Connect with us
Publicitate

Actualitate

STP reacţionează la acuzaţiile liberalilor: „Simone Albani propune Consiliului Local Alba Iulia să nu respecte legea”

Publicat

După ce consilierul local liberal Simone Albani a solicitat sâmbătă schimbarea contractului dintre Primărie şi STP, atrăgând atenţia asupra subvenţiilor mari pe care instituţia publică trebuie să le plătească unei societăţi „cu cotă de profit de 4,5%”, directorul general al companiei, Stelian Nicola, a transmis un drept la replică, prin care arată că societatea pe care o conduce plăteşte peste 75% din totalul impozitelor din judeţul Alba din transportul de persoane şi că profitul acesteia este, de fapt, cel mai mic din ţară pentru acest tip de serviciu public. Vă prezentăm replica integrală: 

„Domnule consilier local Albani, aveți cunoștință că transportul de persoane este pe locul 4 în România în topul evaziunii fiscale, într-un clasament făcut de Ministerul de Finanțe, după alcool, tutun și legume-fructe?

Sunteți conștient că la această evaziune contribuie și colegii dvs. de partid?

Dacă doriți să vă informați mai în amănunt vă vom prezenta documente clare cu privire la evaziunea fiscală practicată în județul Alba prin: utilizarea în transportul public de bilete cu serii duble sau triple (vezi și Dosar nr. 5500/176/2012 Judecătoria Alba Iulia), conducerea de activități de contabilitate <dublă>, neplata TVA, neplata impozitelor aferente salariilor, neplata rovinietei (prejudiciu de peste 1.000.000 lei în 4 ani), încheierea ilegală de polițe RCA care astfel nu acoperă nicio daună și nici persoanele transportate, etc. Pentru instituțiile și persoanele interesate detalii suplimentare se pot obține la secretariatul STP.

STP plătește peste 75% din totalul impozitelor plătite în județul Alba în transportul de persoane. Știați asta, dle consilier Albani?

Dle consilier Albani, sunteți într-o eroare din punct de vedere al obligațiilor pe care le aveți în calitatea oficială dobândită prin Jurământul care l-ați depus în calitate de consilier local conform art. 7 (1) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali:

<Art. 7 (1) – Consilierii locali şi consilierii judeţeni, ale căror mandate au fost validate, depun în faţa consiliului local, respectiv a consiliului judeţean, următorul jurământ în limba română: „Jur să respect Constituţia şi legile ţării şi să fac, cu bună-credinţă, tot ceea ce stă în puterile şi priceperea mea pentru binele locuitorilor comunei (oraşului, judeţului). Aşa să-mi ajute Dumnezeu.>

În această calitate aveați obligația să cunoașteți prevederile legale cu privire la transportul public local de persoane și anume:

1. Prin proiectul de hotărâre promovat de către dvs. propuneți consilierilor locali din CL Alba Iulia să nu respecte legea.

Astfel, dvs. propuneți eliminarea din contractul încheiat cu STP a punctului 7.3 – „Prețurile și tarifele se fundamentează cu respectarea Ordinului 272/2007 pe baza cheltuielilor de exploatare, a cheltuielilor de întreținere și reparații, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat în active corporale și necorporale, a costurilor pentru protecția mediului, a costurilor financiare asociate creditelor contractate, a costurilor ce derivă din contractul de delegare de gestiune precum și o cotă de profit de 4,5% ”.

Dar conținutul acestuia este identic cu prevederile art. 43 (3) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice:

“Art. 43(3) – Preţurile şi tarifele aferente serviciilor de utilităţi publice se fundamentează, cu respectarea metodologiei de calcul stabilite de autorităţile de reglementare competente, pe baza cheltuielilor de producţie şi exploatare, a cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, a costurilor pentru protecţia mediului, a costurilor financiare asociate creditelor contractate, a costurilor derivând din contractul de delegare a gestiunii, şi includ o cotă pentru crearea surselor de dezvoltare şi modernizare a sistemelor de utilităţi publice, precum şi o cotă de profit”.

Dle consilier local Albani, cota de profit este stabilită în mod legal, în conformitate atât cu art. 43 (3) din Legea nr. 51/2006 prezentat mai sus cât și cel puțin cu respectarea următoarelor prevederi legislative referitoare la transportul public local:

2. Art. 1 (4) din Legea nr. 92/2007 a serviciilor de transport public local:

„Serviciul de transport public local de persoane şi de mărfuri se organizează de către autorităţile administraţiei publice locale, pe raza administrativ-teritorială respectivă, cu respectarea următoarelor principii:

– lit. i) recuperarea integrală a costurilor de exploatare, reabilitare şi dezvoltare prin tarife/taxe suportate de către beneficiarii direcţi ai transportului, denumiţi în continuare utilizatori, şi prin finanţarea de la bugetele locale, asigurându-se un profit rezonabil pentru operatorii de transport;

– lit. j) autonomia sau independenţa financiară a operatorilor de transport”

 3. Art. 12 (3) din Ord. 272/2007 al ANRSC:

“Prin nivelul tarifelor de transport pentru serviciile de transport public local de persoane, suportate de către utilizatori, se vor recupera integral costurile de exploatare, reabilitare şi dezvoltare, precum şi prin finanţarea de la bugetele locale, asigurându-se astfel un profit rezonabil pentru operatorii de transport”.

Mai mult, Anexa la Ord. 272/2007 al ANRSC, care stabilește Structura pe elemente de cheltuieli care pot fi incluse de către operator în costul serviciului prestat prevede în mod expres la pct. VII – cota de profit, în contradicție cu ceea ce sustineți dvs. în declarația de presă și în expunerea de motive.

 4. Cota de profit inclusă în contractul încheiat de STP cu AIDA-TL nu se aplică la TOTAL venituri realizate in cadrul contractului ci la o valoare mai mică, în conformitate cu pct. 7.4 din contract, ceea ce de asemenea este în avantajul Consiliului Local Alba Iulia și în cooncordanță cu legea.

În contractul anterior dintre STP și CL Alba Iulia nu a fost prevazută o cotă de profit, fiind încheiat în anul 2001. Introducerea unei cote de profit în TOATE contractele de servicii publice s-a realizat prin apariția în anul 2006 a Legii nr. 51 a serviciilor comunitare de utilități publice și în anul 2007 a Legii nr. 92 a serviciilor de transport public local, legi care prevăd „asigurarea” unui profit rezonabil pentru operatorii de transport (prezentate mai sus).

 5. Legislația natională nu prevede expres cât să fie EXACT cota de profit și nici un cuantum maxim al acestuia, în absolut TOATE actele normative care reglementează transportul public local fiind utilizată formularea: “profit rezonabil”. În contractele încheiate până în prezent în România pentru transportul public local profitul a fost stabilit între 7-15%. La această dată, profitul de 4,5% din contractul încheiat pentru transportul public din Alba Iulia este cel mai mic din țară pentru acest tip de serviciu public.

Dle consilier local Albani, având în vedre că ați aprobat în cunoștință de cauză HCL nr. 260/08.08.2012, vă rog să informați cetățenii municipiului Alba Iulia și ai județului Alba când ați spus adevărul: când ați aprobat în cunoștință de cauză HCL nr. 260/2012 sau acum, când sunteți mandatat de politrucii din partidul dvs. să începeți să stropiți cu mizerie unul din cele mai bune prestații de serviciu public de interes economic general din județul Alba?

În calitatea dvs. de asociat și administrator al mai multor societăți comerciale constituite în baza Legii nr. 31/1990, modificată și republicată, aș fi interesat să veniți cu un plan de afaceri de la societățile dvs. la care orientați profitul spre zero și aș vrea să știu care este aportul societăților respective la bunăstarea locuitorilor municipiului Alba Iulia și ai cetățenilor județului Alba. Vă solicit asta în urma apelurilor dvs. la transparență în desfășurarea activității STP, societate la care – vă garantăm – toată activitatea s-a desfășurat în baza prevederilor legale și cu respectarea principiilor transparenței și competitivității.

Legat de salariile acordate angajaților STP, vă informăm dle consilier local Albani că am constatat cu surprindere că, deși sunteți ancorat în activități economice prin societățile care le dețineți și le conduceți, sunteți într-o eroare majoră, având în vedere că faceți comparație între fondul de salarii de la primăria municipiului Alba Iulia și fondul de salarii de la STP Alba. În baza principiului transparenței, vă informăm dle consilier local că negocierea salariilor la STP s-a făcut în baza prevederilor Codului Muncii, cu participarea partenerilor sociali.

Dle consilier local Albani plus <șefilor dvs. care vă sfătuiesc>, din păcate am ajuns la concluzia că noțiunea de monopol este o noțiune abstractă pentru dvs. și recomandabil ar fi să urmați niște cursuri de limba română și economie având în vedere că monopol înseamnă conform DEX: ”Drept exclusiv al cuiva, de obicei al statului, de a dispune de ceva, de a efectua ceva; dominație într-un domeniu, într-una sau mai multe ramuri economice” iar dvs. afirmați că subvenția acordată de către CL Alba Iulia este un monopol al STP.

Dle consilier Albani, vă rog să vă faceți un recurs la memorie și să vă aduceți aminte că, chiar dvs. personal, ați aprobat în ședința publică din data de 08.08.2012 acordarea acestei subvenții iar pentru mai buna dumneavoastră informare vă vom arăta în continuare ce înseamnă subvenția:

ajutor bănesc nerambursabil acordat (de stat, de o organizație etc.) unei persoane, unei instituții, unei ramuri economice sau întreprinderi etc. în scopul atenuării efectelor sociale ale modificărilor economice de structură ”. Dacă nu ați înțeles, vă aducem la cunoștință că în România, la fel ca în orice stat membru UE, serviciul public de transport persoane prin servicii regulate (atât cel local cât și județean) se efectuează în condiții de MONOPOL, în conformitate cel puțin cu următoarele prevederi:

a) art. 2 lit. m) din Legea 51/2006 – „monopol în domeniul serviciilor de utilităţi publice – situaţie de piaţă caracteristică unor servicii de utilităţi publice care, pe o arie teritorială delimitată, pot fi furnizate/prestate numai de un singur operator”

b) art. 37 (3) din Legea nr. 92/2007 – <În cazul în care traseele serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate nu pot fi deservite de un singur operator de transport rutier şi/sau transportator autorizat, autoritatea administraţiei publice locale are dreptul să decidă atribuirea gestiunii pentru grupe de trasee distincte sau pentru câte un singur traseu şi va încheia, după caz, contracte de dare în administrare sau contracte de delegare a gestiunii, cu 2 sau mai mulţi operatori de transport rutier sau transportatori autorizaţi, desemnaţi câştigători.>

c) art. 58 din OMAI 353/2007 – <Pe durata contractului de dare în administrare sau de delegare a gestiunii, operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat are exclusivitate pe traseele atribuite.>

ATENȚIE! DOMNULE CONSILIER LOCAL ALBANI, DELEGAREA GESTIUNII ACESTUI SERVICIU PUBLIC DE INTERES ECONOMIC GENERAL NU S-A FĂCUT PRIN ÎNCREDINȚARE DIRECTĂ CI PRIN LICITAȚIE PUBLICĂ DESCHISĂ, LA CARE PUTEA PARTICIPA ORICE OPERATOR.

Stelian Nicola, Director General, Societatea de Transport Public SA Alba Iulia”

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate