Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

SONDAJ Alba24.ro: Sunteți de acord cu ridicarea mașinilor parcate în afara spațiilor amenajate ( parcări) din Alba Iulia?


Publicat

ridicare masini

ridicare masiniPrimăria Alba Iulia a simulat consultarea cetățenilor din oraș cu privire la proiectul de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar, printr-un sondaj realizat cu ajutorul Orange România… în autobuz.

Oamenii au fost invitați să completeze un chesitonar în care erau incluse întrebări cu răspuns indus, formulate în așa fel încât concluzia să fie cea dorită de autorități. ”Mașinile parcate reprezintă o problemă în Alba Iulia?” și ”Ridicarea acestora ar ajuta la fluidizarea traficului în oraș?” sunt întrebările la care aproape oricine ar răspunde pozitiv.

Din cele peste 650 de răspunsuri colectate în autobuz (deci nu în rândul utilizatorilor de automobil personal), administrația locală a tras concluzia că albaiulienii susțin in masă ridicarea mașinilor. Alte date nu există despre acest sondaj: nici pasul statistic utilizat, nici grupul de vârstă, categoria socială, categoria de venituri … nu au fost prezentate.

În aceste condiții, având în vedere că voi, cititorii alba24.ro reprezentați toate categoriile venituri, de vârstă, utilizatori de automobil sau pietoni, vă invităm să răspundeți la o întrebarea ceva mai directă, care lipsește din chestionarul primărirei:

Sunteți de acord cu ridicarea mașinilor parcate în afara spațiilor amenajate ( parcări) din Alba Iulia?

Loading ... Loading ...



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

26 Comentarii

26 Comments

  1. Ion

    vineri, 28.04.2017 at 17:27

    Mi se pare corect ca inainte de luarea unor masuri de acest gen sa ne fie amenajate un nr suficient de parcari…dar nu in modalitatea in care am aparut la stiri de rasul curcilor cu scaunelul in fata primariei in bataia pustii pt un loc. Sanctionati insa cei ce blocheaza accesul total al pietonilor pe trotuare. Si inca ceva…la noi in oras cand va fi respectata legea ce ofera elevilor gratuitate pt transportul in comun?!

    • Diana Hategan

      vineri, 28.04.2017 at 23:33

      In orice zona din oras unde sunt amenajate parcari cu plata doresti sa parchezi in timpul zilei se intampla ceva paradoxal: sunt locuri de parcare libere dar nu se poate parca pentru ca sunt rezervate. Sau vine cineva in vizita, in parcare sunt 10 locuri libere ale proprietarilor plecati din oras, dar musafirul nu are unde parca.
      Cred ca ar fi mult mai eficient ca locurile de parcare sa nu mai fie rezervate personal si fiecare dintre noi sa platim un abonament lunar sau anual diferentiat pe zone de interes:
      Zona 1, cel mai scump, care sa-mi permita sa parchez peste tot;
      Zona 2, mai ieftin, care sa-mi permita sa parchez pe anumite strazi secundare si intre blocuri;
      Zona 3, cel mai redus ca pret care sa mi permita sa parchez doar intre blocuri.
      Ceva de genul este implementat in Spania si functioneaza foarte bine.
      Astfel cei care platesc abonamentul respectiv isi lipesc pe geam tichetul si parcheaza unde este loc liber in zona pentru care au platit.
      Si atunci vecinul care parcheaza pe trotuar sau pe drum va avea unde sa parcheze cand eu sunt plecat in concediu 2 saptamani si locul de parcare e liber dar nu e ” disponibil”.

  2. Nelu

    vineri, 28.04.2017 at 17:55

    @Ion Trasportul elevilor este gratuit. Se deconteaza de catre primarie prin unitatiile de invatamant.

  3. Stefan

    vineri, 28.04.2017 at 18:06

    Eu cred ca e destul ca platim amenda si mai platim si locul de parcare pe un an de zile.si ar trebui sanctionati si cei de pe arterele secundare nu numai cei de pe drumurile principale

  4. Ioan

    vineri, 28.04.2017 at 19:51

    Deci sa intelegem ca, dupa parerea ta, votul celor care merg cu autobuzul nu este relevant si nu ar trebui luat in seama? Etapa aceasta de sondaj a fost facuta pe categoria care merge cu autobuzul. Probabil ca vor mai urma si altele.

  5. mihai

    vineri, 28.04.2017 at 21:45

    De acord cu ridicarea masinilor parcate in intersectii, pe treceri de pietoni sau statii stp. Problema este: unde parcam? In zonele cu locuri de parcare pentru închirierea cărora am văzut zilele trecute scene desprinse parca din „epoca de aur” se blochează trotuare si cel puțin un sens de mers (vezi str. Arnsberg). De asemenea, se parchează pe locurile marcate cu X – intrări in blocuri, acces rampe pentru persoane cu dizabilități… In acest timp, multe din locurile închiriate sunt libere. Ar fi interesant de întrebat reprezentantii primăriei daca au uitat de LOCURILE PENTRU PARCAREA OCAZIONALA mentionate in HCL privind parcările amenajate sau amenajarea de parcări cu plata in zona Cetate. In lipsa acestora persoanele care nu locuiesc in zona sau cele care nu au „pupat moaste” in fata primăriei zilele trecute,ajung in situatia de a parca in locurile interzise anterior mentionate. Concluzionand, prin neasigurarea de locuri de parcare pentru parcare ocazionala se încalcă indirect dreptul la libera circulatie al celorlalti locuitori ai orasului, al turistilor si, tot indirect, se determină „parcările inspirate”.

  6. Boss

    sâmbătă, 29.04.2017 at 00:31

    Tre’ să fii retardat să crezi că faci un bine cu ridicările! Dar văd că există unele gâsculițe ce totuşi speră, doamne fereşte bai tâmpiților credeți că avantajează pe altcineva înafară de firmele pt ridicări treaba asta? Da! Dacă ar fi gratis ridicarea sau din bugetu primăriei dar e un abuz la libertate să i iei maşina omului cu japca(că aşa se ridica cu japca, vezi n cazuri) iar apoi să-i mai pui şi amenda 5 milioane să l nenoroceşto de tot… la salariile astea. MANEVRE FRAȚIILOR!

    • Nelu

      sâmbătă, 29.04.2017 at 16:21

      Da, faci un bine sa ridici masinile. Poate asa o sa reusim sa ne educam si noi si sa nu mai parcam masinile unde ne taie capul, unii si in sensul giratoriu, in intersectii, pe trecerile de pietoni, pe spatiile verzi si in multe alte locuri. Pe Vasile Goldis si-a lasat unul masina in mijlocul benzii, a blocat autobusul 15 minute, vi se pare normal?

      • Iulia

        duminică, 30.04.2017 at 16:59

        Adevarat!! Su mai subt atatea locuri unde e nevoie de cele 2 benzi di nu se poate ….

  7. Jorj

    sâmbătă, 29.04.2017 at 00:38

    Ok, am platit si mi am rezervat loc in fata blocului, desi nu stiu ce face primaria mai departe cu banutii astia.
    Si acum ce fac, las masina si merg pe jos prin oras? Fiindca cu masina nu prea pot merge, decat daca parchez pe un loc rezervat de altcineva.
    Eventual tin masina in fata blocului pana mai ies la plimbare in alt oras.

    Daca este spatiul public, de ce sa fie rezervat personal?
    Si plus ca nu mai marcheza proaspat spatiile rezervate, asa ca oricum nu sti daca poti parca sau nu, chiar si daca nu este rezervat…

    Nu sunt de acord ch ridicarea masinilor fiindca stau in Alba si stiu cat este de greu sa parchez in oras si incepe sa imi fie frica ca o sa ma costa 10 mil fiindca am iesit 30min pe bulevard si am gresit unde am parcat masina, nemaistiind unde pot parca.

    Creat locuri de parcare si oamenii au unde parca. Simplu

  8. Raul Peterliceanu

    sâmbătă, 29.04.2017 at 07:49

    Pt ca legea asta sa aibă vreun sens, ar trebui cel puțin câte o parcare supra(sub) terana, atât în centru cât și în cetate. Altfel…mi-e greu sa cred ca poți găsi un loc de parcare liber și legal , seara, în zona cetate, unde e cea mai mare densitate de oameni…și toți sunt acasă. Probabil ca aleșii nostrii (sau a altora) văzând aglomerația de la înmatriculări s-au gândit sa speculeze momentul și sa facă bani ( în afară de specula oricum nu se pricep la altceva) pe mașinile aduse în tara de romani. Din păcate nu am fost destul de inspirați sa aducem mașini care sa leviteze , ca sa nu le ridice cozile de topor ale aleșilor nostrii .

  9. Contribuabil

    sâmbătă, 29.04.2017 at 12:05

    Poate invata ceva si alesii locali din sondajul asta si mai ales din comentarii (pe facebook am vazut ca sunt peste 100 de comentarii la acest articol). Prea s-au invatat sa voteze fara sa consulte oamenii care i-au ales. Si pe Hava nu-l mai intereseaza demult ce parere au cetatenii din Alba Iulia. Adevarul e ca nici nu prea mai are cand sa-i asculte ca e plecat prin strainatate mai tot timpul. Revenind la parcari, toata lumea vede si spune ca logic e sa se faca parcari si abia apoi sa se ceara conformare din partea oamenilor. Si nu parcari de 2 ori mai scumpe decat la Cluj sau Sibiu cum e cea de la Roberta! Ca nu toti avem salarii si spagi ca cei din primarie! Ia sa puna 1 leu pe ora si 50 de lei abonament lunar pentru riverani sa vada cum s-ar umple parcarea si ar face mai multi bani decat fac acum din volum nu din pret mare, asa cum orice bun comerciant ar face. Dar e prea mare aroganta lui Hava care vrea sa arate ca nu discuta cu oamenii si ca el are dreptate tinand permanent peste 60 de locuri de parcare goale. Iar solutia ridicarilor e o barbarie la care s-a renuntat in marile orase dar la noi la tara nu s-a aflat. Dar lasa ca vin alegerile…

  10. Adina

    sâmbătă, 29.04.2017 at 14:20

    Normal ca sustin ridicarea masinilor daca i intrebati pe cei din autobuz. Sa intrebati pe cei care sunt soferi daca sunt de acord sau nu..pe cei care conduc zi de zi. Ei stiu mai bine daca sunt deranjati si cum stam si cu locurile de parcare

    • Nelu

      sâmbătă, 29.04.2017 at 16:11

      Clar ca unui sofer care parcheaza in mijlocul strazii nu ii convine sa i se ridice masina. Masini parcate ca in Alba Iulia nu am vazut nicaieri in tara asta. Zilele trecute s-au batut pe locuri de parcare, din 900 de locuri dispinibile s-au ocupat in jur de 650. Considerati ca nu sunt locuri de parcare? Sunt, dar suntem atat de comozi incat daca nu parcam in fata la magazin este o problema. Parca v-ati nascut in masina!

  11. Adina

    sâmbătă, 29.04.2017 at 14:26

    Dar de ce nu i intrebati oe cei care coduc zi de zi, nu pe cei din autebuze, eu consider ca pe soferi i intereseaza mai mt acest subiect, ei stiu mai bine cat i deranjeaza si tot ei stiu si cum e sa cauti un loc de parcare.

  12. Marko

    sâmbătă, 29.04.2017 at 14:35

    Alba Iulia trebuie sa introduca prima data plata pentru parcare. E primul pas spre civilizatie si spre civilizarea soferilor care oricum au un renume… 🙂

    • Nelu

      sâmbătă, 29.04.2017 at 16:14

      Mare dreptate aveti, in nici un oras nu este parcarea gratuita!

  13. Nelu

    sâmbătă, 29.04.2017 at 16:28

    Domnilor jurnalisti, va propun un sondaj.
    Cati dintre locuitori ar fi de acord ca locurile de parcare sa fie rezervate dupa un orar? De exemplu: de la ora 08:00- pana la ora 16:00 sau 17:00 sa fie libere pentru toata lumea..de la 17:00 pana la 08:00 dimineata sa fie rezervate de catre proprietari. Daca totusi doresti sa ai locul rezervat 24/24h sa platesti mai mult si sa fie”R”-cu culoarea rosie de exemplu. Asa cei care merg la servici lasa locuri libere intr-o parte si ocupa alte locuri in alta parte.

  14. ...!..

    sâmbătă, 29.04.2017 at 18:05

    Romanul ar fii mulțumit sa fi totul gratis..sa facă ce vrea…nu ii cam place civilizația..putina educație prin aplicarea legii nu strica!!…il face pe roman mai frumos. …

  15. Zgovu

    sâmbătă, 29.04.2017 at 18:06

    Toata tarasenia asta cu locurile de parcare ii prost aplicata si inteleasa. Ii absurd ca un chirias din zona cetate care munceste in centru sa nu aiba unde parca, ca, chipurile ii un loc rezervat, din pacate…de un chirias care munceste in zona cetate dar locuieste in centru…in cazul asta o sa avem pe timpul zilei mai multe locuri goale dar rezervate decat locuri de parcare…
    Oare nu ar fi o solutie ca acele locuri rezervate sa fie rezervate doar dupa ora 17…poate asa putem toti parca pe undeva in orasul asta fara sa risti sa platesti o amenda sau o taxa pentru ocuparea unui loc „rezervat” dar liber pana la ora 17….
    Sa avem cap!

  16. Ionel

    duminică, 30.04.2017 at 00:04

    Din pacate in multe locuri din oras nu se ocupa nimeni de aplicarea unor strategii de fluidizare a traficului. Nu se fac investitii in infrastructura de parcari. Nu a mai aparut in orasul asta o paracare noua de o gramada de timp iar masini sunt tot mai multe. La semaforul de la Kaufland nu s-a dat drumul de ani de zile, s-a pus acolo pe post de obiect decorativ. Un sistem de unda verde nu este implementat niciunde in oras dar am vazut ca o sa avem parte de mai multe treceri de pietoni inaltate. Tineti-o tot asa!

  17. CostaJ

    duminică, 30.04.2017 at 13:26

    As fi de acord cu masurile de ridicare, in conditiile in care ar fi amenajate destule locuri pt a parca.

  18. Alin Ciorbea

    duminică, 30.04.2017 at 14:25

    In toate țările civilizate exista parcări supra sau subterane la absolut toate instituțiile asa încât toate masinile isi gasesc un loc. Cat de dificil este sa se construiască si intr-un „smart city” care se pretinde orasul nostru astfel de parcari?
    Sau punem din nou boii in fata carului? Creăm nevoi cărora li se atribuie solutii premeditate???

  19. DanO

    duminică, 30.04.2017 at 23:34

    Toate locurile de parcare trebuiau sa fie inchiriate dupa un program stabilit, ex: 17 – 8.00 sau 18 – 8.00 iar in timpul zilei sa poti parca in orice zona a orasului fara nici o problema.Asa sti ca nu mai ai treaba cu locul de parcare in timpul zilei cand iesi in oras cu masina, iar seara cand ajungi acasa de la servici nu iti mai faci griji ca trebuie sa dai 2-3 ture de cartier pt. a gasi un loc de parcare. Pe deasupra mai pui ca in parcari mai apar si masini de firma (dubite ) care nu prea au ce cauta. Dupa ce ca traficul este destul de aglomerat iar locurile de parcare se gasec greu, te mai gandesti sa inchizi parcarea vinerea pt. a organiza piata de alimente.
    Astept si ziua cand parcarea de la spital v-a deveni etajata dupa promisiunile din campanie ale d-lui primar.
    In privinta ridicarii masinilor sunt total de acord, cu conditia sa nu fie pt. uni muma iar pt. altii ciuma, in sensul: ca pe aceasta nu o ridicam ca este masina primarului au a lui nu stiu care consilier.
    Am auzit de multe ori „pe dincolo nu se intampla asta… ” , dar noi nu suntem in stare sa respectam un simplu semn de circulatie, o simpla trecere de pietoni mutata 2-3 m mai sus sau mai jos de locul actual ( trecem tot ca vitele pe unde a fost vechea trecere), 2-3 sec pana sa se faca culoarea rosie la semafor si multe altele dar avem pretentii mari. Am devenit o natie de puturosi care nu se mai pot deplasa pe jos pana la magazin sa cumpere o paine daca nu merg cu masina si o parcheaza cat mai aproape de intrare in magazin,daca s-ar putea sa intre cu masina in magazin sa isi faca cumparaturile direct de pe raft.
    Cand reusim sa facem aceste mici schimbari in viata noastra si sa respectam legea, atunci sa spunem ca incepem sa ne civilizam. Nimeni nu spune ce se intampla pe dincolo daca parchezi intr-o zona interzisa. Toti cand mergem dincolo respectam legile, respectam indicatoarele de viteza, zonele de parcare iar cand revenim in tara uitam sa mai respectam.
    In concluzie: tot ce este parcat neregulamentar sa fie ridicat iar cu banii colectati din amenda sa fie investiti in locuri de parcare, caci poate asa incepem si noi sa ne mai civilizam

  20. Nelu

    luni, 01.05.2017 at 22:05

    Va multumesc domnilor ziaristi ca imi stergeti comentarile, oare va deranjeaza cu ceva?

    • moderatorul de serviciu

      marți, 02.05.2017 at 01:02

      @Nelu, Nu am sters nimic.. Cred ca ai gresit ceva la postarea comentariului. Nu ai apasat butonul bine… repeta postarea eventual

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Divizia pentru Soluții Informatice a BOSCH are 17.000 de angajați și va începe munca în ianuarie. Cum va schimba industria auto

Publicat

Bosch a obținut comenzi în valoare de câteva miliarde de euro pentru computerele sale destinte industriei auto, au anunțat vineri, 15 ianuarie, reprezentanții din Germania ai companiei. Dintre acestea, peste 2,5 miliarde de euro reprezintă contracte noi obținute începând din vara trecută.

Noua Divizie pentru Soluții Informatice Integrate a Bosch are 17.000 de angajați și va începe lucrul în ianuarie. Compania anunță că dezvoltă în prezent tehnologii care vor schimba fața industriei auto așa cum este în prezent. Este vorba despre computere puternice, capabile de câteva miliarde de operații pe secundă.

”Calculatoarele auto Bosch vor face posibilă chiar și gestionarea funcțiilor de conducere foarte complexe”, anunță compania.

„Computerele auto reprezintă un potențial imens pentru Bosch. Chiar și acum, computerele noastre de înaltă performanță reprezintă garanția că producătorii auto ne consideră unul dintre partenerii lor principali în materie de inginerie și tehnologie”, a declarat Harald Kroeger, membru al Consiliul de Administrație al Robert Bosch GmbH.

Citește și: FOTO-VIDEO: Bosch a inaugurat propriul centru medical, la Blaj. Servicii medicale gratuite pentru angajați și familiile acestora

Potrivit unui comunicat al companiei, computerele auto sunt esențiale pentru eforturile Bosch de extindere a rolului de lider în domeniul sistemelor electronice care depind de software.

Datele prezentate de Bosch arată că piața acestor sisteme are o valoare de aproximativ 20 de miliarde de euro și urmează să crească anual cu 15 procente, începând din prezent și până în 2030.

Pentru a satisface această cerere, noua Divizie pentru Soluții Informatice Integrate și cei 17.000 de angajați ai săi își vor începe activitatea în ianuarie 2021.

În cadrul acestei divizii, Bosch reunește ingineria hardware și software pentru computere auto, senzori și unități de comandă pentru toate domeniile auto.

În acest moment, Bosch dezvoltă computere auto pentru toate aplicațiile din industria automotive.

”Aceste computere, noile versiuni multifuncționale ale echipamentelor electronice auto, încorporează din ce în ce mai multe funcții ale unităților de comandă individuale în module electronice centrale, foarte puternice.

De peste un an, computerele auto Bosch controlează funcții precum sistemele de asistență pentru șofer și mișcările de deplasare ale autovehiculelor produse.

Și în curând li se vor alătura computerele centrale pentru funcțiile cabinei și echipamentele electronice ale caroseriei” precizează șefii companiei.

Impactul major al unităților de comandă

În viitor, unitățile de comandă performante vor fi un element esențial pentru toate autovehiculele. Aceste noduri centrale sunt punctele în care se întâlnesc toți „nervii” autovehiculului.

Vezi și: INTERVIU cu directorii Bosch Blaj: “Bosch angajează oamenii, îi califică și îi păstrează. Dar acum avem nevoie de suport”

Datorită puterii lor de calcul enorme, de câteva miliarde de operații pe secundă, computerele centrale sunt capabile chiar și să prelucreze volumele mari de date necesare conducerii automatizate, serviciilor pe bază pe date și actualizărilor software permanente.

Potrivit McKinsey, cota software-ului în valoarea unui autovehicul va crește de la doar 10 procente, astăzi, la 30 de procente, în viitor.

Această dezvoltare subliniază cât de importanți vor fi biții și octeții pentru autovehicule în viitor.

Iar computerele auto care pot gestiona astfel de funcții software și volume de date vor deveni, curând, o caracteristică standard pentru toate autovehiculele, indiferent dacă sunt modele compacte, sedan premium sau camioane de 40 de tone.

Bosch dezvoltă computere pentru cabină și funcții de conectivitate, pentru sisteme de asistență pentru șofer și conducere automatizată, precum și pentru sistemul de propulsie și echipamentele electronice ale caroseriei.

Astfel, va fi posibilă o concentrare a controlului asupra tuturor funcțiilor centrale ale autovehiculului doar cu ajutorul câtorva computere centrale de înaltă performanță.

Pentru următoarea generație de autovehicule, computerul va prelua sarcinile îndeplinite de până la zece unități de comandă. În prezent, unele autovehicule au în total peste 100 de unități de comandă, iar această schimbare va permite producătorilor auto să reducă semnificativ acest număr.

„Computerele auto sunt esențiale pentru reducerea semnificativă a complexității sistemelor electronice și pentru a le face cât mai sigure posibil”, a declarat Kroeger.

Mai mult decât atât, instalarea mai multor computere centrale de înaltă performanță va reduce costurile cu cablurile necesare și, astfel, costurile totale, greutatea și spațiul de instalare.

Un singur computer va prelua controlul asupra automobilului

Reprezentanții Bosch se bazează pe faptul că în anii următori, computerele auto vor prelua sarcini de la diferite părți ale autovehiculului – sau domenii, așa cum le numesc experții.

Când se va întâmpla acest lucru, un singur computer central va fi responsabil pentru controlul nu numai al mișcării autovehiculului, ci și al echipamentelor electronice ale caroseriei.

”Astfel de computere centrale vor fi cu mult mai puternice: în ultimii 20 de ani, puterea de calcul a unei unități de comandă destinate inițial navigării a crescut cu un factor de 3.000.

Așadar, de trei ori creșterea prevăzută de legea lui Moore, care afirmă că puterea de calcul se dublează la fiecare doi ani.

Rezultatul este un computer modern care poate controla nu numai afișajele, sistemul de infotainment și comenzile vocale, ci și sarcinile altor domenii, precum anumite funcții de asistență” precizează aceștia în comunicatul de presă.

Calculatoarele auto Bosch vor face posibilă chiar și gestionarea funcțiilor de conducere foarte complexe din domeniile individuale ale autovehiculelor”, a declarat dr. Mathias Pillin, care va prelua funcția de președinte a noii Divizii pentru Soluții Informatice Integrate din ianuarie 2021.

Divizia va reuni capacitățile din domeniul ingineriei software, electrice și electronice din domeniile sistemelor de asistență pentru șofer și conducerii automatizate, sistemului multimedia auto, sistemului de propulsie și echipamentelor electronice ale caroseriei.

Designul modular asigură potențial comercial

Bosch pune la dispoziție computere auto sub forma unui kit scalabil, care conține sistemul electronic potrivit, inclusiv hardware și software, pentru toate cerințele și condițiile.

Obiectivul final este reprezentat de o arhitectură de programe software și sisteme pentru întregul autovehicul, în care toate computerele centrale, senzorii și unitățile de comandă sunt perfect compatibile.

Pentru producătorii auto, avantajul unui astfel de design modular este că le oferă o flexibilitate suplimentară când dezvoltă computere pentru diferite modele de autovehicule.

De ce este important. În cazul unui autovehicul premium, funcțiile suplimentare pot fi furnizate prin adăugarea de module software suplimentare sau cipuri speciale pe plăcile de circuite imprimate.

În cazul unui model compact, structura computerului poate fi modificată astfel încât să asigure controlul central asupra funcțiilor de bază relevante pentru siguranță.

„Designul nostru modular pentru computerele auto și portofoliul nostru vast înseamnă că Bosch poate satisface toate nevoile producătorilor auto”, a declarat Pillin. Acest principiu de proiectare înseamnă, de asemenea, un potențial comercial imens pentru aceste computere de înaltă performanță, deoarece va permite Bosch să intre pe o piață enormă.

Grupul Bosch în România

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România.

Vezi și: INTERVIU Dirk Arnold, director BOSCH: Decizia de a nu concedia oameni a funcționat. Acum angajăm pentru a face față comenzilor

Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro.

Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara.

În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Sursă și foto: Bosch

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Meteo: Vremea se încălzește în următoarele săptămâni. Temperaturi mai ridicate decât cele normale pentru această perioadă

Publicat

cetate
Meteorologii anunţă temperaturi mai ridicate decât cele normale în următoarea perioadă în vest, nord-vest şi extremitatea sudică a ţării, dar şi în sud-est în următoarele patru săptămâni, precum şi precipitaţii abundente în toată ţara în ultima săptămână din ianuarie.

Săptămâna 18.01.2021 – 25.01.2021

Valorile termice se vor situa în general în jurul celor specifice pentru acest interval, posibil uşor mai ridicate, local, în vest şi nord-est.

Regimul pluviometric va fi deficitar în regiunile extracarpatice, dar şi local excedentar în nord-vest, iar în rest va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă.

Săptămâna 25.01.2021 – 01.02.2021

Temperatura medie a aerului va avea valori mai ridicate decât cele normale pentru această săptămână, în toate regiunile, dar mai ales în extremitatea de sud a ţării.

Cantităţile totale de precipitaţii vor fi excedentare în toată ţara, dar mai ales în regiunile vestice, nord-vestice şi în zona montană aferentă.

Săptămâna 01.02.2021 – 08.02.2021

Temperaturile medii ale aerului se vor situa peste cele normale pentru acest interval, pe întreg teritoriul României, dar mai ales în regiunile sud-estice

Regimul pluviometric estimat pentru acest interval va fi în general apropiat de cel normal pentru această perioadă, cu o tendinţă uşor excedentară, local, în regiunile vestice şi sudice.

Săptămâna 08.02.2021 – 15.02.2021

Mediile valorilor termice vor fi apropiate de cele specifice pentru această săptămână, în toate regiunile.

Cantităţile de precipitaţii se vor situa în jurul celor normale pentru această perioadă, la nivelul întregii ţări.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Furtuna Leandros îngheață Grecia. Temperaturile au scăzut de la 20, la minus 20 de grade Celsius, în anumite zone ale țării

Publicat

ger, frig

Furtuna Leandros a generat o scădere bruscă a vremii în Grecia: de la 20 de grade Celsius, la minus 20 de grade. 

S-a întâmplat în oraşul Florina, situat în nordul Greciei, care a înregistrat minus 20 de grade vineri dimineaţă, potrivit Agerpres. Alte regiuni au înregistrat de asemenea temperaturi sub zero grade Celsius.

Frontul de vreme rece urmează să se deplaseze către sud pe perioada weekendului, aducând pentru prima dată după mult timp temperaturi care se apropie de zero în capitala Atena, potrivit meteorologilor.

Citește și: Totul despre vortexul polar care îngheață Europa: ce este și cum funcționează. Cum va arăta vremea după destrămarea lui

Cu toate acestea, sunt aşteptate temperaturi mai ridicate pe parcursul săptămânii viitoare.

Săptămâna trecută, un val de căldură cu maxime de 28 de grade Celsius i-a determinat pe greci duminică să treacă peste restricţii şi să iasă în număr mare la plajă sau în parcuri.

Potrivit Observatorului naţional de la Atena, temperatura la Chania, pe insula meridională Creta, a atins 28,3 grade C în jurul prânzului, una din temperaturile cele mai ridicate înregistrate în ianuarie în ultimii 50 de ani.

La momentul respectiv, furtuna Filomena provoca probleme mari în Spania, care se confrunta cu cele mai mari căderi de zăpadă din ultimele decenii.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

190.000 de oameni s-au programat în prima zi pe platforma online de înscriere la vaccinare, 50.000 dintre aceștia în prima oră

Publicat

În prima oră pe platforma pusă la dispoziție de Guvern pentru înscrierea la vaccinare s-au programat circa 50.000 de oameni, iar în total, în prima zi, aproximativ 190.000.

Coordonatorul campaniei de vaccinare în România, medicul Valeriu Gheorghiță, a declarat la Digi24 că etapa a doua de vaccinare a debutat cu un număr foarte mare de utilizatori .

În prima oră de funcționare a platformei au fost alocate peste 100.000 de sloturi, ceea ce înseamnă 50.000 de români programați, a afirmat Gheorghiță, la Digi24.

În total, vineri, în prima zi a etapei a doua de vaccinare s-au programat la nivel național 190.000 de oameni, între care 50.000 în Capitală, acolo unde locurile sunt ocupate pentru următoarele 20 de zile. 

„Pot să vă spun că acum o oră erau 18.000 de utilizatori pe minut. Este una dintre cele mai mari programări informatice. Este peste platforma marilor magazine din perioada de Black Friday. În prima oră erau alocate peste 100.000 de sloturi, adică 50.000 de persoane programate”, a declarat coordonatorul campaniei de vaccinare.

Pentru a realiza o programare online, o persoană poate să înscrie pe platformă maximum zece persoane din familie. „Au fost 35.000 de utilizatori unici care au putut înscrie maximum 10 persoane pe platformă”, a mai spus medicul Valeriu Gheorghiță. 

Din etapa a doua de vaccinare fac parte persoanele cu vârste de peste 65 de ani, cele cu boli cronice și cele care asigură activități esențiale.

Românii se pot înscrie în etapa a doua de vaccinare pe platforma vaccinare-covid.gov.ro, prin medicul de familie, prin call center-uri sau prin serviciile de asistență socială din primării.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate