Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Studiu: Maxim 30% din deșeurile de echipamente electronice generate ajung să fie colectate prin sistemele oficiale


Publicat

deseuri electrice electroniceO persoană deține în medie 72 kilograme de Echipamente Electrice și Electronice (EEE) iar dintre acestea 7,35 kg/persoană sunt debarasate ca Deșeu de Echipament Electric și Electronic (DEEE) și numai 1,2-1,5 kg/persoană sunt tratate și colectate corespunzător, potrivit studiului „Cuantificarea Deșeurilor de Echipamente Electrice și Electronice generate în România”.

„Maxim 30% din ce se generează ajunge să fie colectat prin sistemele oficiale de colectare și raportate ca rezultat național, 21% ajung la rude și prieteni, iar restul cazurilor sunt caracterizate de obiceiuri negative: duse la ghene, predate colectorilor stradali de fier vechi sau aruncate la întâmplare. Este peisajul real al generării, colectării și reciclării DEEE în România”, informează studiul realizat de ECOTIC și Universitatea Națiunilor Unite — Institutul pentru Cercetări Avansate de Sustenabilitate (UNU).

Potrivit acestuia, în cazul colectării și reciclării deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE), performanțele raportate de colectare și tratare sunt relativ mici și plasează România în urma listei statelor din Uniunea Europeană.

„Mai mult, până în acest moment, nu se cunoștea cu precizie ce DEEE se generează în România si unde ajung aceste deșeuri.

Or este vital pentru toți jucătorii implicați în acest domeniu — de la nivelul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, până la importatori, producători, administrații locale, operatori autorizați — să înțeleagă contextul larg și real, să vadă unde sunt disfuncționalitățile și, până la urmă, cât și în ce manieră ne putem asuma noi, ca stat membru al Uniunii Europene, să colectăm și să reciclăm până în 2021”, mai spune documentul.

De asemenea, potrivit sursei citate, deșeurile de echipamente electrice și electronice care ajung în sisteme improprii de colectare (circa 70.000 tone) au un impact nociv asupra mediului și sănătății populației, prin poluanții care există în DEEE-uri și care nu sunt recuperați și neutralizați. În al doilea rând, toate echipamentele care nu intră în fluxul autorizat sunt oportunități pierdute pentru industria de reciclare.

Studiul s-a bazat pe o metodologie dezvoltată de UNU, utilizată și în alte studii europene. Interogarea pieței a fost realizată de GFK, prin metoda interviurilor față în față, la o bază de 1.688 repondenți.

În prezent, România are obligații anuale de reciclare și valorificare pe fluxuri de deșeuri: ambalaje, DEEE-uri, baterii, uleiuri, anvelope etc. Obligațiile de reciclare pentru fluxul de ambalaje și deșeuri revin, în acest moment, industriei, prin producătorii și importatorii de bunuri ambalate, și autorităților locale.

Pe de altă parte, țara nu are ținte anuale pentru deșeul municipal (deșeul generat în gospodării), principala obligație legislativă în acest sens fiind, pentru anul 2020, de reciclare a 50% din deșeul municipal.

sursa: agerpres.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Amenzi date de ITM Alba după controale la firme din județ. Muncă nedeclarată și alte nereguli găsite de inspectori

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii de muncă din Alba au dat, săptămâna trecută, amenzi în valoare de aproape 30.000 de lei, au depistat un caz de muncă nedeclarată și au aplicat și sancțiuni sub formă de avertismente. Au fost verificați zeci de angajatori din județ.

Potrivit ITM Alba, în domeniul relaţiilor de muncă, au fost verificați 61 de agenți economici, cu un număr total de 3.553 angajați. Inspectorii au constatat 120 nereguli și au dat șase amenzi în valoare de 28.000 de lei și un avertisment. Cea mai mare amendă a fost de 20.000 de lei, pentru muncă nedeclarată.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

– primirea în lucru a salariaţilor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă;

– netransmiterea în termenul legal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaților;

– neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;

– neplata drepturilor salariale la termenul prevăzut în contractul individual de muncă;

– neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;

– neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;

– netransmiterea în termenul legal în Revisal a modificarilor intervenite in executarea contractelor individuale de muncă;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost verificate 20 de unități, depistate 46 nereguli și sancționați 8 angajatori. Inspectorii au dat o amendă de 1000 de lei și 14 avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

– lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor

– lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate

– lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR

– lipsa instruirii periodice a lucrătorilor

– organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006

– lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate

– desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cei doi viceprimari ai Municipiului Alba Iulia nu vor fi votați în ședința de luni. Negocierile cu PNL și PSD continuă

Publicat

sediu primarie drona

Votarea celor doi viceprimari ai Municipiului Alba Iulia va fi retrasă de pe ordinea de zi a ședinței extraordinare de astăzi, 26 octombrie, a declarat pentru alba24.ro primarul Gabriel Pleșa.

În ședință se va vota doar componența celor cinci comisii de specialitate, necesare pentru ședința ordinară din 29 octombrie. 

Gabriel Pleșa a declarat că negocierile cu PNL și PSD pentru cele două funcții de viceprimari vor mai dura aproape o săptămână, acesta fiind și motivul pentru care votul va fi retras de pe ordinea de zi de astăzi. 

Într-un comunicat de presă transmis luni, 26 octombrie, ”Alianța USR- PLUS anunță că discuțiile pentru formarea unei majorități în Consiliul Local Alba Iulia care să permită alegerea viceprimarilor și susținerea proiectelor importante pentru oraș nu s-au încheiat. În același timp, discuțiile cu Partidul Național Liberal au ajuns într-un impas în condițiile în care PNL Alba insistă pentru obținerea ambelor posturi de viceprimar.

CITEȘTE ȘI: USR PLUS amână formarea unei majorități în Consiliul Local Alba Iulia. Ce negocieri au purtat cu PNL și PSD și ce cerințe au

După alegerile locale din acest an, USR-PLUS a lansat la Alba Iulia o consultare cetățenească unică în politica românească întrebând albaiulienii cum ar dori să arate viitoarea majoritate în Consiliul Local. Componența Consiliului Local Alba Iulia, respectiv 9 consilieri PNL, 7 USR – PLUS, 4 PSD și un independent, nu permite niciunui partid să aibă majoritate. Au fost lansate două sondaje, un sondaj în stradă și unul on line, iar pentru că rezultatele pentru PNL și PSD au fost apropiate s-a decis să aibă loc discuții cu ambele partide pentru susținerea alegerii viceprimarilor și susținerea „Angajamentului pentru Alba Iulia”, un set de proiecte importante pentru viitorul municipiului.

Discuțiile cu Partidul Național Liberal au avut loc în mai multe runde, însă s-au blocat deoarece conducerea organizației nu au acceptat solicitările USR-PLUS: un viceprimar din partea ambelor formațiuni, susținerea „Angajamentului pentru Alba Iulia”, realizarea unui audit al activității Primăriei Alba Iulia și retragerea din Consiliul Local a celor care au făcut parte din vechea conducerea administrativă.

În schimb, PNL, prin vocea președintelui organizației județene Mircea Hava, a cerut  ambii viceprimari, fără să anunțe și numele persoanelor din PNL propuse pentru aceste funcții.

Discuțiile cu PSD s-au derulat pe baza acelorași principii, însă organizația a acceptat ca, în schimbul susținerii unui viceprimar, să accepte „Angajamentul pentru Alba Iulia” și realizarea unui audit intern. Propunerea USR-PLUS pentru Partidul Social Democrat a fost să susțină crearea unei majorități locale, însă să nu participe la guvernarea locală, respectiv să nu își propună un viceprimar.

Având în vedere faptul că în ultima perioadă, PNL și PSD s-au angajat în Alba într-un proces de reformare internă, am decis amânarea formării unei majorități în Consiliul Local Alba Iulia așteptând ca noii reprezentanți ai celor două organizații locale să analizeze încă o dată propunerile USR-PLUS.

Alianța USR-PLUS anunță albaiulienii că nu va negocia principiile și proiectele cu care a câștigat Primăria Alba Iulia, iar orice majoritate locală va fi formată strict pentru susținerea dezvoltării municipiului. De asemenea, USR-PLUS nu va accepta în conducerea administrativă oamenii din vechea conducere a primăriei și cere inclusiv retragerea acestora din Consiliul Local pentru situația în care au adus Alba Iulia”, au declarat reprezentanții USR PLUS.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

MIERCURI: Se oprește alimentarea cu gaz, temporar, în două localități din județul Alba. Atenționări pentru consumatori

Publicat

Delgaz Grid anunță că va sista temporar alimentarea cu gaze naturale miercuri, 28 octombrie, între orele 8.00-15.00, în localitățile Totoi și Dumitra din județul Alba, la solicitarea companiei Transgaz, pentru efectuarea unor lucrări specifice.

Compania solicită consumatorilor să închidă toate focurile, iar după reluarea distribuţiei gazelor naturale să supravegheze modul de ardere a acestora timp de 30 minute.

În cazul în care simt miros specific de gaz, consumatorii sunt rugaţi să anunţe imediat dispeceratul de urgenţă al Delgaz Grid la unul dintre numerele de telefon: 0800.800.928 (număr gratuit, apelabil din principalele reţele de telefonie fixă şi mobilă) sau 0265.200.928 (număr taxabil cu tarif local din reţeaua Telekom şi cu tariful operatorului din toate celelalte reţele de telefonie).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Șase cazuri de COVID-19 la Tribunalul Alba. Precizări din partea instanței

Publicat

tribunal

În perioada 19-21 octombrie, în urma testării angajaţilor Tribunalului Alba prin metoda „pooling” au fost confirmate un număr 6 persoane pozitiv la testul pentru COVID-19. Colegii contacți direcți cu cel mai mare risc de infectare au rămas în carantină la domiciliu, au transmis reprezentanții instanței într-un comunicat de presă. 

Până în prezent niciun alt angajat al instanței nu a manifestat simptome de infectare .

Activitatea instanței se desfășoară în continuare în condiţii normale. Conducerea Tribunalului Alba urmăreşte să asigure desfăşurarea în bune condiţii a activităţii administrativ judiciare a instanţei şi colaborează îndeaproape cu reprezentanții DSP Alba urmând toate măsurile recomandate.

Reamintim pe această cale că respectarea cu strictețe a măsurilor de protecție și prevenire a infectării cu coronavirus (COVID-19) anunțate public de către Tribunalul Alba, care depinde în mare măsură și de conduita responsabilă a publicului din instanțe, ne va permite să trecem împreună cu bine peste această perioadă.

În acest sens, ne menținem recomandările pentru publicul instanței, transmise încă de la începutul pandemiei:

Evitarea prezenței la sediul instanței, în cazul în care aceasta nu este absolut necesară și limitarea staționării în incinta instanţei doar pentru timpul strict necesar îndeplinirii obligațiilor judiciare sau profesionale;
Folosirea exclusiv a mijloacelor electronice de comunicare cu instanța, de transmitere a documentelor și de informare disponibile permanent la nivelul instanței:
e-mail tribunalul.alba@just.ro – Registratură;

Fax 0258811184

Telefon 0258813510/ 0258813511- Arhivă, Registratură, Biroul de informare și relații publice

Utilizarea aplicației informatice DOSAR ELECTRONIC pentru informare sau studierea dosarului și limitarea deplasării fizice la Arhiva instanței sau la celelalte compartimente publice;

Exprimarea acordului pentru citarea și comunicarea actelor de procedură în format electronic prin intermediul aplicației „TDS” (Trimitere Document Securizat) și eliminarea astfel integral a contactului fizic cu documentele de procedură comunicate de instanță prin intermediul serviciilor poștale;
Utilizarea exclusivă a telefonului sau adresei de e-mail pentru informare și solicitarea de lămuriri inclusiv, cu privire la măsurile aplicate în această perioadă.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate