru salariatul care are în întreținere o persoană,
  • 1.556 lei pentru salariatul care are în întreținere două persoane,
  • 1.572 lei pentru salariatul care are în întreținere trei persoane
  • 1.604 lei pentru salariatul care are patru sau mai multe persoane în întreținere”, precizează ministerul.

”Toate categoriile de elevi prevăzute la articolul 18 primesc bursă de ajutor social și în perioada vacanței lor școlare”.

Categoriile de elevi care primesc bursă de ajutor social și în perioada vacanței lor școlare

  • elevilor care au promovat anul școlar sau celor care la sfârșitul anului școlar sunt corigenți la o singură disciplină de învățământ și au acumulat cel mult 10 absențe nemotivate/ semestru;
  • absolvenților învățământului gimnazial care fac dovada că au fost admiși în liceu/învățământ profesional, cursuri cu frecvență, într-o unitate de învățământ preuniversitar de stat;
  • elevilor care repetă anul din motive medicale, dovedite prin documente medicale.

surse: Ministerul Educație, edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Planul de acțiuni de salubrizare și lucrări de interes local pentru 2022, la Alba Iulia. Noi locații, incluse pe LISTĂ

Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de votat în ședința de joi, 27 ianuarie, un proiect de hotărâre privind aprobarea planului de acțiuni / lucrări de interes local pentru anul 2022.

Față de planul de acțiuni sau de lucrări de interes local aprobat în anul 2021, în actualul plan întocmit pentru anul 2022 s-au adăugat două locații, respectiv:

  • canalul colector a apelor pluviale pe traseul strada Francisca – râul Ampoi, strada Turnătoriei – zona Izvor
  • rigole zona strada Nazareth Illit – strada Valea Popii – strada Varese și strada Arnsberg – zona bloc G2

Plan de acțiuni sau de lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă prestate lunar de persoanele apte de muncă din familia beneficiară de ajutor social în 2022

1. – întreținere curățenie și încărcat gunoi manual (se vor strânge PET-uri, cartoane, hârtii, resturi vegetale, altele)

– salubrizarea malurilor râurilor:

  • malurile râului Ampoi, Micești – podul rutier spre Drâmbar
  • Valea Orzii, Oarda de Sus – vărsare în râul Mureș
  • malurile râului Mureș în aval și amonte de podul rutier de la Partoș
  • șoseaua de centură
  • strada Muncii, Albalact – Talcioc
  • zona bl. 280 – Cinema Columna – Direcția de Venituri
  • Pâclișa, drumul spre balastieră
  • zona Stația de transformare, strada Gheorghe Șincai
  • stadion Cetate, tribuna și terenul aferent
  • canalul colector a apelor pluviale pe traseul strada Francisca – râul Ampoi, strada Turnătoriei – zona Izvor
  • rigole zona strada Nazareth Illit – strada Valea Popii – strada Varese și strada Arnsberg – zona bloc G2

2. – menținerea curățeniei și a efectuării lucrărilor de întreținere în incinta clădirilor, a curților și mutarea unor obiecte de dimensiuni reduse și evacuarea celor inutile

– igienizat spații verzi, terenuri și zone din domeniul public, rampe și platforme cu deșeuri

– greblat, adunat și încărcat resturi vegetale și menajere de pe spațiile verzi

– săpat rigole/șanțuri de mică adâncime

– desfășurarea de alte tipuri de muncă necalificată în folosul școlilor, grădinițelor, creșelor, centrelor, instituțiilor publice

– menținerea curățeniei și alte activități în folosul comunității la sediul Direcției de Asistență Socială, a centrelor din subordinea Direcției de Asistență Socială și în comunitate

  • Primăria Alba Iulia
  • Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență – Compartimenul de protecție civilă
  • Centrul de consiliere și sprijin pentru părinți și copii „Sfânta Maria”
  • Centrul de zi pentru persoane vârstnice
  • zona și sediul Direcției de Asistență Socială
  • Grădinița „Dumbrava Minunată” Alba Iulia
  • Grădinița nr. 11 Alba Iulia
  • Grădinița nr. 12 Alba Iulia
  • Grădinița cu program normal nr. 16 Alba Iulia
  • Grădinița cu program normal Bărăbanț
  • Grădinița cu program prelungit nr. 8 Alba Iulia
  • Grădinița nr. 10 Alba Iulia
  • Creșa nr. 1 Cetate
  • Creșa Ampoi
  • Centrul școlar pentru educație inclusivă Alba Iulia
  • Centrul județean de resurse și asistență educațională Alba
  • Colegiul Economic Dionisie Pop Marțian Alba Iulia
  • Colegiul Național Horea, Cloșca și Crișan Alba Iulia
  • Colegiul Tehnic Alexandru Domșa Alba Iulia
  • Liceul de Arte Regina Maria
  • Școala Gimnazială Bărăbanț
  • Școala Gimnazială Micești
  • Școala Gimnazială Mihai Eminescu Alba Iulia
  • Școala Gimnazială Ion Agârbiceanu Alba Iulia
  • Școala Gimnazială Avram Iancu Alba Iulia

3. – manipulare/distribuit ajutoare alimentare în cadrul programului POAD pentru acordarea de pachete cu ajutoare alimentare și produse de igienă

– efectuat curățenie la locul distribuției

  • locul de depozitare și distribuție a ajutoarelor alimentare

4. – răzuit manual afișe amplasate ilegal

  • locuri de afișe speciale de pe raza municipiului Alba Iulia, alte zone aparținând domeniului public

5. – efectuat săpături de mică adâncime

  • Muzeul Național al Unirii (și în alte situri din oraș)

Beneficiarii de venit minim garantat au de efectuat un număr de ore stabilit prin lege, în funcție de suma de bani pe care o primesc, între 2 zile și 6 zile / lună.

Instructajul introductiv-general privind normele de tehnica și securității muncii pentru persoanele apte de muncă luate în evidență la stabilirea dreptului la ajutor social se face la începutul lunii de către un lucrător desemnat din cadrul Direcției de Asistență Socială, iar instructajul la locul de muncă se face la locul de desfășurare a activității.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate