Connect with us
Publicitate

ABRUD

ȘTIREA TA: Profesori contestați la o clasă specială de la Liceul „HCC” Abrud. Părinții spun că își retrag copiii de la școală


Publicat

Părinții elevilor care învață într-o clasă specială de la Liceul „Horea, Cloșca și Crișan” din Abrud amenință că își vor retrage temporar copiii de la școală. Potrivit acestora, în anii anteriori au avut loc o serie de evenimente „deosebit de grave legate de siguranța copiilor”, după ce elevii ar fi fost lăsați nesupravegheați de profesori. 

„Subsemnații Gheorghe Felea, Maria Pavel, Adrian Remus Budae și Angela Tamaș (…) vă aducem la cunoștință faptul că, începând cu data de 10 septembrie 2018 (începerea anului școlar), ne retragem temporar copiii, pe perioadă nedeterminată (până la soluționarea situației)”, au trasmis părinții, într-o scrisoare adresată conducerii Liceului „Horea, Cloșca și Crișan” din Abrud.

Părinții elevilor au prezentat câteva exemple de evenimente în care au fost implicații copiii:

„Primul „episod” negativ a avut loc în urmă cu câțiva ani, când datorită nesupravegherii copiilor de către prof. Alexandru Echinger, copilul A.C. a fost bătut de  către un alt copil bolnav (fiind lăsați singuri o bună perioadă de timp) – acesta fiind transportat la spitalul din Abrud.

Al doilea caz real a fost pierderea copilului C.F. (în anul școlar 2017) pentru câteva ore, de către prof. Aurel Cîmpean în timpul orelor de T.T.L.

În timpul orelor de T.T.L. a prof. Aurel Cîmpean, copiii au fost lăsați să doarmă, în contradicție cu așteptările noastre ca și părinți, adică rezultate logopedice.

De asemenea, în orele de practică ale prof Aurel Cîmpean, copiii au fost lăsați în supravegherea (câteva ore) unei eleve cu handicap dintr-o altă clasă. (…)

În concluzie și în final, noi, părinții, vă adresăm rugămintea de a găsi o cale de rezolvare în regim de urgență, astfel încât copiii noștri să se poată reîntoarce cât mai repede la cursuri, dar cu alți profesori competenți și care să le asigure siguranță și profesionalismul didactic necesar”, au mai transmis părinții.

Aceștia au cerut Inspectoratului Școlar Județean Alba menținerea pe postul de profesor/profesor-educator, în anul școlar 2018-2019, a cadrelor didactice Angela Bojodi şi Mihaela Buchler. Cu toate acestea, într-un răspuns primit de la IȘJ Alba, părinților li s-a transmis că acest lucru nu este posibil, deoarece cele două persoane sunt suplinitoare calificate.

„La învățământul special de la Liceul „H.C.C.” Abrud sunt încadrați profesori titulari. Prof. Echinger Alexandru și Aurel Cîmpean sunt absolvenți ai facultății de psihologie și sunt titulari, iar doamnele Angela Bojodi și Mihaela Buchler și au specialitatea institutor, având drept de predare la nivelul clasei pregătitoare.

Documentele personale ale domnilor Echinger Alexandru și Cîmpean Aurel sunt corespunzătoare profesiei, iar încadrarea se va face conform acestora.

Despre ceea ce va urma în activitatea școlară viitoare o să facem responsabilă unitatea de învățământ”, se precizează în răspunsul primit de părinți de la Inspectoratul Școlar Județean Alba.

 

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Vika

    joi, 13.09.2018 at 15:43

    Raspuns tipic ISJ Alba. Nu fac nimic, se apala pe maini. Problema asta cu profesorii suplinitori si cei titulari sunt si in alte scoli si cei titulari stau bine merci, iar suplinitorii pot zbura oricand. Asta desi unii titulari sunt buni de … nimic… Dar, orice inspectie/ evaluare etc ii scoate bine si foarte bine desi nici elevii si nici parintii nu ii pot pricepe. Cum dracu sa ne mai mire ceva in tara asta, in care toate sunt cu susu-n jos! De la incompetenti de ministri si secretari de stat pana la directori de institutii publice si inspectori scolari, facuti profesori la seral. Mizerie .

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanță, în SPV

Publicat

anaf

ANAF anunță că a extins seria documentelor acceptate pentru aprobarea înregistrării în Spațiul Privat Virtual (SPV), serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente:

1. Notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)

2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)

3. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

4. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)

6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017).

Rămân valabile și următoarele documente:

a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013

b) decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013

c) somație – emisă începând cu data de 01.01.2015.

d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual poate fi direct din site-ul www.anaf.ro și este gratuit.

SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu, precizează ANAF.

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.

Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile  ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.

Obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.

Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt  înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Termen limită 15 iunie pentru depunerea cererilor unice de plată, fără penalități

Publicat

terenuri agricole

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) reamintește beneficiarilor că data limită de depunere, fără penalități, a cererilor unice de plată aferente Campanie 2020 este 15 iunie 2020.

APIA primește cererile unice de plată prin mijloace electronice (telecomunicații). Până marți, au fost depuse 746.625 cereri, pentru o suprafață de 7.277.670,64 ha.

Completarea Cererilor unice de plată se realizează pe site-ul APIA www.apia.org.ro, accesând link-ul aplicației IPA-Online http://lpis.apia.org.ro, iar descrierea amănunțită a utilizării aplicației se găsește în ghidul de utilizare al acesteia care poate fi accesat la butonul Asistență, transmite APIA.

Documentele care se atașează la dosarul Cererii unice de plată sau la modificările aduse acesteia (copie CI/BI/pașaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se transmit de către fermieri, prin mijloace electronice, către Centrele județene/locale APIA de care aparțin.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: ACCIDENT RUTIER pe DN 1, între Sântimbru și Teiuș, provocat de un tânăr de 25 de ani din Aiud

Publicat

politie noaptea

Un accident rutier a avut loc marți seara, în jurul orei 21.20, pe DN 1, sensul de mers Sântimbru-Teiuș, la kilometrul 389+800. Traficul este îngreunat în zona accidentului. 

UPDATE 21.50: Traficul a fost reluat, informează reprezentanții IPJ Alba.

UPDATE 21.30: Un tânăr de 26 de ani, din Aiud, ar fi intrat în depășire și a ajuns pe contrasens, și a intrat în coliziune cu un autotren care vinea din sens opus. Potrivit IPJ Alba, în urma incidentului s-au înregistrat doar pagube materiale.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reguli noi la pescuit: 10 metri distanță între pescari, iar consumul de alcool și gratarele sunt interzise

Publicat

Pescarii amatori sunt nevoiți să respecte o serie de reguli când ies la pescuit, potrivit noilor reglementări, pe toată perioada stării de alertă. 

Potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial, pescarii trebuie să păstreze o distanța de 10 metri între ei, nu au voie să facă gratare sau să consume băuturi alcoolice.

Mai mult, la intrarea în zona de pescuit acestora li se va lua temperatura.

Ce reguli trebuie să respecte pescarii dar și administratorii zonelor de pescuit

asigurarea unui flux de deplasare care să respecte distanțarea socială;

măsurarea temperaturii la intrarea pe baltă;

asigurarea de măști de protecție și substanțe dezinfectante pentru mâini și echipamentul de pescuit;

sunt interzise grătarele și consumul de băuturi alcoolice; cel mult două persoane pe același stand de pescuit cu o distanță de 10 metri între pescari;

pontoanele vor fi dezinfectate de administratori;

pescarii sunt obligați să poarte masca până la locul de pescuit;

pescarii nu au voie să socializeze între ei;

după purtare, masca se aruncă imediat, într-un coș de gunoi sau spațiu destinat în acest sens, preferabil cu capac, urmată de igienizarea mâinilor.

sursă: liberatatea.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate