Educație
Simulare Evaluare Națională 2025: testările încep luni, 17 martie. Ce trebuie să știe elevii de clasa a VIII-a. Reguli și calendar

Simulare Evaluare Națională 2025: testările din acest an de simulare a examenului național încep din 17 martie. Elevii de clasa a VIII-a au posibilitatea să-și verifice cunoștințele acumulate până acum. Notele nu se trec în catalog, însă elevii pot cere acest lucru.
Prin sesiunea de simulare a Evaluării Naționale, elevii se pot acomoda cu condițiile de examen. Testările se vor susține în sălile de clasă și încep de la ora 9.00. Elevii trebuie să fie prezenți de la ora 8.30.
Vor avea la dispoziție două ore să rezolve subiectele. Acestea sunt primite pe foi tip broșură. Testarea este supravegheată video.
Simulare Evaluare Națională 2025. Calendar
- 17 martie 2025: Limba și literatura română – probă scrisă
- 18 martie 2025: Matematică – probă scrisă
- 19 martie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă
- 31 martie 2025: Comunicarea rezultatelor
Simulare Evaluare Națională 2025. Cum pot corecta elevii o greșeală la rezolvarea subiectelor
La rezolvarea subiectelor pe foile din broșură, elevii pot corecta un răspuns pe care-l consideră greșit. Au această posibilitate la itemii de tip grilă sau întrebările cu răspuns scurt:
Un răspuns completat în căsuța de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a literei scrise în căsuță și scrierea în dreapta căsuței a literei asociate răspunsului considerat correct, se arată în metodologia citată de edupedu.ro.
Un răspuns care constă în marcarea cu X a unei opțiuni poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a marcajului X și marcarea cu X a răspunsului considerat corect.

Pentru textele scrise, se permite doar sublinierea pe text cu stilou/pix albastru sau creion. În cazul exercițiilor de sintaxă, elevii pot delimita propozițiile fără ca acest lucru să fie considerat semn particular.
Simulare Evaluare Națională 2025. Cum se corectează un răspuns greșit la Matematică
La proba de Matematică, regulile pentru corectarea greșelilor sunt:
- Un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală și încercuirea altui răspuns considerat corect
- Dacă elevul schimbă răspunsul de mai multe ori și consideră o altă variantă ca fiind corectă, trebuie să o scrie clar într-un spațiu special: „Aceasta va fi scrisă în rubrica/celula dedicată punctajului atribuit itemului, aflată lângă zona cu cele patru variante de răspuns
Se pot face marcaje și completări pe figurile geometrice, cu creion sau stilou/pix albastru. De asemenea, elevii pot desena figuri geometrice noi în spațiile destinate rezolvării problemelor.
Corectarea greșelilor generale în lucrare: dacă un elev face o greșeală în timpul redactării lucrării la orice probă, acesta trebuie să respecte regula de bază: „Elevii care doresc să corecteze o greșeală o taie cu o linie orizontală și completează, alături, răspunsul considerat corect”.
Simulare Evaluare Națională 2025. Lucrările vor fi scanate și corectate digital
Lucrările vor fi scanate și corectate digital de către profesori. În săli, colțul lucrării conținând datele personale ale elevului nu se închide și nu se lipește. Secretizarea lucrărilor se face în platforma destinată evaluării digitalizate după încărcarea acesteia.
În platformă, evaluatorii au acces la lucrări în format digital.
Fiecare lucrare este evaluată de către doi profesori evaluatori, selectați, cu prioritate, dintre profesorii care au urmat Programul de formare continuă în vederea constituirii Corpului de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale.
Dacă între notele acordate de cei doi evaluatori există o diferență mai mare de un punct, lucrarea este automat redistribuită altor doi profesori.
Nota finală este calculată luând în considerare cele patru (4) note, după eliminarea celor două note extreme, ca medie aritmetică având două zecimale, fără rotunjire, a celor două note-valori centrale.
Simulare Evaluare Națională 2025. Rezultate
Elevilor li se vor comunica individual rezultatele la simulare. Acestea nu sunt afișate și nu sunt făcute publice.
Comunicarea rezultatelor se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților.
Rezultatele vor fi analizate de inspectoratele școlare și școli și se vor întocmi planuri de acțiune.
În cazul unităților școlare cu rezultate slabe, Ministerul Educației poate impune măsuri speciale.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News