Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ştii ce mănânci? Brânza topită vândută în magazine poate avea până la 9 E-uri în conţinutul produsului. Studiu InfoCons

Publicat

market

supermarketBrânza topită vândută în magazine poate avea până la 9 E-uri în conţinutul produsului, potrivit unui studiu realizat în perioada iulie-august, de InfoCons. Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor a verificat etichetele produselor tip brânză topită existente pe piața românească.

În cadrul studiului au fost analizate etichetele a 14 produse tip brânză topită, achiziționate în mod aleatoriu și anonim de către reprezentanții InfoCons – Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor din supermarket-urile de pe teritoriul țării.

În ceea ce numarul de E-uri conținute de produsele ce au facut obiectul studiului, acesta variază între 0 si 9 E-uri, astfel:

7% din produsele analizate nu au în conținut E-uri

22% din produsele analizate au în conținut 2 E-uri;

22% din produsele analizate au în conținut 3 E-uri

14% din produsele analizate au în conținut 4 E-uri

21% din produsele analizate au în conținut 5 E-uri

7% din produsele analizate au în conținut 7 E-uri

9% din produsele analizate au în conținut 9 E-uri

Valorile nutriționale sunt menționate pe etichetă în cazul a 100% din produsele analizate: valoarea energetică este cuprinsă între 137 – 251 kcal/100g.

În ceea ce privește conținutul de glucide, produsele au în componență între 1.04 – 7.17 g/100g, iar zaharurile au o valoare cuprinsă între 0 – 7 g/100g. Totodată, conținutul de grasimi variază între 8 și 21.1 g/100g.

Conținutul de sare are valori cuprinse între 0.65 – 2.6 g/100g.

În ceea ce privește conținutul de alergeni, toate produsele conțin lapte sau produse derivate din lapte, iar un produs conține ou.

Produsele tip brânză topită care au stat la baza studiului au ca distribuitor/ producator următoarele companii: SC Auchan Romania SA, Romfulda Prod SRL, S.C. Delaco Distribution S.A., Metro Cash & Carry Romania S.R.L., S.C. Gordon Prod S.R.L., S.C. Danone S.A., S.C. Mirdatod Prod S.R.L., S.C. Hochland Romania, Societe Fromagere de Lons le Saunier, S.C. Macromex S.R.L., SC Therezia Prodcom SRL.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax