Connect with us
Publicitate

Actualitate

SONDAJ Alba24.ro: Sunteți de acord cu ridicarea mașinilor parcate în afara spațiilor amenajate ( parcări) din Alba Iulia?

ridicare masini

Publicat

ridicare masini Primăria Alba Iulia a simulat consultarea cetățenilor din oraș cu privire la proiectul de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar, printr-un sondaj realizat cu ajutorul Orange România… în autobuz.

Oamenii au fost invitați să completeze un chesitonar în care erau incluse întrebări cu răspuns indus, formulate în așa fel încât concluzia să fie cea dorită de autorități. ”Mașinile parcate reprezintă o problemă în Alba Iulia?” și ”Ridicarea acestora ar ajuta la fluidizarea traficului în oraș?” sunt întrebările la care aproape oricine ar răspunde pozitiv.

Din cele peste 650 de răspunsuri colectate în autobuz (deci nu în rândul utilizatorilor de automobil personal), administrația locală a tras concluzia că albaiulienii susțin in masă ridicarea mașinilor. Alte date nu există despre acest sondaj: nici pasul statistic utilizat, nici grupul de vârstă, categoria socială, categoria de venituri … nu au fost prezentate.

În aceste condiții, având în vedere că voi, cititorii alba24.ro reprezentați toate categoriile venituri, de vârstă, utilizatori de automobil sau pietoni, vă invităm să răspundeți la o întrebarea ceva mai directă, care lipsește din chestionarul primărirei:

Sunteți de acord cu ridicarea mașinilor parcate în afara spațiilor amenajate ( parcări) din Alba Iulia?

Loading ... Loading ...

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

26 Comentarii

26 Comentarii

  1. Ion

    vineri, 28.04.2017 at 17:27

    Mi se pare corect ca inainte de luarea unor masuri de acest gen sa ne fie amenajate un nr suficient de parcari…dar nu in modalitatea in care am aparut la stiri de rasul curcilor cu scaunelul in fata primariei in bataia pustii pt un loc. Sanctionati insa cei ce blocheaza accesul total al pietonilor pe trotuare. Si inca ceva…la noi in oras cand va fi respectata legea ce ofera elevilor gratuitate pt transportul in comun?!

    • Diana Hategan

      vineri, 28.04.2017 at 23:33

      In orice zona din oras unde sunt amenajate parcari cu plata doresti sa parchezi in timpul zilei se intampla ceva paradoxal: sunt locuri de parcare libere dar nu se poate parca pentru ca sunt rezervate. Sau vine cineva in vizita, in parcare sunt 10 locuri libere ale proprietarilor plecati din oras, dar musafirul nu are unde parca.
      Cred ca ar fi mult mai eficient ca locurile de parcare sa nu mai fie rezervate personal si fiecare dintre noi sa platim un abonament lunar sau anual diferentiat pe zone de interes:
      Zona 1, cel mai scump, care sa-mi permita sa parchez peste tot;
      Zona 2, mai ieftin, care sa-mi permita sa parchez pe anumite strazi secundare si intre blocuri;
      Zona 3, cel mai redus ca pret care sa mi permita sa parchez doar intre blocuri.
      Ceva de genul este implementat in Spania si functioneaza foarte bine.
      Astfel cei care platesc abonamentul respectiv isi lipesc pe geam tichetul si parcheaza unde este loc liber in zona pentru care au platit.
      Si atunci vecinul care parcheaza pe trotuar sau pe drum va avea unde sa parcheze cand eu sunt plecat in concediu 2 saptamani si locul de parcare e liber dar nu e ” disponibil”.

  2. Nelu

    vineri, 28.04.2017 at 17:55

    @Ion Trasportul elevilor este gratuit. Se deconteaza de catre primarie prin unitatiile de invatamant.

  3. Stefan

    vineri, 28.04.2017 at 18:06

    Eu cred ca e destul ca platim amenda si mai platim si locul de parcare pe un an de zile.si ar trebui sanctionati si cei de pe arterele secundare nu numai cei de pe drumurile principale

  4. Ioan

    vineri, 28.04.2017 at 19:51

    Deci sa intelegem ca, dupa parerea ta, votul celor care merg cu autobuzul nu este relevant si nu ar trebui luat in seama? Etapa aceasta de sondaj a fost facuta pe categoria care merge cu autobuzul. Probabil ca vor mai urma si altele.

  5. mihai

    vineri, 28.04.2017 at 21:45

    De acord cu ridicarea masinilor parcate in intersectii, pe treceri de pietoni sau statii stp. Problema este: unde parcam? In zonele cu locuri de parcare pentru închirierea cărora am văzut zilele trecute scene desprinse parca din „epoca de aur” se blochează trotuare si cel puțin un sens de mers (vezi str. Arnsberg). De asemenea, se parchează pe locurile marcate cu X – intrări in blocuri, acces rampe pentru persoane cu dizabilități… In acest timp, multe din locurile închiriate sunt libere. Ar fi interesant de întrebat reprezentantii primăriei daca au uitat de LOCURILE PENTRU PARCAREA OCAZIONALA mentionate in HCL privind parcările amenajate sau amenajarea de parcări cu plata in zona Cetate. In lipsa acestora persoanele care nu locuiesc in zona sau cele care nu au „pupat moaste” in fata primăriei zilele trecute,ajung in situatia de a parca in locurile interzise anterior mentionate. Concluzionand, prin neasigurarea de locuri de parcare pentru parcare ocazionala se încalcă indirect dreptul la libera circulatie al celorlalti locuitori ai orasului, al turistilor si, tot indirect, se determină „parcările inspirate”.

  6. Boss

    sâmbătă, 29.04.2017 at 00:31

    Tre’ să fii retardat să crezi că faci un bine cu ridicările! Dar văd că există unele gâsculițe ce totuşi speră, doamne fereşte bai tâmpiților credeți că avantajează pe altcineva înafară de firmele pt ridicări treaba asta? Da! Dacă ar fi gratis ridicarea sau din bugetu primăriei dar e un abuz la libertate să i iei maşina omului cu japca(că aşa se ridica cu japca, vezi n cazuri) iar apoi să-i mai pui şi amenda 5 milioane să l nenoroceşto de tot… la salariile astea. MANEVRE FRAȚIILOR!

    • Nelu

      sâmbătă, 29.04.2017 at 16:21

      Da, faci un bine sa ridici masinile. Poate asa o sa reusim sa ne educam si noi si sa nu mai parcam masinile unde ne taie capul, unii si in sensul giratoriu, in intersectii, pe trecerile de pietoni, pe spatiile verzi si in multe alte locuri. Pe Vasile Goldis si-a lasat unul masina in mijlocul benzii, a blocat autobusul 15 minute, vi se pare normal?

      • Iulia

        duminică, 30.04.2017 at 16:59

        Adevarat!! Su mai subt atatea locuri unde e nevoie de cele 2 benzi di nu se poate ….

  7. Jorj

    sâmbătă, 29.04.2017 at 00:38

    Ok, am platit si mi am rezervat loc in fata blocului, desi nu stiu ce face primaria mai departe cu banutii astia.
    Si acum ce fac, las masina si merg pe jos prin oras? Fiindca cu masina nu prea pot merge, decat daca parchez pe un loc rezervat de altcineva.
    Eventual tin masina in fata blocului pana mai ies la plimbare in alt oras.

    Daca este spatiul public, de ce sa fie rezervat personal?
    Si plus ca nu mai marcheza proaspat spatiile rezervate, asa ca oricum nu sti daca poti parca sau nu, chiar si daca nu este rezervat…

    Nu sunt de acord ch ridicarea masinilor fiindca stau in Alba si stiu cat este de greu sa parchez in oras si incepe sa imi fie frica ca o sa ma costa 10 mil fiindca am iesit 30min pe bulevard si am gresit unde am parcat masina, nemaistiind unde pot parca.

    Creat locuri de parcare si oamenii au unde parca. Simplu

  8. Raul Peterliceanu

    sâmbătă, 29.04.2017 at 07:49

    Pt ca legea asta sa aibă vreun sens, ar trebui cel puțin câte o parcare supra(sub) terana, atât în centru cât și în cetate. Altfel…mi-e greu sa cred ca poți găsi un loc de parcare liber și legal , seara, în zona cetate, unde e cea mai mare densitate de oameni…și toți sunt acasă. Probabil ca aleșii nostrii (sau a altora) văzând aglomerația de la înmatriculări s-au gândit sa speculeze momentul și sa facă bani ( în afară de specula oricum nu se pricep la altceva) pe mașinile aduse în tara de romani. Din păcate nu am fost destul de inspirați sa aducem mașini care sa leviteze , ca sa nu le ridice cozile de topor ale aleșilor nostrii .

  9. Contribuabil

    sâmbătă, 29.04.2017 at 12:05

    Poate invata ceva si alesii locali din sondajul asta si mai ales din comentarii (pe facebook am vazut ca sunt peste 100 de comentarii la acest articol). Prea s-au invatat sa voteze fara sa consulte oamenii care i-au ales. Si pe Hava nu-l mai intereseaza demult ce parere au cetatenii din Alba Iulia. Adevarul e ca nici nu prea mai are cand sa-i asculte ca e plecat prin strainatate mai tot timpul. Revenind la parcari, toata lumea vede si spune ca logic e sa se faca parcari si abia apoi sa se ceara conformare din partea oamenilor. Si nu parcari de 2 ori mai scumpe decat la Cluj sau Sibiu cum e cea de la Roberta! Ca nu toti avem salarii si spagi ca cei din primarie! Ia sa puna 1 leu pe ora si 50 de lei abonament lunar pentru riverani sa vada cum s-ar umple parcarea si ar face mai multi bani decat fac acum din volum nu din pret mare, asa cum orice bun comerciant ar face. Dar e prea mare aroganta lui Hava care vrea sa arate ca nu discuta cu oamenii si ca el are dreptate tinand permanent peste 60 de locuri de parcare goale. Iar solutia ridicarilor e o barbarie la care s-a renuntat in marile orase dar la noi la tara nu s-a aflat. Dar lasa ca vin alegerile…

  10. Adina

    sâmbătă, 29.04.2017 at 14:20

    Normal ca sustin ridicarea masinilor daca i intrebati pe cei din autobuz. Sa intrebati pe cei care sunt soferi daca sunt de acord sau nu..pe cei care conduc zi de zi. Ei stiu mai bine daca sunt deranjati si cum stam si cu locurile de parcare

    • Nelu

      sâmbătă, 29.04.2017 at 16:11

      Clar ca unui sofer care parcheaza in mijlocul strazii nu ii convine sa i se ridice masina. Masini parcate ca in Alba Iulia nu am vazut nicaieri in tara asta. Zilele trecute s-au batut pe locuri de parcare, din 900 de locuri dispinibile s-au ocupat in jur de 650. Considerati ca nu sunt locuri de parcare? Sunt, dar suntem atat de comozi incat daca nu parcam in fata la magazin este o problema. Parca v-ati nascut in masina!

  11. Adina

    sâmbătă, 29.04.2017 at 14:26

    Dar de ce nu i intrebati oe cei care coduc zi de zi, nu pe cei din autebuze, eu consider ca pe soferi i intereseaza mai mt acest subiect, ei stiu mai bine cat i deranjeaza si tot ei stiu si cum e sa cauti un loc de parcare.

  12. Marko

    sâmbătă, 29.04.2017 at 14:35

    Alba Iulia trebuie sa introduca prima data plata pentru parcare. E primul pas spre civilizatie si spre civilizarea soferilor care oricum au un renume… 🙂

    • Nelu

      sâmbătă, 29.04.2017 at 16:14

      Mare dreptate aveti, in nici un oras nu este parcarea gratuita!

  13. Nelu

    sâmbătă, 29.04.2017 at 16:28

    Domnilor jurnalisti, va propun un sondaj.
    Cati dintre locuitori ar fi de acord ca locurile de parcare sa fie rezervate dupa un orar? De exemplu: de la ora 08:00- pana la ora 16:00 sau 17:00 sa fie libere pentru toata lumea..de la 17:00 pana la 08:00 dimineata sa fie rezervate de catre proprietari. Daca totusi doresti sa ai locul rezervat 24/24h sa platesti mai mult si sa fie”R”-cu culoarea rosie de exemplu. Asa cei care merg la servici lasa locuri libere intr-o parte si ocupa alte locuri in alta parte.

  14. ...!..

    sâmbătă, 29.04.2017 at 18:05

    Romanul ar fii mulțumit sa fi totul gratis..sa facă ce vrea…nu ii cam place civilizația..putina educație prin aplicarea legii nu strica!!…il face pe roman mai frumos. …

  15. Zgovu

    sâmbătă, 29.04.2017 at 18:06

    Toata tarasenia asta cu locurile de parcare ii prost aplicata si inteleasa. Ii absurd ca un chirias din zona cetate care munceste in centru sa nu aiba unde parca, ca, chipurile ii un loc rezervat, din pacate…de un chirias care munceste in zona cetate dar locuieste in centru…in cazul asta o sa avem pe timpul zilei mai multe locuri goale dar rezervate decat locuri de parcare…
    Oare nu ar fi o solutie ca acele locuri rezervate sa fie rezervate doar dupa ora 17…poate asa putem toti parca pe undeva in orasul asta fara sa risti sa platesti o amenda sau o taxa pentru ocuparea unui loc „rezervat” dar liber pana la ora 17….
    Sa avem cap!

  16. Ionel

    duminică, 30.04.2017 at 00:04

    Din pacate in multe locuri din oras nu se ocupa nimeni de aplicarea unor strategii de fluidizare a traficului. Nu se fac investitii in infrastructura de parcari. Nu a mai aparut in orasul asta o paracare noua de o gramada de timp iar masini sunt tot mai multe. La semaforul de la Kaufland nu s-a dat drumul de ani de zile, s-a pus acolo pe post de obiect decorativ. Un sistem de unda verde nu este implementat niciunde in oras dar am vazut ca o sa avem parte de mai multe treceri de pietoni inaltate. Tineti-o tot asa!

  17. CostaJ

    duminică, 30.04.2017 at 13:26

    As fi de acord cu masurile de ridicare, in conditiile in care ar fi amenajate destule locuri pt a parca.

  18. Alin Ciorbea

    duminică, 30.04.2017 at 14:25

    In toate țările civilizate exista parcări supra sau subterane la absolut toate instituțiile asa încât toate masinile isi gasesc un loc. Cat de dificil este sa se construiască si intr-un „smart city” care se pretinde orasul nostru astfel de parcari?
    Sau punem din nou boii in fata carului? Creăm nevoi cărora li se atribuie solutii premeditate???

  19. DanO

    duminică, 30.04.2017 at 23:34

    Toate locurile de parcare trebuiau sa fie inchiriate dupa un program stabilit, ex: 17 – 8.00 sau 18 – 8.00 iar in timpul zilei sa poti parca in orice zona a orasului fara nici o problema.Asa sti ca nu mai ai treaba cu locul de parcare in timpul zilei cand iesi in oras cu masina, iar seara cand ajungi acasa de la servici nu iti mai faci griji ca trebuie sa dai 2-3 ture de cartier pt. a gasi un loc de parcare. Pe deasupra mai pui ca in parcari mai apar si masini de firma (dubite ) care nu prea au ce cauta. Dupa ce ca traficul este destul de aglomerat iar locurile de parcare se gasec greu, te mai gandesti sa inchizi parcarea vinerea pt. a organiza piata de alimente.
    Astept si ziua cand parcarea de la spital v-a deveni etajata dupa promisiunile din campanie ale d-lui primar.
    In privinta ridicarii masinilor sunt total de acord, cu conditia sa nu fie pt. uni muma iar pt. altii ciuma, in sensul: ca pe aceasta nu o ridicam ca este masina primarului au a lui nu stiu care consilier.
    Am auzit de multe ori „pe dincolo nu se intampla asta… ” , dar noi nu suntem in stare sa respectam un simplu semn de circulatie, o simpla trecere de pietoni mutata 2-3 m mai sus sau mai jos de locul actual ( trecem tot ca vitele pe unde a fost vechea trecere), 2-3 sec pana sa se faca culoarea rosie la semafor si multe altele dar avem pretentii mari. Am devenit o natie de puturosi care nu se mai pot deplasa pe jos pana la magazin sa cumpere o paine daca nu merg cu masina si o parcheaza cat mai aproape de intrare in magazin,daca s-ar putea sa intre cu masina in magazin sa isi faca cumparaturile direct de pe raft.
    Cand reusim sa facem aceste mici schimbari in viata noastra si sa respectam legea, atunci sa spunem ca incepem sa ne civilizam. Nimeni nu spune ce se intampla pe dincolo daca parchezi intr-o zona interzisa. Toti cand mergem dincolo respectam legile, respectam indicatoarele de viteza, zonele de parcare iar cand revenim in tara uitam sa mai respectam.
    In concluzie: tot ce este parcat neregulamentar sa fie ridicat iar cu banii colectati din amenda sa fie investiti in locuri de parcare, caci poate asa incepem si noi sa ne mai civilizam

  20. Nelu

    luni, 01.05.2017 at 22:05

    Va multumesc domnilor ziaristi ca imi stergeti comentarile, oare va deranjeaza cu ceva?

    • moderatorul de serviciu

      marți, 02.05.2017 at 01:02

      @Nelu, Nu am sters nimic.. Cred ca ai gresit ceva la postarea comentariului. Nu ai apasat butonul bine… repeta postarea eventual

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate