Stația Spațială Internațională va realiza cercetări privind micro-gravitația. În 2030, va fi prăbușită în Oceanul Pacific

Partenerii Stației Spațiale Internaționale s-au angajat să extindă operațiunile acestei platforme unice pe orbita joasă a Pământului, unde, timp de mai bine de 22 de ani, oamenii au trăit și au lucrat în beneficiul umanității, efectuând știință de ultimă oră și cercetări în microgravitație.

Statele Unite, Japonia, Canada și țările participante la ESA (Agenția Spațială Europeană) au confirmat că vor sprijini continuarea operațiunilor stațiilor spațiale până în 2030, iar Rusia a confirmat că va sprijini continuarea operațiunilor stației până în 2028.

După 2030, NASA intenționează să permită prăbușirea stației într-o zonă îndepărtată a Oceanului Pacific, numită „Punctul Nemo”.

Până atunci însă, NASA va continua să lucreze cu agențiilor partenere pentru a asigura o prezență neîntreruptă pe orbita joasă a Pământului, precum și o tranziție sigură și ordonată de la stația spațială la platformele comerciale în viitor.

„Stația Spațială Internațională este un parteneriat incredibil cu un obiectiv comun de a promova știința și explorarea”, a declarat Robyn Gatens, directorul Diviziei Stației Spațiale Internaționale de la sediul NASA din Washington.

„Extinderea timpului nostru la bordul acestei platforme uimitoare ne permite să culegem beneficiile a mai mult de două decenii de experimente și demonstrații tehnologice, precum și să continuăm să materializăm descoperiri și mai mari care vor urma.”

Câți oameni au fost pe Stația Spațială Internațională, până acum

De la lansarea sa în 1998, Stația Spațială Internațională a fost vizitată de 266 de persoane din 20 de țări.

Stația spațială este o platformă științifică unică în care membrii echipajului efectuează experimente în mai multe discipline de cercetare, inclusiv știința Pământului și a spațiului, biologie, fiziologia umană, științe fizice și demonstrații tehnologice care nu au putut fi făcute pe Pământ.

Echipajul care locuiește la bordul stației este în mâinile a mii de cercetători de la sol care desfășoară peste 3.300 de experimente în microgravitație.

Acum, la a treia decadă de operațiuni, stația se află în deceniul de rezultate, când platforma își poate maximiza rentabilitatea științifică.

Rezultatele se cristalizează, noi beneficii se materializează, iar cercetările inovatoare și demonstrațiile tehnologice se bazează pe lucrările anterioare.

Stația spațială este una dintre cele mai complexe colaborări internaționale încercate vreodată.

A fost concepută pentru a fi un sistem interdependent, se bazează pe contribuțiile din cadrul parteneriatului pentru a funcționa și niciun partener nu are în prezent capacitatea de a opera stația spațială fără celălalt.

Cu o poziție continuă pe orbita joasă a Pământului, misiunile NASA Artemis sunt în desfășurare, stabilind o prezență pe termen lung pe Lună pentru știință și explorare.

Stația este de fapt un laborator spațial folosit pentru a studia Pământul și sistemul solar, pentru a efectua experimente în imponderabilitate, în special în medicină, și pentru a pregăti misiuni de explorare spațială.

Scopul pentru care este construită este studiul efectelor microgravitației și a menținerii vieții în spațiu și ca platformă de observație astronomică și a Pământului.

Foto: NASA TV