Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Șoferii care provoacă accidente mortale, sub influența alcoolului, vor fi condamnați la închisoare cu executare. Proiect


Publicat

politia-accident

Un proiect de completare a Codului Penal prevede că suspendarea pedepsei pentru ucidere din culpă este interzisă dacă infracţiunea a fost săvârşită ca urmare a conducerii unui vehicul sub influenţa alcoolului, a altor substanţe psihoactive ori fără permis de conducere.

În prezent, legea permite posibilitatea suspendării executării pedepsei, renunţarea la aplicarea pedepsei sau amânarea aplicării pedepsei în cazul unui concurs de infracţiuni între uciderea din culpă, în condiţiile art. 192 alin. (2) şi cea de conducere a unui vehicul fără permis de conducere – art. 335 alin. (1) – (3), ori conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe, reglementata la art. 336 alin. (1) – (3), se arată într-un comunicat al Senatului, citat de Agerpres.

„Potrivit unui raport din 2017 al Comisiei Europene, România este pe primul loc în Uniunea Europeana în ceea ce priveşte pierderea de vieţi omeneşti, contrar tendinţei din spaţiul comunitar în ceea ce priveşte numărul de decese raportat la un milion de locuitori. Deşi numărul victimelor decedate în accidente rutiere a scăzut constant în Uniunea Europeană, ajungând la 49 raportate la un milion de locuitori, în România, tendinţa este contrară, de 80 de decese la un milion de locuitori – în creştere constantă în ultimii 10 ani”, se arată în comunicat.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Universitatea „1 Decembrie 1918” a primit din partea președintelui Iohannis Medalia Aniversară „Centenarul Marii Uniri”

Publicat

Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia a primit, prin decretul semnat de Președintele României, Klaus Iohannis, Medalia Aniversară „Centenarul Marii Uniri”, în semn de apreciere pentru „efortul depus în vederea păstrării și promovării memoriei evenimentelor și participanților la înfăptuirea unității naționale și a statului român modern, contribuind la apărarea și perpetuarea valorilor în numele cărora s-a înfăptuit Marea Unire”, a anunțat sâmbătă rectorul Daniel Breaz. 

„Recunoașterea meritelor comunității noastre academice, prin acordarea acestei înalte distincții, îmi oferă încă o dată oportunitatea de a vorbi despre oamenii cu care mă mândresc, cei care dau putere și valoare UAB.

Tuturor și fiecaruia în parte, le adresez sincere felicitări și îi îndemn să continue cu aceeași perseverență și determinare să vorbească despre valorile noastre naționale și despre istoria neamului românesc, căci numai prin cunoașterea adevărată a trecutului, vom putea contribui la educarea generațiilor de astăzi și de mâine.

Sunt așadar onorat și bucuros pentru recunoașterea meritelor comunității UAB, cu atât mai mult cu cât aceasta vine într-un moment simbolic important pentru noi, cel în care aniversăm 30 de ani de existență.

Pentru noi, această înaltă distincție reprezintă totodată și o responsabilitate, aceea de a fi în continuare promotorii valorilor și tradițiilor noastre naționale”, a precizat Daniel Breaz.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Avertismentul ECDC: Riscul ca varianta Omicron să se răspândească în Europa este de la „ridicat la foarte ridicat”

Publicat

Riscul ca noua tulpină mutantă de coronavirus, depistată în Africa de Sud și denumită Omicron, să se răspândească în Europa este „de la ridicat la foarte ridicat”, a anunţat vineri seară Centrul European de Prevenire şi Control al Bolilor (ECDC), care formulează și o serie de recomandări pentru țările din spațiul comunitar.

Într-un raport de evaluare a riscurilor, agenția de sănătate a UE estimează că „nivelul general de risc pentru UE şi SEE (Spaţiul Economic European) asociat cu varianta Omicron a SARS-CoV-2 este de la ridicat până la foarte ridicat”.

În afară de Africa de Sud, varianta Omicron a fost depistată până acum în Botswana, în Israel, în Hong Kong şi în Belgia, ţară membră a UE.

Noua variantă de coronavirus, denumită inițial B.1.1.529, prezintă zeci de mutații la nivelul proteinei Spike și de aceea există suspiciunea că ar putea eluda răspunsul imun, fie dat de vaccinuri, fie de o trecere anterioară prin boală. Tulpina „super-mutantă” a fost clasificată vineri drept „variantă de îngrijorare” de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), care i-a dat și un nume, după cea de-a 15-a literă din alfabetul grecesc: Omicron.

Varianta a fost semnalată pentru prima dată OMS-ului de către Africa de Sud, la 24 noiembrie 2021. „Această variantă prezintă un număr mare de mutaţii, dintre care unele sunt îngrijorătoare”, a anunțat grupul de experţi însărcinat de către OMS să monitorizeze evoluţia COVID-19.

Noua variantă are potenţialul de a fi extrem de contagioasă, potrivit oamenilor de ştiinţă sud-africani, care văd în noua tulpină semnale ce anticipează un nou val al pandemiei de COVID-19.

Ce recomandă agenția de sănătate a UE

Varianta Omicron este „cea mai divergentă variantă” față de varianta inițială care a fost detectată până acum de la începutul pandemiei, ceea ce ridică îngrijorări că ar putea avea o transmisibilitate și mai crescută decât varianta Delta, că eficiența vaccinului ar putea fi redusă și că există un risc crescut ca și persoanele care au făcut deja COVID să se infecteze din nou, arată ECDC.

„Evaluăm probabilitatea ca Omicron să ajungă în UE/SEE și să se răspândească în comunitate ca fiind mare. În condițiile în care și varianta Delta are o recrudescență în spațiul comunitar, impactul și posibila răspândire ulterioară a Omicron ar putea fi FOARTE MARE. În concluzie, nivelul general de risc pentru UE/SEE asociat cu varianta Omicron a SARS-CoV-2 este evaluat ca fiind de la RIDICAT la FOARTE RIDICAT”, arată ECDC.

„Este importantă o abordare precaută și se recomandă cu tărie punerea în aplicare în timp util și consolidarea urgentă a măsurilor non-farmaceutice de prevenție în UE/SEE”, se arată în comunicatul agenției de sănătate a UE.

Monitorizarea genomică rămâne de cea mai mare importanță pentru depistarea timpurie a prezenței acestei variante.

În acest stadiu incipient, se recomandă cu insistență evitarea călătoriilor către și dinspre zonele afectate cunoscute, precum și intensificarea testelor (cu secvențierea cazurilor confirmate) și urmărirea contacților în cazurile de COVID-19 care au o legătură epidemiologică cu zonele afectate.

Din cauza circulației active, în curs de desfășurare, a variantei Delta în țările UE/SEE, acestea sunt îndemnate să acorde cea mai mare prioritate vaccinării persoanelor vizate inițial de programele de imunizare. De asemenea, ar trebui să se ia în considerare o doză de rapel pentru persoanele cu vârsta de 40 de ani și peste, vizând mai întâi persoanele cele mai vulnerabile și cele în vârstă, iar apoi pentru toți adulții cu vârsta de 18 ani și peste, la cel puțin șase luni de la finalizarea schemei de vaccinare.

sursa: digi24.ro

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE-VIDEO Crosul Unirii 2021: Copii, tineri și adulți aleargă în cinstea Zilei Naționale, la Alba Iulia

Publicat

La Alba Iulia are loc sâmbătă, 27 noiembrie, cea de-a 52-a ediție a Crosului Unirii. Evenimentul se desfășoară de la ora 11:00, în șanțurile Cetății Alba Carolina – pe Latura de Sud. La start sunt așteptate aproximativ 400 de persoane. 

La start a participat și președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel. Potrivit organizatorilor, de anul viitor se dorește introducerea competiției în circuitul național.

Program:

  • 11:00 – 11:30 Distribuirea tricourilor
  • 11:30 START nr 1 – toate catogoriile de veterani, masculin și feminin – 2.700 m
  • 11:45 START nr 2 – copii până la 13 ani, masculin și feminin – 2.000 m
  • 12:00 START NR 3 – copii și tineri de la 14 la 34 ani, masculin și feminin – 2.700 m
  • 12:30 Festivitatea de premiere
Categorii de vârstă:
  • copii până la 11 (M; F)
  • 12 – 13 ani (M; F)
  • 14 – 15 ani (M; F)
  • 16 – 17 ani (M; F)
  • 18 – 19 ani (M; F)
  • 20 – 34 ani (M; F)
  • 35 – 39 ani (M; F)
  • 40 – 44 ani (M; F)
  • 45 – 49 ani (M; F)
  • 50 – 54 ani (M; F)
  • 55 – 59 ani (M; F)
  • 60 – 64 ani (M; F)
  • 65 – 69 ani (M; F)
  • 70 – 74 ani (M; F)
  • 75 – 79 ani (M; F)
  • 80 – 84 ani (M; F)
  • 85 – 89 ani (M; F)
  • 90+

La trecerea liniei de sosire, fiecare participant a primit un bilețel pe care l-a completat și predat la secretariat pentru întocmirea clasamentului.

Clasament și premii: se va alcătui un clasament individual pe categorii de vârstă (la stabilirea categoriei de vârstă se ia în calcul anul nașterii).

Se vor premia cu diplome și medalii fiecare categorie de vârstă, atât masculin cât și feminin.

Evenimentul este organizat de Primăria Alba Iulia în parteneriat cu Clubul Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia și Asociația Mamut Atletic.

Pentru Crosul Unirii 2021, Primăria Alba Iulia a cumpărat recent 108 medalii (3 medalii x 2 genuri x 18 categorii); 450 tricouri tehnice (50 buc mărimea S, 175 buc mărimea M, 175 buc mărimea L, 50 buc mărimea XL) și 30 de veste tehnice pentru voluntarii implicați în organizarea competiției. Valoarea totală este de 7.120,91 de lei. 

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Transporturilor verifică în weekend lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda: Dacă nu există pericol, dăm drumul circulaţiei

Publicat

Lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeş-Turda, între Alba Iulia și Aiud, va fi dat în folosinţă, dacă nu există pericol, chiar dacă pe un kilometru sau doi se va circula pe un singur sens, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la preluarea mandatului.

„Ştiu că în acest moment avem o situaţie pe lotul 2 Sebeş-Turda, situaţie dată de acei 1-2 kilometri de surpări şi aşa mai departe. Să ştiţi că în acest weekend o să plec cu maşina la Timişoara – şi nu e prima dată, cam o dată pe lună nu merg cu avionul, merg cu maşina şi conduc singur – şi o să fac şi un mic ocol singur, fără să ştie nimeni, să văd stadiul real al acestui lot 2, care – eu vă spun intenţia mea: am văzut anumite filmuleţe cu lotul 2.

Dacă poate fi dat în folosinţă, chiar dacă pe un km sau doi se va circula pe un singur sens, vom da drumul.

Nu stăm să ne încurcăm… Cum, la fel, astăzi se dă drumul la Pasajul de la Mihăileşti… centura ocolitoare. Nu stăm….Ştiu că este o chestiune la ora 14:00. Ştiu că e concurs cine să meargă, cine să se ducă…

Nu o să merg, deşi sunt proiecte începute în 2017 – 2018. Nu sunt adeptul cu sobor de preoţi, cu tăieri de panglici şi cu chestiuni de acest tip. Astăzi, la ora 14:00, se dă drumul, fără tam-tam. Repet: datoria statului faţă de cetăţeni e mare. Nu e cazul de festivisme din acest punct de vedere”, a spus Grindeanu, citat de Agerpres.

El a subliniat, din nou, că se va da drumul circulaţiei pe lotul 2 Sebeş-Turda, dacă există siguranţă.

„O să merg la faţa locului pe lotul 2 Seberş-Turda şi, dacă nu există pericol, dacă există siguranţă, vom da drumul şi la cei 24 de km, dacă nu mă înşel, din lotul 2 Sebeş-Turda, chiar dacă pe un kilometru se va circula pe un singur sens. N-are nicio logică să ţină închis acel lot de autostradă, fiind finalizat în proporţie foarte mare. Repet: respectându-se normele de siguranţă”, a susţinut el.

Lotul 2 Sebeş-Turda are o lungime de 24,25 km şi va lega Alba Iulia Nord de Aiud.

Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda este singurul aflat în construcţie. Pe loturile 3 şi 4 se circulă de câţiva ani şi pe lotul 1, dat în folosinţă de câteva luni, au mai rămas circa doi kilometri de finalizat.

Grindeanu, în urmă cu trei zile: am un mare semn de întrebare privitor la darea în folosință

În urmă cu 3 zile, Sorin Grindeanu, noul ministru al Transporturilor, anunța că are mari semne de întrebare că segmentul din autostrada Sebeș – Turda care leagă Alba Iulia de Aiud va fi dat în folosință așa cum au anunțat autoritățile, la 1 decembrie.

Grindeanu, a declarat că până la finalul acestui an am putea avea maxim 32 de kilometri de autostradă dați în folosință,  pentru că sunt probleme tehnice și există întârzieri.

”Din informațiile pe care le am în acest moment vorbim de posibilitatea de a da 7 km de autostradă în folosință pe trosonul Târgu-Mureș-Ungheni. De asemenea, vorbim de posibilitatea de a da în folosință lotul 2 din Sebeș-Turda, pe o lungime de 25 de kilometri, dar acolo avem probleme de structură, de surpări și am un mare semn de întrebare privitor la darea în folosință a lotului doi din Sebeș-Turda”, a spus Sorin Grindeanu.

A10 Sebeș -Turda: Șapte ani pentru 70 de kilometri. România deschide de Ziua Națională prima autostradă terminată după Revoluție

De Ziua Naţională, autoritățile au anunțat da în circulație prima autostradă terminată în întregime după Revoluție. Are doar 70 de kilometri, dar face legătura între două autostrăzi importante, care încă sunt neterminate.

E vorba de Autostrada 10 care ne va permite să ajungem de la Sibiu la Cluj-Napoca în două ore. Şapte ani a durat construcţia, iar probleme au fost la fiecare pas.

Pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda, între Alba Iulia și Aiud este mobilizare generală. Se asfaltează, se montează parapetele, se trasează marcaje.

Autorităţile vor ca pe 1 Decembrie să dea drumul traficului pe porţiunea de 24 de kilometri de şosea de mare viteză care leagă Alba-Iulia de Aiud ceea ce va face ca A10 Sebeș- Turda să devină prima autostradă complet finalizată din România de la Revoluție.

Se lucrează de 6 ani pentru tronsonul de 24 km de la Alba Iulia -Aiud

Pe lotul 2 Sebeș-Turda, se lucrează de mai bine de 6 ani. Acest tronson are 24,25 km și va lega Alba Iulia Nord și Aiud.

Deschiderea acestui lot le va permite şoferilor să circule pe autostradă de la Sibiu până dincolo de Cluj-Napoca, la Nădășelu. Sunt aproape 200 de kilometri de autostradă fără întrerupere, dar cu multe restricții.

Problemele încep pe A1, între Sibiu și Sebeș unde sunt restricții în fiecare zi pe segmentele în care apar crăpături pe asfalt și unde, în 2014, autostrada s-a stricat imediat după construire și a stat închisă ani de zile.

Pe sectorul de autostradă de 22 de kilometri, de la Cunța, la scurt timp de la inaugurare au început să apară probleme în structura de rezistență a drumului din cauză că mi fost construite drenaje care să preia apele din rețeaua subterană. Astfel, la scurt timp, drumul s-a rupt iar un tronsonul de 200 de metri a luat-o la vale.

A10 Sebeș – Turda: problemele încă nu s-au terminat

Chiar şi după inaugurare, un punct critic al autostrăzii rămâne la kilometrul 20, unde, de aproape un an, constructorul se confruntă cu o mare alunecare de teren. Pe o porţiune de câteva sute de metri, şoferii vor fi nevoiţi să încetinească şi să circule din ambele direcţii doar pe un singur sens.

Cristian Pistol, director general CNAIR declară pentru ObservatorNews că lotul care se va da în circulație din 1 decembrie nu va fi și recepționat:

”Cum bine aţi spus dumneavoastră, noi dăm în circulaţie. Deci lotul de autostradă nu va fi recepţionat. Recepţia se va face după ce toate lucrările sunt finalizate. Noi estimăm că lucrările vor fi finalizate în jurul lunii aprilie a anului viitor.”

Alunecarea de teren de lângă Oiejdea nu va fi singura problemă nerezolvată la momentul deschiderii circulaţiei. Şoferii care vor circula pe autostradă şi vor avea nevoie la toaletă…trebuie să se abţină, pentru că cele două spaţii de servicii sunt departe de a fi finalizate. Si nu se va întâmpla acest lucru mai devreme de luna aprilie a anului viitor.

70 de kilometri construiți în 7 ani. A 10 – cea mai scumpă după Autostrada Bechtel (A3)

În ciuda neajunsurilor, Autostrada Sebeş – Turda este prima pe care România o construiește și o dă în circulație cap-coadă, de la Revoluţie încoace.

În 2012, A10 a fost proiectată să lege două autostrăzi pe atunci inexistente și are o lungime de 70 de kilometri.

Șapte ani pentru 70 de kilometri. În cei şapte ani cât a durat construirea ei, A10 s-a împiedicat aproape la fiecare kilometru. Că a fost vorba de alunecări de teren, de lipsa culoarelor de trecere pentru animalele sălbatice, de morminte antice descoperite pe traseu – toate acestea, plus exproprierile greoaie, au întârziat lucrările și au mărit costurile.

În actele iniţiale, fiecare kilometru urma să coste 6 milioane de euro. Cumva, a ajuns cea mai scumpă bucată de autostradă construită până acum în România, după lotul Bechtel. În medie, 10 milioane de euro am plătit pentru fiecare kilometru al şoselei dintre Sebeş şi Turda.

Greșeli de proiectare care au mărit costurile

Bogdan Ciprian s-a trezit cu un zid în dreptul porţii. A cerut în instanţă oprirea lucrărilor la autostradă, dar nu a obţinut decât drum de acces făcut de constructor. Acum e singurul om din Alba care are propriul său pasaj, pe sub un drum judeţean.

Bogdan Sandu Ciprian, proprietar pentru ObservatorNews: Mă va afecta foarte tare din partea autostrăzii că nu au pus panouri fonice în paralel cu casa mea, plus acest zid în faţa proprietăţii, care mi-a închis total accesul.

Nu a fost singura surpriză descoperită abia după începerea lucrărilor. O bretea de coborâre în nodul rutier Alba Iulia Sud a fost proiectată să treacă, aparent fără să ştie nimeni, prin mijlocul fostei gropi de gunoi a oraşului. Greşeala de proiectare nu doar ca a întârziat lucrările, dar a şi ridicat costurile, prin ecologizare, cu peste 1,2 milioane de euro.

Graba cu care s-a făcut studiul de fezabilitate a făcut ca la un moment dat autostrada să se împiedice în câţiva stâlpi de înaltă tensiune. Constructorul ceruse mutarea lor, pentru că erau fix în mijlocul căii de rulare. 4 ani a durat până când problema a fost rezolvată.

Proiectele Aiudului blocate din cauza întârzierii execuției lotului 2

În tot acest răstimp, Aiudul a stat cu marile proiecte de infrastructură blocate. În conturile oraşului zac nefolosite milioane de euro, fonduri europene, destinate înlocuirii sistemului de canalizare sau reparaţiei unor poduri. Lucrările nu s-au putut executa, pentru că oraşul ar fi fost complet paralizat din cauza traficului.

Oana Badea, primar Aiud: Contracte cu executantul care nu au putut fi puse în aplicare pentru că politia rutieră nu ne-a dat voie ar fi adus un prejudiciu şi mai mare traficului.

Au fost 7 ani în care drumul de la Sibiu la Cluj-Napoca s-a făcut şi în 4-5 ore. În cei 70 de kilometri care despart Sebeşul de Turda au apărut, între timp, 37 de cruci noi. Alţi 118 oameni au fost schilodiţi în accidente grave.

Iar România a ajuns pe primul loc în topul ţărilor cu cei mai mulţi morţi pe şosele. Cu lotul ce va fi inaugurat la 1 decembrie, vom avea 936 de kilometri de autostradă.

La cum arată planurile, abia în 2023 ne vom putea lăuda că depăşim 1000 de kilometri de şosele de mare viteză. Ungaria, o ţară cu o suprafaţă de două ori şi jumătate mai mică decât România, are peste 1500 de kilometri de autostradă.

Kilometri de autostradă pe care autoritățile au anunțat că le vor finaliza în 2021

A10 Sebeș – Turda, Lot 2 – 24,2 km ( anunțat că va fi dat în circulație în primele 6 luni)
A10 Sebeș – Turda, Lot 1 (rămas de finalizat) – 2 km
A3 Chețani – Câmpia Turzii – 15,7 km
A3 Târgu Mureș – Ungheni – 4,5 km (+ 4,7 km drum de legătură)
DX12 Craiova – Pitești, lotul 2 – 40 km

Total: 86,4 km de șosea de mare viteză

Autostrăzile din România, kilometri reali aflați în exploatare:

  • A1: București-Pitești – 110 km
  • A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Simeria-Deva-Ilia 175 km
  • A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac – 160 km
  • A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța – 203 km
  • A3: București-Ploiești – 62,8 km
  • A3: Rășnov Cristian – 6,3 km
  • A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) – Iernut – Chețani – 31,7 km
  • A3: Câmpia Turzii – Nădășelu – 61,3 km
  • A3: Biharia – Borș – 5,3 km
  • A4: Centura Constanța – 22,2 km
  • A6: A1-Centura Lugoj – 11,4 km
  • A7: VO Bacău – 16 km
  • A10: Turda – Aiud Sud – 28,7 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți
  • A10: Sebeș – Alba Iulia Nord – 15 km
  • A11: Parte din Centura Arad – 2 km
    ———————————————————————
    TOTAL KM REALI ÎN EXPLOATARE: 910,7 km

Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii 14 ani:

  1. 2004 – 97,2 km
  2. 2007 – 50,7 km
  3. 2009 – 42 km
  4. 2010 – 28 km
  5. 2011 – 57 km
  6. 2012 – 139 km
  7. 2013 – 108 km
  8. 2014 – 28,2 km
  9. 2015 – 46,6 km
  10. 2016 – 22,1 km (Lotul 3 Cunța – Săliște din A1 Sibiu – Orăștie – 22,11 km – a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016)
  11. 2017 – 15 km
  12. 2018 – 58,4 km
  13. 2019 – 42 km
  14. 2020 – 60,6 km

A 10 Sebeș – Turda – 4 loturi,  termen de finalizare anul 2016

Autostrada A10 face legătura dintre Autostrada A1 si Autostrada A3, pe traseul Sebes – Turda. Licitațiile au fost făcute în 2013, iar lucrările au început în 2014

Tronsonul Sebes-Turda a fost împărțit în patru loturi:

Lot 1 – 17,00 km de la intrarea pe autostrada în Sebes până la Pârâul Iovului,

constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL.

Cost: 541.739.137 lei fara TVA

Lot 2 – 24,25 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori:

asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL.

Cost: 549.332.494 lei fără TVA.

Lot 3 – 12,45 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea,

constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.

Cost: 420.511.921 lei fără TVA

Lot 4 – 16,30 km de la nodul Decea până în Turda,

constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH.

Cost: 470.004.894 lei fără TVA

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

foto: capturi video youtube/ Adisan

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate