Actualitate
Studiu: Trei din cinci angajaţi din România consideră că îşi pot găsi un job mai bun în mai puţin de trei luni
Peste 60% dintre angajați cred că își pot găsi un nou loc de muncă în mai puțin de trei luni dacă ar decide să facă o schimbare în carieră, iar 55% dintre respondenți au spus că-și actualizează constant CV-ul pentru a-și crește sansele să găsească jobul ideal, arată un studiu realizat de eJobs.
Circa 23% din angajații care au participat la sondajul eJobs se declară foarte optimiști privind perspectivele profesionale, considerând că își pot schimba job-ul în mai puțin de o lună, iar 38,6% spun că le-ar lua între o lună și trei luni să-și găsească un nou job, arată studiul citat de News.ro.
Alți 19,8% sunt de parere că acest proces ar dura între trei și șase luni, iar 18,7% dintre participații la studiu cred că această schimbare le-ar putea lua peste șase luni.
În același timp, 25,4% dintre respondenți își modifică CV-ul doar atunci când caută activ un nou job, iar 18,3% dintre ei își adaptează CV-ul în funcție de jobul pentru care aplică. 88% dintre respondenți spun că folosesc platformele de recrutare atunci când caută un job, iar site-urile companiilor vizate sunt a doua sursa menționată (circa 38% dintre respondenți).
Odată schimbat jobul, candidații consideră că ar fi foarte util să primească trainingul potrivit pentru noua poziție (73%), să aibă parte de deschidere din partea colegilor (63%), dar și de un program complet de induction (54%).
De asemenea, atitudinea șefilor este considerată importantă pentru 48% dintre respondenți, iar înțelegerea rutinei unei zile obișnuite ar face adaptarea mai ușoară pentru 26% dintre persoanele participante la studiu.
Printre cele mai populare surse utilizate de cei care pândesc un job mai bun sunt recomandările (35,5%), târgurile de joburi (19,8%) și grupurile din platformele de socializare (16,8%).
Majoritatea angajaților români participanți la sondajul eJobs consideră important ca un anunț de recrutare să cuprindă responsabilitățile, nivelul de carieră și termenul de valabilitate (80%), să fie și atractiv și specific brandului de companie (65,5%), dar să includă și informații despre beneficiile acordate (58%).
De asemenea, la primul interviu candidații și-ar dori să le afle atribuțiile pentru poziția vizată (88%), programul de lucru și dacă există flexibilitate din partea companiei (79%), salariul și beneficiile extra salariale (77%), dar și care ar fi oportunitățile de promovare din cadrul companiei (62%).
Cei mai mulți dintre participanții la studiu (63%) spun că ar prefera să aibă o discuție cu managerul cu care vor lucra încă de la primul interviu și doar unul din cinci respondenți preferă ca prima întâlnire să se desfășoare cu o persoană din cadrul departamentului de resurse umane.
Totodată, jumătate dintre candidații care aplică pentru un job nou și-ar dori să primească un mesaj de la compania respectivă și atunci când nu sunt selectatați pentru un interviu, și ar aprecia să li se prezinte motivele pentru care au fost refuzați, arată studiul eJobs.
În ceea ce privește procesul de recrutare în ansamblu, 64% dintre respondenții la studiu sunt de parere că, de cele mai multe ori, acesta este prea lung și nepersonalizat, un sfert dintre angajați cred că acesta s-a simplificat și a devenit mai prietenos față de acum cinci ani și doar 10% consideră că a devenit mai dificil decât acum cinci ani.
Sondajul a fost realizat în perioada 15 martie – 30 martie, pe un eșantion de 1.230 de angajați.
sursa: startupcafe.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News