Connect with us
Publicitate

Actualitate

Softuri de milioane din Guvern, defecte. Corpul de control al premierului a găsit nereguli în nouă ministere

Publicat

munca birou calculator administrativ mouse telefon Corpul de control al primului-ministru a descoperit nereguli în nouă entități din subordinea Guvernului, în ceea ce privește achizițiile de produse software din perioada 1 ianuarie 2011- 31 iulie 2016.

„Corpul de Control al Primului-ministru a efectuat o acțiune de documentare cu privire la achizițiile de produse software realizate, în perioada 01.01.2011 – 31.07.2016, la nivelul ministerelor Guvernului României și unităților aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea acestora”, se arată într-un comunicat remis de Guvern.

Potrivit sursei citate, acțiunea de documentare a constat în clarificarea următoarelor aspecte: situația la zi a contractelor privind achizițiile de produse software realizate de către aceste entități publice aflate în competența de control a Corpului de control al primului-ministru, stadiul execuției contractelor privind achizițiile de produse software, precum și identificarea eventualelor situații de nefuncționare/neutilizare/expirare a produselor/licențelor software achiziționate de entitățile publice sus-menționate.

Pentru realizarea acestei analize, Corpul de Control al Primului-ministru a solicitat informații cu privire la achizițiile de produse software de la un număr de 19 ministere și de la unitățile aflate în subordinea, coordonarea și sub autoritatea acestora.

Din analiza informațiilor a rezultat că cele 19 entități publice au achiziționat produse și licențe software și au încheiat peste 10.000 de contracte/comenzi, în valoare totală de 3.733.043.559,97 RON, cu TVA, pentru care a fost plătită suma totală de 3.131.204.615,99 RON, cu TVA.

De asemenea, legat de stadiul executării contractelor privind achizițiile de produse software, s-a constatat că au fost finalizate aproape în totalitate, produsele software achiziționate fiind instalate/utilizate în incinta entităților, însă, au fost identificate și anumite situații de nefuncționare/neutilizare a acestora de către entitățile publice.

Astfel, un număr de 9 entități publice împreună cu unitățile aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea acestora au plătit suma de 110.290.733,41 RON pentru produse/licențe software instalate, dar neutilizate, neimplementate sau identificate cu dificultăți în exploatare sau cu defecțiuni, din diverse cauze.

Mai exact, este vorba despre Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, Ministerul Transporturilor, Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și Ministerul Sănătății.

Totodată, printre neregulile descoperite se numără:

a. Produse/licențe software achitate, instalate, dar neutilizate;

b. Produse/licențe software achitate, neimplementate/neutilizate;

c. Produse/licențe software achitate, dar identificate cu dificultăți în exploatare sau defecțiuni;

d. Produse/licențe software achitate, dar incompatibile cu sistemele de operare existente.

“Menționăm că aceste neconformități nu au fost identificate în mod direct de către echipa de control, prin intermediul unei acțiuni de control la sediul instituțiilor care au achiziționat produse software, ci au fost semnalate de către reprezentanții acestor entități”, se mai arată în comunicatul remis de Guvern.

Având în vedere aspectele constatate, Corpul de Control al Primului-ministru propune aprofundarea acțiunii de documentare, în următoarele 12 luni, prin intermediul unor acțiuni de verificare punctuale efectuate de către structurile abilitate din cadrul ministerelor de resort (corp de control al ministrului, direcții de control etc) la nivelul tuturor entităților care au făcut obiectul acțiunii de documentare, cu informarea Corpului de control al primului-ministru.

Totodată, Corpul de Control al Primului-ministru a recomandat înființarea unei structuri specializate de control și management la nivel central, precum și la nivelul fiecărui minister, cu atribuții în monitorizarea achizițiilor, respectiv în implementarea și utilizarea produselor software de către toate structurile administrației publice.

sursa: realitatea.net

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate