Blaj
Șoseaua de centură a municipiului Blaj: datele actualizate ale investiției pentru varianta ocolitoare, aprobate de Guvern

Șoseaua de centură a municipiului Blaj: Guvernul aprobă actualizarea indicatorilor investiţiei pentru ”Varianta ocolitoare a municipiului Blaj“. Finanțarea este din din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat.
DN 14B asigură legătura între DN1 (Alba Iulia-Cluj Napoca) și DN13 (Brașov – Târgu Mureș). Varianta ocolitoare a municipiului Blaj, de circa 7 km, va scurta timpul mediu de traversare a localității cu aproximativ 23% și viteza medie de tranzitare de la 40 km/h la 78 km/h.
Se îmbunătățește conectivitatea între municipiile Blaj, Teiuș și principalele drumuri din zonă (Autostrada A10 Sebeș-Turda, DN1, DN14 etc).
Șoseaua de centură a municipiului Blaj: modificări
Primul studiu de fezabilitate a fost realizat în 2022, iar documentația a fost revizuită în 2024 și avizată de CNAIR în februarie 2025.
Contractul pentru lucrări a fost semnat în 16 ianuarie 2024 pentru (proiectare și execuție), cu asocierea Prenis SRL – Dacia Faber SRL – Explan SRL – Infra Expert Ad.
În urma determinărilor suplimentare în teren, au rezultat revizuiri și optimizări ale soluțiilor tehnice. Au fost necesare modificări ale coridorului de suprafețe expropriate și ale traseului.
Lucrările au început în luna martie 2025 și vor dura 18 luni.
Studiul inițial nu a evidențiat zonele cu alunecări de teren, terenuri cu consistență redusă și infiltrații de apă (Km 0+650 – 1+450 și Km 1+880 – 3+560). Inițial, au fost proiectate ramblee înalte și deblee adânci pe terenuri înclinate și / sau terenuri slab consolidate, fără a avea calcule geotehnice aprofundate de stabilitate a amplasamentului.
Șoseaua de centură a municipiului Blaj: cum va fi amenajată
Varianta de ocolire este încadrată ca drum de clasa tehnică III cu 2 benzi de circulație. Are elemente geometrice amenajate pentru o viteză de proiectare de 80 km/h și o bandă pentru vehicule lente pe sectorul cuprins între km 5+280 – km 6+230 (declivități mai mari de 4%).
Este prevăzută relocarea drumului național DN 14B pe o lungime de 620 m între km 26+245 – km 26+865.
Lungimea variantei de ocolire este de 6,280 km.
În zona intersecțiilor la nivel de tip sens giratoriu vitezele de proiectare au fost reduse la 40-50-60 km/h.
În zona pasajului de la km 1+445, pentru evitarea unor lucrări costisitoare viteza de proiectare este de 60 km/h.
Șoseaua de centură a municipiului Blaj: Valoarea actualizată a investiției
Valoarea totală a investiției: 233.039.000 lei (204.885.000 lei, inițial)
- din care lucrări construcții-montaj: 199.430.000 lei
Valoare rest de finanțat (inclusiv TVA): 229.917.000 lei din care construcții-montaj (inclusiv TVA): 199.258.000 lei
Eşalonare rest de finanțat (inclusiv TVA): anul I – 93.216.000 lei; anul II – 136.701.000 lei
Lucrări construcții-montaj eșalonat: 79.772.000 lei / 119.486.000 lei
Durata de realizare a investiției rest de executat: 18 luni
Șoseaua de centură a municipiului Blaj: lucrări actualizate
Lungime: 6,280 km (anterior 6,845 km)
Lățime platformă: 9 metri (10,50 m pe 960 m banda vehicule lente); anterior, 9 m
Amenajări intersecții:
3 intersecții giratorii
- Girația 1 – km 22+215 pe DN 14B (km 0+000 VO Blaj)
- Girația 2 – km 53+610 pe DJ 107 (km 3+375 VO Blaj)
- Girația 3 – km 26+450 pe DN 14B (km 6+310 VO Blaj)
Anterior, 4 intersecții giratorii:
- Girația 1 – km 22+230 pe DN 14B
- Girația 2 – km 4+180
- Girația 3 – km 53+590 pe DJ 107
- Girația 4 – km 26+900 pe DN 14B
Poduri/pasaje (557,32 m):
- 1 viaduct (pasaj km 1+445 peste Târnava Mică, DC 21 și C.F. de 440,92 m)
- 3 poduri de încrucișare: de 18 metri la km 0+420, peste Drum Local DL1 – DL2; de 18 metri (la km 3+070, peste Drum Local 3); de 21,8 metri la km 4+960 peste Drum Local 5)
- 1 pasaj (viaduct la km 3+450, de 58,60 m lungime)
În varianta inițială erau 1 viaduct și 7 pasaje, pe lungime totală de 430 metri.
Șoseaua de centură a municipiului Blaj: alte lucrări
- Restabiliri legături drumuri: 3.496 m (anterior, 2.320 m)
- Podețe: 40 buc (20 podețe prefabricate, 20 podețe tubulare); anterior 25 buc (11 podețe dalate, 14 podețe tubulare)
- Rigole acostament: 5435 metri (anterior 9942 metri)
- Șanțuri permeate: 19010 metri (anterior 13241 metri)
- Parapete de siguranță: 7.080 metri (anterior 8.850 metri)
- Canalizare pluvială: 140 metri (anterior 920 metri)
- Panouri fonoabsorbante: 240 metri (km 3+570 – 3+690 stânga/dreapta)
- Parapete siguranță: 7080 m (anterior 8850 m)
- Consolidări: 2405 metri (anterior 3226 metri)
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Rușinea
vineri, 01.08.2025 at 08:29
Cinste Primăriei Blaj ! Pt cea din Sebeș centura ocolitoare ramine doar oun vis electoral de proasta calitate !