Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Simone Albani, despre demiterea sa: „Întrebările mele au început rapid și de la început să trezească fețe încruntate și speriate”


Publicat

La o zi după revocarea sa din funcția de viceprimar al Alba Iuliei, liberalul Simone Albani explică motivele pentru care PDL a rupt alianța cu PNL și care au fost, în opinia sa, considerentele care au dus la demiterea lui. Albani este de părere că „văzând că noi chiar ne-am pus pe treabă, cei de la PDL alături de primarul Hava s-au speriat și au preferat să rupă această alianță”.

Vă prezentăm mai jos comunicatul făcut public miercuri de Simone Albani:

„Simone Albani, PNL: <Hava și PDL au rupt alianța cu PNL pentru că puneam prea multe întrebări incomode și chiar vroiam să muncim pentru oraș>

În urmă cu o lună, după alegerile locale, am acceptat o formulă politică mai dificilă și mai greu de explicat, o alianță la Alba Iulia între noi, cei de la PNL, și vechiul PDL. Scopul era ca, după multă vreme, orașul să primească <sânge proaspăt> prin proiectele pe care noi le-am promovat și le-am promis: investiții, promovare turistică adevărată, Capitală Culturală Europeană, preocupare pentru spitale și multe altele. Garanția acestei colaborări era ca PDL să aibă un viceprimar și PNL al doilea viceprimar, în persoana mea. Azi, după doar o lună, văzând că noi chiar ne-am pus pe treabă, cei de la PDL alături de primarul Hava s-au speriat și au preferat să rupă această alianță.

A fost o lună în care am intrat în primărie zilnic, la orele dimineții și am ieșit de acolo doar după orele 10-11 ale serii. A fost o muncă asiduă, prin care am încercat să pornesc toate acele proiecte de care am tot vorbit. A fost o muncă de a pune în ordine o mulțime de documente și structuri care nu își fac treaba eficient. În tot acest timp, din partea celor de la PDL nu am primit nici un ajutor și nici nu am observat vreo preocupare pentru muncă! Tot ce spun ei sunt doar vorbe, iar interesul pentru albaiulieni – pot să o spun acum dinăuntru – e la limita minimă-minimă. Practic, în primăria condusă de PDL se face doar strictul necesar, atât cât să nu bată la ochi!

Al doilea motiv care a dus la ruperea acestei alianțe e deranjul pe care l-am produs primarului PDL, Hava. Ca orice nou venit, am început să cer lămuriri despre proiecte, bugete, documente și tot ce e necesar unei activități coerente. Întrebările mele au început rapid și de la început să trezească fețe încruntate și speriate. În mod clar nu îi convenea că, după 18 ani de condus de unul singur, fără nimeni în coasta lui, să vină cineva să îi ceară socoteală despre orice.

Nici interesul lui Hava pentru proiectele noastre, cruciale pentru oraș, nu prea a existat. Gesticulând mereu plictisit, primarul expedia pentru <altă dată> discuții ce erau urgente, decizii care trebuiau luate imediat. Asta în zilele când era totuși pe la primărie …

PNL s-a angajat să lucreze cu oricine e serios pentru modernizarea și promovarea Alba Iuliei. Lista noastră de proiecte și priorități e deja cunoscută de ani de zile. Din păcate, în acest moment în Consiliul Local nu există o voință majoritară pentru aceste priorități. Prin felul în care PDL s-a comportat în ultima lună, în alianța pe care am încercat-o noi cu ei, arată că este interesat doar de a nu fi deranjat din ne-munca de care se înconjoară zi de zi și din activitățile suspecte ce cresc la umbra lui Hava. De aceea și-au luat lângă ei un aliat de ocazie, PP-DD, care să închidă ochii la același mod defectuos în care Hava și PDL au condus orașul în 18 ani. Rămân un consilier local angajat în lupta pentru dezvoltarea municipiului Alba Iulia și vă promit că Hava și PDL nu vor avea liniște așa cum își doresc pentru afacerile lor și o vacanță profitabilă de 4 ani pe banii dumneavoastră”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Eu merg la vot! Ție îți este frică!?!

    miercuri, 25.07.2012 at 21:29

    Eu merg la vot! Ție îți este frică!?!
    Ai copii? Ai nepoți? Te ai pe tine!?!
    „Deșteaptă-te române”

    Vineri, 27 iulie, indiferent unde te vei afla strigă, cântă:
    „Deșteaptă-te române”

    Nu uita, în 29 iulie ai – Deșteaptă-te române –

    Dumidalba, Dumitru Radu Cormoș

  2. Tibi

    vineri, 27.07.2012 at 10:46

    Simone Albani la testul de sinceritate cind apare?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Guvernul dă OUG pentru a abroga prevederile privind debranşarea și deconectarea clienţilor rău-platnici la utilități

Publicat

Guvernul urmează să aprobe, în ședința de joi, prin ordonanţă de urgenţă, abrogarea unei prevederi care stabileşte că pe perioada stării de alertă operatorii de transport şi distribuţie energie electrică şi gaze naturale asigură continuitatea furnizării serviciilor, iar în situaţia în care este incident un motiv de debranşare/deconectare amână efectuarea acestei operaţiuni până la încetarea stării de alertă.

„Prezentul proiect de act normativ are drept scop abrogarea prevederilor articolului 72, alineat (1) din OUG nr. 70/2020, în vederea revenirii la prevederile legislative anterioare intrării în vigoare a OUG nr. 70/2020, care permit – în condiţii contractuale reglementate – deconectarea clienţilor finali rău-platnici.

De asemenea, este avută în vedere şi includerea unei perioade de tranziţie de 90 de zile, în timpul căreia clienţii finali care au beneficiat de prevederile articolului 72, alineat (1) ale OUG nr. 70/2020 nu pot fi deconectaţi pentru debitele restante aferente perioadei de aplicabilitate ale respectivelor prevederi, aceştia având posibilitatea să identifice, împreună cu prestatorii de servicii din domeniile energie electrică şi/sau gaze naturale şi în funcţie de situaţia proprie, soluţii pentru achitarea debitelor restante”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

DOCUMENT: Textul integral al Ordonanței de Urgență poate fi consultat AICI.

FOTO: Pixabay

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Elevii și dascălii din comuna Săsciori vor beneficia de tablete școlare și echipamente IT pentru procesul de învățare online

Publicat

Elevii și dascălii din comuna Săsciori vor beneficia de tablete școlare, laptopuri, videoproiectoare, table interactive și alte echipamente IT pentru școala online. Valoarea totală a echipamentelor este de peste 1,3 milioane de lei. 

Primăria Săsciori a lansat marți, 3 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de echipamente IT, respectiv tablete pentru uz școlar, laptopuri, sisteme all-in-one, table interactive, tablete grafice, router wireless, video proiector, ecran de proiecție, camera web videoconferință, în cadrul proiectului „Asigurarea accesului elevilor de la nivelul comunei Săsciori la procesul de învățare online prin furnizarea tabletelor școlare și a altor echipamente IT pentru activități didactice”.

Valoarea totală este estimată la 1.368.291,22 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, de echipamentele IT ar urma să beneficieze elevii și cadrele didactice de la Școala Gimnazială Săsciori, Școla Primară „Duvlea – Zdrenghe” Sebeșel, Școala Primară Căpâlna, Școala Gimnazială Loman, Școala Gimnazială „Ion Raica” Răchita, Școala Primară Pleși și Școala Primară Tonea.

Conform evidențelor școlare, efectivul total de elevi ai unităților de învățământ este 669, din care 564 vor urma să beneficieze de tablete pentru uz școlar cu abonament la internet timp de 24 de luni. Tabletele vor fi date în folosința elevilor pe bază de procese verbale de predare – primire, încheiate cu reprezentanții legali sau tutorii elevilor.

Achiziția este împărțită pe două loturi, astfel:

Lotul 1 – tablete școlare cu internet

  •  tablete școlare cu internet – 564 buc.

Lotul 2 – echipamente IT de uz școlar

  • laptop – 54 buc.
  • sistem all-in-one – 39 buc.
  • cameră web videoconferință – 39 buc.
  • proiector – 37 buc.
  • ecran proiecție (cu suport perete) – 37 buc.
  • tablă interactivă – 21 buc.
  • router wireless – 39 buc.
  • tabletă grafică – 31 buc.

„Decizia achiziționării echipamentelor IT a apărut ca urmare a crizei pandemice creată de virusul Sars-Cov-2, pentru a evita o creștere rapidă cu acest virus și pentru a crea condițiile necesare pentru buna desfășurare a procesului educațional online”, se mai precizează în caietul de sarcini.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

FOTO: Motociclist căzut într-o râpă, într-o pădure din apropiere de Aiud. Victima a fost dusă la spital

Publicat

Detașamentul de pompieri Aiud a fost solicitat să intervină pentru acordarea primului ajutor medical și extragerea unei persoane căzute într-o râpă cu motocicleta, în zona pădurii Sloboda, aproape de municipiul Aiud.

La sosirea forțelor de intervenție la locul solicitării, motociclistul era căzut într-o râpă de aproximativ 10 metri și prezenta dureri lombare cu radiere în membrele inferioare.

Victima, conștientă cu funcții vitale normale, a fost imobilizată de către echipajul SMURD și extrasă cu targa lopată din râpa respectivă.

După ce victima a fost extrasă și predată echipajului SMURD, forțele de intervenție trimise la fața locului au extras și autovehiculul (motocicleta) victimei.

Victima, persoană de sex masculin se află în afara oricărui pericol, aceasta fiind transportată la CPU Aiud.

Sursă: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Modificări importante în programul IMM Invest. Textul Hotărârii aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de joi

Publicat

Guvernul are, pe ordinea de zi a ședinței de joi, o Hotărâre privind unele modificări importante la programul IMM Invest. 

Redăm mai jos textul integral al Hotărârii, cu toate modificările propuse de guvern în ședința de joi, 5 august.  

HOTĂRÂRE

pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie – IMM INVEST ROMÂNIA, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 282/2020

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

ART.I

Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie – IMM INVEST ROMÂNIA, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.282/2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.296 din 8 aprilie 2020, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

  1. La articolul 1 alineatul (1), litera a) punctul iii) va avea următorul cuprins:

“(iii) o valoare care să rezulte din nevoile sale de lichidităţi; acestea pot include atât costuri cu capital de lucru, cât şi costurile cu investiţii, cu condiţia prezentării unor documente justificative de către beneficiar, situaţie în care cuantumul împrumutului nu poate depăşi nevoile de lichidităţi de la momentul acordării pentru următoarele 18 luni în cazul IMM-urilor sau pentru următoarele 12 luni în cazul întreprinderilor mici cu capitalizare de piață medie. ”

  1. La articolul 1, alineatele (9) și (10) vor avea următorul cuprins:

” (9) Instituţia de credit va asuma şi va transmite FNGCIMM lunar, până pe data de 15 a lunii curente, pentru luna anterioară, raportarea privind valoarea de plată a grantului – componenta de dobândă, respectiv până la data de 7 decembrie a anului de utilizare din credit pentru componenta nerambursabilă în valoare de maximum 10% aplicată la valoarea finanţării garantate, acordate beneficiarilor în cadrul Subprogramului AGRO IMM INVEST.

Formatul raportărilor, modalitatea de asumare a acestora, precum şi modul de transmitere către FNGCIMM sunt agreate şi detaliate în convenţia de garantare şi plată a granturilor încheiată cu instituţiile de credit, respectiv în convenţia privind implementarea Programului.”

(10) Plata ajutorului de stat sub formă de grant reprezentând valoarea cumulată a comisionului de risc, a comisionului de administrare şi a dobânzilor se efectuează până la data de 31 decembrie 2022 inclusiv, în limita bugetului alocat schemei prin Programul „Transferuri către întreprinderi în cadrul schemelor de ajutor de stat”, conform angajamentului legal emis în baza unei decizii de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM, conform prevederilor Schemei de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19, emisă şi transmisă lunar de administratorul schemei.

Formatul deciziilor de plată pentru componentele de comisioane şi dobândă din grant este prevăzut în anexele nr. 1a şi 1b la prezentele norme metodologice.

Pentru creditele de investiţii/creditele/liniile de credit pentru finanţarea capitalului de lucru destinate beneficiarilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii şi sectorului alimentar, plata componentei nerambursabile în valoare de maximum 10% din valoarea finanţării garantate se realizează în termen de 1 an de la data solicitării transmise de FNGCIMM, pe baza Deciziei de plată emise de FNGCIMM.

Formatul deciziei de plată pentru componenta nerambursabilă este prevăzut în anexa nr. 1c la prezentele norme metodologice.

Detaliile privind modalitatea şi termenele de solicitare a plăţii grantului de către beneficiari şi instituţiile de credit se stabilesc în convenţia de garantare şi plată a granturilor încheiată cu finanţatorii.”

  1. La articolul 5, alineatul (21) va avea următorul cuprins:

“ (21) În cazul instituţiilor de credit înscrise în Program, care nu au beneficiat de alocări de plafoane de garantare în anul precedent, sau care au beneficiat de plafoane de garantare dar nu au acordat garanții în anul precedent, FNGCIMM formulează propuneri de alocare pro-rata a plafonului de garantare alocat în anul curent, în baza solicitărilor formulate de acestea, pe care le transmite Ministerului Finanţelor în vederea aprobării.”

  1. Articolul 10 va avea următorul cuprins:

“Nu pot fi garantate în cadrul Programului creditele pentru realizarea de investiţii şi/sau creditele/liniile de credit acordate pentru finanţarea unei activităţi din următoarele sectoare/domenii:

    1. intermedieri financiare, cu excepţia:

6499 – Alte intermedieri financiare n.c.a.;

    1. asigurări, cu excepţia activităților agenților și brokerilor de asigurare: Cod CAEN 6430 – Fonduri mutuale şi alte entităţi financiare similare; Cod CAEN 6511 – Activităţi de asigurări de viaţă;

    2. tranzacţii imobiliare, cu excepţia:

Cod CAEN 6810 – Cumpărarea şi vânzarea de bunuri imobiliare proprii;

    1. 920 – Activităţi de jocuri de noroc şi pariuri;

    2. producţie sau comercializare de armament, muniţii, explozibili, tutun, alcool, substanţe aflate sub control naţional, plante, substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope:

Cod CAEN 110 – Fabricarea băuturilor, cu excepţia clasei 1102 – Fabricarea vinurilor din struguri, 1103 – Fabricarea cidrului şi a altor vinuri din fructe, 1104

– Fabricarea altor băuturi nedistilate, obţinute prin fermentare, 1105 – Fabricarea berii, 1106 – Fabricarea malţului şi 1107 – Producţia de băuturi răcoritoare nealcoolice;

Cod CAEN 1200 – Fabricarea produselor din tutun; Cod CAEN 2540 – Fabricarea armamentului şi muniţiei; Cod CAEN 2051 – Fabricarea explozivilor;

Cod CAEN 4635 – Comerţ cu ridicata al produselor din tutun;

Cod CAEN 4726 – Comerţ cu amănuntul al produselor din tutun, în magazine specializate;

    1. activităţi de investigare şi protecţie:

Cod CAEN 803 – Activităţi de investigaţii;

    1. 77 – Activităţi de închiriere şi leasing.”

  1. La articolul12 alineatul (4), litera c) va avea următorul cuprins:

“ c) datele financiare aferente ultimilor doi ani fiscali încheiaţi, obţinute de la un furnizor de date financiare integrate cu care FNGCIMM are încheiat un contract de furnizare de servicii financiare sau de pe site-ul oficial al MF, în vederea verificării îndeplinirii criteriului prevăzut la art. 3 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 209/2018, cu modificările şi completările ulterioare;”

  1. La articolul 16, alineatul (2) va avea următorul cuprins:

“ (2) La prelungirea garanţiei pentru creditele/liniile de credit pentru capital de lucru, cu menţinerea sau diminuarea valorii garanţiei, care se realizează prin act adițional la contractul de garantare se verifică exclusiv încadrarea beneficiarului în categoria IMM sau a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie, precum și respectarea valorii maxime a ajutorului de stat pe perioada de derulare a schemei de ajutor de stat și a duratei maxime a garanției stabilite prin schema de ajutor de stat.

ART.II

Hotărârea Guvernului nr. 282/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie – IMM INVEST ROMÂNIA, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.296 din 8 aprilie 2020, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

PRIM-MINISTRU

Florin – Vasile CÎȚU

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate