Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Spitalele private care au contracte cu CNAS, obligate să afișeze pachetele medicale și tarifele. Lista furnizorilor din Alba


Publicat

Spitalele private din România care au contracte cu casele de asigurări de sănătate vor fi obligate de lege să afişeze tarifele percepute pacienţilor pe durata internării.

Propunerea vizează reglementarea contribuţiei personale, astfel încât pacientul să aibă idee de costurile prevăzute la spitalizare.

Furnizorii au obligația să afișeze informații cu privire la pachetele medicale și tarifele acestora.

Pentru spitalizarea de zi există tarife minimale, dar și tarife negociate.

Tarifele negociate diferă de la un spital privat la altul, tocmai de aceea, pacientul va primi, la solicitare, un cost estimativ valabil un număr de zile.

Acesta va putea să solicite şi să obţină oferte și de la alte spitale şi să o aleagă pe cea care îl avantajează.

Contribuţia personală a asiguratului se plăteşte de către asigurat în mod direct sau printr-o asigurare încheiată în baza unui contract cu o societate de asigurări.

Măsura este necesară, deoarece pacientul poate să opteze pentru un serviciu de spitalizare public sau privat.

Cum se face decontarea pentru pacienții care merg în alt județ, la privat

În cazul în care acesta optează pentru serviciul de spitalizare privat, iar spitalul are contract cu casa de asigurări, serviciul de spitalizare este decontat.

Spre exemplu, persoanele dintr-un anumit județ decid să se trateze la un spital privat din alt județ.

Acestora le va fi decontată spitalizarea de către Casa de Asigurări cu care contractează spitalul respectiv.

O parte din veniturile bugetelor spitalelor publice o reprezintă contractele cu casele de asigurări de sănătate, iar restul sunt acoperite prin subvenţii de la autorităţi publice-locale, de la primării, consilii judeţene.

Lista furnizorilor de servicii medicale care au contracte cu CAS Alba și valoarea contractului:

  • Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia – 29,089,728.91;
  • Spitalul de Boli Cronice Câmpeni – 1,353,320.20;
  • Spitalul Municipal Blaj – 9,062,958.86;
  • Spitalul Orășenesc Dr. Alexandru Borza Abrud – 2,606,355.35;
  • Spitalul Municipal Aiud – 7,071,904.39;
  • Spitalul Orășenesc Câmpeni – 3,439,838.66;
  • Spitalul Municipal Sebeș – 5,705,263.05;
  • Spitalul Orășenesc Cugir – 2,615,307.01;
  • Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud – 2,046,705.36;
  • SC CMC PRAXIS SRL – 570,197.00;
  • Centrul Medical Laura Cătană – 410,876.04;
  • SC KIO ENERGY SRL – 51,532.00.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

26 ianuarie: 34.255 cazuri COVID și 94 decese confirmate în România, în ultimele 24 de ore. Cifre record în pandemia din 2022

Publicat

Au fost înregistrate 34.255 cazuri COVID în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise miercuri, 26 ianuarie, de Grupul de Comunicare Strategică.

Comparativ, marți erau 19.685 cazuri noi și 44 decese.

”Conform datelor existente la nivelul CNCCI la data de 26 ianuarie 2022, ora 10.00, în intervalul de 24 de ore, au fost înregistrate 34.255 cazuri de persoane pozitive cu SARS-COV-2.

De asemenea, au fost raportate 94 decese” au transmis autoritățile.

Datele complete la 26 ianuarie vor fi comunicate la ora 13.00. Revenim cu amănunte.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Noi REGULI de călătorie în statele Uniunii Europene, de la 1 februarie. Ce trebuie respectat

Publicat

Ţările membre ale Uniunii Europene au ajuns luni la un acord privind actualizarea regulilor pentru facilitarea liberei circulaţii în UE în condiţii de siguranţă în timpul pandemiei de COVID-19. Acordul a venit ca urmare a unei propuneri din 25 noiembrie anul trecut făcute de Comisia Europeană, indică un comunicat al executivului comunitar.

Principalele actualizări ale recomandării sunt eliminarea, în principiu, a restricţiilor suplimentare pentru titularii certificatului digital al UE privind COVID şi alinierea perioadei de valabilitate la actul delegat, respectiv 270 de zile pentru ciclul primar de vaccinare.

„Astăzi, statele membre au reconfirmat că deţinerea unui certificat digital al UE privind COVID valabil ar trebui să fie suficientă, în principiu, pentru a putea călători în timpul pandemiei.

Acordul la care s-a ajuns plasează, aşadar, certificatul digital al UE privind COVID în centrul abordării noastre coordonate. Este important ca statele membre să dea curs acestui acord şi să pună în aplicare fără întârziere normele convenite. Fiecare stat membru decide în funcţie de situaţia cu care se confruntă.

Varianta Omicron s-a răspândit până acum în întreaga Europă şi este timpul să analizăm dacă pot fi eliminate măsurile suplimentare privind călătoriile pe care o serie de state membre le-au introdus în ultimele săptămâni, îngreunând şi reducând previzibilitatea călătoriilor în întreaga UE. Le solicităm acum tuturor statelor membre să pună rapid în aplicare normele comune pentru a asigura coordonarea şi claritatea pentru cetăţenii şi călătorii europeni”, au declarat comisarii europeni Stella Kyriakides (sănătate) şi Didier Reynders (justiţie).

Aceştia au amintit că cele peste 1,2 miliarde de certificate emise sunt o dovadă a succesului acestui instrument, care a fost pus în aplicare în întreaga UE şi la scară mondială. ”Acesta reprezintă o adevărată poveste de succes europeană, replicată la nivel mondial”, au menţionat comisarii europeni pentru sănătate şi justiţie.

Măsuri coordonate la nivel UE

La 3 septembrie 2020, Comisia Europeană a formulat o propunere de recomandare a Consiliului menită să garanteze că toate măsurile care restrâng libera circulaţie adoptate de statele membre ca răspuns la pandemia de COVID-19 sunt coordonate şi comunicate clar la nivelul UE. În 13 octombrie acelaşi an, statele membre s-au angajat să asigure o coordonare mai bună şi un schimb de informaţii mai eficient prin adoptarea recomandării Consiliului.

Pe 1 februarie 2021, Consiliul a adoptat o primă actualizare a recomandării, care a introdus o nouă culoare, ‘roşu închis’, pentru marcarea zonelor de risc şi a stabilit aplicarea de măsuri mai stricte călătorilor care sosesc din zonele cu risc ridicat.

La 20 mai 2021, Consiliul a modificat recomandarea pentru a permite călătoriile neesenţiale ale persoanelor complet vaccinate, precum şi pentru a consolida măsurile de limitare a răspândirii variantelor care suscită îngrijorare.

În 14 iunie anul trecut, Parlamentul şi Consiliul au adoptat Regulamentul de instituire a cadrului referitor la certificatul digital al UE privind COVID. Pentru a utiliza în mod optim certificatul digital al UE privind COVID, Consiliul a adoptat, în aceeaşi zi, o a doua actualizare a recomandării Consiliului, care prevede derogări de la restricţiile de călătorie pentru persoanele complet vaccinate şi pentru persoanele vindecate.

Certificatul digital UE

Începând din iunie 2021, introducerea certificatului digital al UE privind COVID a progresat într-un ritm rapid. La 18 octombrie, Comisia a publicat primul raport privind sistemul certificatului digital al UE privind COVID, un instrument disponibil pe scară largă şi a cărui fiabilitate este larg acceptată, pentru a facilita libera circulaţie în timpul pandemiei de COVID-19.

La 25 noiembrie, având în vedere aceste evoluţii, Comisia a propus actualizarea abordării comune prevăzute în Recomandarea (UE) 1475/2020 a Consiliului, solicitare formulată şi de Consiliul European în concluziile sale din 22 octombrie 2021. La 21 decembrie, pentru a asigura o abordare comună în toate statele membre, Comisia a adoptat Regulamentul delegat (UE) 2288/2021 de stabilire, în contextul călătoriilor, a unei perioade standard de acceptare de 270 de zile pentru certificatele de vaccinare care indică finalizarea seriei de vaccinare primară.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Locuitorii unei străzi din Alba Iulia au rămas fără apă potabilă, după ce o țeavă s-a spart și a inundat toată strada

Publicat

O avarie la o țeavă de apă potabilă s-a produs în noaptea de 25 spre 26 ianuarie, pe strada Arieșului din Alba Iulia. În urma avariei locuitorii de pe strada respectivă au rămas fără apă, până când muncitorii de la Apa CTTA vor remedia situația. 

Un cetățean din Alba Iulia a transmis pentru alba24.ro că după ce țeava s-a spart apa a inundat toată strada.

Reprezentații companiei de apă au transmis că în dimineața zilei de miercuri, 26 ianuarie, apa a fost oprită și că se lucrează pentru remedierea situației.

”La reluarea furnizării pot aparea local depășiri ale parametrului turbiditate, situație în care rugăm clienții, să folosească apa numai in scopuri menajere.
Eventualele perturbaţii, apărute în zona dumneavoastră după reluarea furnizării vă rugăm să le semnalați imediat Dispeceratului Sucursalei Alba Iulia la numărul de telefon 0723 – 212647 sau Dispeceratului Apa CTTA SA Alba la numărul de telefon 0258 – 834501, în vederea intervenţiei”, au transmis reprezentații companiei.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

”Ajutor Covid” pentru fermieri și apicultori în 2022: Condiții pentru obținerea indemnizației de pandemie de 4571 de lei

Publicat

Fermierii sau crescătorii de albine pot obține de la sta un ”ajutor Covid”o indemnizație lunară acordată de guvern dacă au avut activitatea întreruptă sau redusă din cauza pandemiei, în baza Ordonanței de Urgență a Guvernului (OUG) 30/2020.

Cuantumurile celor două indemnizații de pandemie acordate în prezent profesioniștilor au crescut ușor conform legilor bugetului de stat pe 2022, iar acordarea lor până la final de martie 2022 a fost recent oficializată informează agrointel.ro

Ordonanţa de urgenţă nr. 2/2022 privind stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative a fost publicată joi – 2o ianuarie,  în Monitorul Oficial, și stabilește că până pe 31 martie 2022, profesioniștii și PFA-urile pot primi o indemnizație lunară de 75% din câștigul salarial mediu brut, respectiv 4.571 lei, dacă se află în ”situația întreruperii activității ori a limitării capacității de funcționare pentru sectorul/domeniul de activitate ca urmare a implementării măsurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevăzute de hotărârile Guvernului pentru prelungirea stării de alertă pe teritoriul României ori suspendarea activității în baza deciziei direcției de sănătate publică ori a hotărârilor consiliului județean pentru situații de urgență sau a municipiului București.

Cuantumul a crescut cu 71 de lei, de la 4.500 lei în 2021 la 4.571 lei în 2022.

Cine poate beneficia de ”ajutorul Covid” pentru fermieri

Pot beneficia următoarele categorii de solicitanți:

a) profesionişti prevăzuţi la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare;

b) persoanele fizice care obţin venituri din drepturile de autor şi drepturile conexe, astfel cum sunt reglementate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu condiţia ca acestea să nu realizeze în această perioadă venituri din alte surse ori activităţi;

c) persoanele care au încheiate convenţii individuale de muncă în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările ulterioare.

Informații suplimentare se pot obține de la Agenția Pentru Plăți și Inspecție Socială a fiecărui județ.

Modalități de transmitere a documentelor:

  • în format electronic utilizând platforma aici.gov.ro
  • în format letric la Agențiile Județeane pentru Plăți și Inspecție Socială.

Documentele necesare:

  • Cerere – accesează aplicația aici.gov.ro, selectează procedura de acordare corespunzătoare și completează formularul
  • Declarație pe propria răspundere – accesează aplicația aici.gov.ro, selectează procedura de acordare corespunzătoare și completează formularul
  • Copie CI
  • Copie extras de cont (deschis în calitatea pentru care se solicită indemnizația)
  1. Societăți cooperative care au încheiat convenții individuale de munca în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea si funcționarea cooperației

Documente necesare (se vor depune de administratorul/reprezentantul legal al societății cooperative):

  • Cerere – accesează aplicația aici.gov.ro, selectează procedura de acordare corespunzătoare și completează formularul
  • Declarație pe propria răspundere – accesează aplicația aici.gov.ro, selectează procedura de acordare corespunzătoare și completează formularul
  • Lista persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizație – accesează aplicația aici.gov.ro
  • , selectează procedura de acordare corespunzătoare și completează lista.

sursa: agrointel.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate