Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: Sistemul electronic al cardului de sănătate, BLOCAT cinci ore, din cauza unei defecţiuni. Precizări de la CNAS

Publicat

card sanatate Sistemul electronic al cardului de sănătate s-a blocat vineri dimineață, însă acest lucru nu trebuie să afecteze accesul pacienților la servicii medicale sau să îl îngreuneze, a declarat purtătorul de cuvânt al CNAS, Mihaela Tănase.

UPDATE: Potrivit CNAS, “începând cu ora 12.15, problema apărută la o componentă din sistemul CEAS a fost remediată, sistemul este complet funcţional, iar furnizorii de servicii medicale şi farmaceutice pot raporta serviciile validate cu cardul naţional”.

„În această dimineață, a apărut o defecțiune la sistemul cardului de sănătate, dar acest lucru nu trebuie să blocheze accesul pacienților la servicii medicale sau să îl îngreuneze. Există normele de utilizare a cardului de sănătate în care este prevăzută această situație în care furnizorii trebuie să utilizeze cardul în sistem offline. Mai exact, introduc cardul în cititor, acolo rămâne o amprentă de timp locală, pentru că principalul rol al cardului este de a lăsa o amprentă de timp în sistem. Această amprentă va fi urcată în sistem în termen de 72 de ore”, a explicat Tănase.

Ea a precizat că acest lucru trebuie respectat de toți furnizorii aflați în relație contractuală cu Casa de Asigurări.

„În cazul în care mai sunt furnizori care nu își reamintesc acest lucru, CNAS a postat pe site pașii care sunt de urmat în această situație. Important este ca pacienții să nu aibă de suferit în astfel de situații”, a mai spus purtătorul de cuvânt al CNAS.

Potrivit acesteia, în prezent, specialiștii IT ai CNAS lucrează pentru remedierea problemei.

Anunţul CNAS iniţial a fost: „Începând cu ora 6.55, astăzi, 18.09.2015, la sistemul de card – CEAS a aparut o defecţiune. Echipa de suport lucrează la remedierea acestei defecţiuni. Până la remediere, rugăm furnizorii de servicii medicale să procedeze dupa cum urmează:

– după introducerea cardului în cititor, se tastează PIN-ul de către asigurat, iar sistemul este pregătit să pastreze amprenta de timp şi numărul de card folosit

– se înregistrează serviciul prestat în aplicaţia de furnizori

– de la momentul (care va fi anuntat de CNAS) repunerii în functiune a sistemului CEAS, serviciile efectuate şi operate în aplicaţie de furnizori vor trebui încărcate în PIAS în limita celor 72 de ore,

– toate serviciile prestate şi operate în sistem începând cu ora 6.55 până la remedierea defecţiunii se vor valida în PIAS doar pe baza amprentei de timp şi număr de card”.

sursa: agerpres.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax