Actualitate
Sindicaliștii din transport feroviar ameninţă cu suspendarea activităţii în toată ţara. Se cer investiții în sectorul feroviar
Dacă nu se vor aloca bani pentru investiţii în infrastructura feroviară sau pentru modernizarea materialului rulant, federaţiile sindicale din transport feroviar ameninţă cu întreruperea activităţii pe întreaga reţea feroviară, se arată într-un comunicat transmis marţi agenţiei MEDIAFAX.
Federaţiile sindicale din transport feroviar precizează că privesc cu îngrijorare situaţia „tot mai negativă” înregistrată în ultimii ani de economia românească în general şi de sectorul feroviar în special.
„Lipsa de viziune şi de determinare a guvernelor ne-a demonstrat tuturor cât de scumpă este «factura» pe care cetăţenii o au de plătit în numele «bunăstării» promise, concretizată în pierderea a sute de mii de locuri de muncă şi degradarea continuă a nivelului de trai. Mimarea dialogului social la toate nivelurile a condus la adoptarea de măsuri care au afectat dramatic situaţia economică şi socială din România precum şi destinele a mii de familii. Deşi în cadrul numeroaselor întâlniri de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Muncii am evidenţiat problemele acute cu care se confruntă sectorul feroviar românesc, acestea trenează în soluţionare şi în ziua de azi, consecinţele fiind suportate deopotrivă de lucrătorii feroviari şi beneficiarii de transport”, se arată în comunicat.
Sindicaliştii susţin că, în acest context, lipsesc aproape cu desăvârşire investiţiile în sectorul feroviar menite să ridice nivelul calitativ al serviciilor prestate, precum şi dotările minime necesare pentru ca lucrătorii să-şi ducă la bun sfârşit sarcinile de serviciu, condiţiile de muncă în care îşi desfăşoară activitatea lucrătorii feroviari fiind printre cele mai vitrege.
Ei reclamă şi faptul că drepturile salariale ale angajaţilor au fost diminuate şi că le-a fost suprimat dreptul de a călători gratuit pe calea ferată, menţionând totodată că mulţi dintre colegii lor au fost concediaţi.
„Aşteptarea în zadar a soluţionării problemelor cu care se confruntă sectorul feroviar românesc a condus la acumulări de tensiuni în rândul lucrătorilor care nu înţeleg de ce această categorie profesională este privită de guvernanţi cu atâta ostilitate şi dispreţ”, se mai arată în comunicatul semnat de Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial, Federaţia Naţională „Drum de fier”, Federaţia Mecanicilor de Locomotivă, Federaţia Naţională ELCATEL, Federaţia Sindicatelor Ramurii Vagoanelor şi Federaţia Reparatorilor de Locomotive din România.
Federaţiile sindicale din transport feroviar atrag atenţia că nerezolvarea problemelor pe care ei le ridică va conduce inevitabil la întreruperea activităţii pe întreaga reţea feroviară.
Sindicaliştii solicită alocarea sumelor necesare pentru investiţii în infrastructura feroviară, alocarea sumelor necesare pentru modernizarea materialului rulant de pe calea ferată, fundamentarea bugetului der venituri şi cheltuieli 2015 cu sumele necesare recuperării drepturilor salariale pierdute de lucrătorii ceferişti, aplicarea unei politici de personal la Societatea de Marfă care să reflecte derularea contractelor comerciale în condiţii optime, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi acordarea dreptului consacrat de călătorie gratuită pe calea ferată pentru salariaţii feroviari precum şi a membrilor acestora de familie.
Sursa: mediafax.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Ing.
miercuri, 17.12.2014 at 12:44
De fiecare data cand sindicalistii astia au cerut cate ceva, rezultatul a fost ca liderii au mai primit ceva euroi la salariu… practic, omuletii astia au masina de serviciu cu 200 litri de combustibil pe luna, au secretara, telefon fix, mobil si CFR, gratuitate la tren si 3000 lei net salariu… din banii societatilor feroviare. In vreme ce angajatii de rand nu beneficiaza de nimic… salariile nu au mai crescut din 2011, conditiile de munca nu s-au imbunatatit (nu cred ca stiti cum e sa stai 12 cu 24 intr-un post de macazuri sau de bariera – o cutiuta din beton sau caramida, de 3 pe 3 m, in care vara te coci si iarna te sufla crivatul, fara curent electric si fara incalzire). Romania este SINGURA TARA DIN EUROPA unde angajatii din sistemul feroviar nu beneficiaza de calatoria gratuita cu trenul! Am ajuns de rasul cailor, feroviarii romani pot calatori gratuit in toata Europa (pe baza conventiei FIP), dar nu pot calatori gratuit in tara lor.
Resursa umana este cea mai importanta… fara angajati bine pregatiti si bine motivati, degeaba faci investitii… uitati-va la automotoarele Desiro (Sageata Albastra) cum au ajuns… pentru ca le repara nea’ Ilie de la scularie, care toata viata a dat cu ciocanul si a surubarit pe sub locomotive proiectate in anii ’60. Ca din mama ei de economie la buget, nu s-au dat bani nici ca sa se faca mentenanta corespunzator, nici ca sa fie trimis nea’ Ilie la specializare.
Revenind la situatiia generala, trebuie urgent luate masuri pentru:
– reabilitarea infrastructurii, macar pentru a fi adusa la viteza de circulatie proiectata (care pe majoritatea liniilor de campie ar fi de 120 km/h, o viteza decenta zic eu)
– modernizarea parcului de material rulant, mai ales material rulant motor – locomotive si automotoare (vagoane noi/modernizate s-au tot adus)
– imbunatarirea conditiilor de munca si acordarea drepturilor salariale prevazute de lege (mai ales OUG pentru circulatia personalului feroviar pe caile ferate)
Daca liderii de sindicat ar avea cojones, ne-am trezi cu o greva de proportii… una pe model belgian/spaniol/grecesc… va spun eu ca dupa 2 saptamani de greva din asta (mai ales ca vin si sarbatorile, pleaca lumea la rude/munte/tara/concediu) va spun eu ca li se vor da si autorizatiile de calatorie si majorari de salariu.