Eveniment
Studiu: România, pe locul 4 în Europa din perspectiva intenţiilor de investiţie în anul următor. Ce urmăresc investitorii
România se situează, la nivel european, pe locul 4 din perspectiva intenţiilor de investiţie în anul următor, după Portugalia, Marea Britanie şi Lituania, fie că este vorba de înfiinţarea de noi afaceri sau de extinderea unora deja existente, a afirmat, joi, Bogdan Ion, EY Country Managing Partner Romania & Moldova.
„Studiul nostru a fost realizat în perioada aprilie – iunie 2022, deci încorporează în contextul percepţiei investitorilor efectele războiului din Ucraina. El include atât investitori care sunt activi în România, dar şi potenţiali investitori şi se concentrează asupra anului calendaristic 2021.
Chiar şi în această situaţie, este important de spus că studiul are rezultate pozitive în ceea ce priveşte România, unde câteodată percepţia noastră locală este mult mai critică. Aş vrea să vă spun câteva dintre concluziile studiului nostru.
În primul rând, la nivel european, România se situează pe locul 4 din perspectiva intenţiilor de investiţie în anul următor după Portugalia, Marea Britanie şi Lituania, fie că este vorba de înfiinţarea de noi afaceri sau de extinderea unor afaceri existente. Suntem pe locul 2 în Europa Centrală şi de Răsărit după Polonia din această perspectivă”, a spus Bogdan Ion, cu ocazia lansării celei de-a treia ediţii a studiului EY Romania Attractiveness Survey.
El a menţionat că majoritatea celor care iau în considerare oportunitatea de a investi în România se gândesc în mod special la sectorul lanţurilor de aprovizionare şi cel logistic.
„România se află pe locul 1 în Europa, conform studiului nostru, din perspectiva intenţiilor de investiţie, dacă vorbim de lanţurile de aprovizionare şi logistică. Cu alte cuvinte, vedem că această regionalizare şi localizare a fluxurilor de aprovizionare este confirmată de investitorii care au fost intervievaţi în studiul nostru.
Printre alte domenii importante preferate de investitori, respectiv 23% din ei, se află crearea de centre de suport pentru business-uri. Din această perspectivă, suntem pe locul 2 la nivel European din perspectiva intenţiilor de investiţie în anul următor”, a susţinut acesta.
O parte a investitorilor, 33% consideră că atractivitatea României în anii următori va creşte, ceea ce, potrivit sursei citate, este un rezultat pozitiv, dar arată şi o provocare şi anume faptul că este necesară creşterea competitivităţii economiei locale.
Pentru a creşte competitivitatea locală, investitorii recomandă trei direcţii principale: susţinerea IMM-urilor; realizarea de politici publice legate de mediu şi încurajarea atitudinilor responsabile legate de mediu; susţinerea inovaţiei şi a afacerilor care sunt bazate pe înalte tehnologii.
Conform opiniei investitorilor, sectoarele viitorului în România sunt: tehnologia informaţională media şi telecomunicaţii; industria bunurilor de consum, incluzând agribusiness; industria auto cu ramurile conexe. Bogdan Ion a precizat că aceste sectoare au fost menţionate ca sectoare cheie şi în studiul anterior.
sursa: agerpres.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News