Connect with us
Publicitate

Actualitate

STUDIU: Câți bani din bugetul unei familii sunt cheltuiţi de Sărbători. Cât dau românii pentru cadouri

Publicat

craciun sarbatori Bugetul total alocat de Sărbători de familiile de români este estimat la 1.660 lei, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center. Din această sumă, peste 564 de lei vor fi alocați cadourilor oferite celor dragi cu ocazia Crăciunului.

O parte semnificativă a bugetului pentru Sărbătorilor de Iarnă va fi destinată cumpărării produselor alimentare și nealimentare. Astfel, locuitorii din urban vor cheltui, în medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 649,25 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, încălțăminte, cosmetice, ornamente etc.) 430,43 lei.

Mai mult decât atât, 564,69 lei este bugetul mediu alocat de aceștia pentru cadourile oferite celor dragi cu ocazia Sărbătorilor.

În ceea ce privește bugetul alocat cadourilor, putem observa că de la an la an suma alocată de cei din orașele mari (+100.000 locuitori) este în creștere (577,22 lei în 2016, respectiv 512,75 lei în 2015), se arată în studiul Mednet.

De altfel, respondenții care au ales să petreacă această perioadă călătorind vor plăti pentru aceste excursii 784,22 lei, iar pentru ieșile la restaurant / în oraș suma medie alocată va fi de 287,89 lei.

În orașele mari (+100.000 locuitori), suma medie alocată pentru Sărbătorile de Iarnă înregistrează un trend ascendent comparativ cu anii precedenți, bugetul mediu calculat pentru această categorie de orașe atingând o valoare de 1.698,81 lei.

Dacă în anul 2015 locuitorii orașelor mari intenționau să cheltuiască în medie 638,24 lei pe alimente, în 2016 bugetul mediu a înregistrat o ușoară creștere până la valoarea de 656,09 lei.

Pe de altă parte, în aceste orașe, față de alți ani când bugetul alocat produselor alimentare (reprezentând îmbrăcăminte, încălțăminte, ornamente, cosmetice etc.) era în scădere, anul acesta se înregistrează o creștere până la valoarea de 440,22 lei.

Există și persoane care nu-și pot permite să cumpere de Crăciun sau Revelion tot ce și-ar dori, din cauza limitărilor financiare. Cele mai menționate produse au fost cele nealimentare, cele mai multe din categoria IT & Gadget-uri (computer, telefon, tabletă etc.), Electronice / Electrocasnice, Îmbrăcăminte / Încălțăminte etc.

În orașele mari, cei care se vor bucura de Sărbătorile de Iarnă mergând în excursii / călătorii, sunt dispuși să aloce un buget mai mic, comparativ cu anul 2015 (839,21 lei în 2016 și 1.008,46 lei în 2015).

Nici în ceea ce privește ieșirile la restaurant / în oraș, locuitorii orașelor mari (+100.000 locuitori) nu și-au mărit bugetul față de anul precedent (299,21 lei buget mediu în 2016, față de 337,92 lei în 2015).

Și anul acesta procentul celor care intenționează să ofere cadouri de Sărbătorile de Iarnă (Crăciun și Revelion) se menține la peste 90.0%.

Cele mai căutate produse, pentru a fi oferite celor dragi de Sărbători, sunt articolele de îmbrăcăminte / încălțăminte. Alte cadouri populare vor fi cosmeticele / parfumurile, dulciurile și jucăriile. Cei care se vor bucura de aceste cadouri vor fi, în special, membri ai familiei: soț / soție, partener(ă), copii

Unde își petrec românii Revelionul

În ceea ce privește Revelionul 2017, 80,9% dintre respondenți intenționează să-l petreacă în țară, în timp ce numai 2,0% vor pleca în străinătate, iar 4,0% dintre locuitorii din urban urmând să lucreze de Revelion.

Dintre cei care vor rămâne în țară de Revelion, 78,3% vor petrece alături de familie / prieteni, în propriile locuințe sau ale prietenilor, 11,4% vor merge la un restaurant / club, în timp ce 8.0% vor petrece într-o stațiune montană / balneară din România.

Procentul celor care vor ieși în aer liber (în Piața Centrală / Piața Universității etc.) la trecerea dintre ani este de 2,3%.

sursa: realitatea.net

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate