Eveniment
Șoferii blocați pe drumuri închise vor plăti intervenția autorităților. Măsuri adoptate de Guvern
Șoferii blocați pe drumuri închise vor plăti intervenția autorităților. Șoferii care încalcă restricțiile de circulație pe drumurile închise temporar și rămân blocați sau sunt implicați într-un accident vor fi obligați să suporte cheltuielile pentru intervenții.
Aceeași responsabilitate o vor avea dacă vor circula fără anvelope de iarnă pe un drum înzăpezit și vor cauza un accident.
Guvernul a modificat joi, 31 august, Ordonanța nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, pentru a descuraja șoferii care ignoră restricțiile de trafic pe drumurile închise temporar.
Șoferii blocați pe drumuri închise vor plăti intervenția autorităților. Exemple
Exemple de cazuri în care șoferii vor plăti intervențiile autorităților:
- o mașină circulă și se blochează pe un drum închis (temporar) circulației publice din cauza căderilor de zapadă, viscol, etc.
- un vehicul cu depășiri de mase/dimensiuni circulă pe un drum cu restricții de masă/dimensiuni fără a fi autorizat și produce un accident
Astfel, în cazul în care șoferii produc un accident sau rămân blocați, vor suporta consecințele pentru faptele lor. Aceștia vor plăti costurile echipei de intervenție a administratorului drumului. Măsura este justificată prin faptul că echipa de intervenție ar putea fi întârziată de la participarea la alte evenimente.
„Propunerea nu vizează în mod deosebit încasarea unor sume de la utilizatori, dar se intenționează descurajarea utilizatorilor care produc aceste evenimente.
Totodată, prin recuperarea costurilor la intervenție se vizează reducerea unor cheltuieli care nu se regăsesc în activitatea principală de întreținere și reparații sau în administrarea și exploatarea drumurilor de interes național și care se efectuează în situații de nerespectare sau încălcare, de către utilizatori, a prevederilor legale privind circulația pe drumurile publice de către utilizatori”, se precizează în nota de fundamentare a proiectului adoptat de Guvern.
Ce spune noua legislație
În cazul circulației pe sectoare de drum restricționate din punct de vedere al maselor sau dimensiunilor ori care sunt închise temporar circulației publice, cu autovehicule care nu au dreptul legal de a circula pe acestea, din care rezultă accidente rutiere sau imposibilitatea continuării deplasării, fiind necesară intervenția administratorului drumului pentru înlăturarea efectelor accidentelor sau scoaterea vehiculelor de pe aceste sectoare de drum, administratorul drumului:
a) va fi notificat de poliția rutieră sau Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă ori Inspectoratul General al Jandarmeriei Române, care a intervenit la fața locului, cu privire la daunele rezultate, consemnate în procesul-verbal de constatare, dacă este cazul și/sau societatea de asigurări emitentă a poliței de asigurare RCA sau CASCO, care instrumentează dosarul de daună;
b) întocmeşte şi transmite contravenientului şi/sau a societăţii de asigurări, după caz, în termen de maximum 30 de zile de la data notificării prevăzute la lit. a), un deviz cu contravaloarea reparaţiilor şi/sau a daunelor produse, contravenientul/societatea de asigurări, după caz, având obligaţia să o achite în termen de 15 zile de la data primirii procesului-verbal;
c) întocmeşte şi transmite contravenientului şi/sau societăţii de asigurări, după caz, în termen de maximum 30 de zile de la data notificării prevăzute la lit. a), un deviz cu contravaloarea intervenției, contravenientul/societatea de asigurări, după caz, având obligaţia să o achite în termen de 15 zile de la data primirii procesului-verbal.
Prevederile se aplică şi în cazul în care accidentul s-a produs ca urmare a nerespectării obligaţiei de a dota autovehiculele cu anvelope de iarnă, cu lanţuri sau cu alte echipamente antiderapante omologate, pe sectoarele de drum pe care acestea sunt obligatorii.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News