Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Serviciile de Ambulanţă din ţară și-au serbat ziua la Alba Iulia. Ministrul Sănătăţii și Raed Arafat, la eveniment


Publicat

Alba Iulia a fost, în 28 iulie, gazda Zilei Naţionale a Ambulanţei din România, serviciu care anul acesta a împlinit 112 ani de existență. Evenimentul se află la cea de-a IV-a ediție și este pentru prima dată când se desfășoară în afara Capitalei. Pe lângă medicii și personalul de la serviciile de ambulanță din țară, la Alba Iulia au fost prezenți ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea și secretarul de stat Raed Arafat, dar și alți invitați.

45 de echipaje de Ambulanță din toată ţara au fost prezente în Cetatea Alba Carolina, sâmbătă, la Ziua Națională a Ambulanței din România, zi care este marcată, în fiecare an, la 28 iulie. Este data la care, în anul 1906, a apărut prima ”Salvare” din Bucureşti, la iniţiativa profesorului Nicolae Minovici.

Ziua Națională a Ambulanței s-a sărbătorit anul acesta, în premieră, în afara Capitalei. Cei 122 de ani au fost marcați la Alba Iulia, oraș ales pentru însemnătatea istorică dat fiind faptul că anul acesta se sărbătoresc 100 de ani de la Marea Unire.

Evenimentul din Cetatea Alba Carolina a început la ora 10.00 cu intonarea imnului Românesc și cel al Ambulanței. Au urmat discursurilor celor invitați are i-au felicitat pe ambulanțierii din toată țara pentru efortul pe care îl depun zilnic în încerarea de a salva cât mai multe vieți.

„Astăzi vă vorbește omul Sorina Pinea și se înclină în fața dăruirii, în fața profesionalismului vostru, în fața sacrificiului pe care îl faceți zi de zi, pentru că voi nu aveți voie să greșiți. Voi sunteți în prima linie, voi sunteți primii care suferă și știu că o faceți. Vreau să le mulțumesc și celor 3.000 de voluntari din programul Există un erou, care sunt fii, fiice, mame, manageri, contabili care au salvat împreună cu voi multe vieți. Ne gândim să extindem programul” a declarat ministrul Sănătății, Sorina Pintea.

„Anul Centenarului ne dă un prilej. Să privim trecut și să învățăm, prezentul și să evaluăm, să privim viitorul și să vedem cum putem ajunge să deservim populația exact la nivelul la care se așteaptă de la Serviciile de Urgență din România. Istoria Serviciului de Ambulanță este una lungă și foarte veche din care avem de învățat. Cu siguranță, dacă e să comparăm unde suntem astăzi, unde am fost abia acum 10 ani, mult s-a realizat dar nu suficient, încă mai avem multe de făcut. Astăzi este o zi extrem de importantă pentru noi, pentru că sărbătorim un serviciu care are o tradiție și bineînțeles asigurăm populția că suntem prezenți, alături de ceilalți colegi de la pompieri, care asigură echipajele SMURD, colegii de la UPU care primesc pacineții pe care-i aduceți, și care și ei la rândul lor asigură o parte din echipajele SMURD. Este vorba despre o echipă, o echipă mare care recent, în 2014, s-a hotărât să fie și coordonată integrat sub Departamentul pentru Situații de Urgență, o datorie dificilă pentru cei care lucrăm la acest departament, dar împreună cu Ministerul Sănătării sunt convins că vom merge mai departe și la mai bine” a declarat Raed Arafat.

Programul evenimentului s-a încheiat cu un marș festiv al coloanei de ambulanţe care a fost format din câte o ambulanţă din fiecare serviciu de ambulanţă judeţean şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov (aproximativ 45 ambulanţe), o ambulanţă şalupă medicală (transportată pe platformă) din dotarea SAJ Tulcea şi un autobuz cu etaj care va transporta personalul echipat în ţinuta de paradă pe traseul stabilit după cum urmează:
– strada Unirii (Cetate), Hotel Cetate, B-dul Horea, B-dul 1 Decembrie 1918, str. Vasile Goldiş, la sensul giratoriu spre B-dul Revoluţiei 1989, Stadion, Calea Moţilor, se continuă spre Primăria Municipiului Alba. Coloana de ambulanţe va continua traseul la sensul giratoriu spre Str. Ardealului, str. I.C. Brătianu, Prefectura Alba. Convoiul continuă de la Prefectură deplasarea pe B-dul Ferdinand I, intersecţie Gară, str. Take Ionescu, B-dul Încoronării, B-dul 1 Decembrie, cu finalizarea traseului în Cetatea Alba Iulia.

 

 

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cum a fost afectat turismul din județul Alba în timpul epidemiei de coronavirus. Turiști foarte puțini și sejururi scurte

Publicat

turism alba

Epidemia de coronavirus a afectat puternic turismul în județul Alba. Hotelurile și pensiunile au pierdut un număr mare de clienți în aceste luni.

Sosirile în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au înregistrat, în luna iulie 2020, scăderi cu 30,2%, iar înnoptările cu 31,8%, comparativ cu aceeași lună a anului precedent.

Mai mult, în perioada 1 ianuarie – 31 iulie, sosirile de turiști au scăzut cu 52,1%, comparativ cu perioada corespunzătoare din anul 2019.

Informațiile provin de la Direcția Regională de Statistică Alba.

De asemenea, potrivi sursei citate, indicele de utilizare netă a locurilor de cazare din judeţ în luna iulie 2020 a fost de 27,9%.

În luna iulie 2020, în unităţile turistice din judeţul Alba (cu minim 10 locuri pat) au fost cazaţi 17.682 turiști, majoritatea au fost cazați în pensiunile agroturistice (35,8%), urmate de hoteluri (31,5%), pensiunile turistice (16,5%), înregistrându-se o scădere cu 7.655 persoane (-30,2%) faţă de luna iulie 2019.

Numărul de înnoptări ale turiştilor în structurile de primire turistică din judeţ (cu minim 10 locuri pat) înregistrate în iulie 2020 a fost de 33.960, mai putine cu 15.841 (-31,8%) faţă de luna iulie 2019.

Durata medie a sejurului în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare în această lună a fost de 1,92 zile, mai mica decât cea din iulie 2019 (1,97 zile).

Scădere la toți indicatorii

”Se simte la buzunar, sigur. Se simte că a fost acea perioadă dificilă pentru toată lumea, iar apoi a urmat o perioadă de neîncredere. Pensiunea noastră este la munte, putem asigura distanțare și liniște, dar cred că oamenii preferă să stea acasă. Am ajustat prețurile pentru ultima parte a verii și pentru toamnă… Așteptăm…” spune Cristina Pașca, administatoarea unei pensiuni din Munții Apuseni.

Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare din judeţ în luna iulie 2020 a fost de 27,9% (faţă de 34,9% în iulie 2019), pe ţară înregistrându-se un indice de 28,8% (faţă de 45,8% din luna iulie 2019).

În perioada 1.01-31.07.2020, în unităţile turistice din judeţul Alba (cu minim 10 locuri pat) au fost cazaţi 50.352 turişti, înregistrându-se o scădere cu 52,1 % faţă de perioada 1.01-31.07.2019; turiştii români deţin o pondere de 95,4 din numărul total de turişti înregistraţi la nivelul județului Alba, iar turiştii străini (2.300 persoane) reprezintă 4,6%.

Numărul de înnoptări ale turiştilor în structurile de primire turistică din judeţ (cu minim 10 locuri pat), înregistrate în perioada 1.01-31.07.2020 a fost de 93.244, mai putin cu 52,5% faţă perioada corespunzătoare din 2019.

Durata medie a sejurului în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare în această perioadă a fost de 1,85 zile, față de 1,87 zile din perioada corespunzatoare a anului anterior.

Sursă: Direcția Regională de Statistică Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Sâmbătă, 26 septembrie: Program special la Centrul de Transfuzie Sanguină Alba

Publicat

Centrul de Transfuzie Sanguină Alba are program special pentru donare sânge și donare plasmă (de la persoanele vindecate de Covid-19) sâmbătă, 26 septembrie. Astfel, centrul va fi deschis între orele 08:00 – 11:30. 

„Persoanele sănătoase, cu vârsta cuprinsă între 18 și 60 de ani, care doresc să întindă o mână de ajutor bolnavilor aflați în suferință sunt așteptate la Centru de Transfuzie Sanguină din Alba Iulia. Datorită donatorilor de sânge, astăzi mulți oameni sunt în viață”, a transmis directorul CTS Alba, Dr. Savu Ana.

Sângele este cel mai prețios dar pe care cineva poate să-l ofere altei persoane. Este darul vieții. Donarea voluntară reprezintă un gest umanitar ce nu poate fi evaluat în bani, valoarea vieții oricăruia dintre noi fiind incomensurabilă. La ora actuală, sângele nu poate fi înlocuit cu altceva din cauza structurii sale complexe și a numeroaselor funcții îndeplinite în organism. Iată de ce e bine, e necesar sa donăm sânge! Acesta nu poate fi cumpărat de la farmacie, trebuie să fie oferit de cineva.

Dintr-o pungă de sânge se pot obține trei produse sanguine, astfel că o persoana care donează poate ajuta trei bolnavi. Două din aceste produse sanguine si cele mai solicitate au perioada de valabilitate de 42 zile (globulele roșii) și de 5 zile (trombocitele). Astfel, Centrul de Transfuzie Sanguină nu poate stoca sânge pe o perioadă lungă de timp. De aici rezultă nevoia constantă de donatori de sânge.

Cu ocazia prezentării la donare se pot depista anumite boli, în urma consultației medicale și în urma testelor de sânge care se efectuează în predonare și în postdonare. Se fac următoarele analize: test pentru anemie (hemoglobina), glicemie, teste pentru: hepatita B, hepatita C, HIV/SIDA, sifilis, HTLV, ALT(pentru ficat), grupa de sânge, Rh.

Mai multe informații pot fi obținute la telefon 0258.834050.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tinerii căutați după înjunghierea unui bărbat din Alba, REȚINUȚI. Unde i-au găsit polițiștii

Publicat

mascati, politie

Polițiștii din Alba au reușit să îi identifice și să îi rețină pe cei doi tineri care au fost implicați într-un scandal în comuna Doștat, în seara de 21 spre 22 septembrie, în urma căruia un bărbat a fost înjunghiat în zona axilei. Cei doi tineri au fost găsiți la o stână de pe raza județului Sibiu, în cursul zilei de marți. 

Pe lângă cei doi tineri, un al treilea bărbat a fost reținut de polițiști la scurt timp după producerea incidentului.

Momentan cei trei tineri care l-au agresat pe bărbat sunt reținuți.

Victima lor, un bărbat de 30 de ani nevoie de 11-12 zile de îngrijiri medicale. De asemenea, infracțiunea pentru care cei trei sunt cercetați a fost schimbată în loviri sau alte violențe, deoarece viața bărbatului nu a fost pusă în pericol, a conluzionat medicul care l-a consultat pe acesta.

CITEȘTE ȘI: Bărbat din Alba, ÎNJUNGHIAT într-un scandal pe stradă. Doi tineri sunt CĂUTAȚI de poliție

Potrivit unor surse judiciare, scandalul s-a produs după ce cei patru bărbați au băut în același bar. Victima nu se cunoștea cu cei trei, dar când au ieșit din local, acesta i-a atenționat pe tineri că fac scandal pe stradă, iar în acel moment a izbucnit un confilict spontan în urma căruia bărbatul a fost înjunghiat.

Cercetările sunt continuate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Program prelungit de lucru pentru înregistrarea rezidenței cetățenilor Uniunii Europene, în preziua și ziua votării

Publicat

Inspectoratul General pentru Imigrări prelungește programul de lucru cu publicul, în preziua și ziua alegerilor, venind în sprijinul cetățenilor Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenței în vederea participării la vot, pentru alegerea autorităților administrației publice locale. Înregistrarea rezidenței, un prim pas în exercitarea dreptului de vot a cetățenilor uniunii europene.

Activitatea de lucru cu publicul a Inspectoratului General pentru Imigrări va fi prelungită premergător și în ziua votării pentru alegerea autorităților administrației publice locale, din data de 27 septembrie a.c.. Măsura vine în sprijinul cetățenilor Uniunii Europene care îndeplinesc condițiile și doresc înregistrarea rezidenței în țara noastră.

Astfel, programul de lucru al structurilor pentru imigrări, din întreaga țară, a fost prelungit, pentru sâmbătă, 26 septembrie între orele 8:00 şi 16:00, şi duminică, 27 septembrie între orele 07:00 şi 21:00, pentru a răspunde cererilor de înregistrare a rezidenței formulate de către cetățenii UE.

Cetățenii Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenței trebuie să prezinte o cerere scrisă, însoţită de documentele justificative în funcție de scopul șederii pe teritoriul României. Certificatul de înregistrare se emite în aceeași zi și este valabil pentru o perioadă de până la 5 ani, dar nu mai puțin de un an.

De asemenea, europenii pot vota și în baza cărții de rezidență permanentă, document care atestă rezidența de lungă durată.

Valabilitatea documentelor emise de către Inspectoratului General pentru Imigrări, care au expirat, în acest context epidemiologic, își mențin valabilitatea pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, conform prevederilor legale.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate