Actualitate
Sute de maşini Volkswagen, Seat şi Opel, rechemate în service. Posibile probleme şi la Alfa Romeo Stelvio
Grupul german Volkswagen (VW) a anunţat vineri că cheamă 410.000 de maşini din cauza unei probleme la centurile de la bancheta din spate şi şi-a sfătuit clienţii să nu folosească scaunul din mijloc.
În anumite cazuri, precum „schimbarea bruscă a benzilor, cu cinci persoane la bord”, încuietorile centurilor „se pot suprapune”, iar centura scaunului din stânga „se poate deschide”, avertizează grupul într-un comunicat.
O soluţie care necesită intervenţia unui tehnician „a fost concepută”, anunţă grupul, care îşi „sfătuieşte clienţii să nu folosească scaunul din mijloc din spate”, atât timp cât nu este efectuată reparaţia.
Potrivit agenţiei germane DPA, problema vizează 219.000 VW Polo de ultimă generaţie şi 191.000 de automobile marca spaniolă Seat din seriile Ibiza şi Arona.
Această chemare are loc după o săptămână de veşti proaste pentru Volkswagen.
Audi, o marcă a grupului, a anunţat marţi că şi-a întrerupt livrarea către clienţi a vehiculelor din modelele A6/A7 după ce a descoperit noi „nereguli” la motoarele diesel.
În România, sunt rechemate în această perioadă 77 de autoturisme Volkswagen, modelele Passat (3G), Touran (5T), Golf (AN, BE2, Bq1), Caddy (SA), ce ar putea aveq probleme la manşonul de ghidare a tetierelor.
Volkswagen Group a constatat că la autovehiculele respective, există posibilitatea ca pe bolţul de închidere a tetierei să se fi format o bavură, ce ar putea împiedica blocarea tetierei. Este afectat doar manşonul din stânga (în direcţia de deplasare) de la ambele scaune faţă. În cazul unei coliziuni, tetiera se poate desprinde de pe spătarul scaunului.
Lucrările de remediere a defecţiunii durează aproximativ 45 de minute.
Şi Opel recheamă în service 426 de autovehicule model Insignia B, fabricate în perioada 2017-2018, în Germania. Sunt posibile probleme la poziţionarea centurilor de siguranţă spate.
Opel a identificat posibilitatea ca la aceste modele centurile de siguranşă ale scaunelor laterale spate să fie poziţionate incorrect la punctual de ancorare. O coliziune frontală poate genera o sarcină mai mare decât cea pentru care a fost proiectat sistemul centurii de siguranţă sau poate duce la alunecarea pasagerului de sub centura de siguranţă.
De asemenea, peste 40 de maşini Alfa Romeo Stelvio vândute în România ar putea avea probleme din cauza infiltraţiilor de apă.
Din cauza unei posibile neconformităţi, anumite componente electrice / electronice pot funcţiona defectuos ca urmare a unor infiltraţii ale apei, fiind astfel compromisă performanţa acestora, potrivit importatorului Auto Italia Impex SRL Bucureşti. Sunt vizate 38 de autovehicule, iar durata remedierii problemei la service este de 0,75 h.
În alte opt cazuri, pot apărea infiltraţii ale apei în cablajul de masă al pompei auxiliare intercooler, ducând la compromiterea funcţionării unor componente electrice. Durata intervenţiei este de 0,55 h.
surse: anpc.gov.ro, romaniatv.net
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News