Connect with us
Advertisement

Eveniment

Sporuri de risc epidemiologic de 40% pentru directorii DSP-urilor și de 30% pentru inspectorii sanitari. Ordonanța, adoptată

dsp alba directia de sanatate publica

Publicat

Guvernul a majorat, vineri, prin ordonanță de urgență, veniturile din Direcțiile de Sănătate Publică. Astfel, directorii DSP vor primi un spor de risc epidemiologic de 40% din salariul de bază, în timp ce inspectorii sanitari vor primi un spor de 30%.

Ministerul Sănătății a anunțat vineri seară că Executivul a aprobat o ordonanță de urgență privind „eliminarea inechităților salariale și ajustarea diferențelor existente pe perioada stării de alertă constituită conform legii, pentru unele categorii de personal implicate în activități de gestionare a cazurilor infectate cu noul coronavirus în vederea asigurării capabilităţii de pregătire pentru un răspuns adecvat”.

„Astfel, comitetul director din cadrul direcțiilor de sănătate publică va beneficia de un spor pentru condiții epidemiologice deosebite de 40% la salariul de bază, iar inspectorii sanitari care desfășoară activități în domeniul controlului în sănătatea publică de un spor de 30% la salariul de bază”, precizează Ministerul Sănătății în comunicat.

Potrivit sursei citate, în acest fel „vor fi ajustate diferențele salariale dintre categoriile de personal din cadrul direcțiilor de sănătate publică implicate în aplicarea măsurilor impuse pe perioada stării alertă, în vederea atragerii de personal calificat pe de o parte, cât și a menținerii celui existent pe de altă parte, în condițiile în care numărul angajaților din aceste instituții este unul redus”.

Ministerul Sănătății mai spune că măsura este „justificată și de evoluţia situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului pe teritoriul României, care indică o creştere semnificativă a numărului de persoane infectate cu COVID-19 și implicit a volumului activităților de supraveghere activă, depistare timpurie, izolare şi tratare a cazurilor, de urmărire a contactelor şi prevenire a răspândirii continue a infecţiei”.

Potrivit comunicatului, în vederea asigurării capabilităţii de pregătire a direcțiilor de sănătate publică pentru gestionarea la nivel adecvat a infecţiilor cu noul coronavirus, „se impune adoptarea unei măsuri de stimulare a personalului în care desfășoară pe durata stării de alertă activități de prevenire și limitare a răspândirii infecțiilor cu noul coronavirus, în sensul ajustării diferențelor salariale dintre categoriile de personal din cadrul direcțiilor de sănătate publică implicate în aplicarea măsurilor impuse pe perioada stării de alertă”.

„Mai mult, actul normativ prevede ca, până la data încetării stării de alertă instituită din cauza infecţiilor cu noul coronavirus, orele suplimentare efectuate peste programul normal de lucru de către personalul de specialitate din cadrul direcțiilor de sănătate publică să poată fi plătite conform prevederilor art. 8 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 11/2020. Totodată, prin derogare de la prevederile art. 25 din Legea cadru nr. 153/2017, se creează cadrul legal astfel încât indemnizația de detașare prevăzută la art. 19 din Legea nr. 136/2020 să poată fi plătită în cuantumul prevăzut legal”, mai precizează ministerul.

„În vederea eliminării inechităților privind mărimea concretă a sporului pentru condiții de muncă, actul normativ mai reglementează ca, începând cu data de 1 august 2020, personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar, inclusiv personalul de specialitate din structurile paraclinice medico-sanitare şi personalul paramedical, implicat direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19, să beneficieze de sporurile pentru condiții de muncă peste limita minimă prevăzută legal, nivelul concret fiind stabilit de conducerea fiecărei unităţi sanitare cu personalitate juridică, de comun acord cu sindicatele reprezentative semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de sistem sanitar şi cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli”, mai arată Ministerul Sănătății.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement