Actualitate
Sindicaliștii din învățământ cer o lege pentru protejarea profesorilor: „Sunt umiliți, jigniți, scuipați sau loviți”
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a transmis miercuri un „apel public”, afirmând că numărul cazurilor de violenţă, de orice tip, la adresa cadrelor didactice, este în creştere, iar „noi, cu toţii, stăm neputincioşi în faţa unui fenomen care ia amploare”, pentru că legile nu se aplică sau pentru că există lacune în sistemul legislativ.
Reprezentanții cadrelor didactice cer Senatului să introducă urgent în circuitul de avizare şi aprobare proiectul de Lege privind măsurile de protecţie a personalului didactic, de conducere, îndrumare şi control în îndeplinirea atribuţiilor specifice funcţiei. După ce a trecut tacit de Camera Deputaţilor, acest proiect de lege este blocat la Senat de peste doi ani.
FSLI spune că, după aprobare, această lege va deveni „un scut de protecţie” pentru cadrele didactice, iar spaţiul şcolar va fi unul sigur, în care să se desfășoare un act educaţional de calitate.
„Solicităm tuturor parlamentarilor României să trateze cu seriozitate maximă această problemă a siguranţei din şcoli! Mulţi dintre d-voastră sunteţi părinţi sau chiar bunici. Vreţi şcoli în care există pericol, violenţă, abuz psihic, ameninţări, limbaj neadecvat? Noi credem că nu! Faceţi ceva, pentru că aveţi toate prerogativele prin care puteţi schimba realitatea, oferind o soluţie acestei probleme grave cu care se confruntă cadrele didactice!”, transmit liderii sindicali sindicaliştii.
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ mai spune că, dacă va fi nevoie, va iniţia o campanie de strângere de semnături în toate școlile din ţară, pentru susţinerea acestui proiect de lege.
Ce prevede proiectul de lege:
„Personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar beneficiază, în exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei, de protecţia acordată similar funcţiilor de autoritate publică
Art. 2. În aplicarea prevederilor art. 1, personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi control se bucură de:
a) respect și considerație față de persoana sa şi față de profesie din partea beneficiarilor primari, secundari şi terţiari ai educaţiei, precum şi din partea celorlal’i salariați ai unității;
b) un climat de ordine, disciplină și respect, în timpul desfăşurării actului educaţional în contexte formale, nonformale şi informale;
c) autoritatea de a lua decizii oportune, care să îi permită să mențină un mediu adecvat în timpul procesului de predare-învăţare-evaluare, dar și pe parcursul desfășurării de activități extrașcolare;
d) susținerea părinților sau reprezentanților legali ai beneficiarilor primari ai educației, în realizarea actului educaţional;
e) dreptul de a aplica sancţiuni disciplinare beneficiarilor primari, conform regulamentului de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ;
f) protecție juridică adecvată pentru îndeplinirea sarcinilor;
g) sprijin și implicare din partea autorităților, inclusiv a celor care au atribuții în domeniul învățământului, pentru asigurarea tratamentului, consideraţiei şi respectului cuvenit funcției, în raport cu importanța socială și sarcinile specifice;
h) beneficiul campaniilor desfăşurate la nivel național și local, de către autoritățile administrației publice, pentru creșterea consideraţiei și prestigiului social”.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News