Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Tânăr din Sebeș, cu dosar penal după ce a fost prins de polițiști la volanul unui autoturism, fără permis


Publicat

politie, IPJ, masina politie

Un tânăr de 26 de ani din Sebeș s-a ales cu dosar penal după ce a fost prins de polițiști în timp ce conducea un autoturism, fără să dețină permis. 

Potrivit IPJ Alba, la data de 15 februarie 2021, în jurul orei 20.00, polițiștii rutieri din Sebeș l-au depistat pe un tânăr de 26 de ani, din Sebeș, în timp ce conducea un autoturism, pe strada Călărași din Sebeș, fără să dețină permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

OPC Alba, dat în judecată de supermarket-ul Penny: Amendă de 10.000 de lei contestată în instanță. Motivul procesului

Publicat

Reprezentații unui supermarket din Alba Iulia s-au trezit cu un control OPC, iar apoi cu o amendă de 10.000 de lei, pentru eticheta unui produs care se afla la vânzare. A fost vorba despre eticheta unei sticle de apă plată, pe care inspectorii OCP au clasat-o ca fiind practică înșelătoare. 

Este vorba despre magazinul Penny din Alba Iulia care în data de 6 iulie 2021 a fost controlat de OPC Alba, iar produsul pentru care magazinul a fost amendat este apa Aqua Carpatica. 

Conducerea lanțului de magazine nu a fost de acord cu amenda primită din simplul motiv că nu ei dețin produsul ci doar îl comercializează. Drept urmare au contestat amenda primită din partea inspectorilor OPC.

Un proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, iar o primă decizie a venit la sfârșitul anului 2021. În urma cu câteva zile, motivarea instanței a fost făcută public.

Ce s-a întâmplat

Potrivit motivării instanței, ”în fapt, la data de 06 iulie 2021, în baza unui control al CJPC Alba la punctul de lucru al subscrisei, magazinul Penny din Alba Iuliaa emis Procesul verbal sus indicat prin care petenta a fost sancționată contravențional cu amenda în cuantum de 10.000 lei (3.500 lei in 15 zile), fiind formulată și propunerea de emitere a unei decizii de încetare a practicilor comerciale înșelătoare solicitat.

Controlul a vizat produsele AOUA CARPATICA. Apa minerala plata kids si AQUA CARPATICA. Apa minerală plată 500 ml fiind constatate presupuse abateri de etichetare, respectiv înscrierea pe eticheta produselor a mențiunii ”microbiologic pura”.

De asemenea, comisarii ANPC au constatat faptul că mențiunea prezentă pe eticheta produsului ”microbiologic pură” reprezintă o practica comercială înșelătoare”, se arată în motivarea instanței.

Reprezentații market-ului au spus, în linii mari, că ei nu dețin marca respectivă și că scopul lor este acela de a pune produsul spre vânzare exact cum acesta vine de la producător. Automat nu se considera vinovați pentru că au pus produsul la vânzare.

În replică, reprezentații legali ai OPC Alba au spus că amenda a fost dată în baza legală.

Ce a decis instanța

”Distribuitorul nu i se pot imputa aspecte ce țin de strategia de marketing a producătorului, neavând nici în fapt și nici în drept prerogativa cenzurării modului de etichetare al produselor, în raport cu care nu deține calitatea de producător.

Obligația comerciantului de a se asigura că produsele oferite spre comercializare sunt sigure și respectă condițiile prescrise și declarate se referă la obligația acestuia de a verifica produsele comercializate pentru conformitate și că acestea respectă normele de siguranță.

Faptul că eticheta produselor Aqua Carpatica Kids și apă Aqua Carpatica 500 ml, au inscripționat pe ambalajul/pet produselor mențiunea „microbiologic pură”, caracteristică deținută atât de prezentele produse cât și de celelalte tipuri de ape minerale naturale de pe piață, care sunt pure din punct de vedere microbiologic, chiar dacă nu au înscrisă această mențiune pe ambalajul acestora, nu revin comerciantului.

Responsabilitatea conținutului și a modalității de redactare a etichetelor aparține societății care a îmbuteliat și aplicat etichetele, aceasta fiind cea care a stabilit și configurat forma acestora și informațiile corespunzătoare produsului, respectiv Carpathian Springs, în cazul de față”, se arată în motivarea instanței.

Drept urmare, aceștia au anulat procesul verbal întocmit de inspectorii OPC și automat au exonerat de la plata amenzii pe reprezentații magazinului.

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

FOTO-VIDEO: Peste 2000 de locuitori din Apuseni fără curent din cauza viscolului. Mai multe drumuri din Alba acoperite de zăpadă

Publicat

Vremea grea de iarnă a afectat alimentarea cu energie electrică în Munții Apuseni. Prefectura Alba a comunicat că peste 2000 de locuitori din Abrud și Poiana Vadului au rămas fără curent, luni seara.

În zona Poiana Vadului au fost 16 puncte cu 773 utilizatori nealimentați cu energie electrică. În zonă sunt prezente echipaje pentru remedierea defecțiunilor. Luni seara, în jurul orei 19.00, mai erau nealimentați 290 utilizatori.

De asemenea, o avarie în zona Abrud a afectat circa 2.000 de utilizatori. Au fost finalizate manevrele de izolare a defecțiunii și implicit de alimentare a tuturor consumatorilor din această zonă, au precizat reprezentanții Instituției Prefectului Alba.

În ceea ce privește alimentarea cu energie electrică, echipele DEER (Electrica) acționează în teren pentru a remedia avariile provocate de ninsorile abundente la rețeaua electrică din județ.

În funcție de evoluția situației, toate instituțiile cu rol în gestionarea situațiilor de urgență generate de fenomenele meteorologice, sunt pregătite să intervină în cel mai scurt timp, potrivit sursei citate.

Circulația pe Transalpina și în Munții Apuseni

Echipele DRDP Cluj – Secția Drumuri Naționale Alba acționează cu toate utilajele din dotare pe DN 67C – Transalpina, DN 74, DN 74 A și DN 75, pentru deszăpezirea acestor sectoare de drum. Circulația se desfășoară în condiții de iarnă.

Luni seara, zona de munte a județului Alba este sub avertizare Cod Portocaliu de intensificări puternice ale vântului, ninsori, viscol și vizibilitate foarte redusă.

 

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Cum se face sesizarea online la furnizorul de gaze care a emis o factura eronată. Noua procedură pentru depunerea reclamațiilor

Publicat

Persoanele consideră că sunt probleme la măsurarea cantității de gaze naturale consumate, adică atunci când pe factură apare o cantitate mai mare decât cea pe care cred că au consumat-o, pot face o sesizare sau reclamație la furnizorul de gaze.

Potrivit unei noi proceduri de rezolvare a unor astfel de reclamații, apărută săptămâna trecută, sesizările se pot depune fizic la furnizorul de gaze naturale, dar pot fi transmise și online către acesta, scrie avocatnet.ro

Astfel, potrivit Ordinului Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) nr. 142/2021, apărut marți în Monitorul Oficial nr. 31, de-acum, în cazul problemelor legate de măsurarea consumului de gaze, se aplică o nouă procedură de soluționare a reclamațiilor sau sesizărilor consumatorilor.

Se pot face sesizări pentru consumul de gaze pe ultimele trei luni

Mai exact, consumatorii ce au contract pentru furnizarea gazelor naturale încheiat cu un furnizor de pe piața locală pot reclama la acesta eventualele situații în care consumul indicat de contor nu corespunde cu cel din realitate.

Reclamațiile consumatorilor sunt valabile pentru măsurarea cantităților de gaze naturale înregistrate în ultimele trei luni consecutive, în cazul clienților finali casnici, și în ultimele șase luni, în cazul clienților noncasnici.

Reclamația sau sesizarea legată de măsurarea gazelor naturale trebuie formulată în scris, în limba română, și poate fi depusă la furnizor sau transmisă online ori prin fax, poștă și prin e-mail.

Procedura de rezolvare a reclamațiilor privind măsurarea cantităților de gaze naturale se consideră declanșată odată cu înregistrarea la furnizor a sesizării, însoțită de documentele justificative existente.

Ce trebuie să cuprindă reclamația

Reclamația trebuie să cuprindă, potrivit Ordinului ANRE 142/2021, cel puțin următoarele informații:

  • datele de identificare ale solicitantului, adică, în cazul persoanelor fizice, numele și prenumele, adresa de domiciliu și adresa de corespondență, dacă este cazul;
  • datele referitoare la sistemul de bază: adresa locului de consum, codul locului de consum, tipul și seria sistemului/ mijlocului de măsurare a gazelor naturale;
  • datele de contact ale solicitantului: numărul de telefon și/ sau adresa de e-mail;
  • prezentarea pe larg a situației de fapt la care se referă reclamația/ sesizarea/ divergența;
  • solicitarea sau nu, după caz, a expertizării metrologice a contorului.

Documente justificative necesare

Documentele justificative amintite sunt copii, după caz, ale următoarelor:

  • factura/ facturile de gaze naturale aferentă(e) perioadei reclamate;
  • buletinul de mișcare a mijloacelor de măsurare a gazelor naturale;
  • nota de constatare privind corectitudinea datelor de măsurare a consumului de gaze naturale (dacă operatorul a emis una);
  • procesul-verbal privind măsurarea cantităților de gaze naturale;
  • alte documente cuprinzând informațiile sau datele necesare rezolvării reclamației.

În cât timp trebuie să răspundă compania de gaze la reclamație

Potrivit procedurii, operatorul rețelei de distribuție a gazelor naturale trebuie să răspundă la o reclamație în cel mult 15 zile de la data înregistrării ei. De asemenea, acesta are obligația ca, în cel mult cinci zile lucrătoare de la înregistrarea reclamației, să verifice la fața locului funcționarea sistemului de bază.

În cadrul acestei acțiuni se verifică etanșeitatea îmbinărilor, existența și integritatea sigiliilor, funcționarea sistemului de măsurare la debitul minim și la debitul maxim al aparatelor consumatoare de combustibili gazoși.

Apoi, dacă după verificare se stabilește că este necesară expertizarea metrologică a contorului, aceasta se face în cel mai scurt timp posibil pentru sistemele de măsurare a cantităților de gaze naturale care necesită demontarea și transportul la un laborator metrologic autorizat și în maximum cinci zile lucrătoare pentru sistemele care se verifică la locul de funcționare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Revenirea la preț reglementat la energie pentru consumatorii casnici, cel puțin 6 luni. Propunerea PNL privind facturile

Publicat

Liderul PNL, Florin Cîțu, a declarat luni, înaintea ședinței coaliției de guvernare, că propunerea partidului este preț reglementat pentru o perioadă de șase luni pentru consumatorii casnici de energie. În ceea ce privește companiile mici și mijlocii, să fie și varianta compensării prețului de la buget.

„PNL va avea două propuneri simple: pentru consumatorul casnic este varianta de a ne întoarce pe o perioadă determinată până în 6 luni de zile, poate mai puţin, la un preţ reglementat, pentru consumatorul companii mici, mijlocii şi restul consumatorilor discutăm de variante de compensare de la buget”, a afirmat Cîţu, potrivit Agerpres.

El a explicat că este vorba de un preţ reglementat, aşa cum a fost pe piaţa reglementată.

În acelațși context, PSD propune plafonarea prețului la energie și gaz la o valoarea mai mică decât cea stabilită anul trecut, dublarea volumului pentru care prețul este compensat și reducerea TVA-ului la 5%.

Vezi și Reducere cu 45% a plafonului la gaze și electricitate și dublarea volumului compensat. Propuneri PSD pentru scăderea facturilor

Premier: sunt analizate mai multe propuneri

Premierul Nicolae Ciucă a declarat, luni, că, la nivelul Guvernului, au fost analizate mai multe propuneri pentru diminuarea impactului creşterii preţului la energie, care vor fi discutate în şedinţa coaliţiei de guvernare, menţionând că scopul principal este protejarea consumatorului vulnerabil şi a instituţiilor esenţiale, iar economia să poată să funcţioneze.

„La nivelul Guvernului au fost analizate mai multe propuneri care vor fi discutate în această seară în coaliţie. Scopul principal este să protejăm consumatorul vulnerabil, să protejăm instituţiile esenţiale – şcoli şi spitale şi, de asemenea, să luăm măsuri astfel încât economia românească să poată să funcţioneze şi să nu fie afectată de impactul creşterilor de preţuri la energie şi gaze”, a răspuns Ciucă întrebat, înainte de şedinţa coaliţiei, despre propunerile PSD de reducere a plafoanelor la energie electrică şi gaze naturale.

El a adăugat că s-au luat măsuri ca instituţiile statului să verifice toate companiile care furnizează energie electrică şi gaze şi care nu au respectat Legea consumatorului vulnerabil. Premierul a subliniat că verificările vor continua cu „fermitate” şi „corectitudine”, potrivit Agerpres.

Întrebat în legătură cu propunerea PSD de reducere a TVA la energie începând din februarie, prim-ministrul a spus: „Măsurile care au vizat perioada de după 31 martie au fost prezentate în sensul de a asigura continuitatea celor care deja produc efecte prin Legea consumatorului vulnerabil, iar cele care vizează punerea lor în aplicare de la 1 februarie, aşa cum a fost analizate la vremea respectivă, se refereau la celelalte elemente de măsuri pe care putem să le luăm astfel încât aşa cum spuneam să diminuăm impactul creşterii preţurilor”.

Patronatele și sindicatele cer plafonarea prețurilor la energie la nivelul celor din decembrie 2020

Patronatele și sindicatele îi solicită Guvernului să plafoneze prețurile la energie electrică și gaze la nivelul celor din decembrie 2020 pentru o perioadă de un an.

Nouă confederaţii patronale şi sindicale i-au trimis un mesaj premierului Nicolae Ciucă prin care își arată îngrijorarea față de criza energetică cu care România se confruntă.

„Suntem constienţi de criza internaţională, dar creşterile realizate în România depăşesc cu mult creşterile la nivel global, punând în situaţii limită atât cetăţenii ţării, cât şi întregul sistem economic, care nu mai poate, în condiţiile actuale, să facă faţă unei competitivităţi corecte”, susțin semnatarii scrisorii, potrivit Mediafax.

Reprezentanții patronatelor și ai sindicatelor ar vrea să se revină la prețurile din 2020 pentru energie electrică și gaze.

„Vă solicităm ca în procedură de urgenţă, în conformitate cu prevederile Legii concurenţei (Legea 21/1996, art. 4) să se limiteze preţurile aplicate la energie şi gaz la valoarea celor din decembrie 2020, pentru cel puţin 1 an (legea prevede posibilitatea de prelungire până la 3 ani). În acest fel se poate câştiga timpul necesar ca, împreună cu partenerii sociali, să se poată corecta şi realiza cadrul legislativ, cuprinzând şi reglementările care să evite o criză economică şi socială, inclusiv conflicte sociale deschise”, solicită reprezentanții patronatelor și sindicatelor.

Patronii și sindicaliștii propun formarea unui comitet de specialiști care să realizeze o strategie pe termen lung în ceea ce privește securitatea energetică a României

„Solicităm de asemenea crearea unui Task Force national care în termen de maximum o lună să vină cu soluții pe termen mediu și lung pentru asigurarea securității energetice a României, iar aceste soluții să se materializeze într-un pact asumat de toate forțele politice și de partenerii sociali”, precizează semnatarii scrisorii.

Membrii coaliției de guvernare se întâlnesc luni pentru a discuta despre soluțiile privind criza facturilor la energie electrică și gaze.

surse: Agerpres, Mediafax

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate