Actualitate
Sesiune de informare privind desfăşurarea Business Plan 2011-2012: Tinerii află cum pot să-şi construiască viitorul profesional
Municipiul Alba Iulia găzduieşte sâmbătă, începând cu ora 12.00, la Universitatea „1 Decembrie 1918”, sala Amfiteatrul A9, sesiunea de informare pe Regiunea Centru cu privire la reperele metodologice privind organizarea şi desfăşurarea competiţiei „Business Plan 2011-2012” la Alba Iulia.
Fazele judeteană, regională şi naţională ale competiţiei „Business Plan” se finanţează atât pentru elevii participanţi, cât şi pentru cadrele didactice însoţitoare ale elevilor din firmele de exerciţiu, de către Asociaţia Euro<26 şi Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România, prin proiectul POSDRU – ID 61193 “Centre Start-up pentru tineri/ Start-up Centers for Young People – Start – You”.
În anul şcolar 2011-2012, partenerii implicati în organizarea şi finanţarea competiţiei sunt Ministerul Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învătământului Profesional şi Tehnic şi Centrala Naţională de Coordonare a Firmelor de Exercitiu/ Întreprinderilor Simulate din România, Asociaţia Euro<26, Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) şi Kulturkontakt Austria.
Primăria Municipiului Alba Iulia sprijină desfăşurarea competiţiei, facilitând prezenţa unor oameni de afaceri importanţi din judeţ, în faţa liceenilor care reprezintă liceele cu profil economic din regiunea Centru: Dan Sărmăşan („Agra’s”), Cezar Popovici („Colibri Tours”), Laura Iviniş („Trans Iviniş”) şi Crina Huţanu („Eventiv”) vor împărtăşi elevilor din experienţa lor de viaţă şi traseul profesional şi vor răspunde la întrebările elevilor, pentru a se asigura că discursul lor atinge nevoile reale ale tinerilor.
„Dorim să oferim tinerilor un cadru în care să-şi construiască idei mai clare despre antreprenoriat şi să primească răspunsuri la anumite întrebări, privind viitorul lor profesional în piaţa actuală din România”, au spus organizatorii.
La acest eveniment va participa şi Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.
Calendarul competiţiei:
Noiembrie 2011
Publicarea metodologiei de desfăşurare a Competiţiei Business Plan –
Noiembrie 2011 – Mai 2012
Organizarea de ateliere de lucru pentru elevi şi profesori, în colaborare cu reprezentanţii Euro<26 şi ai Patronatului Tinerilor Întreprinzători din România
Faza 1
În cursul lunii noiembrie, 1-2 elevi din cadrul firmelor de exercitiu, însotiti de profesorul coordonator vor participa la întâlniri regionale (1 întâlnire/regiune, durata de desfășurare – 1 zi). Înscrierea se va realiza pe baza completării unui formular online, pe platforma www.startyou.ro. După completarea online a tuturor secţiunilor formularului, acesta va fi descărcat în format PDF, semnat, ştampilat şi reîncărcat pe platforma web.
Faza 2
Pentru firmele calificate după faza judeteană a competiţiei se va realiza un training extins în cadrul unui atelier de lucru cu durată de 3-5 zile (detalii găsiti în Metodologia Organizării şi Desfăşurării Competiţiei Business Plan).
20-23 februarie 2012: Desfăşurarea competiţiei la nivel local
24 februarie 2012: Întocmirea si transmiterea raportului privind rezultatele procesului de evaluare
– martie 2012: Desfăşurarea competitiei la nivel judetean
7-9 martie 2012: Înscrierea firmelor la ROCT si pe platforma www.startyou.ro
7-9 martie 2012: Încărcarea proiectelor pe platforma www.startyou.ro, pe baza atribuirii unui cont
12-14 martie 2012: Desfăşurarea procesului de evaluare
15 Martie2012: Întocmirea şi transmiterea raportului privind rezultatele procesului de evaluare.
Mai 2012 – Desfăşurarea competiţiei la nivel regional
2-4 mai 2012: Înscrierea firmelor la ROCT si pe platforma www.startyou.ro
2-4 mai 2012: Încărcarea proiectelor pe platforma www.startyou.ro, pe baza atribuirii unui cont
7-9 mai 2012: Desfăşurarea procesului de evaluare
10 mai 2012: Întocmirea şi transmiterea raportului privind rezultatele procesului de evaluare
21-25 mai 2012: Desfăşurarea competiţiei la nivel naţional.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News