Connect with us
Advertisement

Actualitate

STUDIU: Muzica ar putea ajuta bebeluşii să înveţe să vorbească mai repede. Ce spun cercetătorii

bebelus copilas nou nascut

Publicat

bebelus copilas nou nascutÎn urma unui studiu, cercetătorii au constatat că regiunile cheie ale creierului, responsabile de muzică şi de vorbire, au fost mai clare la băieţii şi fetele de nouă luni, care au participat la jocuri muzicale. Acest lucru ar putea ajuta bebeluşii să înveţe să vorbească şi, în cele din urmă, chiar şi să înveţe limbile străine.

Potrivit cercetătorilor americani, expunerea la ritmurile muzicale poate facilita, în cazul tinerilor, înţelegerea schimbărilor din lumea înconjurătoare.

„Sugarii experimenteză o lume complexă, în care sunetele, luminile şi senzaţiile variază în mod constant. Iar copilul trebuie să recunoască tiparele de activitate şi să prezică ce se va întâmpla în continuare”, a transmis autorul studiului, cercetătoarea Patricia Khul. Potrivit acesteia, percepţia modelelor este o abilitate cognitivă importantă, iar îmbunătăţirea timpurie a acestei capacităţi ar putea avea efecte pe termen lung asupra învăţării.

Cu toate acestea, până în prezent, nu au existat dovezi clare că sesiunile de jocuri muzicale sunt benefice.

Doctorul Khul, de la Universitatea din Washington, a cercetat 39 de copii care au participat la câte trei sesiuni de joc pe săptămână, în laboratorul ei.

Jumătate din copiii, împreună cu părinţii, foloseau jucării care emiteau sunete. Copiii stăteau pe genunchii părinţilor şi băteau în tobe sau agitau maracas. Ceilalţi copii se jucau cu maşini, figuri şi alte jucării în sesiuni în care erau foarte activi şi sociabili, dar nu au implicat muzica.

După patru săptămâni, bebeluşii au fost supuşi unui test conceput pentru a arăta cât de bine au procesat sunetele. Testul a implicat joaca cu o serie de sunete muzicale şi sunete din vorbire, toate analizate de un scaner cerebral. Sunetele erau emise într-un anumit model, dar, ocazional, anume note sau silabe erau întrerupte.

Scanările regiunilor creierului implicate în prelucrarea sunetului, în control şi atenţie au arătat că ambele grupuri de copii au observat când se schimbau modelele sonore. Cu toate acestea, potrivit raportului oficial al Academiei Naţionale de Ştiinţe din SUA, creierul copiilor din clasele de muzică a reacţionat mult mai puternic.

Acest lucru, spun cercetătorii, sugerează că jocurile muzicale dezvoltă capacitatea copiilor de a detecta modele de sunete, fapt care ar putea fi util în procesul de învăţare a instrumentelor muzicale şi limbilor străine.

„Experienţa muzicală are potenţialul de a spori abilităţile cognitive, care îmbunătăţesc abilităţile copiilor de a detecta şi a reacţiona rapid la modelele de sunete din lumea înconjurătoare , care este astăzi extrem de complexă”, a explicat Patricia Khul.

sursa: descopera.ro, dailymail.co.uk

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement