Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Sentință definitivă la Curtea de Apel Alba Iulia: Primăria Vințu de Jos a cheltuit ilegal bani din bugetul public

Publicat

Primăria Vințu de Jos  a pierdut definitiv un proces la Curtea de Apel Alba Iulia, prin care contesta un raport al Curții de Conturi din 2016 privind activitatea financiară desfăşurată începând cu anul 2014 şi care a reliefat un prejudiciu total produs la bugetul local în valoare de circa 1,3 milioane de lei.

  Instanţa de judecată a stabilit definitiv faptul că administraţia locală a cheltuit ilegal, în perioada 2014 – iunie 2016, suma de 667.000 lei din bugetul local pentru Asociaţia Sportivă ”Mureşul” Vinţu de Jos, care susţine echipa de fotbal a comunei.

“Din examinarea unor documente înregistrate la entitate s-au constatat că sumele alocate din bugetul local au fost utilizate pentru: achiziţia de băuturi alcoolice şi produse care nu au nici o legătură cu activitatea asociaţiei sportive; au fost decontate cheltuieli de transport fără documente justificative; restituiri de împrumuturi către o persoană fizică, de către AS Mureşul Vinţu de Jos, în sumă de 105 mii lei, neconforme cu legislaţia în vigoare; plăţi ale utilităţilor casnice efectuate către o persoană fizică”, se afirmă în raportul Curţii de Conturi.

De asemenea, au fost identificate achiziţii de jucării din banii acordaţi asociaţiei sportive, tampoane igienice, precum şi de produse alimentare (47 kg de ceafă de porc într-o singură lună şi 50 de pâini într-o singură zi), în condiţiile în care clubul avea stabilite condiţii de cazare şi masă pentru jucători şi pentru conducerea clubului care aveau domiciliul în afara comunei.

Cheltuieli ale Primăriei din perioada 2013 – 2014 fac obiectul unui dosar penal în care sunt cercetaţi fostul primar şi fostul director economic al Primăriei Vinţu de Jos, nefinalizat încă de Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba.

Pe de altă parte, administraţia locală a obţinut anularea obligativităţii recuperării sumei de 473.580 lei, reprezentand taxa de salubrizare aferentă perioadei ianuarie 2015 – iunie 2016, datorată de către persoanele fizice şi juridice de pe raza comunei care nu deţineau contracte încheiate cu furnizorul de servicii de salubrizare.

Inspectorii Curţii de Conturi au stabilit că Primăria trebuie să recupereze această sumă de la persoanele fizice şi juridice, dar, în final, instanţa de judecată a anulat această obligaţie.

„Expertul nu poate să se pronunţe asupra sumelor estimate ca fiind prejudiciu creat la bugetul local, chiar şi în condiţia în care existau documente justificative asupra acestor servicii executate, acest aspect juridic rămâne în sarcina instanţei competente, expertului îi revine sarcina de a identifica anumite pierderi dacă există. În calitate de expert contabil judiciar desemnat în prezentul dosar, menţionează doar faptul că: conform centralizatoarele estimative, puse la dispoziţie valoarea de 473.580 lei reprezintă suma estimativă, preconizată că ar trebui să fie încasată nu este o sumă certă”, se precizează în motivarea de la instanţa de fond.

Anterior, la Tribunalul Alba, Primăria Vinţu de Jos a obţinut anularea obligaţiei de recuperare a sumei de 130.995 lei, reprezentând plăţi pentru lucrări de reparaţii curente realizate pe o lungime de 400 de metri liniari a străzii Valea Goblii. Inspectorii care au verificat cheltuirea bugetului local au considerat că lucrările de modernizare a străzii respective, efectuate în 2012 din fonduri europene, erau încă în perioada de garanţie de 5 ani, astfel încât administraţia locală nu ar fi trebuit să cheltuie suma respectivă de bani în 2015.

În final, s-a considerat că primăria a trebuit să aloce fondurile pentru reparaţii în condiţiile unei ”forţe majore”, drumul fiind afectat în urma circulaţiei unor autovehicule de mare tonaj care transportau meteriale de construcţii pentru repararea unui alt drum local, scrie adevărul.ro

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Elisabeta Moldovan

    miercuri, 25.11.2020 at 07:06

    In anul 2019 Primaria com. Vintu de Jos a intocmit Anexa 2 la HCL nr. 28/24 aprilie – 2019 – Referatul de necesitate – de achizitii publice Legea 98/2016 ,in vederea reprezentarii institutiei primariei in cauzele in care aceasta este parte inpotriva mea – Valoarea estimata a contractului fiind de 80.000 lei , apoi a incheiat contractul de achizitii juridice cu d.l avocat Josan Radu din Alba iUlia care inpreuna cu ex primarul Josan Ioan a multiplicat contractul de achizitie in mai multe contracte de reprezentare in care a trecut nr. dosarului in care a aparat comisia locala de fond funciar inpotriva mea incalcand dispozitiile prevazute de Legea nr. 98/2016 –

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax