Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

STAREA de ALERTĂ, prelungită cu 30 de zile în România, din 9 noiembrie. MĂSURILE din hotărârea CNSU


Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență (CNSU) a aproba luni Hotărârea nr, 101/8 noiembrie privind prelungirea stării de alertă în România, începând cu data de 9 noiembrie.

Guvernul a prelungit cu 30 de zile starea de altertă pe tot teritoriul țării, începând cu 9 noiembrie 2021. Rămân în vigoare toate restricțiile adoptate în 25 octombrie: masca este obligatorie peste tot, inclusiv pe stradă, accesul la mai multe activități se face doar pe baza certificatului verde, magazinele au program mai scurt.

Hotărârea CNSU: Document Stare de Alerta

Unde este necesar certificatul verde

Începând de luni, accesul în mall-uri va fi permis doar persoanelor vaccinate și celor trecute prin boală, în baza certificatului verde. În magazinele esenţiale – alimentare sau farmacii – va fi permis accesul şi nevaccinaților, dar doar dacă acestea se află în afara centrelor comerciale mari.

În cazul copiilor cu vârsta sub cea de la care este autorizată vaccinarea, aceştia pot intra în zonele unde se impune obligativitatea certificatului verde numai dacă sunt însoţiţi de adulţi care sunt vaccinaţi.

În clădirile publice, instituții oficiale, este obligatorie prezentarea certificatului verde (care atestă vaccinarea, trecerea prin boală sau testarea) pentru toţi cei care NU lucrează în acea clădire („vizitatori”). Măsura se aplică și în cazul clădirilor private în care se află peste 50 de persoane.

Există și o excepție notabilă: accesul în sediile tribunalelor și parchetelor NU se face în baza certificatului verde deoarece noile restricții stabilite de autorități nu vizează activitatea acestora.

De asemenea, acolo unde este posibil, programul de lucru trebuie să se desfăşoare în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu pentru cel puţin 50% din angajaţi.

Doar persoanele vaccinate sau cele care au avut COVID-19 se mai pot caza la hotelurile din România, în următoarele 30 de zile.

Și la piscine, săli de fitness, săli de sport, săli de jocuri și locuri de joacă pentru copii accesul se face pe baza certificatului verde.

Documentul este solicitat și în instituții muzeale, biblioteci, librării, cinematografe, studiouri de producție de film și audiovizuală, instituții de spectacole și/sau concerte, școli populare de artă și meserii, fie că își desfășoară activitatea în spații închise sau deschise.

De asemenea, în restaurante, cafenele, cofetării, unități de alimentație publică în care se pot consuma produse alimentare sau băuturi alcoolice sau nealcoolice comercializate este necesar pentru acces certificatul verde.

Masca de protecție, obligatorie peste tot

Masca de protecţie – purtată astfel încât să acopere nasul și gura – redevine obligatorie peste tot în țară, în toate spaţiile publice, indiferent dacă sunt închise sau deschise, la locul de muncă şi în mijloacele de transport în comun.

Această măsură are și excepții, care îi privesc pe copiii mici, preoți sau cei care fac sport:

a) copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;
b) persoanele care sunt singure în birou;
c) prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
d) reprezentanții cultelor religioase, în timpul slujbelor, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
e) persoanele care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.) sau activități sportive.

Carantină de noapte între orele 22:00 și 5:00

Circulaţia persoanelor nevaccinate și netrecute prin boală în afara locuinţei/gospodăriei, în intervalul orar 22:00-05:00, este interzisă cu anumite excepţii (deplasare la/de la locul de muncă, urgențe medicale etc.) pentru care este nevoie de completarea unei declarații pe proprie răspundere.

Cei care circulă după ora 22:00 trebuie să poată prezenta certificatul verde (pe hârtie sau format electronic).

Toți agenţii economici (magazine, restaurante, săli de fitness etc) trebuie să închidă la ora 21:00.

Ce activități se interzic

Barurile, cluburile şi discotecile se închid.

Sunt interzise evenimentele private (nunţi, botezuri, mese festive etc.), concertele şi spectacolele cu public, precum și accesul spectatorilor la competiţiile sportive.

Activitatea restaurantelor, cafenelelor etc. în interiorul clădirilor şi la terase este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului.

Cinematografele, sălile de fitness sau locurile de joacă rămân deschise pentru cei cu certificat verde la 30% din capacitate.

HOTĂRÂRE:

Art.1 – Se propune prelungirea stării de alertă pe întreg teritoriul național, pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 09.11.2021.

Art.2 – Măsurile de prevenire și control a infecțiilor generate de virusul SARS-CoV-2, propuse a fi adoptate începând cu data de 09.11.2021, în contextul epidemiologic actual, sunt prevăzute în anexa la prezenta hotărâre.

Art.3 – Măsurile propuse în prezenta hotărâre produc efecte doar în situația aprobării lor prin acte normative ale Guvernului sau, după caz, ale conducătorilor ministerelor sau organelor administrației publice centrale.

Vezi HCNSU nr. 101 din 08 11 2021 prelungire alertă

Vezi Anexă la HCNSU nr. 101 – măsuri

MĂSURI DE PREVENIRE ȘI CONTROL A INFECȚIILOR PROPUSE A SE APLICA PE DURATA STĂRII DE ALERTĂ

1. Se propune menținerea coordonării operaționale a serviciilor publice de ambulanță și a serviciilor voluntare pentru situații de urgență de către inspectoratele județene/București-Ilfov pentru situații de urgență, iar coordonarea poliției locale de către Direcția Generală de Poliție a Municipiului București/inspectoratele județene de poliție se realizează în condițiile art. 521 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2020, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 179/2020, cu modificările și completările ulterioare.

2. Se propune menținerea asigurării continuității activității centrelor rezidențiale de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale pentru copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile, precum și obligativitatea stabilirii programului de lucru al angajaților cu avizul direcțiilor de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București.

3. Se propune menținerea obligației furnizorilor de servicii sociale de tip rezidențial de a-și organiza programul în funcție de contextul epidemiologic existent la nivel local și cu respectarea normelor în vigoare privind legislația în domeniul muncii. Activitatea la nivelul acestor servicii va fi organizată și desfășurată cu respectarea normelor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 instituite de autoritățile competente.

4. Se propune menținerea obligației desfășurării, în regim permanent, a activității tuturor centrelor operative pentru situații de urgență cu activitate temporară, precum și a Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției și a centrelor județene/al municipiului București de coordonare și conducere a intervenției.

Masca, obligatorie în spațiile închise și deschise și la locul de muncă

5. Se propune menținerea obligativității purtării măștii de protecție în toate spațiile publice închise și deschise, precum și la locul de muncă și în mijloacele de transport în comun, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

6. Se propune menținerea posibilității izolării și carantinării în condițiile art. 7, 8, 11 și 12 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic şi biologic, republicată cu modificările și completările ulterioare.

7. Se propune menținerea testării săptămânale, prin grija direcțiilor de sănătate publică, a personalului de îngrijire şi asistență, a personalului de specialitate şi auxiliar care își desfășoară activitatea în centrele rezidențiale de îngrijire şi asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale pentru copii şi adulți, cu şi fără dizabilități, precum şi pentru alte categorii vulnerabile.

8. Se propune menținerea restricțiilor privind organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte, spectacole, cursuri de instruire, workshopuri, conferințe sau alte tipuri de întruniri, organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive și altele asemenea), precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații deschise sau închise și desfășurarea acestora în condițiile punctelor 9-19.

9. Se propune menținerea posibilității desfășurării activităților de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe teritoriul României numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și ministrului sănătății.

10. Se propune ca desfășurarea competițiilor sportive pe teritoriul României, în spații închise sau deschise, să poată fi realizată fără participarea spectatorilor, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății.

11. Se propune ca activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producție de film și audiovizuală, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în spații închise sau deschise, să se desfășoare numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.

12. Se propune ca, în condițiile pct. 11, organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise sau deschise să fie permisă cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

13. Se propune ca activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor și rugăciunilor colective, să se desfășoare în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

14. Se propune ca, în condițiile pct. 13, pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu virusul SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni și/sau pelerinaje religioase să fie permisă numai cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin ordin al ministrului sănătății cu avizul Secretariatului de Stat pentru Culte.

15. Se propune menținerea interdicției desfășurării activităților recreative și sportive în aer liber, cu excepția celor care se desfășoară cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale.

16. Se propune menținerea organizării și desfășurării activităților specifice instituțiilor cu atribuții în domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, sub supravegherea unui medic epidemiolog.

17. Se propune menținerea organizării și desfășurării activităților specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare acreditate în România, astfel încât să fie asigurată o suprafață de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă și să fie respectate regulile de protecție sanitară.

18. Se propune menținerea măsurii referitoare la organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane și cu purtarea măștii de protecție. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

19. Se propune menținerea permisiunii de desfășurare a activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane.

20. Se propune menținerea interdicției de circulație a persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

c) deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

e) deplasarea persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv a persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 și care fac dovada îndeplinirii acestor condiții prin intermediul certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19 sau prin documente, pe suport hârtie ori în format electronic, care să ateste vaccinarea sau existența unui test pozitiv antigen sau RT-PCR pentru SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile.

21. Se propune ca la verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la pct. 20 lit. a), persoanele să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

22. Se propune ca la verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la pct. 20 lit. b)-d), persoanele să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

23. Se propune ca declarația pe propria răspundere, prevăzută la pct. 21 și 22 să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.

24. Se propune menținerea competenței Comitetului Național pentru Situații de Urgență de a adopta măsuri de suspendare a zborurilor efectuate de operatorii economici din aviație spre și dinspre țările cu risc epidemiologic ridicat, care au fost stabilite prin hotărâre a Comitetul Național pentru Situații de Urgență la propunerea Institutul Național de Sănătate Publică.

25. Se propune exceptarea de la prevederile pct. 24 a următoarelor categorii de zboruri:

a) efectuate cu aeronave de stat;

b) de transport marfă și/sau corespondență;

c) umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență;

d) pentru căutare-salvare sau de intervenție în situații de urgență, la solicitarea unei autorități publice din România;

e) având drept scop transportul echipelor de intervenție tehnică, la solicitarea operatorilor economici stabiliți în România;

f) aterizări tehnice necomerciale;

g) de poziționare a aeronavelor, fără încărcătură comercială tip ferry;

h) tehnice în scopul efectuării unor lucrări la aeronave;

i) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetățeni străini, din România către alte state, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române și al autorității competente din statul de destinație;

j) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte state către România pentru repatrierea cetățenilor români, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române, în baza acordului Ministerului Afacerilor Interne și al Ministerului Afacerilor Externe;

k) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor din sectorul transporturilor prevăzuți în anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi („Green Lanes“) în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătății și a asigurării disponibilității mărfurilor și serviciilor esențiale – C(2020) 1897, din 23.03.2020, din România către alte state și din alte state către România, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române și al autorității competente din statul de destinație.

26. Se propune menținerea interdicției efectuării transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități.

27. Se propune menținerea închiderii temporare, totale sau parțiale, a următoarelor puncte de trecere a frontierei de stat:

27.1 la frontiera româno-ungară: Carei, județul Satu Mare.

27.2 la frontiera româno-bulgară:

a) Lipnița, județul Constanța;

b) Dobromir, județul Constanța.

28. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor și la terase, precum și a celor dispuse în interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora să fie permisă până la 50% capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5.00-21.00. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

29. Se propune ca măsurile prevăzute la pct. 28 să se aplice și operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin doi pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent.

30. Se propune ca în situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la pct. 28 și 29 este restricționată sau închisă, să fie permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective.

31. Se propune ca prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice să fie permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății, al ministrului economiei, antreprenorialului și turismului și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor. Se propune consumarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

32. Se propune ca activitatea cu publicul în centrele și parcurile comerciale, să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARSCoV2. Se propune ca măsura să nu se aplice persoanelor care se prezintă la centrele de vaccinare în vederea administrării unei doze de vaccin, dacă sunt stabilite culoare dedicate și controlate de intrare, deplasare și ieșire în/din centrele și parcurile comerciale.

33. Se propune ca prin excepție de la pct. 32 pentru serviciile publice comunitare care funcționează în centrele și parcurile comerciale, accesul să fie permis și persoanelor care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore și care fac dovada deplasării în acest scop prin prezentarea unui document justificativ în format letric sau electronic.

34. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici care au ca obiect principal de activitate comercializarea produselor nealimentare să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2. Se propune ca măsura să nu se aplice unităților farmaceutice dispuse în afara centrelor și parcurilor comerciale, precum și benzinăriilor.

35. Se propune ca activitatea de cazare în structurile de primire turistice să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

36. Se propune menținerea interzicerii activității în baruri, cluburi și discoteci.

37. Se propune ca operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, inclusiv în interiorul centrelor și parcurilor comerciale, să își organizeze şi să desfășoare activitatea în intervalul orar 5.00-21.00.

38. Se propune ca prin excepție de la prevederile pct. 37, în intervalul orar 21.00-5.00 operatorii economici să poată activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

39. Se propune ca prin excepție de la prevederile pct. 37, în intervalul orar 21.00-05.00 unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane și de mărfuri să își poată desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.

40. Se propune ca transportul aerian să se desfășoare în continuare cu respectarea măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția spațiilor comune, echipamentelor, mijloacelor de transport și aeronavelor, procedurile și protocoalele din interiorul aeroporturilor și aeronavelor, regulilor de conduită pentru personalul operatorilor aeroportuari, aerieni și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul transportului aerian, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

41. Se propune ca transportul feroviar să se desfășoare în continuare cu respectarea măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția spațiilor comune din gări, halte, stații sau puncte de oprire, a echipamentelor și garniturilor de tren, procedurile și protocoalele din interiorul gărilor, haltelor, stațiilor sau punctelor de oprire, dar și în interiorul vagoanelor și garniturilor de tren, gradul și modul de ocupare al materialului rulant, regulile de conduită pentru personalul operatorilor și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul transportului feroviar, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

42. Se propune ca transportul rutier să se desfășoare în continuare cu respectarea măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția mijloacelor de transport persoane, procedurile și protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul și modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduită pentru personalul operatorilor și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul transportului rutier, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

43. Se propune ca transportul naval să se desfășoare în continuare cu respectarea măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția navelor de transport persoane, procedurile și protocoalele din interiorul navelor de transport persoane, gradul și modul de ocupare al navelor de transport persoane, regulile de conduită pentru personalul operatorilor și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul transportului naval, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

44. Se propune ca transportul intern și internațional de mărfuri și persoane să se desfășoare în continuare, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

45. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici în spații închise în domeniul sălilor de sport/fitness, să fie permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

46. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare să fie permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

47. Se propune ca activitatea operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a ștrandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau a sălilor de sport/fitness să se desfășoare în condițiile ordinului comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății.

48. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc să fie permisă până la 30% din capacitatea maximă a spațiului. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

49. Se propune ca activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri să fie permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 0500-2100. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

50. Se propune ca desfășurarea activității operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise sau deschise să fie permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și doar în intervalul orar 5.00-21.00. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

51. Se propune menținerea obligației operatorilor economici care desfășoară activități de tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sănătății.

52. Se propune menținerea obligației operatorilor economici care desfășoară activități de jocuri de noroc, îngrijire personală, primire turistică cu funcțiuni de cazare, precum și activități de lucru în birouri cu spații comune în sistem deschis de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, antreprenorialului şi turismului și al ministrului sănătății.

53. Se propune menținerea obligației pentru instituțiile și autoritățile publice, operatorii economici și profesioniștilor de a organiza activitatea, astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

54. Se propune menținerea obligației ca activitatea la nivelul cabinetelor stomatologice și unităților sanitare non-COVID, să se desfășoare numai în condițiile stabilite prin ordinul ministrului sănătății.

55. Se propune menținerea obligației ca activitatea în creșe, să se desfășoare numai cu respectarea condițiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educației, al ministrului muncii și protecției sociale și al ministrului sănătății.

56. Se propune ca activitatea operatorilor economici care desfășoară activități tip after-school să se desfășoare cu respectarea măsurilor de prevenire și limitarea a răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2.

57. Se propune permiterea în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ a activităților didactice și a altor activități specifice precum și organizarea și desfășurarea examenelor pentru elevi/studenți, cadre didactice, în condițiile respectării măsurilor de prevenire stabilite prin ordin comun al ministrului educației și al ministrului sănătății.

58. Se propune ca la apariția a 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților să fie instituită măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se propune să se asigure, de către unitatea de învățământ responsabilă, cazarea în condiții de carantină, precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază.

59. Se propune ca activitatea piețelor agroalimentare, inclusiv a piețelor volante, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse şi servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare, să se desfășoare în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului sănătății și al ministrului muncii și protecției sociale.

60. Se propune ca activitatea târgurilor, bâlciurilor şi talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004, cu modificările și completările ulterioare, să fie permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului sănătății și al ministrului muncii și protecției sociale. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

61. Se propune menținerea obligației de organizare a programului de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu pentru cel puțin 50% din angajați, iar acolo unde specificul activității nu permite telemuncă sau muncă la domiciliu programul de lucru să fie organizat și să se desfășoare în schimburi, cu respectarea strică a măsurilor de protecție sanitară.

62. Se propune ca organizarea activității la locul de muncă, să fie realizată cu respectarea prevederilor legale emise de autoritățile competente în ceea ce privește prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2, pentru asigurarea securității și sănătății în muncă a lucrătorilor, ținând cont și de gradul de vaccinare al angajaților de la acel loc de muncă, atestat prin certificat de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariații pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare precum și de numărul de angajați aflați în intervalul de 180 de zile de la data testului pozitiv, pentru salariații care au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-COV-2, care dețin și prezintă angajatorului adeverință eliberată de medicul de familie.

63. Se propune ca accesul persoanelor, cu excepția angajaților, participanților în cadrul procedurilor judiciare, disciplinare, contravenționale, administrativ-jurisdicționale și a celor administrative din motive de ordine și siguranță publică, persoanelor care necesită servicii medicale și prestații sociale, precum și persoanelor care se prezintă la centrele de vaccinare în vederea administrării unei doze de vaccin, în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public să fie permis doar celor care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

64. Se propune ca prin excepție de la prevederile pct. 63 să fie permis accesul avocaților pentru exercitarea activităților prevăzute la art. 3 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

65. Se propune ca măsurile prevăzute la pct. 63 să fie aplicate și pentru operatorii economici care funcționează în clădiri cu birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan.

66. Se propune ca instituțiile publice și operatorii economici să întreprindă măsurile necesare pentru asigurarea accesului la serviciile publice oferite, în situații urgente (de exemplu: eliberare certificat de deces, certificat de naștere și altele asemenea) și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2, prin organizarea activității în mediul on-line, în spații deschise, la ghișee dispuse direct în exteriorul clădirilor sau în orice alte condiții care să asigure respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2.

67. Se propune ca accesul persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 să fie permis în lăcașurile de cult, unde se desfășoară activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele și rugăciunile colective, și în unitățile de alimentație publică în care se comercializează produse alimentare și băuturi alcoolice sau nealcoolice aflate în afara centrelor comerciale, târgurilor, bâlciurilor și talciocurilor, cu purtarea măștii de protecție și respectarea normelor de protecție sanitară.

68. Prin incidența cumulată la 14 zile se înțelege incidența cumulată a cazurilor calculată pe un interval de 14 zile, cuprins între a 17-a zi și a 3-a zi, anterioare datei în care aceasta se realizează, prin raportare la cifra reprezentând suma persoanelor cu domiciliul sau reședința în localitatea de referință, comunicată comitetului județean/al municipiului București pentru situații de urgență de către Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin structurile teritoriale județene, în prima zi lucrătoare a săptămânii, la ora 16.00. Cifra comunicată de către Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, prin structurile teritoriale județene, este utilizată ca referință pentru întreaga perioadă de timp până la furnizarea unui nou set de date actualizate și se transmite și Serviciului de Telecomunicații Speciale.

69. Se propune ca realizarea constatării încadrării în limitele de incidență cumulată a cazurilor la 14 zile în vederea punerii în aplicare a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre să se realizeze în maxim 48 de ore de la atingerea acestora prin hotărâre a comitetului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă pe baza analizelor prezentate de direcțiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, iar măsurile se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

70. Se propune ca direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti să calculeze zilnic, pentru fiecare localitate din zona de competenţă, incidenţa cumulată a cazurilor la 14 zile, astfel cum este calculată potrivit dispozițiilor pct.68 şi să prezinte comitetului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă analiza rezultată în cel mult 24 de ore de la data constatării atingerii limitelor stabilite în prezenta hotărâre.

71. Se propune ca zilnic, pe baza rezultatelor testelor persoanelor nou confirmate, gestionate în aplicația „corona-forms”, Serviciul de Telecomunicații Speciale să prezinte automat, la ora 10:00, pe platforma „alerte.ms.ro” rezultatul calculului ratei de incidență conform formulei de la pct. 68.

72. Se propune ca atestarea vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 să se realizeze prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare sau în cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada să fie făcută prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.

73. Se propune menținerea obligației pentru organizatorii/operatorii economici care desfășoară activități potrivit prezentei de a scana codul QR de pe certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19 folosind secțiunea «Verificare reguli interne» din aplicația mobilă «Check DCC» pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității certificatului, fără a se reține niciun fel de date sau informații din certificatul verificat sau documentele pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.

74. Se propune exceptarea persoanelor, de la măsurile prevăzute în prezenta hotărâre, care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani și sunt însoțite de o persoană cu vârsta mai mare de 18 ani și care face dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: ”La mulți ani românilor din întreaga lume”, mesajul postat pe un panou din celebra Times Square din New York

Publicat

Mesajul ”La mulți ani românilor de pretutindeni” a fost proiectat miercuri, de Ziua Națională, în celebra piață Times Square din New York. 

Inițiativa a aparținut companiei românești Grow Business Development, specializată în consultanţă de afaceri, audit operaţional şi financiar, care a achiziţionat spaţiu publicitar în centrul orașului american.

”În fiecare zi ma mândresc că sunt românca și mereu voi reprezenta cu mândrie țara noastră frumoasa. Prin GrowBusiness deschidem granițele internaționale într-o perioadă când România este greu încercată și suntem bucuroși că putem să strigăm în gura mare că suntem brand românesc.

Punem România la loc de cinste, acolo unde-i este meritul. România merită să fie promovată la rang înalt la nivel global, iar dacă noi putem să ne mândrim în cel mai vizitat loc din lume, o facem din iubire de țară, iubire față de românii autentici și din dragostea față de românii ce au crezut, cred și vor crede în noi.

De la echipa de români către români, La mulți ani!” a scris pe contul ei de Facebook, Anca Hreamătă, fondator și CEO al companiei.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: PARADA militară de 1 Decembrie de la Alba Iulia, 2021. Transportoare blindate, avioane, elicoptere, forțe terestre

Publicat

Unul dintre cele mai așteptate evenimente de Ziua Națională de la Alba Iulia, parada militară, se desfășoară în zona Bulevardului 1 Decembrie 1918 din municipiu.

Zeci de transportoare blindate, autospeciale MApN și MAI – vehicule de luptă HUMVEE ale forțelor pentru operații speciale, complexe de artilerie antiaeriană și terestră GEPARD și HIMARS, transportoare PIRANHA III și PIRANHA V și peste 550 de forțe terestre defilează în fața tribunei oficiale și a publicului.

Citește și PROGRAM COMPLET de Ziua Națională a României 2021 – ALBA IULIA

Cerul va fi survolat de elicoptere IAR 330 SOCAT și avioane MiG 21 LanceR.

Sosirea ministrului Apărării, Vasile Dîncu:

103 ani de la Marea Unire din 1918

”Ziua Naţională a României este și un prilej de a ne exprima recunoștința faţă de toţi cei care au făcut posibilă realizarea marilor idealuri ale românilor, așa cum a fost şi Marea Unire de la 1918. Libertatea, unitatea și independența au fost posibile şi prin contribuția generațiilor de înaintași care au găsit curajul să lupte pentru constituirea statului național român.

Suntem datori, de asemenea, să rememorăm și să cinstim așa cum se cuvine eroii căzuţi la datorie în teatrele de operaţii din Balcanii de Vest, Irak şi Afganistan şi ca urmare a executării misiunilor de pe teritoriul naţional” – MApN.

Ceremonia militară de la Alba Iulia se desfășoară în prezența ministrului Apărării Naționale, Vasile Dîncu și a șeful statului major al Apărării, general Daniel Petrescu, alături de autorități județene și locale.

Baritonul Marius Sebastian Aron şi Muzica Militară a Diviziei 4 Infanterie „Gemina” intonează Imnul Național al României.

Momentele din parada militară de la Alba Iulia – Ziua Națională a României 2021

Defilarea este deschisă de generalul-maior Dorin Blaiu, comandantul Diviziei 4 Infanterie „Gemina”, care prezintă onorul dintr-o mașină de luptă HMMWV. Ofițer cu o carieră militară de excepție, generalul-maior Dorin Blaiu a parcurs toate treptele ierarhiei militare de la comandant de pluton până la comandant al Componentei operaționale terestre şi locţiitor al şefului Statului Major al Forţelor Terestre.

Este un veteran al teatrelor de operații, participând, la comanda Batalionului 812 Infanterie „Şoimii Carpaţilor”, la misiunile „Enduring Freedom” din Afganistan şi „Antica Babilonia” din Irak.

În 2010, a comandat prima structură înaintată de comandă de nivel brigadă, integrată într-un comandament al US Army, în provincia afgană Zabul, având în compunere unități de luptă de nivel batalion atât româneşti cât și americane.

De-a lungul carierei militare a fost recompensat cu numeroase distincții și medalii naționale și internaționale. Dintre acestea: Ordinul „Virtutea Militară” în grad de Comandor, cu însemn de război, Emblema de Onoare a Armatei României, Emblema de Onoare a Statului Major al Apărării și a Forțelor Terestre precum și Medalia de merit pentru contribuţia la aderarea României la NATO.

Urmează Drapelul de Luptă al Diviziei 4 Infanterie „Gemina”. În semn de apreciere a înaltului profesionalism în îndeplinirea misiunilor, Drapelului de Luptă i-a fost conferit, în anul 2021, Ordinul „Virtutea Militară” cu însemn de pace pentru militari.

Urmează detaşamentele de defilare, în fruntea cărora se află colonelul Nicolae Oros, locțiitor al comandantului Brigăzii 61 Vânători de Munte „Virgil Bădulescu”. Ofițerul a participat la trei misiuni internaționale, în teatrul de operații din Afganistan.

Defilarea continuă cu detașamentul steagurilor de identificare ale unităților din subordinea Diviziei 4 Infanterie „Gemina”, purtate de militari din structurile marii unități, în fruntea cărora este locotenent-colonelul Mihai Pintiliciuc, comandant al Batalionului 814 Tancuri „Mihai Vodă” din Turda și absolvent al Academiei de Comandă și Stat Major din Hamburg.

Divizia 4 Infanterie „Gemina” este o structură relevantă a Armatei României, continuatoare a tradițiilor de luptă ale Armatei a 4-a de Nord, cu o contribuție majoră la apărarea Marii Uniri în campania din anul 1919. Marea unitate din Cluj-Napoca are în aria de responsabilitate mai mult de jumătate din suprafața teritoriului național și reunește structuri de luptă, sprijin luptă și logistice.

Divizia 4 Infanterie „Gemina” îndeplinește o gamă vastă de misiuni, atât pe timp de pace cât și la criză și război. Militarii diviziei au sprijinit autoritățile și populația în situații de urgențe civile, iar de la declanșarea crizei epidemiologice au acționat pentru limitarea și prevenirea răspândirii virusului SARS-COV-2, fiind totodată parte activă a campaniei de vaccinare.

Marile unități și unitățile din compunerea diviziei au fost angajate, de-a lungul timpului, în exerciții naționale și multinaționale, atât pe teritoriul național, cât și în afara acestuia, precum și în misiuni externe sub egida NATO, a Uniunii Europene sau în cadrul unor parteneriate și coaliții.

Detașamentul Pandurii Vladimirescului, comandat de sergentul Ion Săvescu. Grupul de Panduri a luat naștere în acest an, cu ocazia împlinirii a două secole de la revoluția din 1821, pentru a readuce în memoria colectivă procesul de renaștere națională a României prin eliminarea domniilor fanariote de la conducerea țării, inițiat de Tudor Vladimirescu.

Prima activitate a Pandurilor a avut loc la data de 24 ianuarie, de Ziua Unirii, la Câmpia Padeșului, unde a fost comemorată citirea proclamației de la 1821, document programatic al mișcării conduse de Tudor Vladimirescu.

Prezintă onorul Drapelul de Luptă și militarii Forțelor pentru Operații Speciale, aparținând Batalionului 54 Sprijin „Horea, Cloșca și Crișan” din Târgu Mureș, conduși de locotenet-colonelul inginer Vasile Boambă, comandantul batalionului.

Forțele pentru Operații Speciale participă, din anul 2006, în mod constant, la misiuni specifice în teatrele de operaţii din Afganistan, Irak şi Kosovo.

Unităţile din compunerea Forţelor pentru Operaţii Speciale sunt încadrate cu luptători riguros selectaţi şi antrenaţi, având specialități multiple.

Aceștia pot fi introduși în luptă atât terestru, cât și aerian, prin parașutare, sau maritim, majoritatea fiind și scafandri de luptă.

Procesele de selecţie şi instruire ale Forţelor pentru operaţii speciale urmăresc formarea unor luptători, pentru care curajul, inteligenţa, capacitatea de învăţare şi creativitatea trebuie să reprezinte trăsături prioritare.

Ei trebuie să facă faţă efortului fizic şi psihic prelungit, în medii solicitante, de cele mai multe ori ostile, utilizând echipamente specifice şi tactici adecvate acestei structuri de forţe.

Militari ai Brigăzii 81 Mecanizată „Grigore Bălan”, comandați de colonelul Florin Ștefănescu, locțiitor al comandantului marii unități de la Bistrița, ofițer cu cinci misiuni în teatrele de operații din Irak și Afganistan.

Brigada 81 Mecanizată s-a impus ca o structură de elită a Forţelor Terestre Române, fiind prima mare unitate care a atins exigenţele de interoperabilitate cerute de accederea în structurile militare ale Alianţei Nord-Atlantice.

Din blocul de defilare fac parte militarii Batalionului 812 Infanterie „Bistrița” – Șoimii Carpaților, condus de  locotent-colonelul Alin–Florin Marian, care se află la comanda structurii din anul 2019.

Infanteriștii bistrițeni au participat,  în cei 26 de ani de istorie,  la 11 misiuni în teatrele de operații din Angola, Kosovo, Irak și Afganistan.

Batalionul  are o prezență constantă în exerciții de amploare, atât pe teritoriul național cât și la nivel internațional. Participă anual la activități de pregătire alături de partenerii NATO și este gata să  execute, la ordin, misiuni, în întreg spectrul operațiilor.

Profesionalismul militarilor Batalionului 812 Infanterie „Bistriţa” a fost apreciat în mod constant de partenerii de coaliţie şi a contribuit la creşterea prestigiului şi credibilităţii Armatei României.

Blocul de defilare al Brigăzii 61 Vânători de Munte „General Virgil Bădulescu”, din Miercurea Ciuc. În fruntea acestuia se află șeful operaţiilor şi instrucției marii unități,  locotenent-colonelul Maricel Șelaru.

Urmează Drapelul de Luptă al brigăzii, care a fost decorat în  acest an cu ordinul Virtutea Militară în grad de Ofițer cu însemn de pace pentru militari, cu ocazia împlinirii a 30 de ani de existență  a marii unități.

Urmează militarii Batalionului 17 Vânători de Munte „Dragoș Vodă”, comandat de locotenent-colonelul Silviu–Stelian Borșa, veteran al teatrului de operații din Irak. Vânătorii de munte dorneni au generat, în anul 2012, Detașamentul românesc de apărare apropiată  a bazei aeriene Kandahar, în teatrul de operații Afganistan.

Batalionul se mândrește cu o tradiție de peste opt decenii în Armata României, unitatea participând  la campania din Est în cel de-Al Doilea Război Mondial, dar și în teatrele de operații din Angola, Bosnia, Kosovo, Irak și Afganistan.

Vânătorii de munte sunt urmați de militari ai Brigăzii 18 Cercetare Supraveghere „Decebal”. În fruntea blocului de defilare se află șeful de stat major al brigăzii, colonelul Marcel Lică.

Drapelul de Luptă al marii unități de la Timișoara, care duce mai departe tradițiile ale Diviziei 18 Infanterie, înființată în anul 1916 și care a participat la luptele din Primul și Al Doilea Război Mondial.

Blocul de defilare are în compunere detașamentul Batalionului 26 Cercetare Supraveghere Montană „Avram Iancu” în fruntea căruia se află comandantul unității, locotenent-colonelul Graţian Paşcalău, veteran al teatrului de operaţii Afganistan.

Militarii sunt specializaţi pentru lupta în mediul montan. Veniţi din inima munţilor Apuseni, cercetașii montani din Brad au purtat cu mândrie, peste hotare, însemnul florii de colţ, specific trupelor alpine din Armata României, având o bogată experiență în teatrele de operații din Irak și Afganistan.

De asemenea, militarii structurii au mai participat la misiuni de pregătire în baze militare din Grecia, la exerciții de instruire în Republica Populară Chineză și baza militară Hohenfels din Germania, precum și la antrenamente operaționale pentru Kosovo, respectiv Bosnia și Herțegovina.

Batalionul este păstrătorul tradițiilor de luptă ale Batalionului 11 Vânători de Munte „Hatmanul Luca Arbore”, unitate de referință a trupelor vânătorilor de munte în cel de-Al Doilea Război Mondial.

Drapelul de Luptă și detașamentul Batalionului 136 Geniu „Apulum”, comandat de locotenent-colonelul Dumitru Ioan Boghițoi, locțiitorul comandantului unității din Cetatea Marii Uniri, un ofițer cu o vastă experiență în arma geniu.

Batalionul, care face parte din Brigada 10 Geniu „Dunărea de Jos” din Brăila, planifică și conduce anual instruirea în comun cu militari din Bulgaria, Croația, Georgia, ca parte a unei forțe multinaționale, pentru îndeplinirea misiunilor logistice cu specific de geniu din teatrele de operații.

De la începutul pandemiei COVID-19, militarii batalionului au executat misiuni de sprijin cum ar fi construirea facilităţilor Sistemului Modular de Tratament şi Izolare Timişoara, misiuni de patrulare sau paza unor obiective importante preluate de la Jandarmeria Română.

Continuatori ai tradițiilor de luptă ale Batalionului 2 Poduri-Râuri, înființat în anul 1937, geniștii alba-iulieni au o pregătire profesională solidă, confirmată prin participarea la misiuni în teatrele de operații din Bosnia și Herțegovina, Irak și Afganistan, precum și la numeroase exerciții multinaționale.

Capabilitățile batalionului cuprind amenajarea, repararea și întreținerea unor porțiuni de drumuri, construcția de poduri fixe și poduri plutitoare, executarea de portițe pentru traversarea cursurilor de apă precum și participarea activă la sprijinul autorităților publice locale în caz de urgențe civile.

Reprezentanți ai Ministerului Afacerilor Interne

Blocul de defilare al Jandarmeriei Române, format din militari ai Grupării de Jandarmi Mobilă „Regele Ferdinand I” Târgu Mureș, în fruntea căruia se află Drapelul de Luptă al unității. Comandantul blocului de defilare este căpitanul Gheorghe Rotar.

Gruparea de Jandarmi Mobilă funcţionează în subordinea Inspectoratului General al Jandarmeriei Române și are o tradiție de 16 ani în îndeplinirea misiunilor în domeniul protejării valorilor socio-umane şi a drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti.

Militarii jandarmi participă la acțiuni de capturare şi neutralizare a persoanelor care folosesc arme de foc ori alte mijloace care pot pune în pericol siguranța persoanelor, bunurilor, valorilor şi transporturilor speciale, precum și participarea la acțiuni de salvare de vieți omeneşti pe timpul situațiilor de urgență.

Luptătorii acestei subunități asigură și intervenţia operativă pentru soluţionarea apelurilor prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 sau prin alte mijloace.

Drapelul de Luptă și reprezentanții Inspectoratului General pentru Situații de Urgență „Unirea” Alba. În fruntea blocului de defilare se află comandantul Detașamentului de Pompieri Alba Iulia, maiorul Radu Botezan. Ofițerul a făcut parte, în acest an, din echipa de coordonare și conducere a celor două misiuni de stingere a incendiilor de pădure izbucnite în Grecia.

Detașamentul este format din personal cu o vastă experiență în executarea misiunilor de stingere a incendiilor, descarcerare și prim-ajutor, salvarea persoanelor și limitarea pagubelor produse de inundații, alunecări de teren sau epidemii.

Sunt oameni care, în fiecare clipă, duc lupta cu secundele pentru salvarea vieții semenilor, acordarea primului ajutor medical și extragerea persoanelor din medii ostile vieții.

Militarii încadrează autospecialele de stingere cu apă și spumă, de salvare de la înălțime, descarcerare, cautare-salvare urbană precum și ambulanțele Serviciului Medical de Urgenţă.

Defilarea mijloacelor tehnice din dotarea Ministerului Apărării Naționale

Blocul de tehnică este comandat de generalul de brigadă Daniel Pop, comandantul Brigăzii 15 Mecanizată „Podu Înalt” din Iași, cea mai veche unitate din România, de o vârstă cu independența țării.

Generalul de brigadă Daniel Pop a fost rănit în Revoluția din decembrie 1989, a participat la trei misiuni internaționale, în teatrele de operații din Afganistan și Balcanii de Vest și a fost medaliat de președintele României cu Ordinul „Virtutea Militară” în grad de Cavaler și cu Ordinul „Virtutea Militară” în grad de Ofițer.

Pentru început puteți vedea tehnica din dotarea Forțelor pentru Operații Speciale. Cele trei vehicule de luptă de tip HUMVEE sunt mijloace moderne care asigură militarilor mobilitate, un grad sporit de protecție și o mare putere de foc datorită mitraliereor de calibru 12,7 mm.

Acestea sunt foarte eficiente împotriva infanteriei, a mașinilor blindate, a vehiculelor neblindate și împotriva construcțiilor slab fortificate.

Vehiculele de luptă tip HUMVEE sunt echipate cu tehnică de comunicaţii de ultimă generaţie, tehnică de bruiaj și tehnologie care permite localizarea in timp real a forțelor aliate.

Forţele pentru operaţii speciale se bazează pe puterea de surprindere, viteza de acţiune, ingeniozitatea, mobilitatea şi flexibilitatea acțională.

Următorul bloc de defilare este compus din cinci transportoare blindate pentru trupe tip PIRANHA V și este condus de locțiitorul comandantului Batalionului 26 Infanterie „Neagoe Basarab” – Scorpionii Roșii, maiorul George Sorin Busnă, un veteran al teatrelor de operații din Irak și Afganistan.

PIRANHA V este un autovehicul de luptă blindat care asigură o mobilitate sporită în câmpul tactic și un nivel ridicat de protecție balistică a personalului, datorită blindajului performant.

Primele transportoare au fost introduse în dotarea batalioanelor de infanterie la sfârșitul anului 2020. Transportorul  beneficiază de o mare putere de foc datorită tunului calibru 30 mm și mitralierei calibru 7,62 mm, care permit angajarea țintelor cu precizie și într-un timp foarte scurt.

PIRANHA V este compatibil cu transportoarele blindate pentru trupe din armatele NATO, din punct de vedere al comunicațiilor, sistemului de armament, tipurilor de muniție și al suportului logistic.

Totodată, autovehiculul de luptă permite executarea misiunilor în condiții ostile și asigură transportul pe distanțe scurte, medii sau lungi a trupelor și echipamentelor militare, atât pe teritoriul național cât și în afara acestuia.

Sistemul de conducere a focului este complet automatizat. PIRANHA V poate rula cu o viteză de până la 100 km/ h și are o autonomie de aproximativ 1000 km.

Cinci transportoare blindate de trupe tip PIRANHA III C, în fruntea cărora se află sublocotenentul Eusebiu Florian Armeanu din cadrul Batalionului 22 Infanterie „Romanați.

PIRANHA III C are un design modern, blindaj performant și oferă un nivel ridicat de protecţie balistică, fiind dotat cu kituri de protecţie împotriva minelor şi a armelor chimice, bacteriologice, radiologice şi nucleare. Totodată, acesta este echipat cu o mitralieră calibru 12,7 mm, cu o distanță de tragere de până la 7000 m.

Autovehiculul beneficiază de un sistem de vedere cu cameră termală, care asigură imagini de înaltă calitate și o vizibilitate foarte bună.

Cu o greutate de 17 tone și echipat cu un motor puternic, autovehiculul asigură protecția unui echipaj format din nouă militari. Se poate deplasa cu ușurință în orice tip de teren, cu o viteză de până la 105 km pe șosea.

Transportoarele amfibii blindate B-33 „ZIMBRU”,  în fruntea cărora se află locotenent-colonelul Ioan-Sorin Semeniuc, comandant al Batalionului 191 Infanterie „Colonel Radu Golescu”, ofițer cu 4 misiuni executate în afara teritoriului național și numeroase cursuri de perfecționare.

Transportorul este o mașină de luptă amfibie,  fiind principalul mijloc de luptă din înzestrarea subunităților de infanterie. Caracteristicile sale tehnico-tactice îi confirmă fiabilitatea, fapt dovedit în teatrele de operații, unde a fost folosit de către batalioanele de infanterie din Forțele Terestre.

Este înzestrat cu o mitralieră calibru 14,5 mm, care poate fi folosită și împotriva țintelor aeriene și cu o mitralieră calibru 7,62 mm.

Transportorul blindat B 33 Zimbru oferă protecția prin blindaj a echipajului și are o mare mobilitate datorită tracțiunii 8×8. De asemenea, transportorul este amfibiu, având posibilitatea de a se deplasa pe apă cu o viteză de până la 9 km/ h.

Transportoarele au în dotare un sistem de lansare a grenadelor fumigene compus din 6 instalații care ajută la mascarea proprie pe câmpul de luptă şi un sistem de protecție contra armelor de distrugere în masă.

Echipajele celor 5 sisteme lansatoare multiple de rachete cu bătaie mare HIMARS, conduse de maiorul George-Cristian Teliman, comandant al Batalionului 81 Rachete Operativ Tactice „Maior Gheorghe Sonțu” din Focșani și veteran al teatrului de operații Afganistan.

Sistemul HIMARS este un mijloc autopropulsat de sprijin prin foc, cu o mare putere de foc, capabil să lovească o gamă mare de ţinte dispuse în adâncimea dispozitivului inamic. HIMARS a fost introdus în dotarea structurilor de artilerie din cadrul Forțelor Terestre la începutul acestui an.

Bătaia de până la 70 de km a rachetei ghidate și de pînă la 300 km a rachetei tactice asigură o capacitate sporită de angajare a țintelor dispuse la distanțe mari

Capabilităţile tehnico-tactice ale sistemului HIMARS îl definesc ca fiind un sistem unic de angajare ce asigură un grad înalt de adaptabilitate în întreg spectrul de operații militare, fiind compatibil cu complexitatea mediului operațional contemporan și interoperabil cu structuri similare ale celorlalte țări NATO.

Puterea de foc, bătaia, mobilitatea, protecţia asigurată şi efectul la ţintă îi permit executarea misiunilor de asigurare a sprijinului general prin foc, în toate condiţiile de mediu, folosind muniţie ghidată pentru a neutraliza și distruge forţele inamicului.

Sistemele de lansatoare multiple de rachete pot acționa independent sau integrat cu celelalte sisteme de artilerie pentru îndeplinirea misiunilor și realizarea capabilității de sprijin de foc indirect.

Structurile HIMARS se dispun și execută misiuni de foc din poziții de tragere, folosindu-și capacitatea de a lansa și părăsi rapid poziția de lansare, crescând astfel capacitatea de supraviețuire pe câmpul de luptă. HIMARS poate executa acțiuni de luptă în orice condiții de timp sau anotimp, inclusiv în mediu contaminat chimic, biologic, radiologic și nuclear.

Cinci complexe antiaeriene GEPARD, sub comanda locotenent colonelului Dănuț Gabriel Dănilă, comandant al Batalionului 3 Antiaeriană „Potaissa” din Turda, specialist al armei artilerie și rachete antiaeriene, decorat cu Emblema de Onoare a Statului Major al Apărării și a Forțelor Terestre.

Gepard este un sistem de artilerie antiaeriană blindată, foarte performantă, autonomă, autopropulsată, cu mobilitate ridicată, care poate executa misiuni de luptă în orice condiţii meteorologice sau de bruiaj electronic.

Este destinat pentru angajarea avioanelor şi elicopterelor de luptă care atacă prin suprindere, la joasă înălțime, putând fi utilizat, totodată, și  împotriva blindatelor. De asemenea, dispune de un radar care poate asigura cercetarea spațiului aerian până la o distanță de 15.000 de metri.

Complexul antiaerian este dotat cu tunuri de calibru 35 mm, are un timp foarte scurt de reacţie, o cadență de tragere de 550 de lovituri/minut, și poate combate ținte care zboară cu viteze de până la 300 de metri/secundă. Complexul antiaerian GEPARD se integrează ușor în sistemul de apărare antiaerian al forţelor terestre.

Acesta răspunde cerinţelor actuale ale câmpului de luptă, fiind dotat cu echipamente compatibile cu sisteme similare NATO.

Începând cu luna octombrie a anului 2020, complexele antiaeriene GEPARD au fost dislocate în Polonia, în cadrul detașamentelor românești de apărare antiaeriană participante la Grupul de Luptă NATO „Enhanced Forward Presence”.

Detașamentele reprezentative ale Ministerului Afacerilor Interne

Tehnica din dotarea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba sub comanda căpitanului Mihai Airinei. Coloana este deschisă de o autospecială VW Polo, urmată de două autoturisme Dacia Duster. Acestea sunt folosite pentru intervenţii la evenimente, în misiunile de prevenire a accidentelor de circulaţie și supravegherea traficului rutier.

Urmează două autospeciale care aparţin Serviciului pentru Acţiuni Speciale şi sunt folosite, de poliţiştii acestei structuri, în intervențiile la evenimentele care pot afecta siguranţa publică. Pentru desfășurarea misiunilor operative ale polițiștilor, autospecialele sunt echipate cu tehnică specifică.

Defilarea tehnicii auto a Jandarmeriei Române, condusă de maiorul Marius Maican este deschisă de o autospecială de intervenție Ford Transit, folosită pentru îndeplinirea misiunilor specifice de ordine publică, patrulare, protecție-însoțire, cât și pentru intervenţie antiteroristă.

Autospeciala este prevăzută cu tracţiune integrală 4×4, anvelope dotate cu sistem runflat, sistem de avertizare optică şi acustică, staţie radio mobilă în sistem tetra și cameră video. Defilează în continuare autospecialele Dacia Duster care sunt folosite pe timpul misiunilor de patrulare destinate prevenirii şi combaterii faptelor antisociale, precum şi asigurarea unui climat de siguranţă în comunităţile urbane şi rurale.

Acestea sunt urmate de Autospecialele de transport efective Opel Movano folosite  în special pentru deplasarea eficientă a efectivelor în zonele de competență. Acestea dispun de 14+1 locuri și sunt echipate cu sistem de avertizare optică şi acustică, staţie radio mobilă în sistem tetra și cameră video.

Tehnica de intervenţie din dotarea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, sub comanda colonelului Ionel Rusan.

Deschide defilarea Autospeciala pentru transport scafandri și echipamente la locul intervenției și ambarcațiunea cu motor, chilă rigidă și borduri moi utilizată pentru intervenția pe mare, lacuri și râuri rezistentă la intemperii, acţiunea apei și abraziuni. Echipa de scafandri acționează pentru salvarea sau cautarea persoanelor din mediul acvatic la adâncimi de până la 40 de metri.

Urmează Ambulanţa SMURD tip C1 – pentru reanimare şi terapie intensivă mobilă. Membrii echipajului care încadrează această ambulanță s-au aflat in prima linie de luptă împotriva COVID-19. Ambulanțele sunt destinate cazurilor critice care implică monitorizarea și susținerea funcțiilor vitale.

Autospeciala pentru stingerea incendiilor de pădure care beneficiază de un grad ridicat de mobilitate și capacitate mare de trecere, având în vedere terenul impracticabil pe care trebuie să acționeze. Acest tip de autospecială a participat la stingerea incendiilor de pădure desfășurate în Grecia de către pompierii români.

Autospeciala asigură deplasarea rapidă, realizarea în timp scurt  a dispozitivului de intervenţie şi utilizarea apei cu randament de stingere ridicat în spaţii închise sau deschise.

Autospeciala de intervenţie şi salvare de  la  înălţime, destinată misiunilor de salvare persoane, utilizarea substanțelor de stingere precum și ridicarea și transportul materialelor la înălțimi de până la 42 de metri. Utilizarea autospecialei elimină necesitatea folosirii scărilor culisante sau a altor echipamente având o eficiență ridicată în misiunile desfășurate la înălțime.

Parada tehnicii pompierilor români este încheiată de autospeciala pentru transport container căutare-salvare. Acesta asigură depozitarea unui volum mare de echipamente și accesorii, care pot fi operaționalizate la nevoie, în cazul unor incidente de proporții precum cutremure, alunecări de teren sau intervenții de amploare.

Încheie defilarea de Ziua Națională a României în Cetatea Marii Uniri, garda de onoare, constituită din militari ai Batalionului 811 Infanterie „Dej”.

Dragonii transilvani sunt conduși de comandantul batalionului, locotenent-colonelul Emanuel Ciobanu, ofițer care are în portofoliul profesional patru misiuni în teatrul de operații Afganistan și un Curs de commando – Rangers absolvit în SUA. Calitatea profesională a infanteriștilor dejeni s-a reflectat în exerciții naționale și internaționale majore, precum și prin participarea la numeroase operațiuni și misiuni în Afganistan, Kosovo și Irak.

Batalionul a fost prima unitate certificată ca forță la dispoziția NATO și totodată prima unitate din structura de forțe a diviziei care a participat la misiunea de stabilizare şi reconstrucţie din Irak, în anul 2003.

Aviație – elicoptere IAR 330 Socat

Survolează dispozitivul de defilare o formație 4 elicoptere IAR 330 Socat aparţinând  Escadrilei 713 Elicoptere din dotarea Bazei 71 Aeriană “General Emanoil Ionescu” din Câmpia Turzii. Prima aeronavă poartă Drapelul României.

La manşa aparatelor de zbor se află piloţi operaţionali, foarte bine instruiţi cu peste 1500 de ore de zbor fiecare. De-a lungul timpului, piloţii români au executat misiuni în ţară şi în străinătate, au participat la aplicaţii multinaţionale, exerciţii bilaterale şi spectacole aeriene naţionale şi internaţionale.

De asemenea, aceste elicoptere au îndeplinit şi misiuni de ajutorare a populaţiei sinistrate şi la evacuarea pacienţilor aflaţi în stare critică, la care accesul cu alte mijloace de salvare era imposibil.

Avioane MIG 21

Cerul este survolat de 6 avioane MIG-21 LanceR aparţinând Escadrilei 711 Avioane Luptă, din dotarea Bazei 71 Aeriană.

Aeronavele MIG-21 LanceR din Baza 71 Aeriană au executat pe parcursul acestui an numeroase exerciţii şi misiuni  în vederea asigurării stabilităţii şi securităţii regionale.

Personalul, aeronavele şi tehnica de asigurare sunt gata pentru executarea misiunii de poliţie aeriană 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.

Cea mai importantă misiune a evioanelor MIG 21 Lancer în afara graniţelor ţării a fost executată în anul 2007, când aeronavele au executat serviciul de Poliţie Aeriană în Lituania, asigurând spaţiul aerian al ţărilor baltice.

Baza 71 Aeriană execută misiuni de apărare a spaţiului aerian din zona de responsabilitate cu mijloace aer-aer şi sol-aer, menţinerea integrităţii spaţiului aerian NATO, asigură sprijinul celorlaltor categorii de forţe şi al autorităţilor locale în situaţii de urgenţă.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

O străbunică din Alba a împlinit 102 ani, de Ziua Națională. Este cu un an mai ”tânără” ca România Mare

Publicat

O femeie din judeţul Alba a împlinit, miercuri, de Ziua Naţională a României, 102 ani, fiind cea mai în vârstă persoană din comuna Sâncel.

Născută în 1 decembrie 1919, la un an după Marea Unire de la Alba Iulia, Ana locuieşte în Sâncel, alături de fiica şi de ginerele său.

Până în acest an, „nana Ană”, cum i se spune, nu s-a confruntat cu probleme majore de sănătate, însă în septembrie ea s-a îmbolnăvit de COVID-19. Femeia, care era vaccinată, s-a vindecat după o perioadă de spitalizare la Spitalul Municipal Blaj.

La împlinirea vârstei de 100 de ani, în urmă cu doi ani, aceasta a fost felicitată de către primarul din Sâncel, care i-a înmânat o diplomă în semn de apreciere, un buchet de flori şi un tort de ciocolată, precum şi de preotul paroh, care i-a oferit o icoană. Acum, din cauza pandemiei de coronavirus, ea nu a putut fi vizitată.

Sursă: AGERPRES

Foto: Pixabay

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Spectacolul de lumini cu 100 de drone la Alba Iulia, de Ziua Națională 2021. La mulți ani, România!

Publicat

Anul acesta, de Ziua Națională la Alba Iulia, spectacolul tradițional cu focuri de artificii a fost înlocuit de o reprezentație cu drone echipate cu lumini led.

În premieră națională, 100 de drone echipate cu lumini led au luminat cerul de deasupra Parcului Unirii din Alba Iulia, într-un moment deosebit dedicat Zilei Naționale.

Vezi și La mulți ani, România! MESAJE de ZIUA NAȚIONALĂ pentru toți românii. Felicitări și urări din inimă de român, de 1 Decembrie 2021

În cadrul spectacolului, dronele au fost programate să zboare într-un mod coordonat pentru a afișa diferite imagini, forme sau mesaje colorate.

Astfel, timp de câteva minute, cerul nopții se transformă într-un imens „monitor”.

Spectacolele luminoase cu drone diferă de cele cu artificii, deoarece dronele sunt reutilizabile și nu produc poluare chimică și fonică.

Dronele folosite pentru a crea spectacole de lumini sunt echipate cu senzori GPS și lumini LED puternice care pot crea miliarde de combinații de culori.

Acest lucru le permite dronelor să producă o gamă mai mare de efecte decât artificiile și să prezinte oportunități aproape nelimitate pentru povestirea artistică pe cer.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate