Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Strategia Națională de Siguranță Rutieră, aprobată de Guvern: Mașinile implicate în accidente nu vor putea circula fără o nouă inspecție tehnică de siguranţă


Publicat

masina, volan, soferGuvernul a adoptat în ședința de miercuri, 13 octombrie, Strategia Națională de Siguranță Rutieră pentru perioada  2016 – 2020 și Planul de acțiuni pentru implementarea strategiei, având ca obiective majore creșterea siguranței rutiere și reducerea la jumătate a numărului de decese din accidente rutiere până în anul 2020 față de anul 2010. Potrivit proiectului de hotărâre, mașinile care au fost implicate în accidente nu vor mai avea voie să circule pe drumurile publice fără inspecție tehnică de siguranţă, iar școlile de șoferi își vor primi autorizația de funcționare în funcție de numărul de persoane care și-au luat permisul de conducere.

Asumarea de către România a acestor obiective este în concordanță cu orientările comunicate de Comisia Europeană pentru perioada 2011-2020 pentru un spațiu european de siguranță rutieră și reducerea deceselor cu 50% față de perioada anterioară.

Strategia pentru siguranță rutieră își propune mai multe direcții de acțiune, și anume: întărirea și coordonarea instituțională, factorul uman în siguranța rutieră, formarea în domeniul siguranței rutiere, îmbunătățirea evaluării medicale și psihologice, instruire și examinare, îmbunătățirea legislației și a controlului respectării legilor în domeniu, siguranța infrastructurii rutiere, transport și mobilitate, siguranța vehiculelor, cercetare și statistică în domeniul siguranței rutiere.

Planul de acțiuni pentru implementarea Strategiei Naționale pentru Siguranță Rutieră 2016-2020 prevede sarcini specifice pentru autoritățile publice cu atribuții în domeniul siguranței rutiere. Astfel, în ceea ce privește coordonarea instituțională, Planul de Acțiuni aferent Strategiei include măsuri pe termen scurt (1-2 ani) și termen mediu (3-5 ani) pentru îmbunătățirea sistemului de intervenție la accidente și a asistenței medicale de urgență, între care asigurarea funcționalității serviciilor specializate de urgență într-un spațiu comun, prin colocarea dispeceratelor de urgență, cât și prin unificarea dispecerizării resurselor pe domenii de intervenție (medical, ordine publică, etc.) și elaborarea unor scheme de intervenție mai clare. De asemenea, pentru dezvoltarea bazei materiale a unităților de intervenție este prevăzută, pe termen scurt, îmbunătățirea dotării cu autospeciale pentru descarcerare, ambulanțe, iar pe termen mediu, îmbunătățirea dotării serviciilor de urgență cu elicoptere. Tot la nivel instituțional, Strategia prevede consolidarea rolului Consiliului Interministerial pentru Siguranță Rutieră (CISR) ca organ principal în materie de siguranță rutieră, de coordonare între instituții naționale și departamentele Consiliului și între CISR și județe, municipalități și alte instituții locale.

În ceea ce privește factorul uman în siguranța rutieră, Strategia urmărește corectarea comportamentului pe drumurile rutiere, prin întărirea rolului educației rutiere și a campaniilor de sensibilizare și conștientizare. În acest sens, acțiunile propuse îi vizează pe toți participanții la trafic – șoferi, pietoni, bicicliști, motocicliști – indiferent de vârstă sau profesie. Se va pune accent pe identificarea soluțiilor de reducere a numărului de persoane decedate și al persoanelor grav rănite din categoriile de persoane cu risc crescut (pietoni, motocicliști, bicicliști, copii, tineri, persoane vârstnice). Pe termen scurt, este prevăzută reglementarea unui Plan Național de Educație Rutieră, Strategia punând în centrul atenției, după modelul european, participantul la trafic și cu un accent deosebit pe educația și formarea copiilor a tinerilor și a conducătorilor auto începători. Acțiunile sunt structurate pe trei direcții: educație rutieră în școală, campanii de informare în media și îmbunătățirea nivelului de pregătire a conducătorilor auto. Pe termen scurt, este prevăzută introducerea înregistrării video a examenelor pentru obținerea certificatelor și atestatelor profesionale, iar pe termen lung va fi amendată legea astfel încât școlile de șoferi să-și poată prelungi autorizația de funcționare cu condiția ca minim 50% dintre cursanți să promoveze examenul. Este prevăzută, totodată, crearea cadrului legal necesar pentru reabilitarea și consilierea conducătorilor auto cu abateri grave și repetate de la normele rutiere, mai ales în cazul șoferilor profesioniști.

Tinerii sunt vizați și ei prin această strategie, care prevede crearea de programe universitare, post-universitare și de formare în domeniul siguranței rutiere, aceste programe urmând a fi introduse de către universități, în parteneriat cu instituții având abilități și expertiza necesară în domeniu. Acțiunile vor viza și îmbunătățirea evaluării medicale și psihologice pentru obținerea permisului auto, prin actualizarea periodică a baremelor de evaluare și eliminarea posibilităților de obținere a avizelor în mod fraudulos. În plus, după o anumită vârstă, vor fi reduse perioadele de efectuare a controalelor medicale pentru conducătorii auto.

Planul de acțiuni stabilește, totodată, direcțiile de creștere a siguranței infrastructurii rutiere, ținându-se cont la elaborarea strategiei și a planului de acțiuni și de problemele majore identificate de studiul efectuat în vederea elaborării Master Planului General de Transport al României. Măsurile propuse vizează realizarea unei infrastructuri care să corespundă nevoilor de mobilitate și nevoilor de dezvoltare economică, prin creșterea capacității de transport (autostrăzi), fără scăderea gradului de siguranță, prin adoptarea pe termen scurt a unui Plan Național pentru introducerea pe scară largă a Sistemelor de Transport Inteligente, sancționarea administratorilor/executanților de lucrări de drumuri pentru nerespectarea normelor legale, realizarea de amenajări speciale destinate participanților la trafic considerați vulnerabili (separarea utilizatorilor motorizați de drum de bicicliști și pietoni, restricționarea construirii în zonele adiacente arterelor de tranzit și ocolitoare.

Alte acțiuni prevăzute în Strategie sunt introducerea inspecției tehnice de siguranță pentru repunerea în circulație a vehiculelor implicate în accidente rutiere, precum și responsabilizarea și sancționarea, de principiu, atât a conducătorului auto, cât și a operatorului de transport în caz de abateri.

În materie de sancțiuni și urmărirea executării sancțiunilor pentru nerespectarea legislației rutiere, strategia aprobată de Guvern mută accentul pe constatarea abaterilor cu ajutorul sistemelor automate, propunând analizarea și adoptarea modelului statelor membre UE care înregistrează procente maxime de încasare pe acest tip de constatare a contravențiilor.

Instituțiile cu responsabilități în domeniul siguranței rutiere vor elabora propriile documente necesare implementării sectoriale a acesteia. Instituțiile responsabile cu implementarea strategiei sunt stabilite atât prin prevederile legale după care este organizat și funcționează Consiliul Interministerial pentru Siguranță Rutieră (CISR), cât și prin Planul de Acțiuni.

Finanțarea necesară îndeplinirii măsurilor prevăzute în Planul de acțiuni prioritare se realizează în limita bugetelor anuale aprobate autorităților/instituțiilor publice implicate în siguranța rutieră.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Peste 2.400 de persoane controlate de Poliția Alba, pentru respectarea măsurilor în pandemie. Câte au fost sancționate

Publicat

Peste 2.400 de persoane au fost verificate de Poliția Alba, în ultimele 24 de ore, pentru respectarea măsurilor de prevenire a și combatere a efectelor pandemiei de COVID. Polițiștii au dat zeci de sancțiuni.

Potrivit IPJ Alba, au fost verificate 757 de persoane aflate în carantină, 1.385 aflate în izolare și au fost organizate 11 de acțiuni punctuale în cadrul cărora au fost verificate 288 de persoane. Alte 54 de persoane au fost verificate în cadrul altor activități în contextul pandemiei.

Au fost controlate 17 societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 113 terase, restaurante, fastfood-uri, iar reprezentanții acestora au fost informați în legătură cu regulile pe care trebuie să le respecte,  în contextul pandemic actual.

Au fost verificate 79 de mijloace de transport persoane, din care 28 mijloace de transport în comun.

Echipele de control au depistat și sancționat 38 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și 5 care nu au respectat restricțiile de deplasare.

Acțiune cu efective suplimentare în Blaj

Cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare care a avut loc pe raza municipiului Blaj și a secțiilor de poliție rurală arondate, au fost legitimate 212 persoane, 38 de autovehicule și 5 mijloace de transport în comun, precum și 48 de restaurante, cafenele, hoteluri terase și magazine neesențiale.

Au fost aplicate 41 de sancțiuni contravenționale, din care 17 la Legea 55/2020, pentru nerespectarea măsurilor de protecție individuală.

Care sunt restricțiile ce trebuie respectate – Poliția Alba

– este obligatorie purtării măștii de protecție, în toate spațiile publice închise și deschise, precum și la locul de muncă și în mijloacele de transport în comun.

– este interzisă desfășurarea activității operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, în intervalul orar 21,00-05,00;

– activitatea restaurantelor, cafenelelor, etc, în interiorul clădirilor și la terase este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar 05.00-21.00; accesul este permis doar persoanelor vaccinate sau trecute prin boală, în baza certificatului verde Covid.

– este interzisă activitatea cluburi și discoteci precum și organizarea și desfășurarea evenimentelor private (nunți, botezuri, mese festive etc.), a concertelor și spectacolelor;

– este interzisă participarea spectatorilor la competițiile sportiv;

– accesul la toate activitățile și evenimentele este permisă doar persoanelor vaccinate sau trecute prin boală;

– accesul vizitatorilor în toate instituțiile publice centrale și locale, operatorilor economici, care funcționează în clădiri de birouri private, este permis doar persoanelor care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării;

– este interzisă circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22,00-05,00, cu anumite excepții.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Deputatul PNL Florin Roman, după valul de demisii din Parlament: Cei care pleacă și atacă partidul, să fie excluși definitiv

Publicat

Deputatul PNL de Alba, Florin Roman propune ca parlamentarii liberali care-și dau demisia din comisiile de specialitate să fie excluși din partid în cazul în care critică actuala conducere. Precizarea lui Roman vine în contextul în care mai mulți parlamentari PNL au demisionat din grupurile de specialitate. Ultimul este deputatul Constantin Șovăială, care a trecut în tabăra lui Ludovic Orban.

„PNL este singurul partid istoric ce a rezistat în istoria sa îndelungată, în fața tuturor atacurilor venite din interior și exterior! Și va rezista în continuare!

Sigur că regret plecarea fiecărui coleg parlamentar. Vom pierde probabil 13-14 senatori și deputați din totalul de 134. Dar nu 40 cum vroia fostul președinte. Le mulțumesc celor care rămân fideli PNL. Vom rămâne de departe cel mai important partid de dreapta din Parlament. PNL înseamnă și 250.00 de membri, 1.264 primari și 17 președinți de consilii județene, fideli partidului, nu unui om.

A mai încercat, recent și Tăriceanu să rupă PNL. Iar rezultatul este cunoscut. Nu mai există politic.

O să propun colegilor ca cei care pleacă și atacă partidul, să o facă din afara lui și să le spunem clar: ușa PNL este închisă celor care își bat joc de PNL”, a scris Florin Roman, pe pagina de Facebook.
Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

28 octombrie: 9 pacienți COVID din Alba au murit în ultimele 24 de ore. Toți erau nevaccinați. Localitățile din care provin

Publicat

Nouă pacienți COVID din Alba și-au pierdut viața în ultimele 24 de ore, numărul total al deceselor provocate de Sars-Cov-2 în județ de la începutul pandemiei ajungând la 868.

În prezent, în localitățile din județ sunt 4.000 de cazuri active, incidența la mia de locuitori fiind de 10,68.

Vezi și: ALBA: 276 de cazuri COVID în ultimele 24 de ore. Incidență peste 17 la Abrud. Situația infectărilor pe localități din județ

Decese în ultimele 24 de ore: 

1. Bărbat, 85 de ani, din Oarda;

2. Femeie, 85 de ani, din Blaj;

3. Femeie, 89 de ani, din Ocna Mureș;

4. Femeie, 67 de ani, din Aiud;

5. Femeie, 75 de ani, din Avram Iancu;

6. Femeie, 84 de ani, din Sebeș,

7. Femeie, 75 de ani, din Noșlac;

8. Femeie, 61 de ani, din Bucium;

9. Femeie, 79 de ani, din Alba Iulia.

Toti pacienții decedați erau nevaccinati și aveau comorbidități.

În ultimele 24 de ore au fost identificate în județ 276 de cazuri noi din 1360 de teste.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 276 de cazuri COVID în ultimele 24 de ore. Incidență peste 17 la Abrud. Situația infectărilor pe localități din județ

Publicat

Au fost înregistrate 276 de cazuri COVID, în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP) joi, 28 octombrie. 

Cu o zi în urmă, erau raportate 323 cazuri în 24 de ore.

De asemenea, au fost raportate 9 decese în ultimele 24 de ore.

Vezi și CARANTINA de noapte în toată țara din 25 octombrie. Model declarație pentru deplasare după ora 22.00. Care sunt condițiile

În județul Alba, de la începutul pandemiei, au fost 30.165 cazuri confirmate, 25.297 persoane vindecate, 868 decese.

În același interval au fost prelucrate 317.198 teste (278.121 PCR și 39.077 rapide).

În ultimele 24 de ore au fost făcute 1.360 de testări (779 PCR – 348 la SJU, 431 la DSP; 581 teste rapide).

Localitățile din județ în care au fost raportate cazuri noi (în ultimele 24 de ore):

Mediul urban: 180 cazuri noi, 2 cazuri reinfectare

Alba Iulia: 87 cazuri (+1 caz reinfectare)

Sebeș: 33 cazuri

Aiud: 22 cazuri

Ocna Mureș: 11 cazuri (+1 caz reinfectare)

Cugir: 10 cazuri

Blaj: 9 cazuri

Zlatna: 4 cazuri

Baia de Arieș: 2 cazuri

Câmpeni: 1 caz

Teiuș: 1 caz

+ 5 cazuri fără locație de infectare stabilită; anchete epidemiologice în derulare

Mediul rural: 86 cazuri noi, 3 cazuri reinfectare

Ciugud: 6 cazuri

Roșia Montană: 6 cazuri

Vințu de Jos: 6 cazuri

Arieșeni: 5 cazuri

Avram Iancu: 5 cazuri

Stremț: 5 cazuri

Vidra: 4 cazuri

Bistra: 3 cazuri

Bucerdea Grânoasă: 3 cazuri

Crăciunelu de Jos: 3 cazuri

Mihalț: 3 cazuri

Mogoș: 3 cazuri

Săsciori: 3 cazuri

Unirea: 3 cazuri

Berghin: 2 cazuri

Galda de Jos: 2 cazuri (+ 1 caz reinfectare)

Gârda de Sus: 2 cazuri

Mirăslău: 2 cazuri

Poiana Vadului: 2 cazuri

Roșia de Secaș: 2 cazuri

Săliștea: 2 cazuri

Sohodol: 2 cazuri

Bucium: 1 caz (+ 1 caz reinfectare)

Câlnic: 1 caz

Ighiu: 1 caz

Lopadea Nouă: 1 caz

Lunca Mureșului: 1 caz

Lupșa: 1 caz reinfectare

Sântimbru: 1 caz

Scărișoara: 1 caz

Șona: 1 caz

Șpring: 1 caz

Șugag: 1 caz

Vadu Moților: 1 caz

Valea Lungă: 1 caz

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 10,68 (anterior 10,62).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba, perioada de referință 14-27 octombrie):

Localitate Incidența Cazuri
Mediul urban
ORAŞ ABRUD 17.15 89
MUNICIPIUL ALBA IULIA 16.48 1258
MUNICIPIUL SEBEŞ 13.61 448
ORAŞ CÂMPENI 11.38 82
MUNICIPIUL AIUD 10.56 267
ORAŞ CUGIR 9.39 240
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 9.04 34
MUNICIPIUL BLAJ 6.96 144
ORAŞ OCNA MUREŞ 5.61 78
ORAŞ TEIUŞ 5.14 37
ORAŞ ZLATNA 4.22 33
Mediul rural
VINŢU DE JOS 20.61 114
MOGOŞ 18.49 14
BERGHIN 17.25 33
BUCIUM 17.19 24
SÂNTIMBRU 16.57 50
ARIEŞENI 16.15 25
ŞIBOT 13.96 33
LIVEZILE 13.73 16
ŞUGAG 12.93 37
CIUGUD 12.81 42
IGHIU 12.61 89
CIURULEASA 12.29 14
GÂRDA DE SUS 12.06 18
GALDA DE JOS 11.83 53
DAIA ROMÂNĂ 11.8 37
ROŞIA MONTANĂ 11.68 32
VALEA LUNGĂ 11.26 35
CRĂCIUNELU DE JOS 11.2 24
AVRAM IANCU 11.13 16
CUT 11.07 14
VADU MOŢILOR 10.91 14
ŞONA 10.32 45
METEŞ 9.29 26
BISTRA 9.25 42
STREMŢ 9.03 22
HOREA 8.84 17
LUPŞA 8.61 25
VIDRA 8.46 13
SĂSCIORI 8.13 53
RÂMEŢ 8.06 4
RĂDEŞTI 7.84 10
MIHALŢ 7.74 25
ALBAC 7.66 15
POIANA VADULUI 7.62 8
MIRĂSLĂU 7.59 15
SCĂRIŞOARA 7.24 11
LOPADEA NOUĂ 7.13 18
BUCERDEA GRÂNOASĂ 7.06 16
BLANDIANA 6.87 6
ŞPRING 6.75 17
CRICĂU 6.59 13
SĂLIŞTEA 5.99 14
SĂLCIUA 5.71 8
CÂLNIC 5.13 10
PIANU 5.02 18
RIMETEA 5.01 5
OHABA 4.98 3
NOŞLAC 4.42 8
POŞAGA 4.39 4
CETATEA DE BALTĂ 4.25 13
CERU-BĂCĂINŢI 4.24 1
DOŞTAT 3.96 4
GÂRBOVA 3.7 8
LUNCA MUREŞULUI 3.52 9
FĂRĂU 3.38 5
UNIREA 3.29 16
CERGĂU 3.06 5
HOPÂRTA 2.59 3
SOHODOL 2.4 4
OCOLIŞ 1.95 1
PONOR 1.73 1
ALMAŞU MARE 1.66 2
SÂNCEL 1.54 4
JIDVEI 1.32 7
ROŞIA DE SECAŞ 1.25 2
CENADE 0 0
ÎNTREGALDE 0 0
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate