Connect with us
Publicitate

Eveniment

Veste bună pentru românii din Diaspora. Actele și documentele se vor putea depune on-line. Lege depusă la Parlament

Publicat

Românii din diaspora ar urma să aibă acces la servicii consulare online, fără a fi nevoiţi să se prezinte la sediul misiunilor diplomatice sau ale oficiilor consulare. Un proiect în acest sens a fost depus la Parlament.

Proiectul prevede ca documentele să poată fi transmise beneficiarilor în format electronic sau să li se expedieze prin servicii de curierat. Acestea vor putea fi ridicate şi personal de la reprezentanțele diplomatice sau cele consulare. De asemenea, personalul consular va putea utiliza semnături electronice.

„Cererea de servicii consulare se depune personal sau, după caz, se transmite in format electronic. În funcţie de tipul de serviciu consular solicitat şi de opţiunea titularului cererii, documentele eliberate în cadrul activităţii consulare se ridică personal sau, după caz, se expediază prin servicii de curierat, cu suportarea cheltuielilor de expediţie de către solicitanţi ori se transmit în format electronic, după ce au fost emise şi semnate cu semnătură electronică calificată.

Categoriile de servicii consulare care se pot solicita, respectiv presta în format electronic, documentele eliberate care se pot expedia prin servicii de curierat, procedura de depunere şi soluţionare a cererilor respective, precum şi orice alte aspecte conexe se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe”, prevede actul normativ.

De asemenea, „diplomaţii cu atribuţii consulare şi funcţionarii consulari utilizează, după caz, semnături electronice calificate”, mai stabileşte proiectul.

”Românii din Diaspora să nu mai piardă ore în şir cu drumuri la consulate”

Proiectul este inițiat de parlamentarii USR de Diaspora, Radu Mihail şi Iulian Lorincz, alături de membri ai Comisiei de politică externă din Senat. Senatorul Radu Mihail a afirmat că „a venit timpul ca românii din Diaspora să nu mai piardă ore în şir cu drumuri la consulate”.

„Am propus aceste măsuri simple în urma discuţiilor cu românii din Diaspora şi ca urmare a unor ample consultări cu responsabili din Ministerul de Externe şi Ministerul de Interne şi cu implicarea preşedintelui Comisiei pentru politică externă a Senatului, Titus Corlăţean.

Ele vor putea fi implementate doar prin extinderea uneltelor digitale aflate deja la dispoziţia Ministerului şi nu necesită cheltuieli suplimentare din partea statului român, ba din contră, se vor putea face economii.

Această practică, de a călători sute de kilometri pentru a obţine un act, trebuie să rămână de domeniul trecutului. Relaţia românilor cu administraţia poate fi mai clară şi mai simplă, mai ales cu ajutorul tehnologiei şi al digitalizării”, a declarat Radu Mihail, conform sursei citate.

În prezent, românii din afara graniţelor ţării care au nevoie de diverse documente şi acte sunt nevoiţi să se deplaseze la sediile consulatelor, indiferent de distanţele pe care le au de parcurs – zeci, uneori chiar sute de kilometri, mai precizează USR.

Proiectul a fost semnat de parlamentarii: Roberta Anastase (PNL), Titus Corlăţean (PSD), Adrian Costea (AUR), Alfred-Laurenţiu-Antonio Mihai (PSD), Radu Mihail (USR), Levente Novak (UDMR) şi Ştefan-Iulian Lorincz (USR).

sursă: Agerpres

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate