Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Sorin Bumb, deputat de Alba: “În anul Centenarului, PSD scoate din circulație un tren mai vechi ca Unirea”


Publicat

Deputatul PNL de Alba Sorin Bumb atrage atenţia asupra scoaterii din circulaţie a aproape 100 de trenuri, printre care şi “Cugireana”, ce asigura naveta persoanelor între Teiuş şi Cugir.

“Peste tot, in lumea civilizata, treenul este preferat ca mijloc de transport atât de navetiștii care îl folosesc să ajungă la locul de muncă, cât și de autorități care investesc permanent în extinderea rețelelor de cale ferată. Nu și în România condusă de PSD!

Începând cu 1 Martie a.c., CFR Călători, companie administrată de Ministerul PSD al Transporturilor, va scoate din circulație aproape 100 de trenuri de călători, din toată țara. Nu face excepție nici județul Alba, unde unul dintre trenurile care va înceta să mai circule este un tren cu o vechime de mai mult de 100 de ani. Mă refer la vestitul tren “Cugireana”, care circula pe relația Teiuş – Cugir, încă din anul 1906.

În vremurile de maximă dezvoltare a fabricii de armament de la Cugir, acest tren deservea zilnic circa 7.000 de navetiști, pe care îi transporta în 14-15 vagoane supraetajate. Astăzi, trenul ajunge să fie scos din circulație pentru că abia reușește să mai adune vreo 10 călători. Nu din cauza faptului ca fabrica din Cugir nu ar mai exista, sau pentru că forța de munca nu ar mai face naveta spre Cugir. Cugirul, în special prin grija administrației locale și județene, a reușit să își reformeze și să își dezvolte industria locală, ajungând să fie un fanion la nivel național prin prezența unor firme mari, de rezonanță internațională, în care lucrează mii de oameni. Cauza lipsei de călători pe acest tren este infrastructura CFR Călători și serviciile oferite de această companie, care au ajuns să semene cu cele din 1906 și împing navetiștii spre transportul rutier!

În loc să vină cu o strategie de dezvoltare a sectorului feroviar, care să asigure transportul oamenilor către locul de muncă, pe distanțe scurte și medii, în condiții de siguranță, rapiditate și confort, șefii PSD de la transporturi se mulțumesc doar să constate că nu sunt călători și să scoată trenuri din circulație. Navetiștii sunt forțați astfel să se arunce în jungla de pe șosele, pentru a ajunge la locul de muncă, sporind aglomerația de pe drumuri și supunându-se în fiecare zi riscului tot mai mare de a deveni victime ale accidentelor rutiere tot mai frecvente. Totul din cauza faptului că guvernul PSD nu e în stare sa dezvolte nici măcar rețeaua rutieră, dacă tot o scoate din uz pe cea feroviară. Ce să mai vorbim de poluarea suplimentară pe care o generează transportul rutier a zeci de mii de angajați, de câte două ori pe zi, în condițiile în care România tocmai este penalizată de UE pentru calitatea foarte rea a aerului pe care îl respiră cetățenii săi.

Fac apel de aici, de la Tribuna Parlamentului, la Guvernul PSD, să vină cu soluții pentru dezvoltarea transportului feroviar, nu doar să constate că nu sunt călători. Nu pot să nu mă gândesc cu groază la ce va urma după scoaterea din circulație a trenurilor? Mintea îngustă a unora să pregătească oare un scenariu asemănător celui din zona Apusenilor, unde, după ce Mocănița, trenul care zeci de ani a fost cel mai important mijloc de transport în comun, a fost trasă pe dreapta, cineva s-a gândit că n-ar strica să dea și liniile de cale ferată la fier vechi, că tot stau degeaba?

Domnilor, dacă nu sunteți în stare să administrați aceste active, măcar pregătiți un pachet legislativ și financiar care să permită administrațiilor județene și locale să preia administrarea și dezvoltarea lor!”, a transmis Sorin Bumb, deputat PNL de Alba, într-o declaraţie politică prezentată în Parlament.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

VIDEO: Emisiune a Televiziunii Române, dedicată micii Mănăstiri de la Măgina. Colțul de rai de lângă Aiud

Publicat

Televiziunea Română a prezentat în cadrul emisiunii ”Lumea credinței”, un reportaj dedicat micii Mănăstiri de la Măgina, de lângă Aiud. 

Este un loc mai puțin cunoscut, dar extrem de interesant, prin istoria lui. Reporterii au discutat cu starețul Serafim Cruceanu, dar și cu istoricul Gheorghe Petrov, care a prezentat pe larg istoria lăcașului.

Mănăstirea Măgina este un complex monahal situat la marginea localității cu același nume, din județul Alba. Ansamblul bisericii „Sfânta Treime” a mănăstirii Măgina este inclus în Lista monumentelor istorice din județul Alba.

Biserica mănăstirii a fost construită înainte de anul 1570, conform istoricului Gheorghe Petrov, specialist în arheologia bisericilor și cimitirelor medievale din Transilvania. Informații documentare avem atât din Șematismul de la Blaj, unde este consemnată existența mănăstirii la anul 1611, cât și din însemnarea făcută la data de 15 iunie 1713 pe Cazania lui Varlaam.

La Mănăstirea Măgina a funcționat o școală renumită încă din 1611 (conform istoricului Nicolae Albu, în revista Apulum XIV, 1976, pag.469-470), și este consemnată în decretele imperiale din 24 august 1784 și aprilie 1785, date de împăratul Iosif al II-lea, înscriindu-se între cele 11 școli românești importante din Transilvania, pentru grija sufletelor și învățătura pruncilor.

Este cunoscută și pentru luptele purtate în acest loc în anii revoluției de la 1848-1849 (deoarece mănăstirea era o mică fortăreață apărată de un zid de piatră cu înălțimea de 4 m), între oastea condusă de tribunul Simion Prodan Probul și nobilimea maghiară din Aiud.

În anul 1848, Avram Iancu îl trimite pe tribunul Simion Prodan Probul pentru a organiza o tabără militară la Mănăstirea Măgina, în vederea apărării republicii țărănești din munți.

La 22 octombrie 1849, tabăra de la Mănăstirea Măgina a fost atacată de oastea nobiliară din Aiud condusă de comiții Bánffy și Kemény, care au ars mănăstirea, dar monahii au reușit, în 1855, să repună în funcțiune atât biserica, cât și binecunoscuta școală.

În urma cercetărilor arheologice, în curtea interioară a mănăstirii s-au descoperit 23 de morminte. Inventarul recuperat din morminte se compune din monede medievale de argint din sec. al XVI-lea și al XVII-lea, emise în vremea lui Ferdinand I de Habsburg (1526-1564), Maximilian II, Matias II, Gabriel Báthory și Leopold I, două cruci pectorale și alte obiecte de cult.

Sursă: Scurt istoric al mănăstirii Măgina – Stareț ieromonah Serafim Cruceanu

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Virgil Musta: Sărbătorile de iarnă nu vor mai fi posibile în acest context epidemic. Dacă nu scade rata infectărilor, va fi grav

Publicat

Virgil Musta, șeful Secției de Boli Infecțioase 2 de la Spitalul Victor Babeș din Timișoara, a declarat că îi îndeamnă pe oameni să nu își facă planuri pentru sărbătorile de iarnă, pentru că acestea nu vor fi posibile, în contextul pandemiei.

„Situația de acum va avea efecte și de Crăciun. Vă spun sincer, dacă vom mai avea Crăciun depinde doar de noi. Pentru că, dacă nu scade simțitor rata de îmbolnăvire va fi foarte grav.

Adică, sincer, Sărbătorile de Iarnă, sărbătorile în care teoretic trebuie ca familia să se strângă în jurul pomului de Crăciun, nu vor mai fi posibile în acest context epidemic.

Nu de altceva, dar trebuie să ne protejăm pe noi și pe cei dragi nouă. Iar categoriile cu risc ridicat de îmbolnăvire nu pot fi expuse”, a spus medicul timișorean, la B1TV.

Virgil Musta a mai spus că personalul medical trece printr-o situație extrem de dificilă.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda va fi ”dat în trafic” până la sfârșitul anului. Ministrul Bode: Progresul fizic este de 95%

Publicat

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat duminică seară că Lotul 1 din Autostrada Sebeș-Turda va fi ”dat în trafic” până la sfârșitul anului. 

Acesta a fost invitat la Digi24, unde a vorbit despre investițiile în curs de finalizare la infrastructura mare.

”Cei 17 kilometri ai lotului 1 de pe Autostrada Sebeș-Turda, trebuiau să fie finalizați în 2018. În acest moment, progresul fizic este de peste 95%. ab24

În condițiile în care vom avea cel puțin 25 de zile fără intemperii, în condiții meteo favorabile, cei 17 kilometri de autostradă din Sebeș-Turda, Lotul 1, vor fi dați în trafic” a spus ministrul Bode, întrebat ce porțiuni de autostradă vor fi inaugurate în acest an.

”De asemenea, Râșnov-Cristian, 10 kilometri din Comarnic – Brașov, are termen de finalizare în acest an și se va finaliza în acest an” a adăugat acesta.

Citește și: VIDEO REPORTAJ: Stadiul lucrărilor pe Lotul 1 al A10, între Sebeș și Alba Iulia. Care sunt șansele să fie deschis în acest an

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000)

Constructor: Impresa Pizzarotti

Valoare: 541.73 mil lei (fără TVA)

Contract: semnat în 2014

Lucrări începute: decembrie 2014

Stadiu fizic / stadiu financiar (octombrie 2020): 95% / 82,37%

Deschiere (în folosință): (estimat) 31 decembrie 2020

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Europarlamentar austriac: Roșiile olandeze pot fi luate oricând drept mere, pe când cele românești sunt ”fantastice”

Publicat

Europarlamentarul austriac Thomas Waitz a făcut o comparație între roșiile românești și cele olandeze. Roșiile olandeze pot fi luate oricând drept mere, a spus acesta, pe când cele românești sunt ”fantastice”.

„Nu știu dacă ați văzut cum cultivă roșii acolo (în Olanda – n.red.). Le cultivă în sere, deci ai zone întregi acoperite de sere, cu lumină artificială, pentru că nu au destulă lumină solară pentru a produce roșii bune, roșiile au lăstari de opt metri, deci produc, produc, produc…, producția pe metru pătrat este uriașă, dar poți atinge astfel de perfomanță doar cu fertilizatori artificiali, cu multe pesticide, deci obțin produse complet golite de calitățile naturale.

Și de aceea sunt fără gust, arată fantastic, dar ar putea fi la fel de bine să fie mere”, a declarat europarlamentarul într-un interviu pentru Digi24.

Întrebat dacă a gustat o roșie românească, Thomas Waitz a spus că a avut ocazia să cumpere dintr-o piață locală din România și „au fost fantastice”.

„Ceea ce am observat în mai multe țări, și în Olanda, Belgia, Germania, țările scandinave, este că oamenii au început să înțeleagă că roșiile pot avea un gust diferit. De aceea vezi, chiar și în marile lanțuri de magazine, multe soiuri diferite de roșii, cum nu am mai văzut în ultimii 50 de ani.

Roșii, portocalii, cu dungi, verzi, deci aceste tendințe evoluează și asta le oferă șanse noi producătorilor de talie medie, pentru că nu ai cum să produci aceste tipuri de roșii în vechea manieră de tip industrial, cum e cazul roșiilor olandeze de care vorbeam. Deci, sunt noi oportunități comerciale, inclusiv pentru țări ca România”, a spus Thomas Waitz.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate