Connect with us
Publicitate

Blaj

Spitalul din Blaj, fără fonduri pentru salarii. ”Sau bani pentru personalul nemedical, sau medicamente pentru bolnavi”

spital blaj

Publicat

Plata salariilor pentru luna ianuarie a fost amânată de conducerea Spitalului Municipal Blaj. Oamenii ar fi trebuit să primească banii vineri, 15 februarie, însă conducerea unităţii medicale precizează că sumele aferente majorării salariilor personalului nemedical, care ar fi trebuit alocate de la bugetul de stat, nu au fost virate instituției.

Managerul instituției, Iacob Suciu, spune că dacă ar plăti diferența salarială din fondurile proprii ale spitalului, nu ar mai fi bani de medicamente, mai ales că sumele primite prin contractul cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Alba au fost mai mici în această lună. El crede că singura rezolvare a situației este modificarea Legii-cadru 153/2017, astfel încât și personalul nemedical să fie plătit din fonduri publice, la fel ca personalul medical.

“Suntem în 15 februarie 2019, data plăților salariilor în sănătate, inclusiv a angajaților Spitalului Municipal Blaj, aferentă lunii ianuarie 2019. Conform Ordonanței 114/2018 s-au indexat salariile personalului nemedical (farmaciste, biologi, infirmiere, îngrijitoare, kinetoterapeuți, personal administrativ) cu o pătrime, reprezentând diferența dintre salariul de bază aferent anului 2022 și luna decembrie 2018. Această pătrime, la noi, calculată pe fiecare persoană, înseamnă 81.000 lei.

Suma aceasta se acoperă pentru personalul medical, iar creșterea salarială se acoperă, începând cu data de 1 martie 2018, din transferurul de la bugetul de stat. Spre surprinderea noastră, când am primit sumele pentru luna ianuarie 2019 de la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Alba, am constatat un minus de 81.000 lei, adică suma exactă pe Ordonanța 114, aceasta fiind coroborată cu o diminuare a contractului pe luna februarie cu 50.000 lei. Deci practic, astăzi, 15 februarie, avem un deficit de 131.000 lei, sumă pe care noi trebuie să o acoperim de undeva”, a declarat Iacob Suciu pentru Radio Blaj.

Acesta a calculat și a ajuns la concluzia că deficitul este de 131.000 lei, care ar trebui acoperit din veniturile proprii, respectiv din sumele destinate medicamentelor.

”Deci, practic, dacă acoperim banii aceștia din fondurile proprii, nu mai sunt bani de medicamente. Asta este cea mai mare problemă, nu există cadru legislativ, Casa de Asigurări m-a asigurat că a făcut toate eforturile necesare, eu la momentul acesta am făcut și o adresă scrisă către CNAS Alba, DSP Alba, Ministerul Sănătății, pe care am înaintat-o și la care aștept răspuns” a adăugat managerul spitalului.

Managerul spitalului a mai spus că a amânat plata acestor salarii până săptămâna viitoare, când va avea loc şi o ședință de urgență a Consiliului de Administrație a unității medicale, pentru a se stabili pașii următori în ceea ce privește plata salariilor celor 350 de angajați.

În opinia lui Iacob Suciu, cea mai bună soluție o reprezintă modificarea legii cadru 153/2017, astfel încât și personalul nemedical să fie plătit din fonduri publice, la fel ca personalul medical, mai ales că o mare parte din personalul auxiliar al spitalului lucrează direct cu pacienții.

Nicu Goga, Radio Blaj

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate