Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Tânăr din Teiuș, prins în flagrant delict. Transporta lemn fără documente legale și scule furate. A rămas fără maşină şi s-a ales cu dosar penal


Publicat

politie

accident politia masina politieUn tânăr din Teiuș a fost depistat de polițiști în timp transporta, ilegal, cu un autoturism, material lemnos precum şi mai multe scule ce s-au dovedit a fi furate de pe un șantier din apropierea orașului. 

În noaptea de 16/17 martie, în jurul orei 2.00, poliţiştii de siguranţă publică din cadrul Poliţii Oraşului Teiuş au oprit, pentru control, pe strada Mihai Eminescu din oraş, un autoturism condus de un tânăr de 19 ani, din Teiuş.

Cu ocazia verificărilor efectuate, poliţiştii au găsit în autoturism, 0,4 metri cubi de lemne de foc, două proiectoare precum şi mai multe scule.

Poliţiştii au constatat că, pentru materialul lemnos transportat, tânărul nu a putut prezenta documente legale de provenienţă şi transport, iar sculele ar fi fost furate de pe un şantier de construcţii, situat în apropierea oraşului Teiuş.

Pentru transportul ilegal de material lenos, poliţiştii l-au sancţionat pe tânăr, conform art. 19 din Legea 171/2010, cu amendă în valoare de 5.000 de lei, iar ca şi pedeapsă complementară, materialul lemnos şi autoturismul folosit la transportarea lui, au fost confiscate.

De asemenea, faţă de tânăr, cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracţiunii de furt calificat.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Ceai

    luni, 20.03.2017 at 14:04

    Normal, impartim dosare penale si amenzi pentru 0.4 m3 de lemn dar nu vedem miile de m3 de lemn pe care marile companii straine le exploateaza „legal” cu spaguta de la prim ministru pana la functionari publici… so sad bro’.
    Asteptam schimbarea pe care a promiso Psd in campanie pentru rezervarea resurselor naturale.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Ministrul Muncii, despre sporurile bugetarilor: Nu dai un spor inventat doar pentru că angajatul îşi respectă fişa postului

Publicat

Un spor la salariu în sistemul public, precum sporul de confidenţialitate, nu trebuie acordat doar pentru că angajatul îşi respectă fişa postului, a declarat, vineri, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, la Realitatea TV.

„Soluţia noastră (privind legea salarizării din sistemul public, n.r.) este următoarea: pe fiecare familie ocupaţională să ne uităm la grila actuală de salarizare, dacă există sporuri pentru activităţi speciale care sunt desfăşurate de anumite categorii profesionale, atunci aceste categorii profesionale să aibă un alt loc în aşezarea pe grila de salarizare, astfel încât salariul de bază în plată să fie acelaşi pentru toată lumea.

Vezi și MODIFICĂRI majore la salarizarea bugetarilor: Plafonarea sporurilor, grilă pentru administrația locală, spor de performanță

Salarizarea în plată să plece la fel pentru toţi angajaţii, iar sporurile să fie pentru activităţi deosebite, fie pentru stimularea performanţei şi să nu depăşească un anumit procent din salariul de bază în plată pentru toată lumea.

Sunt sporuri de confidenţialitate care nu-şi au rostul, şi dacă sunt oameni care au nişte solicitări în plus de a menţine confidenţialitatea, atunci pot să primească un salariu mai mare, dar nu dai un spor inventat pentru că îşi respectă fişa postului”, a afirmat Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a subliniat că angajaţii din sistemul public nu trebuie să se panicheze inutil pe tema nivelului salariilor.

„Misiunea mea ca ministru este ca o dată stabilite aceste principii de bază, să chemăm ministerele cu soluţii şi cu propuneri concrete, să începem dezbaterile cu fiecare familie ocupaţională, iar la final să rezulte o lege echitabilă. (…)

Să nu încercăm să-i panicăm pe oameni inutil. Oamenii trebuie să înţeleagă că la Ministerul Muncii, în parteneriat cu toate ministerele, se lucrează pentru ca această lege să le servească lor interesele”, a menţionat Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a apreciat că angajaţii din sistemul privat îşi doresc ca salariaţii din sistemul public să aibă salarii comparabile cu cele din sistemul privat.

„Sistemul public de salarizare înseamnă servicii publice puse la dispoziţie pentru toţi cetăţenii acestei ţări, inclusiv pentru cei care lucrează în mediul privat, pentru că şi cei din mediul privat îşi doresc să vadă că la stat oamenii se duc la serviciu mulţumiţi, că au un salariu competitiv şi comparabil cu ce se întâmplă şi în mediul privat, dar că instituţiile în care oamenii lucrează îi servesc pe toţi cetăţenii acestei ţări”, a precizat Raluca Turcan.

Memorandumul care stabileşte principiile care vor sta la baza reanalizării şi elaborării cadrului legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice a fost adoptat joi în şedinţa de Guvern, iar ministerele au la dispoziţie 30 de zile să transmită propunerile privind politica de salarizare în sistemul public.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

REZULTATE Simulare EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: 15 note de 10 în ALBA, majoritatea la Matematică. Situația la nivel național

Publicat

Elevii din clasele a VIII-a au aflat vineri rezultatele la sesiunea de simulare a examenului de Evaluare Națională 2021, desfășurată în perioada 29-31 martie. În județul Alba, prezența la probe a fost de peste 90%.

Din acest an, subiectele sunt sub forma testelor PISA – pe broșuri de 10 pagini. Pentru rezolvarea acestora, elevii au la dispoziție 2 ore, la examenul propriu-zis.

Vezi MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VIII-a: TOATE testele de antrenament și BAREMELE la Română și Matematică

Potrivit datelor centralizate de IȘJ Alba și transmise Alba24.ro de către inspectorul școlar general adjunct Dan Cherecheș, în urma corectării lucrărilor la simulare Evaluare Națională 2021 în Alba, statisticile sunt următoarele:

– la proba de Română: din 2.369 elevi, au fost 2.053 prezenți; 1.510 note peste 5 (73,55%), o notă de 10

– la proba de Matematică: din 2.369 elevi, au fost 2.030 prezenți; 1.259 note peste 5 (62,01%), 14 note de 10

– la proba de Limba maternă: 47 elevi prezenți, 38 note peste 5 (80,85%), nicio notă de 10.

Comparativ, la sesiunea de simulare a examenului de Evaluare Națională 2019 în Alba, 1.480 de elevi (54,92%) au obţinut medii mai mari sau egale cu 5. Pe discipline, 72,01% – Română, 41,53% – Matematică. A fost o singură medie de 10.

La examenul de Evaluare Națională 2020, rata notelor peste 5 în Alba (după primele rezultate) era de 79,6% (22 medii de 10).

Situația la nivel național:

Potrivit Ministerului Educației, centralizarea datelor comunicate de inspectoratele școlare județene relevă următoarele rezultate – procentul notelor mai mari sau egale cu 5:

Limba și literatura română: 71,17%

88 de elevi au obținut nota 10.

Matematică: 59,77%.

980 de elevi au obținut nota 10.

Limba și literatura maternă: 79,49%.

22 de elevi au obținut nota 10.

Procentul elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5: 65,6%.

25 de elevi au obținut media 10.

Cele mai bune rezultate au fost obținute în Municipiul București (82,1%) și în județele Cluj (77,6%), Argeș (71,5%), Brăila (71,3%) și Prahova (69,9%).

Comparativ cu simulările din anii precedenți, rezultatele indică o creștere substanțială a mediilor mai mari sau egale cu 5:

Anul / Procentul medii ≥ 5
2016: 44,05%
2017: 51,47%
2018: 47%
2019: 53,1%
2021: 65,6%

La sesiunea de simulare din 2021, fiecare lucrare a fost evaluată de doi profesori evaluatori: cadrele didactice din unitatea de învățământ care au urmat sau urmează programul de formare a profesorilor evaluatori pentru examenele și concursurile naționale vor fi selectate cu prioritate pentru evaluarea lucrărilor.

Rezultatele obținute de elevi la simularea Evaluării Naționale 2021 pentru absolvenții clasei a VIII-a sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ în care s-au desfășurat aceste simulări, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

Notele obținute la simulările naționale nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog. Rezultatele obținute la simulările naționale nu vor fi afișate și nu vor fi făcute publice.

Toate unitățile de învățământ elaborează și transmit la inspectoratul școlar un raport pe școală, iar inspectoratul școlar elaborează un raport pe județ/municipiu și îl trimite mai departe la Ministerul Educației. Raportul trebuie să includă și un plan de acțiune care cuprinde măsurile de monitorizare, control și remediere acolo unde se impune.

SUBIECTE și BAREME – ROMÂNĂ – Simulare Evaluare Națională 2021 – clasa a VIII-a:

Subiect Română Simulare EN VIII 2021

Barem Română Simulare EN VIII 2021

Subiect Română Simulare EN VIII 2021 – minorități

Barem Română Simulare EN VIII 2021 – minorități

SUBIECTE și BAREME – MATEMATICĂ – Simulare Evaluare Națională 2021 – clasa a VIII-a:

Subiect Matematică Simulare EN VIII 2021

Barem Matematică Simulare EN VIII 2021

Probele propriu-zise de examen – Evaluare Națională 2021 la clasa a VIII-a se desfășoară în perioada 22-25 iunie. Primele rezultate vor fi afișate în 29 iunie, iar cele finale în 4 iulie.

CALENDAR Evaluare Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a 2020-2021:

7 – 11 iunie 2021 – Înscrierea la evaluarea națională
22 iunie 2021 – Limba și literatura română, probă scrisă
24 iunie 2021 – Matematică, probă scrisă
25 iunie 2021 – Limba și literatura maternă, probă scrisă
29 iunie 2021 (până la ora 14:00) – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
30 iunie – 4 iulie 2021 – Soluționarea contestațiilor
4 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Românii vor beneficia de ştergerea dobânzilor şi penalităţilor fiscale până în 2022. Precizările ministrului de Finanţe

Publicat

Perioada în care contribuabilii pot beneficia de ştergerea dobânzilor şi penalităţilor a fost prelungită cu 10 luni, până la 31 ianuarie 2022, a anunţat ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, pe pagina sa de Facebook.

„Am prelungit cu 10 luni, până la data de 31 ianuarie 2022, perioada în care contribuabilii pot beneficia de ştergerea accesoriilor fiscale restante la data de 31 martie 2020 (cum ar fi dobânzile şi penalităţile), cu condiţia plăţii integrale a debitelor principale şi a îndeplinirii celorlalte criterii menţionate în legislaţie”, a scris ministrul vineri după-amiaza.

Pentru a beneficia de această anulare, trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiţii: toate obligaţiile principale restante la 31 martie 2020 se sting prin orice metodă (plată, compensare, etc.), până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor; toate obligaţiile principale, împreună cu accesoriile aferente, scadente între 1 aprilie 2020 şi data depunerii cererii de anulare se sting prin orice modalitate; contribuabilul să aibă depuse toate declaraţiile fiscale, conform vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare; cererea de anulare a accesoriilor se depune după îndeplinirea condiţiilor de mai sus, dar nu mai târziu de 31 ianuarie 2022.

Potrivit ministrului Finanţelor, până la sfârşitul lunii martie 2021, au fost depuse 51.197 de cereri de anulare a accesoriilor, din care 42.434 (83%) au fost soluţionate, 4.962 au fost respinse şi 3.801 au fost retrase de contribuabili sau sunt în curs de soluţionare. Volumul obligaţiilor principale achitate ca urmare a accesării măsurilor prevăzute de această facilitate fiscală este de 52,77 miliarde lei.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CNAS: Noi servicii medicale și mai multe consultații la domiciliu. Condiții pentru contractul-cadru 2021-2022. Proiect

Publicat

medic calculator

Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a publicat vineri proiectul de ordin pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-Cadru pentru anii 2021 – 2022.

Propunerile proiectului de norme sunt în acord cu principiile enunțate la publicarea Contractului-Cadru, care au ca principal scop asigurarea unui acces mai bun la serviciile medicale de prevenție, precum și la serviciile medicale necesare pentru diagnosticarea, tratamentul și monitorizarea afecțiunilor, potrivit CNAS.

Proiectul vizează intervenții principale în următoarele direcții:

  • Întărirea activității de prevenție în asistența medicală primară, în special pentru adulții asimptomatici cu vârsta de peste 40 de ani, pentru care se acordă un pachet comprehensiv  de prevenție, care cuprinde până la trei consultații pentru evaluarea riscului, intervenția asupra componentelor modificabile ale acestuia, respectiv monitorizarea pacienților.
  • Introducerea unor servicii adiționale noi care pot fi acordate de medicul de familie, conform curriculei de pregătire: spirometrie, măsurare ambulatorie a tensiunii arteriale timp de 24 de ore, măsurarea indicelui de presiune gleznă-braț.
  • Creșterea numărului de consultații la domiciliu acordate de către medicul de familie pentru un asigurat înscris pe lista proprie, pentru boli cronice, de la 4 consultații pe an la o consultație pe lună.
  • Creșterea diagnosticării precoce a afecțiunilor gastroenterologice și conexe, prin creșterea cuantumului de decontare pentru endoscopiile digestive în ambulatoriul de specialitate  de la 40 de puncte la 100 de puncte, având în vedere rata crescută a mortalității și morbidității prin cancerele colorectale și gastrice precum și a morbidității asociate afecțiunilor gastro-enterologice și conexe din România.
  • Având în vedere efectele pe termen lung constatate la pacienți după infecția cu virusul SARS-COV-2, în special la nivel pulmonar și cardiac, medicii de specialitate din specialitățile clinice cardiologie și pneumologie vor putea recomanda servicii conexe actului medical furnizate de kinetoterapeuți/profesori de cultură fizică medicală/ fiziokinetoterapeuţi, conform unui plan recomandat de medicul de medicină fizică și de reabilitare, prin scrisoare medicală.
  • Facilitarea accesului la servicii medicale, prin introducerea consultațiilor la distanță pentru afecțiuni cronice, care pot fi acordate fără a fi necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate sau prezentarea biletului de trimitere de la medicul de familie sau de la alt medic de specialitate.
  • În cazul prescripțiilor medicale electronice emise online sau off-line ca urmare a unei consultații la distanță acordate de medicul de familie sau de medicul de specialitate din ambulatoriu, asiguratul sau persoana care ridică medicamentele în numele asiguratului va putea printa documentul transmis sau îl va putea prezenta/transmite farmaciei, în vederea imprimării.
  • De asemenea, biletul de trimitere pentru specialități clinice/internare/investigații paraclinice transmis prin mijloace electronice la distanță de medicul de familie sau medicul de altă specialitate în cadrul unei consultații la distanță, va fi transmis/prezentat medicului de specialitate din ambulatoriu clinic/unității sanitare cu paturi/furnizorului de servicii medicale paraclinice, după caz, pentru acordarea serviciilor medicale pentru care a fost emis biletul de trimitere.

„Proiectul Normelor metodologice ale Contractului-Cadru completează și detaliază toate acele măsuri propuse în proiectul de Contract-Cadru care au rolul de a asigura serviciile medicale necesare populației la timp, în mod echitabil și eficient. Pe de altă parte, aprobarea și punerea în aplicare începând cu data de 1 iulie 2021 a noului Contract-cadru și a Normelor metodologice de aplicare a Contractului-Cadru reprezintă și primii pași în demararea procesului de inversare a piramidei serviciilor de asistență medicală, prin creșterea ponderii serviciilor acordate în medicina primară și în ambulatoriul de specialitate și reducerea internărilor nejustificate care ar putea fi tratate în condiții de siguranță și în ambulatoriu sau de către medicii de familie”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

sursă: cnas.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate