Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Serviciul Turism de la Primăria Alba Iulia devine Centru Cultural ”Creativ”, cu 47 de angajați. Cu ce se va ocupa noua structură

Publicat

alba iulia, cetate

Serviciul Turism de la Primăria Alba Iulia devine Centru Cultural ”Creativ”. Va funcționa ca o direcție de cultură cu 47 de posturi și va avea în administrare clădiri importante din Cetatea Alba Carolina.

Centrul Cultural ”Creativ” Alba Iulia – Direcție de cultură, va funcționa în subordinea Consiliului Local și va avea sediul pe strada Militari nr. 4.

Are o organigramă de 47 de posturi, inclusiv managerul (cu mandat de 5 ani) și preia personalul, atribuțiile și răspunderile Serviciului evenimente, turism din aparatul de specialitate al primarului.

De asemenea, va include Muzeul Principia și viitorul Muzeu al Palatului Principilor Transilvaniei.

În documentația ce va fi prezentată consilierilor în ședința din 28 martie, se precizează ca va fi un prin pas în realizarea ”Guvernanței Cetății”, ”idee desprinsă din strategia de dezvoltare durabilă a municipiului Alba Iulia.

Centrul va avea ca rezultat promovarea turismului cultural-istoric, dar și a celui de eveniment.

Clădiri preluate în administrare

Noua Direcție va prelua în administrare, din domeniul public al municipiului, următoarele imobile:

  • Corpul E al Palatul Principilor Transilvaniei Alba Iulia – 638 mp (strada Militari 4)
  • Curtea Palatului Principilor Transilvaniei – 2.845 mp
  • Spațiul Muzeal Principia (Piața Centrală a Cetății) – 7.747 mp
  • Spațiul Contragarda Ravelinului Sf. Mihail (Aleea Sf. Capistrano, Cetatea Alba Carolina) – 223 mp
  • Centrul de resurse – 529 mp
  • Galeriile municipale de artă (Bd. 1 Decembrie 1918 br. 111, Bl. M10) – 105 mp/162 mp
  • Spațiul Caponiera (Cetatea Alba Carolina) – 3.387 mp.

Activitatea Centrului va fi finanțată din venituri proprii, alocații și subvenții de la bugetul local, donații și sponsorizări.

Bugetul de venituri și cheltuieli va fi supus aprobării CL în cel mult 30 de zile de la data înființării și operaționalizării Centrului.

Cu ce se va ocupa Centrul Cultural ”Creativ” Alba Iulia – Direcție de Cultură

Direcția are misiunea de promovare a culturii și artei, de contribuție activă la promovarea și valorificarea patrimoniului cultural și de stimulare a creativității contemporane.

Se va înființa pentru a oferi produse și servicii culturale.

Atribuții

Inițiază și desfășoară proiecte și programe culturale în domeniul educației permanente și al culturii, urmărind cu consecvență:

  • elaborarea unor proiecte atractive și utile de educație permanentă
  • conservarea și transmiterea valorilor morale, artistice și tehnice ale comunității, precum și ale patrimoniului cultural național și universal
  • stimularea creativității și talentului
  • revitalizarea și promovarea meseriile și întdeletnicirilor speciice zonei
  • cultivarea valorilor și autenticității creației contemporane și artei interpretative de toate genurile (muzică, coregrafie, teatru etc)
  • dezvoltarea schimburilor culturale pe plan județean, național, internațional

Prin Muzeul Palatul Principilor Transilvaniei, Centrul asigură:

  • administrarea, conservarea și restaurarea patrimoniului muzeal
  • cercetarea științifică, evidența, documentarea, protejarea și dezvoltarea patrimoniului muzeal
  • punerea în valoarea a patrimoniului muzeal în scopul cunoașterii, educării și recreerii

Prin Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Alba Iulia și Serviciul evenimente, turism, Centrul asigură:

  • promovarea potențialului turistic local/regional/național
  • instituirea unui sistem integrat și informatizat a ofertei turistice românești
  • informarea generală asupra ofertei turistice și a atracțiilor turistice locale, regionale, naționale
  • promovarea turistică a municipiului Alba Iulia și împrejurimilor
  • informarea privind oferta locală de cazare
  • manifestări expoziționale de turism pe plan local și regional
  • activități generale de marketing

Direcția va dezvolta relații internaționale, va încheia parteneriate și va coopera cu instituții

Structura organizatorică

Centrul va avea servicii / compartimente/ structuri funcționale:

Muzeul Palatul Principilor Transilvaniei

  • Secția patrimoniu muzeal. Evidență-conservare
  • Secția cercetare, documentare, educație muzeală și marketing cu: compartiment marketing și programe / compartiment cercetare, documentare și educație muzeală

Compartiment Spațiul Muzeal Principia

Biroul management operațiuni, cu: compartiment fiannciar contabil logistică și Compartiment juridic, resurse umane și achiziții publice

Serviciul evenimente, turism, cu: Centrul Național de Informare și Promovare Turistică, Compartiment turism, Compartiment evenimente.

Angajați

Centrul va funcționa cu o organigramă de 47 de posturi. Personalul va fi format exclusiv din personal contractual (de conducere, de specialitate, auxiliar).

Va fi condus de un manager, numit prin concurs, cu un mandat de 5 ani. Activitatea managerului este sprijinită de Consiliu de administrație (președinte, membri, secretar).

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

6 Comentarii

6 Comentarii

  1. pilu

    joi, 23.03.2023 at 15:54

    „Activitatea Centrului va fi finanțată din venituri proprii, alocații și subvenții de la bugetul local, donații și sponsorizări”
    Mai terminaţi măi cu abureli din astea chinuite. De la bugetul local,punct.O adunătură de lingăi ai partidului, neamuri şi alţi trântori cu cunoştiiţe sus. Auzi acolo, secţia cercetare. Păi voi angajaţi cercetători, securişti sau procurori ? Cum reuşiţi să vă bateţi joc de banii oamenilor pentru a servi nulităţile partidului !

  2. facsimil

    joi, 23.03.2023 at 17:27

    altă găselniță de muls bani de la buget.

  3. dolfi

    joi, 23.03.2023 at 18:11

    hahaha… imi aduc aminte cand ANL-urile se dadeau la beizadele securiste, milițiste ori cu rude „in sistem” sa chiar la tineri de nadejde din „sistem”.
    Ce supriza am avut cand m-a dus viata profesionala prin anuite institutii de stat sa dau nas in nas cu unii locuitori ANL.. Cat de dezavantajati erau ei cu salarii, sporuri si stimulente…

    Cat costa un loc din cele 47? unde se decarteaza?

  4. Ciany

    joi, 23.03.2023 at 20:00

    Foarte bine punctat!Bataie ordinara de joc de banii contribuabililor!
    RUSINEEE!!!

  5. n

    joi, 23.03.2023 at 21:56

    Cât tupeu!? Bătaie de joc pe față! Așa funcționează toată administrația locală. E circuit închis pentru fraierii obișnuiți. Doar fraierii cu P. C. R. au acces. Desigur, pe bază de competență profesională.
    Pentru funcționarii primăriei care citiți și mai trageți un hohot de râs cu putoare de aroganță: o să vă vină și răsplata! Înțelegeți că dacă de mâine ar rămâne un sfert dintre angajații primăriei, activitatea s-ar desfășura normal. Singura diferență ar fi că cei rămași pe post chiar ar munci pentru salariu.

  6. Pamfil

    luni, 27.03.2023 at 14:36

    Abia acum înțeleg ce voia să zică primarele etern Hava când spunea că Alba Iulia va trăi din „turizm”.se referea la ăștia 47

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax