Actualitate
Start Up Nation România: Cum vor putea obține antreprenorii ajutorul de 200.000 lei de la stat? Modelul de plan de afaceri
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a publicat modelul de plan de afaceri ce trebuie depus de IMM-urile care se înscriu la programul de ajutor de minimis Start Up Nation, suma primită din fonduri nerambursabile, de la stat, fiind de până la 200.000 de lei.
Au fost publicate de asemenea codurile CAEN și schema de ajutor de minimis. Programul Start-Up Nation va urma să înceapă la finalul lunii sau începutul lunii iunie. Programul va favoriza business-urile de producție, IT și industrii creative.
Obiectivul principal al schemei de minimis îl constituie stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii și îmbunătăţirea performanţelor economice ale acestora, crearea de noi locuri de muncă, inserția pe piața muncii a persoanelor defavorizate, șomerilor și absolvenților, creșterea investițiilor în tehnologii noi inovative.
Printre domeniile de activitate care sunt eligibile la finanțare se numără industria prelucrătoare, industriile creative, serviciile și comerțul. Printre cele excluse se numără societățile cu activitate de producție sau comercializare armament, muniții, tutun, alcool, plante, substanțe şi preparate stupefiante şi psihotrope, dar și producție sau comerciaizare produse energetice, activităţi de închiriere şi leasing, activităţi de investigare şi protectie, activităţi de pescuit şi acvacultură.
Schema de ajutor de minimis este valabilă până la 31 decembrie 2020, iar plăţile vor fi efectuate până la 31 decembrie 2021.
Bugetul alocat pentru anul bugetar 2017, aprobat prin Legea nr. 6/2017 a Bugetului de Stat pe anul 2017, este de 1.713.798.000 lei. Alocaţia Financiară Nerambursabilă va fi de maximum 200.000 lei/ beneficiar, sumă care poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului. Statul estimează acordarea acestui ajutor pentru cel mult 10.000 de beneficiari.
Printre criteriile de eligibilitate se numără:
- societățile sunt înregistrate conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile, în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei sau în baza OUG nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor;
- sunt IMM, conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii ( până la 249 angajați, cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro sau deţin active totale de până la 43 milioane euro)
- sunt considerate întreprinderi autonome, legate, partenere sau întreprinderi unice;
- au capital social integral privat;
- asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate;
- sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului, au sediul social/punct de lucru şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;
- codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul Programului (Anexa 13) şi autorizat pînă la momentul depunerii primei cereri de rambursare/plată, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în Registrul Comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare. Solicitarea finanțării se face pe un singur cod CAEN;
- sunt înființate de către persoane fizice după intrarea în vigoare a ordonanței de urgență nr. 10/2017, respectiv după data de 30 ianuarie 2017;
- nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru, la data semnării acordului de finanțare;
- nu au depăşit plafonul de minimis de 200.000,00 Euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive pentru o întreprindere unică, aşa cum este aceasta definită de Regulamentul UE nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis şi 100.000 Euro pe durata a trei exerciţii financiare pentru beneficiarii care desfăşoară activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost. Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.
Firmele candidate se vor putea înscrie în program on-line, pe site-ul ministerului, iar după procedura de selecție, termenul limită de semnare a acordurilor de finanțare este 29 septembrie 2017.
În maxim 1 an de la semnarea acordului, dar nu mai târziu de 29 septembrie 2018, beneficiarul este obligat să efectueze cheltuielile şi să depună documentaţia de decont la sediul Oficiului teritorial pentru IMM-uri, de care aparține firma.
Pentru a beneficia de ajutorul de minimis, beneficiarul va respecta graficul de rambursare/decontare cereri de plată aferent planului de afaceri aprobat.
Schema de ajutor de minimis – descarcă AICI
Modelul de plan de afaceri – descarcă AICI
Mai multe detalii AICI.
sursa: legestart.ro, aippimm.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News