Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Senatorii, chemați din vacanță pentru drepturile de PENSIE ale funcționarilor UE. Cât câștigă pensionarul-bugetar european


Publicat

Senat

Plenul Senatului a fost convocat în sesiune extraordinară pentru dezbaterea unei ordonanțe de guvern referitoare la drepturile la pensie ale funcționarilor UE.

Biroul permanent al Senatului a convocat plenul în sesiune extraordinară pentru o informare privind adoptarea de către Guvern, pe 11 august, în vacanţă parlamentară, a trei ordonanţe de urgenţă referitoare la transferul drepturilor de pensie ale funcţionarilor Uniunii Europene.

Totodată vor fi supuse dezbaterilor  OUG privind echivalarea funcţiei de inspector social şi la angajarea prin concurs a personalului necesar implementării proiectelor finanţate din împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, transmite Agerpres.

Cât poate câștiga un pensionar UE

Marius Tudor, consilier în PE, a oferit explicații în exclusivitate pentru DCNews despre pensiile funcționarilor UE, pentru care senatorii au fost chemați din vacanță. 

Biroul permanent al Senatului va convoca plenul în sesiune extraordinară pentru OUG referitoare la drepturile la pensie ale funcționarilor UE. În acest context, DC NEWS l-a contactat pe Marius Tudor, consilier în PE, care ne-a explicat cum vor fi calculate pensiile, cine va avea dreptul la ele, dar și care este vârsta de pensionare a funcționarilor UE.

„Pentru a avea dreptul la pensie plătită de instituțiile UE, un funcționar public trebuie să fi realizat cel puțin 10 ani de activitate în cadrul instituțiilor sau să fi atins vârsta normală de pensionare în timp ce încă lucrează în cadrul instituțiilor.

Dacă un salariat părăsește instituțiile UE după ce a terminat 10 ani de serviciu activ ca funcționar, membru temporar al personalului, asistent parlamentar acreditat sau membru al personalului contractual, dar nu a atins încă vârsta normală de pensionare sau vârsta minimă de pensionare, își păstrează drepturile de pensionare pe care le-a acumulat în instituții.

Apoi, după ce atinge vârsta normală de pensionare sau cea minimă pentru pensionarea anticipată, poate completa cererea de pensionare.” a precizat Marius Tudor la DCNews.

Vârsta de pensionare, modificată în 2014

„Noul statut al personalului, care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2014, a modificat vârsta de pensionare și a introdus măsuri tranzitorii pentru personalul care și-a asumat atribuțiile înainte de această dată. Vârsta de pensionare este de 60 de ani pentru funcționarii și membrii personalului temporar care aveau 50 de ani sau mai mult la 1 mai 2004 sau care au îndeplinit cel puțin 20 de ani de serviciu activ până la acea dată.

Funcționarii, personalul temporar, asistenții parlamentari acreditați și personalul contractual care aveau vârsta sub 35 de ani la 1 mai 2014 și care și-au preluat sarcinile înainte de 1 ianuarie 2014 au dreptul la pensie la vârsta de 65 de ani. Funcționarii, personalul temporar, asistenții parlamentari acreditați și personalul contractual care și-au preluat funcțiile de la 1 ianuarie 2014 au dreptul la pensie la vârsta de 66 de ani.” a mai explicat el.

Cum se calculează pensia funcționarilor UE

Calculul pensiei ține cont de: numărul de ani pensionabili în instituțiile europene și numărul de ani de pensie care rezultă din orice transfer de drepturi de pensie în sistemul de pensii al UE.

Drepturile totale la pensie sunt calculate pe baza salariului de bază final. Se consideră că salariul de bază final se plătește în ultimul grad în care funcționarul sau alt membru al personalului a fost clasificat cel puțin un an, la ultima etapă în care a fost clasificat cel puțin o lună.

Pentru cei care, la un moment dat în carieră, au primit un salariu de bază mai mare decât cel folosit pentru calcularea pensiei, se efectuează un calcul proporțional, astfel încât salariul de bază mai mare (de exemplu, primit într-o detașare la cabinetul președintelui sau la un grup) se ia în considerare la calcularea pensiei.

Pensia maximă este stabilită la 70% din salariul de bază final în ultima clasă (grad) în care funcționarul sau alt membru al personalului a fost clasificat cel puțin un an.

Exemplu de calcul:

Un funcționar public încadrat in grupa AD 5 primește un salariu de bază de 4.883 euro pe lună.

Pensia maximă la care are dreptul este:

4.883 euro x 75% = 3.662,25 euro.”, a spus Marius Tudor.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Peste 220 de copii confirmați COVID sunt internați în spitale. Câți sunt pe secțiile ATI

Publicat

Peste 220 de minori confirmați COVID sunt internați în spitalele din România. Aproximativ 9% dintre aceștia sunt pe secțiile de terapie intensivă.

Potrivit situației prezentate de Grupul de Comunicare Strategică, marți, în unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 8.334. Dintre acestea, 990 sunt internate la ATI.

Vezi și Peste 6.700 de cazuri COVID în România, în 24 de ore. 129 decese noi, 990 pacienți la ATI. Date oficiale, 21 septembrie

Din total, 229 sunt minori.

Dintre pacienții minori, 209 sunt internați în spitale și 20 în secții ATI.

În județul Alba, doar un singur copil este internat în spital cu COVID. Nu sunt cazuri de minori internați pe secții ATI.

La nivel național, numărul cazurilor noi s-a dublat în 24 de ore.

Dacă luni erau raportate 3.342 cazuri, marți numărul infectărilor noi a fost de 6.789.

Și numărul deceselor a crescut: de la 78 luni la 129 marți.

În România, de la începutul pandemiei, au fost confirmate 1.158.841 de cazuri de infectare cu noul coronavirus.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

HARTA pe județe a cazurilor de COVID, descoperite în ultimele 24 de ore. Unde au fost cele mai multe infectări – 21 septembrie

Publicat

Autoritățile au raportat 6.789 cazuri de COVID-19, în ultimele 24 de ore, un record al valului 4 prin care trece România.

Au fost confirmate 129 de decese noi (față de 78 în 24 de ore, cu o zi în urmă), iar 990 pacienți sunt internați la ATI (952, anterior).

Harta la rezoluție mai mare poate fi consultată AICI.

Cele mai multe cazuri s-au înregistrat în București – 1048, Timiș – 481, Cluj – 327 și Constanța – 308.

Nr. crt. Județ Număr de cazuri confirmate(total) Număr de cazuri nou confirmate Incidența  înregistrată la 14 zile
1. Alba 22149 106 1,36
2. Arad 25100 101 1,66
3. Argeș 28564 84 0,92
4. Bacău 28120 125 1,44
5. Bihor 30488 115 1,12
6. Bistrița-Năsăud 13578 117 2,76
7. Botoșani 15523 105 1,89
8. Brașov 45234 175 1,28
9. Brăila 13825 46 0,86
10. Buzău 13270 48 0,83
11. Caraș-Severin 12361 83 1,52
12. Călărași 11088 64 1,59
13. Cluj 61378 327 2,55
14. Constanța 45912 308 1,96
15. Covasna 8781 31 0,61
16. Dâmbovița 23510 98 0,94
17. Dolj 28903 66 2,06
18. Galați 29244 154 1,39
19. Giurgiu 11896 76 1,68
20. Gorj 9824 48 1,03
21. Harghita 8652 30 0,66
22. Hunedoara 23951 109 1,16
23. Ialomița 11460 62 1,28
24. Iași 45293 219 1,53
25. Ilfov 48277 93 3,39
26. Maramureș 22641 169 2,67
27. Mehedinți 9015 81 1,37
28. Mureș 24901 91 0,89
29. Neamț 20438 97 1,29
30. Olt 15774 78 1,67
31. Prahova 37722 202 1,58
32. Satu Mare 15178 130 3,33
33. Sălaj 11598 49 1,72
34. Sibiu 27837 83 1,54
35. Suceava 26959 199 1,99
36. Teleorman 15008 122 1,96
37. Timiș 58826 481 3,09
38. Tulcea 8805 17 0,84
39. Vaslui 17405 128 1,55
40. Vâlcea 17203 80 1,22
41. Vrancea 11471 34 1,19
42. Mun. București 195340 1048 2,91
43. Din străinătate** 1382 15
44. Cazuri noi nealocate pe județe  

 

4957*

900
 TOTAL 1.158.841 6.789
Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Jandarmeria Română face angajări: 700 de posturi scoase la concurs din sursă externă. Înscrieri, de miercuri

Publicat

Jandarmeria Română a anunțat că scoate la concurs 700 de locuri de muncă, din sursă externă, pentru reducerea deficitului de personal.

Înscrierile online încep miercuri, 22 septembrie, la unitățile de jandarmi din toată țara care scot posturi la concurs.

Sunt disponibile 521 de posturi de subofițeri, 49 de posturi de ofițeri și 130 de posturi de personal contractual.

Fiecare inspectorat de jandarmi județean va afișa pe paginile de internet proprii posturile disponibile care vor fi scoase la concurs, dar și calendarul tuturor etapelor premergătoare concursurilor, mai anunță Jandarmeria.

Cine dorește să ocupe unul dintre cele 700 de posturi scoase la concurs prin încadrare directă din sursă externă va accesa pagina de internet a inspectoratului de jandarmi județean pe care și-l alege și va proceda la completarea cererilor puse la dispoziție, pe care le va transmite pe o adresă de e-mail indicată.

Înscrierile se fac on-line, la unitățile de jandarmi care vor scoate posturi la concurs, în perioada 22 septembrie – 1 octombrie 2021.

Condițiile pentru angajare directă – Jandarmeria Română

În conformitate cu Legea nr. 550 / 13.12.2004 prevederile referitoare la personalul Jandarmeriei sunt următoarele:

Personalul Jandarmeriei Române se compune din personal militar și personal contractual.

Personalul militar al Jandarmeriei Române este format din: cadre militare, elevi ai instituțiilor militare de învățământ, soldați și gradați profesioniști.

Cadrelor militare din Jandarmeria Română li se aplică dispozițiile Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare.

Gradaților și soldaților profesioniști li se aplică Statutul gradaților și soldaților profesioniști, aprobat prin lege.

Personalul contractual este supus reglementărilor din legislația muncii, în măsura în care prin prezenta lege nu se dispune altfel.

Condiţiile legale de recrutare din sursă externă pentru persoanele care intenţionează să dobândească statutul de cadru militar în Ministerului Administraţiei şi Internelor sunt următoarele:

a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) să cunoască limba română scris şi vorbit;

c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;

d) să fie declarate „apt” din punct de vedere medical, fizic şi psihic; verificările privind starea de sănătate medicală, fizică şi psihică sunt efectuate de structurile de specialitate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor;

e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi, iar, în cazul candidaţilor la concursurile de admitere în instituţiile de învaţamânt ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, să îi împlinească în cursul anului în care participă la concurs;

f) să aibă studii corespunzătoare cerinţelor postului pentru care candidează, iar candidaţii la concursurile de admitere în instituţiile de învaţamânt ale Ministerului Administraţiei şi Internelor să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat; dovada absolvirii se face cu diplomă sau cu adeverinţă din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat;

g) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;

h) să nu aibă antecedente penale sau să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru savârşirea de infracţiuni, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

i) să nu fi fost destituite dintr-o funcţie publică în ultimii 7 ani;

j) nu au desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;

k) îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 10 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;

l) îndeplinesc condiţiile specifice pentru ocuparea prin concurs a funcţiei publice cu statut special.

Nu pot fi încadrate din sursă externă persoanele care au fost poliţişti/cadre militare:

a) au încetat raporturile de serviciu în condiţiile art. 69 lit. c), h), i) şi k) din Legea nr. 360/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

b) au fost trecute în rezervă, în condiţiile art. 85 lit. d), i), j), k) şi ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.

Persoanele care au grade militare în rezervă pot fi recrutate numai în situaţiile în care, prin încadrare, potrivit nivelului studiilor, nu dobândesc grade militare mai mici decât cele avute în rezervă.

Pentru participarea la concursul de ocupare a posturilor vacante, candidaţii vor depune la compartimentele de resurse umane din unităţile care efectuează activitatea de recrutare documentele necesare pentru constituirea dosarului de recrutare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

GRAFIC: Mai există doar 16 paturi libere la ATI. Evoluția numărului de pacienți internați pe secțiile de terapie intensivă

Publicat

coronavirus

Numărul pacienților internați la secțiile ATI ale spitalelor din România a evoluat zilnic în ultimele 2 săptămâni, ajungând la 990. Limita este de 1131 de paturi funcționale.

În București nu mai sunt locuri, iar în spitalele din țară mai sunt doar 19 locuri libere.

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 6.789 de cazuri de COVID-19. Comparativ, cu o zi în urmă erau raportate 3.342 cazuri în 24 de ore.

Detalii AICI.

La nivel național sunt libere 16 paturi ATI pentru pacienții bolnavi de COVID-19, altele decât cele rezervate special pentru persoane cu anumite condiții medicale care sunt și confirmate cu SARS-COV-2, iar în București sunt 6 paturi libere la acest moment.

Date la zi:

Cazuri confirmate: 1.152.052
Ultima actualizare luni, 20 septembrie 2021

Vindecați: 1.079.814 reprezentând 93.73% din total
Ultima actualizare luni, 20 septembrie 2021

Decedați: 35.592 reprezentând 3.09% din total
Ultima actualizare luni, 20 septembrie 2021

În data de 21 septembrie 2021, conform datelor existente în aplicația alerte.ms, la nivel național există 1131 de paturi de ATI destinate pacienților COVID-19.

De asemenea, 990 de paturi ATI sunt ocupate la nivelul întregii țări.

În București sunt avizate de DSP 239 de paturi de ATI pentru pacienții de COVID-19.

Autoritățile anunță că se lucrează pentru operaționalizarea și asigurarea personalului medical necesar pentru alte paturi ATI care vor fi disponibile în zilele următoare.

”Menționăm faptul că în procesul de operaționalizare a unor noi paturi ATI se pune accent pe cele destinate persoanelor care prezintă anumite condiții medicale și care sunt și confirmate cu SARS-COV-2 pentru că în aceste cazuri respectivii pacienți prezintă afecțiuni grave ce pot constitui comorbidități și sunt expuși unui risc mult mai mare”.

Situație paturi ATI destinate pacienților de Covid-19, altele decât cele rezervate special pentru persoane cu anumite condiții medicale care sunt și confirmate cu SARS-COV-2, neocupate:

Bihor – 1
Brașov -2
București – 6
Buzău – 1
Constanța- 3
Dolj 1
Hunedoara – 1
Sibiu 1

În restul județelor NU mai există paturi la ATI.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate