Eveniment
Șpaga la doctor introdusă în chestionarul pacientului. Modificări în mecanismul de feedback al bolnavilor din spitale
Printr-un Ordin al ministrului Sănătății a modificat mecanismul de feedback al pacientului în spitalele public.
Bolnavii care au fost internați în spitalele publice pot astfel evalua activitatea și implicarea cadrelor medicale, curățenia din unitățile medicale și pot sesiza solicitarea de bani și condiționarea actului medical.
Documentul a fost publicat în Monitorul Oficial din 10 noiembrie 2023.
Potrivit actului normativ, în cazul în care pacientul care completează chestionarul semnalează o solicitare de bani din partea personalului medical răspunsul va fi transmis automat autorităților abilitate cu declanșarea cercetării cazului de șpagă sau abuz în serviciu.
Cea de-a 8-a întrebare din chestionar este: „ Dacă vi s-au solicitat bani sau alte tipuri de compensații de către personalul medical, doriți să sesizați acest fapt?”
Dacă răspunsul este „DA”, persoana va primi un mesaj prin care este îndemnat să formuleze o plângere sau trimită pe email o sesizare la Ministerul Sănătății.
Chestionarul de feedback al pacientului a fost introdus în anul 2016. Întrebările la care pacientul răspundea vizau curățenia și serviciile din spitale.
După scandalul medicilor șpăgari de la Institutul Marius Nasta, ministerul a decis să modifice mecanismul de feedback al pacientului și să introducă în chestionar și întrebări despre solicitarea de bani și condiționarea actului medical.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News