Connect with us
Publicitate

BLAJ

Sezonul estival la baza de agrement a Primăriei Blaj se deschide miercuri, 12 iunie. Tarife de acces la ștrand


Publicat

Sezonul estival 2019 la baza de agrement a Primăriei Blaj va începe oficial miercuri, 12 iunie, odată cu redeschiderea ştrandului pentru adulţi şi al celor trei bazine pentru copii. Tarifele de acces la ştrand au rămas la nivelul celor de anul trecut.

Accesul în baza de agrement Blaj va fi valabil în fiecare zi, de marţi până duminică, între orele 09:00 şi 20:30. Excepţie va fi lunea, zi în care baza de agrement este închisă pentru lucrări de întreţinere.

Preţul unui bilet/brăţară este de 15 lei/adult şi 8 lei/copiii sub 14 ani, indiferent de numărul intrărilor şi al ieşirilor în/din baza de agrement din ziua respectivă.

Baza de agrement a municipiului Blaj a fost inaugurată pe 20 iunie 2016, la mai puţin de un an de zile de la începerea lucrărilor de amenajare. Situată pe locul fostului bazin de înot din Parcul Avram Iancu, noua bază de agrement oferă facilităţi atât pentru adulţi, pentru care a fost refăcut complet vechiul ştrand, cât şi pentru copii, care au la dispoziţie trei bazine pentru diferitele categorii de vârstă.

Terenurile de sport, spaţiile de joacă, gazonul generos pe care se poate face plajă, spaţiile de alimentaţie publică, internetul gratuit în sistem Wi-Fi şi instalaţia de sonorizare fac din baza de agrement o destinaţie râvnită de blăjeni şi nu numai. Investiţia de la Blaj a costat apoximativ 3,5 milioane de lei, fiind rodul unui parteneriat între Consiliul Local Blaj şi Consiliul Judeţean Alba, care au contribuit în mod egal la realizarea acesteia.

Vezi și FOTO-VIDEO: Cum arată noul bazin acoperit de înot din Blaj. Stadiul lucrărilor și termen de finalizare



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Vești proaste pentru șoferi: Prețul carburanților crește constant. TOPUL prețurilor la benzină și motorină, în Alba Iulia

Publicat

scumpiri

Vești din ce în ce mai proaste pentru șoferi. La stațiile de carburanți din Alba Iulia, litrul de benzină și motorină standard a ajuns să coste joi aproape 6 lei, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 20% față de prețurile practicate în luna ianuarie 2021. 

Pentru combustibilii de calitate superioară, conducătorii auto au ajuns să scoată din buzunar chiar și peste 6,7 lei pentru un litru.

Diferența față de prețurile practicate la sfârșitul lunii ianuarie 2021 a ajuns să fie mai mare de 1 leu/litru la benzină, ceea ce înseamnă o creștere de peste 20%.

Preţurile carburanţilor au explodat în ultimul an. Am ajuns să avem cel mai scump combustibil din Europa, raportat la salariul mediu. Pe piețele internaționale a fost înregistrat un preț record al petrolului, peste toate estimările specialiștilor. Asta înseamnă că este posibil ca benzina și motorina să fie și mai scumpe în următoarea perioadă.

„În luna septembrie 2020 prețul barilului de petrol era 186 lei, acum s-a dus la 304 lei, deci scumpire cu 63 %”, a explicat analistul economic Iancu Guda, citat de Digi24.ro.

Prețurile practicate joi, 16 septembrie, la principalele stații de carburanți din Alba Iulia:

Prețuri majorate benzină

Benzină standard:

Lukoil – Euroluk COR 95 – 5,93 lei/l (29 ianuarie – 4,95 lei/l, 12 martie – 5,34 lei/l)

Petrom – Benzină standard 95 – 5,98 lei/l (29 ianuarie – 4,94 lei/l, 12 martie – 5,4 lei/l)

Rompetrol – Benzină Efix 95 – 6 lei/l (29 ianuarie – 5 lei/l, 12 martie – 5,42 lei/l)

Mol – Benzină EVO 95 – 6,07 lei/l (29 ianuarie – 4,98 lei/l, 12 martie – 5,45 lei/l)

OMW – Benzină OMW MaxxMotion 95 – 6,11 lei/l (29 ianuarie – 5,03 lei/l, 12 martie – 5,49 lei/l)

Benzină premium:

Lukoil – Benzină Ecto Plus 95 – 6,08 lei/l (29 ianuarie – 5,1 lei/l, 12 martie – 5,49 lei/l)

Petrom – Benzină Extra 99 – 6,45 lei/l (29 ianuarie – 5,41 lei/l, 12 martie – 5,87 lei/l)

Lukoil – Benzină Ecto 100 – 6,63 lei/l (29 ianuarie – 5,65 lei/l, 12 martie – 6,04 lei/l)

Rompetrol – Benzină EfixS 98 – 6,63 lei/l (29 ianuarie – 5,63 lei/l, 12 martie – 6,05 lei/l)

Mol – Benzină Evo 100 Plus – 6,73 lei/l (12 martie – 6,11 lei/l)

OMW – Benzină OMW MaxxMotion 100 plus – 6,76 lei/l (29 ianuarie – 5,68 lei/l, 12 martie – 6,14 lei/l)

Prețuri majorate motorină

Motorină standard:

Petrom – Motorină Standard – 5,83 lei/l (29 ianuarie – 5  lei/l, 12 martie – 5,39 lei/l)

Lukoil – Motorină Euro L Diesel – 5,83 lei/l (29 ianuarie – 5,01 lei/l, 12 martie – 5,4 lei/l)

Rompetrol – Motorină Efix 51 – 5,89 lei/l (29 ianuarie – 5,06 lei/l, 12 martie – 5,45 lei/l)

OMW – Motorină OMW Diesel – 5,97 lei/l (29 ianuarie – 5,13 lei/l, 12 martie – 5,49 lei/l)

Mol – Motorină Evo D – 5,97 lei/l (29 ianuarie –  5,04 lei/l, 12 martie – 5,49 lei/l)

Motorină premium:

Petrom – Motorină Extra – 6,15 lei/l (29 ianuarie – 5,27 lei/l, 12 martie – 5,68 lei/l)

Lukoil – Motorină Ecto Super Diesel – 6,19 lei/l (29 ianuarie – 5,37 lei/l, 12 martie – 5,76 lei/l)

Rompetrol – Motorină EfixS 55 – 6,2 lei/l (29 ianuarie: 5,37 lei/l, 12 martie – 5,78 lei/l)

OMW – Motorină OMW MaxxMotion Diesel – 6,46 lei/l (29 ianuarie – 5,52 lei/l, 12 martie – 5,9 lei/l)

Mol – Motorină EVO D Plus – 6,46 lei/l (29 ianuarie – 5,45 lei/l, 12 martie – 5,91 lei/l)

GPL:

Lukoil – GPL auto – 3,24 lei/l (29 ianuarie – 2,59 lei/l, 12 martie – 2,65 lei/l)

Rompetrol – GPL – 3,45 lei/l (29 ianuarie – 2,62 lei/l, 12 martie – 2,67 lei/l)

Mol – GPL – 3,45 lei/l (12 martie – 2,64 lei)

sursa: monitorulprețurilor

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Tariful pentru plăcuțe de înmatriculare și numere preferențiale poate fi achitat pe platforma Ghiseul.ro, fără autentificare

Publicat

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) informează că începând de joi, 16 septembrie, vor putea fi efectuate plăţi electronice şi pentru achitarea contravalorii plăcilor cu număr de înmatriculare, tarifului de atribuire al unui număr preferenţial şi păstrarea combinaţiei numărului de înmatriculare în cazul radierii sau transferului de proprietate a autovehiculului.

Plata se poate efectua, fără autentificare, accesând site-ul www.ghişeul.ro şi utilizând un card bancar valid.

DRPCIV atrage atenția că, pentru tranzacțiile efectuate prin intermediul platformei, dovada plății este obligatorie, iar confirmarea plății se va transmite pe adresa de e-mail indicată de utilizator.

În prezent, prin intermediul site-ului www.ghişeul.ro se pot efectua plăţile reprezentând contravaloarea permisului de conducere, certificatului de înmatriculare şi autorizaţiei de circulaţie provizorie.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

CUGIR

Tânăr din Alba care a tâlhărit bărbați gay, condamnat la închisoare. Cum își alegea victimele și ce le promitea

Publicat

inchisoare

Un tânăr din Cugir care tâlhărea bărbați cu orientări homosexuale a fost condamnat la închisoare după patru ani de la comiterea faptei. 

Mai exact, Iulian, își alegea victimele pe internet, din rândul bărbaților gay, iar apoi își dădea întâlnire cu aceștia. La fel a procedat și într-o noapte, când a atacat un bărbat cu care se întâlnise, chipruile pentru a întreține relații sexuale pe bani. 

Metoda tânărului de 21 de ani a fost detaliată de prietenii săi care au fost martori în dosarul de tâlhărie calificată.

În data de 8 septembrie 2021, magistrații Judecătoriei Alba Iulia l-au condamnat pe tânăr, dar și pe un complice de al său la închisoare cu executare.

De asemenea, motivarea instanței a fost făcută public.

Cum își alegea tânărul victimele

În timpul anchetei, un martor a declarat că Iulian ”producea bani de la agresarea homosexualilor, obținând suma de 200-300 lei”, se arată în motivarea instanței.

Asta s-a întâmplat și în seara de 21 iulie 2017, când Iulian s-a întâlnit cu un bărbat din Oradea, în parcarea unui magazin din Cugir. Acesta s-a cunoscut cu bărbatul pe o rețea de socializare unde au discutat să se vadă pentru a întreține relații sexuale.

”Cei doi au mers la un bancomat de unde persoana vătămată, care avea asupra sa suma de 120 lei, a retras suma de 150 lei și s-au deplasat cu autoturismul victimei într-o zonă aflată la ieșirea din orașul Cugir unde urmau să întrețină un raport sexual în schimbul sumei de 200 lei.

La un moment dat, Iulian care se afla pe scaunul din dreapta față, a luat de sub volan un cuțit și l-a amenințat să îi dea banii, iar persoana vătămată a fugit din autoturism circa 50 metri, însă a fost urmărită și amenințată de acesta.

Victima a susținut că a negociat cu inculpatul și a acceptat să îi predea suma de 270 lei, iar acesta din urmă i-a restituit cuțitul, punându-l pe portbagaj și au revenit în autoturism”, se arată îm motivarea instanței.

Acesta i-a mai furat bărbatului și o baterie externă.

După, martorul a mai susținut că alături de un alt tânăr și Iulian au mers înspre Cluj Napoca. Acolo ”Iulian urma să se întâlnească cu o altă persoană cu orientare homosexuală pe care intenționa „să o facă de bani”.

Martorul a susținut că, în cartierul Mănăștur, tânărul s-a întâlnit cu un bărbat, iar după circa 20 minute a revenit la autoturism și i-a arătat că a obținut suma de 70 lei și o sticluță în care s-ar fi aflat o substanță etnobotanică”, se mai arată în motivarea instanței.

O altă tâlhărie câteva zile mai târziu

Câteva zile mai târziu, pe data de 25 iulie, aproape de miezul nopții, un bărbat care se întorcea acasă a fost ”abordat de trei tineri care i-au cerut țigări. Deoarece i-a refuzat, unul dintre ei l-a lovit cu pumnul în ochiul stâng, moment în care a căzut la pământ, iar apoi ceilalți l-au lovit cu putere în zona capului cu pumnii și picioarele, în timp ce strigau să le dea bani.

În acel moment, cei trei l-au controlat în buzunare, sustrăgându-i portmoneul cu actele de identitate și carduri de sănătate, suma de 2 lei, un telefon mobil marca Nokia și o geantă cu medicamente de uz veterinar, instrumentar veterinar și o pereche de ochelari, creându-i un prejudiciu de aproximativ 1000 lei.

Ulterior, inculpații au alergat cu bunurile sustrase peste calea ferată”, se arată în motivarea instanței.

Bărbatul tâlhărit l-a recunoscut pe Iulian, dar și pe Daniel care l-a lovit și i-a furat telefonul mobil.

Pedeapsa

Iulian la momentul condamnarii era deja condamnat pentru o altă tâlhărie.

Pentru cele două tâlhării din 2017 a fost condamnat la 2 ani și 4 luni într-un centru educativ, dar acesta deja executa o pedeapsă la Aiud, asa că prin contopire a rezultat pedeapsa de 2 ani și 8 luni închisoare.

Complicele său, Daniel, la fel mai avea la activ și alte tâlhării. Pentru fapta din 2017 a primit 9 luni de internare într-un centru educativ, dar pedeapsa totală pe care o va executa este de 4 ani și 9 luni de închisoare cu exectuare.

De asemenea, unul dintre bărbații tâlhăriți a primit daune de  10.270 lei, dintre care suma de 270 lei cu titlu de daune materiale și suma de 10.000 lei cu titlu de daune morale.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CJSU Alba: MĂSURI și RESTRICȚII stabilite la Sâncel, după ce comuna a intrat în scenariul „galben”. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) a stabilit joi noi măsuri pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu virusul Sars-Cov-2 la Sâncel. Comuna a intrat în scenariul „galben” după ce incidența a ajuns la 2,69. 

Măsurile intră în vigoare începând cu data de 17 septembrie, ora 00:00, și au o durată de 14 zile (până în data de 30 septembrie, ora 24:00).

Vezi HOTĂRÂREA NR. 212 – CJSU ALBA (.pdf)

Potrivit CJSU, se vor aplica măsurile prevăzute în Hotărârea nr. 208 din 10.08.2021, art. 2, litera A și C.

Vezi HOTĂRÂREA nr.208 a CJSU Alba din 10.09.2021 (.pdf)

Măsuri generale, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile:

  1. Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile publice închise, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă, spații comerciale, precum și în spații publice deschise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, piețe, târguri, bâlciuri, talciocuri, spațiile comerciale, stații pentru transportul în comun, precum și în alte zone cu potențial de aglomerare identificate la nivelul Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență de pe raza județului Alba;
  2. În funcție de evaluarea riscului, efectuată de medicul de medicina muncii al unității, pot exista unele excepții, astfel:
    – angajatul este singur în birou/toate persoanele din birou sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
    – persoana suferă de boli care afectează capacitatea de oxigenare;
    – persoana desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.);
    – prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
    – copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;
  3. În condiţiile art. 5 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) lit. f) şi art. 17 din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata stării de alertă, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite, în condiţiile art. 108-110 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale celor stabilite prin Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. În situaţia în care nu se poate desfăşura activitatea de către salariat în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu şi în vederea evitării aglomerării transportului public, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, având un număr mai mare de 50 de salariaţi, au obligaţia organizării programului de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră;
  5. Organizarea activităţii la locul de muncă se va realiza cu respectarea prevederilor legale emise de autorităţile competente în ceea ce priveşte prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă a lucrătorilor, ţinând cont şi de gradul de vaccinare a angajaţilor de la acel loc de muncă, atestat prin certificat de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariaţii pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum şi de numărul de angajaţi care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 şi care deţin şi prezintă angajatorului adeverinţă eliberată de medicul de familie;
  6. Sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spații deschise, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, cu excepția celor organizate și desfășurate potrivit pct. 7 – 20;
  7. Activitățile de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, definite conform Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe teritoriul României, pot fi desfășurate numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
  8. În spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;
  9. În spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 75% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mică sau egală cu 2/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;
  10. În spațiile închise sau deschise competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;
  11. Se permite desfășurarea de către sportivii profesioniști, legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, iar activitățile de pregătire fizică în spații închise sunt premise, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
  12. Activităţile instituţiilor muzeale, bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producţie de film şi audiovizuală, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte, şcolilor populare, de artă şi de meserii, precum şi evenimentele culturale în aer liber se pot desfăşura numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii;
  13. Organizarea şi desfăşurarea activităţii instituţiilor publice sau private de cultură care administrează spaţii special destinate activităţilor cultural artistice în aer liber se pot realiza cu participarea a cel mult 1.000 de persoane pe scaune, cu asigurarea unei suprafeţe minime de 4 mp pentru fiecare persoană şi cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
  14. Activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele şi rugăciunile colective, se desfăşoară în interiorul şi/sau în afara lăcaşurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne;
  15. Pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al Secretariatului de Stat pentru Culte;
  16. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene cu un număr de participanți mai mare de 250 de persoane în interior și mai mare de 300 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  17. Se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți mai mare de 300 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  18. Se permit organizarea și desfășurarea de către instituțiile cu atribuții în domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, a activităților specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog;
  19. Se permit organizarea și desfășurarea activităților specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare acreditate în România, astfel încât să fie asigurate o suprafață de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă și respectarea regulilor de protecție sanitară;
  20. Se permite desfășurarea activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane;
  21. Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități;
  22. Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spaţii închise este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00 – 24,00;
  23. Se instituie obligaţia instituţiilor şi autorităţilor publice, operatorilor economici şi profesioniştilor de a organiza activitatea astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne;
  24. Activitatea în creşe şi after-school-uri este permisă numai cu respectarea condiţiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei, al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
  25. În cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ sunt permise activităţile didactice şi alte activităţi specifice, precum şi organizarea şi desfăşurarea examenelor pentru elevi/studenţi, cadre didactice, în condiţiile respectării măsurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
  26. La apariția a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților, se instituie măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se asigură de către unitatea/instituția de învățământ responsabilă cazarea în condiții de carantină, precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază;
  27. În condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare, activitatea piețelor agroalimentare, inclusiv a piețelor volante, a târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare, se desfășoară în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului sănătății și al ministrului muncii și protecției sociale;
  28. Transportul feroviar se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia spaţiilor comune din gări, halte, staţii sau puncte de oprire, a echipamentelor şi garniturilor de tren, procedurile şi protocoalele din interiorul gărilor, haltelor, staţiilor sau punctelor de oprire, dar şi în interiorul vagoanelor şi garniturilor de tren, gradul şi modul de ocupare a materialului rulant, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului feroviar, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
  29. Transportul rutier se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia mijloacelor de transport persoane, procedurile şi protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul şi modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului rutier, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
  30. Transportul intern şi internaţional de mărfuri şi persoane se desfăşoară cu respectarea prevederilor din ordinul comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 2 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri:

  1. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecție;
  2. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii;
  3. Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare. Activitățile sunt interzise la nivelul județelor/localităților unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitor;
  4. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în exterior şi de maximum 100 de persoane în interior. La stabilirea numărului de persoane în exterior şi/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;
  5. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 300 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;
  6. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;
  7. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în interior în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  8. Se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  9. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;
  10. Se permite organizarea de conferinţe cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii;
  11. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;
  12. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;
  13. Măsurile prevăzute la pct. 12-13 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
  14. În cazul evenimentelor private aferente nunţilor şi botezurilor, activităţile prevăzute la pct. 12 – 14, se pot desfășura până la ora 2,00;
  15. În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 12 şi 14 este restricţionată sau închisă se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective;
  16. Activitatea în baruri, cluburi şi discoteci este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00 – 2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  17. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului;
  18. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;
  19. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  20. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului;
  21. Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00;
  22. Activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00-2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.
  23. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane, cu respectarea următoarelor măsuri:

a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți participanții;

b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;

c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;

d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;

e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARSCoV-2;

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate