Economie
Supremia Grup, pentru al doilea an consecutiv, lider pe piața ingredientelor în România. Cifră de afaceri în creștere cu 30%, în primele luni din 2012
„Supremia Grup”, companie din județul Alba care deține cea mai mare fabrică de condimente alimentare din sud-estul Europei își reconfirmă poziția de lider pe piața ingredientelor din România. „Supremia” a încheiat anul 2011 cu o cifră de afaceri de 114,270,456 lei, în creştere cu 11,44% faţă de 2010 şi aproape 51% faţă de 2009. Evoluţia pozitivă se păstrează şi în 2012, „Supremia Grup” înregistrând o creştere de 30% pentru primele 8 luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Profitul net a fost de 1,74%, adică 2.010.176 lei, un procent în scădere faţă de anul precedent. Acest lucru reflectă strategia companiei de a oferi clienţilor produse la preţuri corecte, de a-şi sprijini partenerii în a fi competitivi pe piaţă.
Dr. ing. Levente Hugo Bara, directorul general al companiei, a declarat: „Sunt cifre foarte bune, având în vedere că rezultatele economice ale industriilor în care activăm sunt în stagnare, dacă nu chiar în scădere. Rezultatul nu este totuşi surprinzător. Trăim vremuri în care clienţii pun accent tot mai mult pe calitate şi pe încrederea pe care o pot avea în partener, iar acestea sunt două dintre atuurile Supremia Grup”.
Luând în considerare cei mai mari producători şi distribuitori de ingrediente alimentare din România, „Supremia Grup” deţine detaşat cea mai mare cotă de piaţă: aproape 21%. Având ca referinţă aceiaşi jucători din industrie, compania a câştigat un procent din această piaţă comparativ cu anul 2010, când market share-ul era de 19,70 %. Au fost companii care au crescut, dar şi altele care au încheiat 2011 cu rezultate mai slabe decât în anul anterior. Totuşi, pentru primii 10 competitori pe această piaţă, cifrele arată o creştere medie de aproape 6%. „Încurajez şi mă bucură succesul colegilor din industrie şi aş vrea ca şi piaţa din România să fie mai familiarizată cu conceptul competiţiei constructive. A fi cu un pas înaintea concurenţei este unul dintre ingredientele sigure pentru succes”, a adăugat Levente Bara.
Cifra de afaceri (ron) | ||||||
Companie | 2009 | 2010 | 2011 | |||
1 | Supremia Grup | 75,779,641 | 102,540,536 | 114,270,456 | ||
2 | Ion Mos | 76,420,339 | 78,671,718 | 83,178,716 | ||
3 | Inorogul Impex | 54,198,762 | 71,530,543 | 81,435,112 | ||
4 | Darimex International | 70,945,754 | 68,562,756 | 74,616,510 | ||
5 | Marchand | 61,445,578 | 62,310,185 | 80,391,685 | ||
6 | Kerry Romania | 51,776,484 | 46,423,301 | 41,316,806 | ||
7 | Rollit Prodimpex | 37,894,790 | 31,541,859 | 25,603,009 | ||
8 | Euro & Condi | 14,370,919 | 22,356,971 | 36,612,938 | ||
9 | Kralex | 26,767,261 | 19,188,558 | 14,083,742 | ||
10 | Vilma Romania | 14,538,584 | 15,083,479 | 12,543,368 | ||
11 | Pacovis Romania | 15,556,688 | 12,511,859 | 15,325,539 | ||
12 | Cubic | 7,807,980 | 7,891,899 | 8,298,686 | ||
13 | Vitalim | 4,651,266 | 4,121,634 | 5,200,398 |
Dintre planurile viitoare, „Supremia Grup” va continua dezvoltarea în ţările din Europa şi nu numai. Principalele produse cu care se vor penetra pieţele noi vor fi condimentele simple şi mixurile personalizate, asta deoarece compania are avantajul competitiv al tehnologiei noi, al standardelor de calitate internaţionale şi al unei echipe dedicate de profesionişti. Fabrica de la Alba Iulia este cea mai mare şi cea mai modernă de acest fel din Sud-Estul Europei, iar capitalizarea acestui fapt e un sprijin important pentru exporturi. Şi pentru clienţii din România, Supremia Grup are mai multe proiecte în desfăşurare. Unul dintre cele mai importante este extinderea gamei de mixuri pe partea de injectare pentru specialităţi. Acest proiect se dezvoltă de aproximativ un an, având o echipă specializată pe acest tip de produse. Testele au fost realizate cu succes în laboratorul propriu, iar acum sunt în lucru probele la nivel industrial.
Faptul că pentru al doilea an consecutiv „Supremia Grup „este lider pe piaţa ingredientelor, cu un avans de peste 31.000.000 lei faţă de competitorul situat pe o poziţie imediat inferioară e o confirmare a direcţiei pe care compania o urmează. Prin viziunea, misiunea şi valorile sale, „Supremia Grup” şi-a propus să îşi consolideze poziţia de lider pe piaţa ingredientelor alimentare din România şi să fie în primii zece producători europeni din industria ingredientelor alimentare.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
sergiu andon
luni, 01.10.2012 at 14:28
clasament la vrajeala