Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Laura Alexia Bogdan, de la CS Unirea Alba Iulia, medalie de argint la Campionatul Balcanic de Judo, seniori

Publicat

Laura Alexia Bogdan, de la CS Unirea Alba Iulia, a obținut un nou rezultat extrem de bun, de această dată la Campionatul Balcanic de Judo pentru seniori, unde s-a clasat locul 2.

”Cu această medalie, Laura Alexia Bogdan face mare cinste sportului din județul Alba.

Astfel, la doar 16 ani, Laura Alexia Bogdan reușește să devină vicecampioană balcanică la seniori.

Competiția s-a desfășurat în perioada 15 – 17 iulie 2022, în localitatea Pazardzhik din Bulgaria” au declarat reprezentanții CS Unirea într-un comunicat.

Sportiva a concurat la categoria de greutate: 48 de kilograme, la concursul individual, la care au luat parte sportivi din 9 țări: Albania, Bulgaria, Bosnia-Herzegovina, Grecia, Kosovo, Macedonia de Nord, Muntenegru, Turcia si Romania.

Componentă a lotului național de judo, sportiva are dublă legitimare (CS Unirea Alba Iuliu și CSM Cluj-Napoca).

”Performanța obținută vine după mai multe succese consecutive.

Laura a câștigat mai multe medalii pe plan național și internațional în acest an.

Sportivii secției de judo sunt antrenați de către prof. Dinu Alin și Dinu Cristian.

CS Unirea Alba Iulia, prin director Daniela Moșneag, transmite felicitări tuturor sportivilor și antrenorilor și succes la următoarele competiții!”, au  mai transmis reprezentanții clubului sportiv, într-un comunicat.

sursa foto: CS Unirea Alba Iulia

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ADMINISTRATIE

Fondurile alocate primăriilor în cadrul Programului Iluminat Public s-au epuizat, vineri, după 7 minute de la lansarea sesiunii

Publicat

Fondurile disponibile în cadrul Programului Iluminat Public, lansat vineri dimineaţa, au fost rezervate integral în şapte minute de la deschiderea sesiunii de depunere a cererilor, a anunţat Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), pe pagina oficială de Facebook.

De vineri, începând cu ora 10:00, unităţile administrativ-teritoriale înscrise în Programul Iluminat Public au putut depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create.

„Programul se adresează unităţilor administrativ-teritoriale organizate de la nivel de comună, oraş sau municipiu care pot beneficia de fonduri pentru îmbunătăţirea sistemului de iluminat public stradal prin folosirea unor tehnologii mai eficiente care să reducă semnificativ consumul de energie şi, implicit, factura publică”, precizează reprezentanții ministerului.

Bugetul alocat acestei sesiuni de finanţare este de 500 de milioane de lei.

Finanțarea se acordă în procent de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiție și în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanți.

Finanţarea în cadrul acestui program a fost acordată în funcţie de categoria unităţii administrativ-teritoriale, respectiv:

  • pentru comune cu o populaţie de până la 5.000 de locuitori – maximum 1.000.000 lei;
  • pentru comune cu o populaţie de peste 5.001 de locuitori – maximum 2.000.000 lei;
  • pentru oraşe – maximum 3.000.000 lei;
  • pentru municipii de rang 0 – municipiul Bucureşti – maximum 50.000.000 lei;
  • pentru municipii de rang I – maximum 6.000.000 lei;
  • pentru municipii de rang II – maximum 5.000.000 lei.

Potrivit sursei citate, înscrierile în aplicaţie se realizează în limita a 150% a bugetului alocat programului.

sursa: Ministerul Mediului

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Examenele la colegii, după Evaluarea Națională, care va fi mai devreme cu o săptămână. 5 decizii anunțate de ministrul Educației

Publicat

Absolvenţii clasei a VIII-a vor susţine Evaluarea Naţională mai devreme cu o săptămână. Concursul de admitere în colegii va fi susţinut pe baza programelor şcolare, ulterior examenului de Evaluare Naţională, pe baza unor subiecte elaborate „în afara unităţii de învăţământ” – conform măsurilor agreate în urma consultărilor Ministerului Educaţiei cu federaţiile sindicale.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a comunicat că au fost agreate următoarele 5 propuneri de îmbunătățire a textului proiectului Legii învățământului preuniversitar – „România Educată”, în urma discuțiilor cu Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”.

Măsurile se vor regăsi în textul proiectului de lege care va fi înaintat spre adoptare în Guvern:

Concurs propriu de admitere la colegii naționale

1. Posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului de Evaluare Națională, se constituie într-o veritabilă șansă suplimentară pentru ca elevii să poată fi admiși în colegiile dorite, fiind în același timp o oportunitate unică pentru acele colegii care își doresc și își asumă selecția în vederea susținerii performanței prin inițierea unui număr important de clase de excelență/specializare în rețeaua unităților de învățământ preuniversitar de stat.

Evaluarea Națională va avea rolul de monitorizare a sistemului de educație, conform recomandărilor OECD.

Elevii absolvenți ai clasei a VIII-a vor susține Evaluarea Națională mai devreme cu o săptămână, iar concursul de admitere în colegii va fi susținut pe baza programelor școlare, ulterior examenului de Evaluare Națională, pe baza unor subiecte elaborate „în afara unității de învățământ” pentru concursul de admitere în colegii.

Admiterea în liceu prin repartiție computerizată a elevilor care nu au ocupat un loc în urma concursului de admitere în colegii se va realiza pe baza rezultatelor obținute la Evaluarea Națională, după încheierea concursurilor proprii de admitere în colegii.

Aceste prevederi ar urma să fi aplicate începând cu sesiunea iunie 2024.

Bacalaureat 2027 – româna, inclusiv gramatica – probă distinctă

2. Referitor la examenul național de bacalaureat a fost agreat ca limba și literatura română (inclusiv gramatica) să constituie o probă distinctă în cadrul acestui examen. Structura probei de limba română va permite evaluarea competențelor specifice, eliminând accentul pus pe învățarea mecanică. Promovarea examenului național de bacalaureat va fi condiționată de obținerea mediei 6, pe baza notelor obținute la proba de limba și literatura română și la proba A, care cuprinde discipline din trunchiul comun (matematică, fizică, chimie, biologie, istorie, geografie și științe socio-umane).

Referitor la proba E, prevăzută la art. 75 alin. (4), a fost agreat faptul că își va păstra caracterul facultativ, deoarece va avea un nivel de dificultate corespunzător pentru a putea fi baza acordării unei calificări de nivel 4, conform art. 76 alin. (5) și art. 76 alin. (3) și a putea fi luată în considerare atât la admiterea în învățământul superior în condițiile autonomiei universitare, cât și pe piața muncii.

Pentru încurajarea participării absolvenților de liceu la proba E, având în vedere nivelul de dificultate al subiectelor realizate astfel încât să permită acordarea unei calificări de nivel 4, aceasta nu va condiționa promovarea examenului național de bacalaureat.

A fost prezentată modalitatea în care evaluarea la bacalaureat se va realiza în format digital (asistat de calculator): acest fapt nu înseamnă că toți itemii vor fi de tip grilă! Vor fi și itemi cu răspuns deschis, itemi de tip întrebare structurată, eseu etc. Esențiale sunt modalitatea de colectare a datelor și modalitatea de interpretare a informațiilor la nivel de competență – de exemplu, un răspuns care se referă la o cauzalitate (cauză-efect) va fi evaluat și în cadrul itemilor de la disciplinele istorie, geografie, fizică, matematică etc., iar interpretarea rezultatelor la nivel de competență va fi extrem de utilă în fundamentarea politicilor educaționale.

Bacalaureatul în noua formă este prevăzut a fi implementat în 2027, după realizarea noilor planuri-cadru și a noilor programe pentru ciclul liceal, pentru prima generație care studiază pe baza noilor programe începând cu clasa a IX-a, anul școlar 2023-2024.

Liceele și filierele

3. Asumarea filierei la nivel liceal este apreciată ca fiind o măsură oportună, în măsură să susțină creșterea calității procesului de învățământ și profesionalizarea  resursei umane (un profil profesional adaptat al cadrului didactic).

Unitățile de învățământ liceal vor funcționa  cu respectarea principiului asumării filierei. Ministerul Educației stabilește criteriile de încadrare a unei unități de învățământ liceal într-una dintre cele trei filiere (teoretică, vocațională sau profesională) printr-o metodologie aprobată prin ordin de ministru.

Pentru filiera profesională s-a agreat titulatura de  „Liceu tehnic și profesional” și asumarea integrală a acestei filiere, cu precizarea că pentru unitățile de învățământ liceal din zone greu accesibile sau dezavantajate, pentru asigurarea unui acces echitabil la educație al elevilor vor putea fi justificate și aprobate, prin ordin de ministru, anumite excepții de la această măsură. Astfel, în proiectul de lege va fi reglementată această posibilitate prin raportare la motive obiective care țin de asigurarea dreptului la educație, dar și de nevoia de continuare, spre exemplu, a susținerii performanței sportive la nivelul unor licee tehnice și profesionale care au înregistrat performanțe în acest domeniu și nu numai.

Palatele copiilor, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare vor fi reorganizate

4. Procesul de descentralizare va fi inițiat prin reconfigurarea activității de educație extrașcolară la nivelul sistemului național de învățământ. Palatele copiilor, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare vor fi reorganizate ca unități de educație extrașcolară și vor face parte din rețeaua școlară. Personalul încadrat la nivelul acestor unități de educație extrașcolara își menține calitatea de personal didactic titular la nivelul sistemului național de învățământ.

Componentele de patrimoniu, terenurile și clădirile unităților de educație extrașcolară, având în vedere specificul și răspândirea structurilor arondate, vor face parte din  domeniul public și vor fi administrate de către consiliile județene. Schimbarea destinației se va putea face numai cu avizul conform al Ministerului Educației. Celelalte componente ale bazei materiale vor fi de drept proprietatea unităților de educație extrașcolară și vor fi administrate de către consiliile de administrație, conform legii.

Integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă se va face gradual

5. În condițiile evidențierii importanței susținerii învățământului special, integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă se va face gradual, doar în măsura în care la nivelul unităților de învățământ preuniversitar de masă vor fi asigurate condițiile specifice din perspectiva existenței resursei umane calificate (consilieri, profesori de sprijin și cadre didactice formate pentru educația copiilor cu CES), precum și din perspectiva existenței infrastructurii dedicate (cabinete psihopedagogice, camere resursă) pentru asigurarea școlarizării elevilor cu CES, conform nivelurilor de sprijin care vin în întâmpinarea cerințelor educaționale ale acestora, oferindu-le atât flexibilizarea predării, cât si intervenții specifice: logopedie, kinetoterapie, consiliere școlară, intervenții psihologice, precum și adaptări și modificări curriculare, diverse tipuri de asistență psihopedagogică.

În funcție de nivelul de sprijin vor fi elaborate instrumente metodologice specifice care să asigure operaționalizarea și funcționalitatea acestora prin strategii de adaptare, augmentare, modificare, compensare, dispensare, tehnologii asistive și de acces, planuri educaționale personalizate, planuri educaționale individualizate și planuri de intervenție personalizată. Centrul Național de Educație Incluzivă va gestiona componenta de formare a cadrelor didactice în domeniul educației incluzive și componenta de programe naționale de cercetare cu impact major privind politicile incluzive, instrumentele administrative, programele și practicile incluzive.

Marți, 23 august, începând cu ora 10:00, va continua dezbaterea cu federațiile sindicale pe cele mai importante aspecte din proiectul Legii învățământului preuniversitar-România Educată.

surse: edu.ro, agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: „Arsenal” de droguri și substanțe halucinogene, găsit de polițiști la un festival organizat într-o comună din Harghita

Publicat

Polițiștii din Harghita au găsit un adevărat „arsenal” de droguri și substanțe halucinogene în urma unei descinderi făcute într-un sat din județul Harghita, zonă în care mai mulți tineri au organizat un festival de muzică electronică, cu acces pe bază de invitație. 

„Dacă mergi din Miercurea Ciuc spre Toplița, pe drumul E578, undeva pe partea stângă este comuna Gălăuțaș, satul Preluca.

Acolo s-au gândit câțiva tineri să organizeze un festival de muzică electronică.

Au întins corturi, au adus câteva autorulote și au făcut invitațiile, doar pentru persoane alese!

Când totul a fost gata, au dat muzica tare și au dat drumul la “treabă”.

Au uitat un singur lucru, că pentru trezire nu avem nevoie de invitație, ci doar de mandat.

Așa că, polițiștii harghiteni, sprijiniți de colegi jandarmi și procurorii D.I.I.C.O.T. – Biroul Teritorial Harghita, le-au dat deșteptarea poate un pic mai devreme decât și-ar fi dorit “festivalierii”.

Unii au fost ascultători și au rămas pe burtă, alții, mai vioi, au încercat să scape în pădurea din apropiere … se poate vedea și pe imagini.

Garantăm că toți au fost prinși și aduși la locul faptei. Era și păcat ca tocmai ei să lipsească de la micul dejun.

În urma perchezițiilor, au fost confiscate:

  • muguri de cannabis;
  • timbre LSD;
  • substanță pulverulentă (posibil amfetamină), comprimate ecstasy;
  • ketamină;
  • cannabis;
  • comprimate de diazepam;
  • comprimate de diferite culori și forme;
  • hașiș;
  • o cultură indoor de ciuperci halucinogene;
  • cocaină;
  • țigarete confecționate artizanal cu cannabis;
  • obiecte utilizate la traficul și consumul de droguri (grindere, minicântare electronice de mare precizie, pipe, vaporizatoare, pliculețe, seringi, diferite obiecte folosite pentru prizare).

Practic, nu știm ce lipsește, poate ne spuneți voi!

8 persoane (cetățeni români și străini), au fost prinse în flagrant, implicate în traficul și consumul de droguri, iar asupra altor 15 persoane au fost găsite substanțe halucinogene.

Noi transmitem același mesaj… STAY SAFE!

Be cool, not a fool! Urmează weekendul! Vă dorim distracție frumoasă!”, au scris reprezentanții Poliției Române, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ANPC vrea să informeze suplimentar populația, înaintea accesării unui credit bancar. Care sunt soluțiile propuse de autoritate

Publicat

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor doreşte reglementarea printr-un act normativ a informării suplimentare a consumatorilor, anterior accesării unui credit bancar, conform unui comunicat al autorităţii.

Potrivit unui comunicat al ANPC, în aceste zile, a avut loc o întâlnire între vicepreședintele autorității, Sebastian Hotca, Asociația Română a Băncilor (ARB) și Asociația Societăților Financiare din România – ALB, pentru a găsi soluții comune care să vină în sprijinul consumatorilor care accesează credite în România.

Printre subiectele abordate, la propunerea ANPC, s-a aflat necesitatea implementării, la nivel real, a educației financiare, anterior accesării unui credit bancar, de către un consumator persoană fizică, prin completarea unui chestionar care să releve cunoștințele minime ale acestuia referitoare la noțiunile inserate în contract și, mai ales, a riscurilor la care se expune, în situația întârzierilor la rambursarea creditului.

S-a subliniat faptul că este foarte important ca această etapă să prevadă și obligația analizării de către bancă a bonității consumatorului, pe toată perioada derulării creditului, luând în considerare elementele obiective care pot interveni în viața unei persoane: creșterea cheltuielilor prin nașterea unuia sau mai mulți copii, scăderea capacității de muncă drept urmare a înaintării în vârstă și altele.

Potrivit ANPC, în cazul IFN-urilor, este necesară, tot prin act normativ, detalierea condițiilor de rambursare și a riscurilor la care se expune consumatorul în situația imposibilității de plată.

De asemenea, extrem de importantă este și explicarea, la momentul încheierii contractului de credit a semnificației indicilor ROBOR și IRCC și a modalității prin care evoluția acestora poate afecta nivelul ratelor aflate în derulare.

Un alt subiect al întâlnirii l-a constituit necesitatea transparenței totală, din partea instituțiilor de credit, și a informării reale a consumatorilor cu privire la posibilitatea accesării procedurii insolvenței persoanelor fizice, în situația în care aceștia ajung în incapacitate de plată, fapt care creează un beneficiu în sarcina consumatorilor. Conform procedurii insolvenței, aceștia sunt protejați, pe o perioadă de 5 ani, în care se derulează planul de rambursare, respectiv sunt suspendate toate procedurile de executare silită, în acest interval de timp, existând și posibilitatea prelungirii cu încă un an a perioadei.

„Pentru a informa corect și complet consumatorii, și instrumentele financiare, nu foarte simplu de înțeles pentru toată lumea, trebuie explicate în mod cât mai clar și detaliat, astfel încât să fim siguri că accesarea unui credit, pe o perioadă îndelungată, se realizează în cunoștință de cauză, în special din perspectiva obligațiilor pe care și le asumă consumatorii.

Consider că informarea pe aceste teme trebuie să fie o prioritate, astfel încît să fie eliminate situațiile dificile în care pot ajunge cetățenii, pe durata rambursării creditului” a transmis Sebastian Hotca, vicepreședintele ANPC.

„Reprezentanții mediului financiar au fost foarte receptivi la propunerile formulate de ANPC, precizând că, și în prezent, băncile realizează campanii de educație financiară. În replică, Sebastian Hotca a subliniat poziția ANPC care consideră aceasta o măsură insuficientă, care nu și-a atins scopul, fapt demonstrat de numărul însemnat de reclamații având ca obiect situațiile descrise anterior.

În cel mai scurt timp, discuțiile vor continua pentru a se concretiza, de comun acord propunerea de act normativ care să prevadă toate aceste aspect, în beneficiul tuturor, atât al consumatorilor cât și al instituțiilor care derulează activitatea de creditare”, se mai precizează în comunicatul ANPC.

sursa: anpc.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax