Eveniment
STS a semnat contract de aproape 200 milioane lei pentru modernizarea SNUAU 112 în 40 de județe
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a semnat contract în valoare de aproape 200 de milioane de lei pentru modernizarea sistemului 112 în 40 de județe. Va fi modernizată infrastructura hardware și software.
Potrivit STS, contractul a fost semnat cu Asocierea Orange Romania S.A. – Atos Convergence Creators S.R.L. a cărui ofertă a fost declarată câștigătoare în urma procedurii de licitație deschisă.
”Valoarea contractului este de 183.698.974,87 lei fără TVA, acesta fiind finanțat în procent de 85% din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM), Axa prioritară 5 „Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor”, Obiectivul Strategic 5.2 „Creșterea nivelului de pregătire pentru o reacție rapidă și eficientă la dezastre a echipajelor de intervenție”, în baza Contractului de finanțare 208/28.08.2018, semnat între Serviciul de Telecomunicații Speciale și Ministerul Fondurilor Europene prin Autoritatea de Management POIM”, precizează STS într-un comunicat de presă.
Contractul va fi implementat pe o perioadă de 24 de luni și va aduce beneficii directe în ceea ce privește salvarea vieții, protecția proprietății și a mediului prin:
– modernizarea la nivelul a 40 de județe a infrastructurii hardware și software a SNUAU, prin adoptarea unei arhitecturi care permite gestionarea mai eficientă a situațiilor de urgență și asimilarea cu adaptări minore a noilor standarde din domeniul comunicațiilor de urgență;
– reducerea timpului de așteptare până la preluarea apelurilor de urgență prin distribuirea inteligentă a apelurilor, evitându-se astfel congestiile în situații de creștere rapidă a numărului apelanților;
– intervenții mai rapide și mai eficiente la urgențe prin crearea de capabilități de recepționare a apelurilor de urgență și a informațiilor de localizare asociate, care prezintă un grad de acuratețe mai mare și care asigură localizarea mai precisă a apelanților aflați într-o situație de urgență;
– o colaborare mai eficientă între instituțiile publice care coordonează și gestionează activitățile de intervenție în caz de urgență, prin crearea unui tablou operațional comun, cu detalii relevante pentru luarea deciziilor;
– posibilitatea recepționării și atașării de date suplimentare pe durata apelului de urgență precum transmisii video și de imagini de la locul evenimentului, pentru fundamentarea deciziei de intervenție;
– extinderea accesibilității serviciului de urgență pentru persoane cu dizabilități de auz și/sau vorbire, în acord cu cele mai noi cerințe la nivel european;
– asigurarea funcționării facilităților actuale (eCall, SMS 113 etc.).
sursa foto: sts.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News